انتخاب کفش مناسب مردانه

همه مردان کفش ها را دوست دارند و از خرید یک جفت کفش زیبا لذت می برند زیرا کفش ها نقش بسیار مهمی در استایل های مردانه دارند و یک کفش زیبا می تواند استایل مردان را خاص و زیبا نشان دهد. حال چه بخواهد این استایل ورزشی باشد، چه بخواهد رسمی باشد و چه کفشی که انتخاب شده است برای یک قرار معمولی باشد. در هر حال انتخاب کفش مناسب مردانه کار سختی است و باید در هنگام انتخاب کفش مناسب مردانه معیار های بسیار زیادی را در نظر گرفت. ما در این مقاله تمامی معیار های که لازم شما رعایت کنید را نام برده ایم.

چگونه کفش مناسب با استایلمان را انتخاب کنیم؟

در ادامه چند نکته مهم جهت انتخاب کفش مناسب استایل مردانه را برایتان توضیح خواهیم داد.

  • تعیین کنید که چه استفاده از کفش می خواهید داشته باشید.

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در هنگام انتخاب و خرید کفش به آن دقت کنید، این است که کفش مورد نظر را می خواهید در کجا بپوشید. آیا کفش را می خواهید در یک مجلس رسمی یا یک مهمانی بپوشید یا قصد دارید از کفش در محل کار خود استفاده کنید.

اولویت ها در انتخاب کفش مناسب مردانه برای هر موقعیت فرق می کند. اگر قصد دارید که کفشی را برای یک رویداد خاص بپوشید، باید کفش را بر اساس نیاز ها و اولویت های همان رویداد انتخاب کنید تا با استایل شما در آن موقعیت هماهنگ باشد.

  • هنگام خرید راحتی و تناسب کفش را نیز در نظر بگیرید.

 انتخاب کفش مناسب مردانه

برای هر موقعیتی هم که قصد خرید کفش داشته باشید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که کفشی که خریداری می کنید راحتی و تناسب کافی را با پای شما داشته باشد. برای انتخاب کفش مناسب مردانه، کفشی را انتخاب کنید که از تمام قسمت های پا شما پشتیبانی کند و کفی خوبی داشته باشد. همچنین کفش شما در هنگام پوشیدن جوراب نیز باید باز هم سایز پای شما باشد و پای شما در آن احساس راحتی کند. همچنین دقت داشته باشید در صورتی که می خواهید کفی کفش را تعویض کنید، باید مدلی را خریداری کنید که برای کفی جدید فضای کافی داشته باشد.

نکته آخر هم این است که کفش های با کیفیت مقداری سنگین هستند. کفش های باکیفیت با وجود وزن زیادی که دارند در هنگام پوشیدن حس بدی را به پا شما منتقل نمی کنند. سعی کنید در هنگام خرید کفش به طور کلی دنبال مدل ها و طراحی های ساده باشید.

  • کیفیت کفش را در نظر داشته باشید.

برای انتخاب کفش مناسب مردانه یکی از معیار های بسیار مهم برای این که بتوانید هم استایل خوبی داشته باشید و هم یک کفش زیبا، کیفیت ساخت کفش است. معمولا افراد قبل از خرید کفش مبلغ مشخصی را برای آن کنار می گذارند. به همین خاطر شما باید بیشترین دقت و زمان را بگذارید تا بتوانید کفشی که بهترین کیفیت نسبت به بودجه شما دارد را پیدا کنید و خریداری کنید. کفشی که طول کیفیت ساخت خوبی داشته باشد، قطعا طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت و تا زمان طولانی تری می توان از آن استفاده کرد.

مدل های مختلف کفش مردانه

  1. لوفر

 انتخاب کفش مناسب مردانه

اگر در انتخاب کفش مردانه مناسب به دنبال کفشی کلاسیک هستید، باید گفت که کفش های لوفر را می توان مناسب ترین مدل کفش دانست. این کفش ها یادآور موکاسین با رویه ای چرمی و پاشنه ای صاف هستند. کفش های لوفر همه کاره و بسیار خنک هستند و در عین حال از طراحی کلاسیک نیز پیروی می کنند. این کفش ها را هم می توانید در محل کار و هم برای قرار های رسمی خود استفاده کنید.

همچنین همان طور که در انتخاب کفش مردانه مناسب توضیح دادیم، کفش مناسب باید راحت باشد. کفش لوفر یکی از راحت ترین کفش های بازار است که برای مجالس نیز مناسب است. لوفر ها چرمی هستند و معمولا در رنگ های مشکی، قهوه ای و برنزه به فروش می رسند.

  1. مقرنس

 انتخاب کفش مناسب مردانه

این کفش ها نیز با کفش های لوفر شباهت زیادی دارند و هر دو در یک خانواده قرار می گیرند. اما این مدل معمولی تر و همراه با دوخت هایی در اطراف خود هستند. این مدل از کفش ها نیز در مدل های بسیار زیادی موجود هستند و به همین خاطر در انتخاب کفش مردانه مناسب ، می توانید کفش مورد نظر خود را از این مدل انتخاب کنید. این کفش ها زیره با دوامی دارند.

  1. آکسفورد

 آکسفورد

بدون شک، یکی از محبوب ترین و شیک ترین کفش های بازار، کفش های آکسفورد هستند. این کفش در ابتدا توسط مردم ایرلند و اسکاتلند استفاده می شد و بعد از آن نام دانشگاه آکسفورد را به خود گرفت. این کفش ها معمولا با بند های بسته و زبانه های مختلف بر روی خود شناخته می شوند. همچنین می توان گفت که تمامی کفش های آکسفورد نوک بال دارند. یعنی این که نوک تیزی دارند.

در انتخاب کفش مناسب مردانه باید گفت که کفش های آکسفورد سبک و کاربردی هستند و در عین حال در تمامی استایل ها می توان از آن استفاده کرد. کفش آکسفورد، پایه های EVA، زیره های مقاوم و کیفیت ساخت خوبی دارند.

  1. دربی

 دربی

یکی دیگر از کفش های مناسب که می توانند برای تمامی استایل ها مناسب باشند، کفش های دربی هستند. این کفش ها به خاطر شباهت بسیار زیادشان با کفش های آکسفورد اشتباه گرفته می شوند اما با آن ها تفاوت های بسیار زیادی دارند. برای مثال یکی از این تفاوت ها این است که این کفش ها به جای بند های بسته، بند های باز با زبانه های دوخته شده دارند. اولین بار که این کفش طراحی شد از آن برای سوارکاری و شکار استفاده می شد. اما بعد از آن به خاطر زیبایی زیادی که این کفش داشت از آن استفاده های زیادی در صنعت مد شد.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد انتخاب کفش مناسب مردانه صحبت کردیم. در ابتدا برای این که بتوانید کفش مناسب استایل خودتان را پیدا کنید، نکات مهمی که لازم است در هنگام خرید کفش به آن دقت کنید را نام بردیم. بعد از آن برای این که بیشتر با کفش ها آشنا شوید، چند تا از معروف ترین مدل های کفش را نام بردیم و در مورد هرکدام از آن ها توضیح دادیم.