تاثیرگذاری لباس بازیگران در فرش قرمز بر مد

لباس بازیگران در فرش قرمز هر ساله مورد توجه قشر عظیمی از فعالان مد، هنر و فرهنگ است.علاوه بر این طرفداران هر بازیگری مایلند بدانند آنها در مراسم مختلف و به خصوص فرش قرمز چه چیزی می پوشند. هر ساله طراحان مد بهترین و جدیدترین لباس های خود را به عنوان لباس بازیگران در فرش قرمز رونمایی می کنند و گاهی این لباس ها نه تنها صنعت مد را تحت تاثیر قرار می دهند بلکه تاریخ ساز نیز می شوند. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم به بررسی به یاد ماندنی ترین لباس های بازیگران در فرش قرمز در سال های مختلف، به نقل از مجله ی ووگ بپردازیم.

لوپیتا نیونگو در لباسی از برند پرادا

اولین مورد در بررسی لباس بازیگران در فرش قرمز، لباس لوپیتا نیونگو بازیگر مکزیکی است که در سال 2014 در مراسم اسکار پوشید. این لباس یک پیراهن آبی آسمانی از جنس ابریشم و تولید شده توسط طراحان برند پرادا بود. تا پیش از آن، پوشیدن این رنگ لباس شب چندان در هالییود رایج نبود اما نیونگو با جسارتی مثال زدنی در این لباس زیبا همچون یک پرنسس بر فرش قرمز ظاهر شد.

لوپیتا نیونگو در لباسی از برند پرادا

جما چان در لباسی از والنتینو

جما چان اصالتا انگلیسی است و در سال 2019 این لباس فوق العاده و خاص را در فرش قرمز به تن کرد. این لباس زیبا و راحت یکی از تاثیرگذارترین مدل های لباس بازیگران در فرش قرمز بود و تا همین لحظه در طراحی لباس های مختلف مورد الگو برداری قرار گرفته است.

جما چان در لباسی از والنتینو

جولیا رابرتز در لباسی از والنتینو

لباس بازیگران در فرش قرمز معمولا تا سالها زیر ذره بین است. این لباس جولیا رابرتز از والنتینو که سال 2001 در مراسم اسکار آن را پوشیده است یک ترکیب کلاسیک و فوق العاده از مخمل مشکی، حریر مشکی و خطوط سفید است.از طراحی این لباس 20 سال گذشته است اما همچنان میبینم خاص و جذاب است.جولیا رابرتز در لباسی از والنتینوشارلیز ترون در لباسی از گوچی

همانطور که گفتیم لباس بازیگران در فرش قرمز می تواند مسیر مد و صنعت پوشاک را تغییر دهد.شارلیز ترون این لباس از گوچی را در سال 2004 بر روی فرش قرمز پوشید. این لباس در کمال سادگی به دلیل پارچه ی خاص و نگین دارش بسیار مورد استقبال دنیای مد قرار گرفت تا حدی که به آن لقب به یاد ماندنی ترین لباس اسکار 2004 را دادند.

شارلیز ترون در لباسی از گوچی

هالی بری در لباسی از الی ساب

لباس بازیگران در فرش قرمز یک روش خوب برای معرفی لباس های یک برند است. هالی بری در مراسم اسکار سال 2002 لباسی از الی ساب را برتن کرد. این لباس ترکیب فوق العاده ای از حریر گلدوزی شده و ساتن است که هالی بری را به شکل یک ملکه قدرتمند درآورده است.

هالی بری در لباسی از الی ساب

کیت بلانشت در لباسی از جیوانچی

لباس بازیگران در فرش قرمز همیشه حاشیه ساز است اما لباس های کیت بلانشت زن زیبا و خوش سلیقه ی هالیوود همواره مورد توجه قرار می گیرد. کیت بلانشت این لباس را که تولید جیوانچی در سال 2011 در مراسم اسکار پوشید. این لباس با رنگ سفید و طراحی خاص نشانگر ساده پوشی و البته سلیقه ی خاص این بازیگر است.

کیت بلانشت در لباسی از جیوانچی

السی فیشر در لباسی از تام براون

کت و شلوار زنانه به ندرت در لباس های بازیگران در فرش قرمز دیده می شود.السی فیشر در اسکار 2019 این کت و شلوار خاص از برند تام براون را پوشید. این کت شلوار یک استایل فوق العاده راحت، چشمگیر و خاص در میان پیراهن های شب اسکار است.

السی فیشر در لباسی از تام براون

میشل ویلیامز در لباسی از ورا وانگ

طراحی لباس بازیگران در فرش قرمز به هر برند و طراحی سپرده نمی شود. میشل ویلیامز در اسکار 2006 لباسی از برند ورا وانگ را بر تن داشت. همه این برند را با طراحی های خاص می شناسند و میشل ویلیامز با پوشیدن این لباس با رنگ نارنجی یا زرد قناری ریسک بزرگی کرد. البته بعدها این لباس به یک منبع الهام برای سایر طراحان لباس تبدیل شد و امروز پس از 10 سال ما همچنان طراحی های مشابه این لباس را می بینیم.

 

میشل ویلیامز در لباسی از ورا وانگ

نیکول کیدمن در لباسی از بالینسیاگا

لباس بازیگران در فرش قرمز در اکثر موارد بیانگر نوع شخصیت و سلیقه ی آنها است.نیکول کیدمن معمولا طرفدار برند آرمانی است و بیشتر لباس هایی که در فرش قرمز و مراسم اسکار می پوشد متعلق به این برند است. اما در اسکار 2007 او لباس قرمز ساده ای از برند بالینسیاگا پوشیده است. این لباس به حدی زیبا و مدرن طراحی شده است که نمی توان باور کرد بیش از 15 سال از طراحی آن گذشته است.

 

نیکول کیدمن در لباسی از بالینسیاگا

گوینت پالترو در لباسی از تام فورد

همانطور که گفتیم لباس بازیگران در فرش قرمز می تواند تاریخ ساز باشد. این لباس گوینت پالترو از برند تام فورد که در اسکار سال 2012 آن را پوشیده است یکی از لباس های تاریخ ساز در صنعت مد است. به جرات می توان گفت تمام عناصر این استایل هنوز و پس از گذشت نزدیک به 10 سال قابل استفاده و مد است.

گوینت پالترو در لباسی از تام فورد

ناتالی پورتمن در لباسی از کریستین دیور

کریستین دیور یکی از طراحان اصلی لباس بازیگران در فرش قرمز است. ناتالی پورتمن در اسکار 2012 این لباس از کریستین دیور را بر تن کرد. این لباس برخلاف ظاهر ساده ی خود بسیار مورد توجه طرفداران مد قرار گرفت. بسیاری از منتقدان معتقد بودند

زیبایی این لباس فقط و فقط به دلیل استفاده از پارچه ای با رنگ قرمز و خال های مشکی در آن است که به آن یک فرم دوست داشتنی بخشیده است.

 

ناتالی پورتمن در لباسی از کریستین دیور

تیلدا سوئینتون در لباسی از لانوین

تیلدا سوئینتون نماد شیک پوشی در هالیوود است. شاید لباس بازیگران در فرش قرمز مورد توجه همه قرار بگیرد اما استایل تیلدا سوئینتون بدون استثنا همیشه خاص و چشم گیر است. او این لباس از برند لانوین را در مراسم اسکار 2009 بر تن کرده است اما آیا شما باور می کنید این عکس متعلق به 10 سال پیش است؟ سوئینتون همواره طرفدار لباس های ساده با طراحی های مدرن است.

تیلدا سوئینتون در لباسی از لانوین