پیشنهادات بد مد و فشن که باید نادیده گرفته شوند (بخش اول)

اگر نگاهی به مد و فشن بیندازیم، ممکن است متوجه تابو‌ها و نباید‌های زیادی شویم که شما را از پوشیدن استایلی خاص نهی می‌کنند. تقریبا خیلی‌ها از انجام این تابو‌ها خودداری می‌کنند، اما همه‌ی آن‌ها شما را بد استایل نمی‌کنند و گاهی بر خلاف باور عمومی به خوش‌تیپی شما می‌افزایند.
در این مقاله ما به معرفی پیشنهادات بدی که باید نادیده گرفته شوند پرداخته‌ایم. پس اگر به فکر تابوشکنی هستید و می‌خواهید خوشتیپ‌تر به نظر برسید، با مدمن همراه باشید.

1. هر قدر پول بدهی آش می‌خوری!

همه‌ی ما تا به حال این ضرب‌المثل «هر چقدر پول بدی آش می‌خوری» را شنیده‌ایم. این طرز فکر در مد و فشن اغلب درست و گاهی نادرست به حساب می‌آید و همه‌ی ما برای‌مان پیش آمده که برای کالایی بی‌کیفیت پول گزافی را پرداخت کرده‌ایم که دلسردی را هم به دنبال داشته است. اگر نمی‌دانید به کدام نوع خرید اطمینان و پول خود را صرف گران‌قیمت‌ها یا ارزان‌قیمت‌ها کنید، توصیه مدمن به شما این است:

به بهترین فروشگاه در منطقه خود بروید و بهترین‌ها را نگاه کنید!

حتی اگر آن زمان توان خرید نداشته باشید، با نگاه کردن و بررسی ساعت‌های برندهای خاص و یا کفش‌های گران‌قیمت آن فروشگاه، با کیفیت اصلی و خوب آن اجناس آشنا می‌شوید. این کار دو مزایا برای شما به همراه دارد:
• زمانی که کالایی باکیفیت و باقیمتی مناسب را پیدا کنید، متوجه تخفیف آن شده و فرصت خرید مناسبی را به دست می‌آورید.
• اگر کالایی بی‌کیفیت و با قیمت بالایی را ببینید، از گران‌فروشی فروشگاه مطلع شده و از خرید آن خودداری می‌کنید.


2. قهوه‌ای را با مشکی نپوشید

این غلطِ جاافتاده‌ای است که احتمالا هر کدام از ما آن را تا به حال رعایت کرده‌ایم، ولی در واقع اگر حتی به جزئیات کوچک، برای مثال کفش یا کتانی‌ها هم توجه کنیم، شاهد ترکیب بسیار زیبایی از قهوه‌ای و مشکی خواهیم بود. شما به راحتی می‌توانید ست و استایلی زیبا از مشکی و قهوه‌ای در کنار هم داشته باشید. بنابراین نگران این «نباید» نباشید و آن را نادیده بگیرید.


3. سایز شما S، M یا L است

بدن افراد فقط به سه سایز استاندارد تقسیم نمی‌شود. شما نیاز دارید که از سایز اصلی خود، که ممکن است در بین این سه سایز نباشد، مطلع باشید تا بتوانید بهترین و فیت‌ترین لباس را برای خود تهیه کنید.
راحت‌ترین روش برای مطلع شدن از سایز خود این است که هنگام خرید، مناسب‌ترین لباس را انتخاب کرده و اطلاعات آن را به یاد داشته باشید. این کمک بسزایی به خریدِ مناسب‌ترین لباس و خوشتیپ‌تر شدن شما می‌کند.


4. خودتان باشید

شاید این توصیه‌ی خوبی به نظر برسد ولی این طور نیست؛ به این دلیل که مردم برداشت سطحی‌ از آن کرده و به واقعیتش عمل نمی‌کنند. منظور آن‌ها این است که به عنوان مثال اگر شما با استایل اسپورت خوش‌تیپ به نظر می‌رسید، همیشه این استایل را داشته باشید و آن را تغییر ندهید.
ممکن است شما تنها با یک استایل اسپورت خوش‌تیپ به نظر نرسید و این پوشش را فقط از جهت مد بودن بپوشید و استایل اسپورت، استایل اصلی و واقعی شما نباشد. به این فکر کنید که چه پوششی واقعا مناسب شماست. با این کار می‌توانید پوششی مناسب با شخصیت خود داشته باشید و در عین حال خوش‌تیپ هم دیده شوید.

5. فقط کالاهایی را که به حراج گذاشته شده‌اند بخرید

کالاهای زیادی در بازار هستند که متاسفانه هیچ‌وقت به حراج گذاشته نمی‌شوند و یا شما حراج آن‌ها را پیدا نمی‌کنید، در این صورت هرگز نمی‌توانید آن‌ها را بپوشید. در مواقعی از این دست، بهتر است آن اجناس را خریداری کنید. برای مثال اگر می‌خواهید یک ساعت باکیفیت با قیمت بالایی را بخرید و از خرید آن مطمئن نیستید، آن را بخرید! ممکن است گران‌قیمت بودن آن شما را در ابتدا دلسرد کند، ولی شما کالایی باارزش و باکیفیت خریداری کرده‌اید که می‌توانید مدت زیادی از ان استفاده کنید و سطح استایل خود را چند مرحله بالاتر ببرید.


6. کالاهای برند و پرفروش را بخرید

این یکی دیگر از توصیه‌های نادرست در مورد خرید است که می‌تواند هر کسی را به راحتی به دام بیاندازد. بسیاری از برند‌ها، خریداری شده‌ و یا در اختیار شرکت دیگه‌ای به کار گرفته و کم کم به حاشیه کشیده می‌شوند. ولی این اتفاق معمولا بعد از کسب شهرت و اعتبار آن‌ها رخ می‌دهد، بنابراین ممکن است ما متوجه تغییر آن‌ها نشویم.
شما باید به کیفیت کالا توجه کنید نه به اسم و برند آن‌ها. اگر فقط به اسم آن‌ها اهمیت دهید، دیر یا زود از خرید خود پشیمان و از آن برند ناامید می‌شوید. همیشه به چشم و دست‌های خود اعتماد کرده و کیفیت اجناس مختلف را بررسی کنید.


7. تنها به خرید نروید

سلیقه و استایل دیگران به تیپ و استایل شما کمکی نمی‌کند، چون آن‌ها استایل مورد علاقه خود را در نظر می‌گیرند و از استایل اصلی و شخصیت شما اطلاعی ندارند. به طور حتم نظر فرد دیگری می‌تواند تاثیرگذار باشد و به بهتر شدن شما کمک کند، ولی تضمینی برای اینکار وجود ندارد.
همیشه این را به خاطر داشته باشید که لباس می‌تواند نشانه شخصیت شما و پیامی برای دیگران باشد، پس نگذارید هر کسی آن‌ها را برای شما انتخاب کند.


8. کت‌وشلوار همیشه شما را خوش‌تیپ نشان می‌دهد

این مورد همیشه هم درست نیست و ممکن است انتخاب خوب و مناسب برای شما نباشد. برای مثال کت‌وشلواری که اندازه و سایز شما نیست، ظاهری نامناسب از شما می‌سازد و از خوش‌تیپی شما می‌کاهد. در خرید کت‌وشلوار به سه چیز باشد توجه داشته باشید: اندازه، عملکرد و پارچه آن. با در نظر داشتن این سه مورد، ظاهری عالی و مناسب از خود به نمایش می‌گذارید و خوش‌تیپ به نظر می‌رسید.


امیدواریم این مطلب مفید بوده باشد.