استایل کلاسیک مردانه

استایل کلاسیک مردانه 

شخصیت‌های محبوب و مشهور بسیاری از دیرباز تا به امروز در تمام زمینه‌های هنر اعم از فیلم یا موسیقی، مد و پوشاک هستند که این استایل خاص، شیک و باوقار را زنده نگه داشته‌اند. استایل کلاسیک مردانه یکی از پرطرف‌دارترین و قدیمی ترین سبک ها در پوشاک است و هنوز هم در سرتاسر دنیا مانند فرانسه، اسپانیا، ژاپن و همینطور ایران طرف‌داران پروپاقرص بسیاری دارد. استایل کلاسیک با گذر زمان تغییرات بزرگی نداشته است، همچنین نشاگر روحیات شخصیت هایی بوده که از این استایل کم نظیر بهره برده اند. البته باید بدانیم که مد و استایل با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند و ما در این مقاله به بیان خصوصیات شاخص این سبک، انواع آن و آیتم های مورد استفاده در آن می پردازیم.

استایل کلاسیک مردانه

خصوصیات استایل کلاسیک مردانه

• از خصوصیات بارز لباس‌های این سبک، سادگی و استفاده از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، مشکی، سفید در کنار رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، خردلی، سورمه‌ای و زرشکی می‌باشد.

• دومین نکته مربوط به فرم بدن مردان است؛ افرادی که فرم بدن آن‌ها به صورت مثلث معکوس است،  برای انتخاب لباس‌ها دراین سبک بسیار مناسب هستند.

• نکته مهم بعدی درمورد سایز لباس مطرح می‌شود. در این سبک بیشتر از بقیه انواع سبک‌ها مهم است که لباس کاملاً اندازه سایز بدن شما باشد و گشاد یا بیش از حد تنگ نباشد تا به خوبی بتواند خود را بدن شما نشان دهند.

• خصوصیت بعدی مربوط به جنس، بافت و طرح پارچه‌ها دراین سبک لباس‌ها است. از انتخاب پارچه‌های گل‌دار، نقش‌های شلوغ و مورب خودداری کنید. جنس‌های کتان و مخمل بسیار مناسب برای این سبک هستند.

• مدل موها برای مردان نکته حائز اهمیت در هنگام انتخاب سبک کلاسیک است. فرم موها باید کوتاه یا به‌ صورت جمع باشد.

• استفاده از اکسسوری مانند ساعت مچی و پوشت برای کت و کراوات می‌توانند جزئیات کامل کننده  به هنگام ست کردن در این سبک به شمار رود. 

• نظم، ترتیب و آراستگی از خصوصیات مهم دیگری است که هنگام انتخاب استایل کلاسیک مردانه باید آن را رعایت کنید. به طور مثال آستین‌های تا زده شده، خط اتوی مشخص بر روی شلوار یا آستین کت شما نشانگر دقت به جزئیات است که ملاک زیبایی در این سبک محسوب می شود. 

استایل کلاسیک مردانه

آیتم‌های مورد استفاده برای استایل کلاسیک مردانه

کت مردانه: استفاده از کت که می تواند با شلوارتان ست باشد و یا به صورت تکی مورداستفاده قرار بگیرد. هارمونی رنگ کت در کنار دیگر المان‌ها حائز اهمیت می باشد.

پیراهن یقه دار: که اغلب رنگ آن سفید انتخاب می‌شود چرا که به‌عنوان کانتنت و آیتم اصلی مورد استفاده قرار می گیرد اما در ترکیب با کت و شلوار مناسب و در صورت رعایت هارمونی در رنگ،  شکلی ایده آل خواهد داشت.

پالتو: اغلب شکل بلند آن بسیار جذاب‌تر نمایان می‌شود و برای فصل زمستان بسیار مناسب است. رنگ آن را می‌توانید خردلی، شتری، قهوه ای و یا مشگی انتخاب کنید.

شلوارهای کتانی: همان‌طور که گفتیم جنس لباس در این سبک بسیار مهم است. متداول‌ترین آن جنس کتان است که بافت های راه‌راه یا چهارخانه که در تار و پود آن به‌کار رفته باشد و یا طرح چهارخانه که می‌تواند بر روی آن‌ها چاپ شده باشد بسیار مطلوب هستند.

استایل کلاسیک مردانه

کاپشن چرم: جنس چرم جایگاه ویژه ای در بین تمام آیتم‌ها در استایل کلاسیک دارد که خود جلوه ای متفاوت و درخشان به استایل شما می بخشد.

استایل کلاسیک و انواع آن

استایل کلاسیک می‌تواند در ترکیب با المان‌های سبک های دیگر کمی تغییر کند اما هویت خود را هرگز از دست نخواهد داد. در اینجا به معرفی برخی ترکیبات سبک کلاسیک با المان های سبک های دیگر می پردازیم:

اسپرت کلاسیک

به طور مثال می‌توان با ترکیب یک کت قهوه ای با یک تک‌پوش یا تیشرت سفید شکل اسپرت کلاسیک را خلق کرد که بسیار جذاب است. در واقع زمینه اصلی در انتخاب لباس شما آیتم‌های کلاسیک می‌توانند باشند اما می‌تواند از ترکیب با آیتم‌های سبک‌های دیگر معنایی دوباره بگیرد.

استایل کلاسیک مردانه

کلاسیک مجلسی

اصولاً ست کلاسیک مجلسی از انتخاب یکدست کت با شلوار که مزین به آستین سردکمه های قیمتی و پوشت به همراه کراوات همرنگ زینتی و ساعت مچی که صفحه نمایش آن می‌تواند به صورت گرد یا مربع باشد استفاده شود. رنگ کت‌وشلوار باید یکدست باشد. اغلب پیراهن آن باید سفید انتخاب شود اما اگر روی بقیه اجزاء لباستان کار دست یا نقوش خاص به‌کاررفته شده باشد ظاهری فاخر و مناسب میهمانی به خود می‌گیرد.

کلاسیک کژوال

همان‌طور که گفته شد استایل و المان‌های سبک کلاسیک به‌عنوان یک شاخص و زمینه‌ای ثابت به حساب می‌آید؛ بنابراین می توان از یک پولوشرت که پایین تنه آن به شکل کج یا خاصی برش داد شده باشد با یک شلوار کتان سفید با لبه‌های تاخورده که به آن اصطلاحا آستین پاکتی می‌گویند، می تواند شکل خاص و زیبایی به خود بگیرد.

استایل کلاسیک مردانه

آیا استفاده از شلوار جین در استایل کلاسیک صحیح است؟

پاسخ به این سوال منوط به انتخاب متبحرانه در نوع پارچه شلور است. همه انواع جین ها برای این استایل مناسب نیستند. انتخاب شلوار جین با رنگ آبی کم رنگ با پاچه های راسته و ترکیب آن با یک پیراهن یقه دار که در زیر آن یک تیشرت سفید پوشیده باشید می‌تواند در دسته کلاسیک‌ها جای بگیرد.

ژاکت یقه‌گرد

ژاکت‌های یقه‌گرد جایگاهی خاص و همیشگی در سبک پوشش کلاسیک مردانه داشته اند  که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، همچنین می‌توان با استفاده از یک پیراهن چهارخانه یا تک‌رنگ جذاب در زیر ژاکتتان و تلفیق آن با شلوار جین یا کتان، از ظاهری آراسته و جذاب بهره ببرید.

هنرمندان محبوب سبک کلاسیک

حتماً در بین هنرمندان و هنرپیشگان معروف سبک کلاسیک افرادی هستند که شما طرف‌دار آنها بوده یا هستید. از محبوب‌ترین آنها می‌توان مارلون براندو، همفی بوگارت و یا کلارک گیبل را نام برد. جذابیت آن‌ها در طول تاریخ سینما و میان مردم ماندگار و مسخ کننده بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این ماندگاری، استفاده از المان‌های لباس سبک کلاسیک در پوشیدن لباس بوده است مانند پوشیدن کت چرم، تیشرت سفید، کلاه لبه‌دار کج و کفش های کابویی که جذابیت آن را دوبرابر می ساخته است.

استایل کلاسیک مردانه

استایل کلاسیک، درمقابل مدرن یا در کنار مدرن؟

از نظر عموم ممکن است سبک مدرن در لباس، مقابل کلاسیک قرار بگیرد؛ چرا که سبک مدرن از چهارچوب و نظم خاصی پیروی نمی‌کند هرچند که در شاخه‌های آن مانند سبک مینیمال شباهت‌هایی می‌توان یافت اما به‌طورکلی، روحیات افرادی که این سبک را انتخاب می‌کنند در مقایسه با سبک کلاسیک، آزاد، پریشان و درعین‌حال باز و بی‌پروا است. در حالیکه خصوصیات سبک کلاسیک، شرم همراه با نجابتی ذاتی و اهل آداب و قوانین بشردوستانه افراد در آن قابل‌اعتماد می‌باشند اما از ترکیب آن‌ها می‌توان جلوه‌ای مبهوت‌کننده، کامل و بی‌نقص ساخت.

استایل کلاسیک مردانه

بنابراین باید گفت که می‌توان با به‌ کارگیری المان‌های مدرن در کنار کلاسیک یک ترکیب مکمل به وجود آورد که سرشار از حس صمیمیت، شادمانی و جذبه است.

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید استایل کلاسیک را برای مهمانی‌های خانوادگی، جلسات مهم کاری و یا انتخاب پوشش روزمره‌تان استفاده کنید. همچنین فروشگاه اینترنتی مدرن با در اختیار گذاشتن طیف وسیع و متنوع لباس در این سبک از شما دعوت می‌کند تا میهمان فروشگاه خود باشید.