انواع کفش مردانه

کفش یکی از مهمترین اجزای استایل شماست. تناسب کفش با ترکیب لباس هایتان و همخوانی رنگ ها نشان از سلیقه و تفکر هر فرد در ساخت یک استایل را دارد.

در این مقاله به بررسی انواع کفش می پردازیم تا با شناخت آن ها بتوانیم متناسب ترین کفش را برای هر موقعیتی انتخاب کنیم.

کفش های مردانه به چند نوع تقسیم بندی می شوند:

کفش های رسمی

کفش های روزانه

کفش ورزشی

صندل و راحتی

بوت و نیم بوت

کفش های رسمی:

کفش های رسمی از نظر جنس غالبا از جنس چرم و یا جیر هستند. که شما می توانید برای جنس چرم، چرم طبیعی یا مصنوعی را انتخاب کنید، هرچند در بیشتر کفش های رسمی از چرم اصل استفاده می شود. کفش هایی با جنس چرم طبیعی، دوام بسیار بالا و ظاهر شیکی دارند. شما می توانید با توجه به بودجه ای که برای خرید کفش دارید، یک کفش با چرم مصنوعی و یا طبیعی را انتخاب کنید.

کفش مردانه

در خرید البسه و کفش، بعضی افراد تمایل به خرید کمتر با کیفیت بسیار بالا دارند اما بعضی دیگر به دلیل تمایل به تنوع زیاد ترجیح می دهند چندبار در سال کفش بخرند، اما هزینه کمتری را پرداخت کنند.

البته ما به شما توصیه می کنیم در سبد خرید خود به کیفیت اجناس (هرچند با قیمت بالاتر) اهمیت بیشتری بدهید، زیرا با چنین خریدی شما هم به تولیدکنندگان محصولات با کیفیت کمک کرده اید و هم مصرف گرایی -که امروزه بلای جان کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته شده است- را کمتر کرده اید. همچنین با چنین خریدی شما کمک بزرگی به حفظ طبیعت کرده اید.

کفش های رسمی و نیمه رسمی از نظر قالب و طراحی خود به چند دسته تقسیم می شوند:

کفش آکسفورد:

اگر به دنبال یک کفش رسمی برای مناسبت های خاص در میان مدل های انواع کفش مردانه 2021 می گردید پیشنهاد ما به شما کفش مردانه مدل آکسفورد است.

کفش های آکسفورد معمولا از جنس چرم یا جیر ساخته می شوند و در رنگ های مشکی و قهوه ای روشن و تیره عرضه می شوند.

کفش های آکسفورد که جزو شیک ترین و محبوب ترین کفش رسمی مردانه شناخته می شود، کفشی است که برای اولین بار دانشجویان دانشگاه آکسفورد به جای بوت های سخت پوش، که در آن زمان کفش رسمی به حساب می آمد به پا کردند.

این کفش ها به طور اختصاصی برای استایل رسمی و کت و شلوار طراحی شده اند و اگر شما اهل کار در فضاهای رسمی هستید و کت و شلوار استایل روزانه ی شماست، به این مدل کفش برای داشتن یک استایل شیک نیاز خواهید داشت.

 

 axford shoes

کفش با طراحی بروگ:

کفش بروگ یا هشترک، به طرحی از کفش های رسمی گفته می شود که در آن روی پنجه و کناره های کفش دارای سوراخ های تزیینی است که البته این نوع طراحی با توجه به محل قرار گرفتن سوراخ ها، خود چند نوع دارد. به کفشی که هم روی پنجه و هم اطراف بند کفش و پشت پاشنه دارای این طرح باشد، کفش بروگ کامل یا وینگتیپ می گویند.

کفش های چرمی با طراحی بروگ بسیار رسمی و شیک است و می توانید آن را در مهمانی ها به همراه کت و شلوار و یا در محل کار با لباس های رسمی بپوشید.

bruge shoes

کفش مانک:

کفش مانک هم نوعی کفش رسمی با پاشنه است و بند ندارد، به جای آن از یک یا دو سگک که در قسمت بیرونی کفش قرار می گیرد استفاده شده است. جنس این نوع کفش غالبا چرم است.

monk shoes

کفش دربی:

کفش دربی ظاهری ساده دارد. این کفش انتخاب افرادی که استایل ساده و رسمی را انتخاب می کنند و در عین حال شیک پوش هستند.

derby shoes

کفش مردانه چوکا 

چوکاها در دهه 40 میلادی بسیار محبوب بودند و امسال نیز در لیست انوع کفش مردانه 2021 دیده می شوند. کفش مردانه چوکا معمولا با جیر ساخته می شود و ظاهر ساده و شیکی دارد. این کفش معمولا پاشنه های نازک و تخت دارد و با یک بند ساده روی کفش طراحی شده اند و مناسب افراد ساده و شیک پوش است.

 کفش مردانه چوکا را می توانید در رنگ بندی متنوع تهیه کرده و در محیط های کاری، مهمانی و محیط های رسمی بپوشید و هرگز نگران از مد افتادن آنها نباشید.

کفش های نیمه رسمی:

شاید بهتر باشد در ابتدا منظورمان از کفش های نیمه رسمی را به صورت واضح تری بیان کنیم.

کفش های نیمه رسمی در این مقاله به کفش هایی اتلاق می شود که هم می توان آن را با لباس های رسمی مانند پیراهن و شلوار پارچه ای و هم در مهمانی ها، دورهمی ها، دانشگاه پوشید. همچنین این نوع کفش ها را می توان با اکسسوری هایی مانند کمربند چرم ست کرد. با توجه به این تعریف دو نوع چرم معرفی می کنیم:

کفش لوفر(کفش کالج):

کفش های لوفر یکی از مدل های جدید و خاص کفش مردانه 2021 است که ما بیشتر آن را با نام کالج مردانه می شناسیم. کفش مردانه لوفر اصالت اسکاندیناویایی دارد و مناسب فصل گرم است. این کفش ها به دلیل راحتی به عنوان کفش های کژوال هم مورد استفاده قرار می گیرند.

کفش کالج

این سبک از کفش های مردانه معمولا از جنس جیر و یا چرم ساخته می شوند و ترکیب رنگی متنوعی دارند، و همچنین در آن از بند استفاده نمی شود.

 اگر طرفدار مد هستید و مایلید به روز و شیک لباس بپوشید، انتخاب یک لوفر کرم یا شتری رنگ می تواند یک استایل شیک برای شما بسازد. کفش مردانه لوفر را می توانید با شلوار پارچه­ای، جین های تنگ و کت و شلوارهای اسپرت بپوشید.

کفش موکازین:

کفش موکازین نیز همانند لوفر نوعی کفش راحت است که البته کف آن تخت است و پاشنه ندارد. روی کفش موکازین معمولا از یک بند تزیینی یا منگوله استفاده می شود.

moccasian

کفش مردانه بروژ (brogue)

یکی دیگه از انواع کفش مردانه، کفش ‌های بروژ است. این مدل کفش ها ابتدا در اسکاتلند و ایرلند ساخته شدند. این کفش ها اساسا از پوست حیوانات تهیه می ‌شدند و بر روی آن روزنه ‌های بسیار کوچکی تعبیه شده است تا رطوبت قرار گرفته شده بر روی کفش را از بین ببرد اما به مرور این روزنه ‌ها جنبه تزئینی پیدا کردند.
شما می توانید از رنگ های کرم و روشن کفش های بروژ در استایل های غیر رسمی استفاده کنید و حتی آنها را با شلوار جین بپوشید. برای استفاده از این مدل کفش مردانه با کت و شلوار، رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای تیره را توصیه می کنیم که می توانید یک کراوات ست نیز با آن بپوشید.
بد نیست بدانید هر چه جلوی کفش های بروژ بلندتر باشد، کفش رسمی تر و هر چه کوتاه تر باشد، کفش اسپرت تر است.

کفش های روزمره(کژوال):

از آنجا که این کفش ها برای استفاده طولانی مدت در طول روز به کار می روند، آنچه در آن بیش از هرچیز دیگری اهمیت دارد، راحت بودن، جنس رویه داخلی و خارجی کفش، سبکی و با دوام بودن است. یک کفش روزمره مناسب باید به گونه ای باشد که پس از چند ساعت پوشیدن پای شما در آن کمتر احساس خستگی کند. ظاهر کفش نیز برای هر فرد با توجه به نوع پوشش و استایل خاص خود فرد اهمیت دارد.

انواع کتانی ها، کفش های رانینگ، کفش های چسبی و کشی می توانند در این دسته بندی قرار بگیرند.

کفش مردانه اسنیکر (Sneakers)

اسنیکرها همان کفش های مردانه ورزشی هستند که در میان مدل های انوع کفش مردانه بسیار پرطرفدار بوده اند. نام این کفش از واژه sneak به معنای دزدکی حرکت کردن گرفته شده است چرا که این کفش ها در هنگام راه رفتن کاملا بی صدا هستند. می توانید امتحان کنید!

همانطور که از اسم آنها پیداست این کفش ها مناسب افرادی است که مایل به پوشیدن لباس های رسمی نیستند و ترجیح می دهند در هر حالتی یک کفش راحت بپوشند. کفش مردانه اسنیکر در اشکال و رنگ بندی های بسیار متنوعی طراحی شده اند و شما می توانید با توجه به استایل خود از آنها استفاده کنید.

کفش اسنیکر به دلیل سبک بودن، راحت بودن و قابل ست شدن با استایل کژوال، مورد توجه است. این سبک از کفش های مردانه مناسب فضاهای کاری و رسمی نیستند اما شما می توانید در سایر فضاهای غیر رسمی از پوشیدن آن لذت ببرید.

 

برای خرید کفش اسنیکرز اینجا کلیک کنید

کفش کتانی سفید مردانه

اگر به طور کلی اهل پوشیدن کفش های مردانه رسمی و معمولی نیستید نگران نباشید، زیرا در میان لیست انواع کفش مردانه 2021 که امسال مد است، کفش کتانی سفید کلاسیک نیز دیده می شود.

 استفاده از کفش سفید در استایل نشان دهنده­ی جسارت شما خواهد بود و می توانید با ترکیب آن با لباس های مختلف یک استایل چشمگیر برای خود بسازید.

کتانی سفید را می توانید با لباس های کژوال و انواع جین بپوشید و یک انتخاب مناسب برای محیط های کاری و غیر رسمی است.

کفش کتانی سفید

کفش های ورزشی یا اسپرت:

کفش اسپرت به کفشی گفته می شود که هنگام ورزش کردن و پیاده روی مورد استفاده قرار بگیرد، هرچند در ایران به انواع کفش راحتی و کژوال، اسپرت گفته می شود. کفش های ورزشی در کاربرد عام خود، برای راه رفتن و دویدن بیشتر استفاده می شوند.

این کفش ها کفی راحتی دارند و لژ آن ها قطر بیشتری دارد.

 

صندل ، کفش تابستانی:

صندل مردانه، برای استفاده روزمره در تابستان، طبیعت گردی، استفاده در ماشین و... از بهترین گزینه ها است. در انتخاب صندل، سایز کفش خود را دقیق انتخاب کنید، بزرگ بودن صندل ممکن است باعث پیچ خوردن پای شما بشود.

صندل ها به سه نوع جلو باز، جلو بسته و انگشتی تقسیم بندی می شوند. صندل جلو بسته محافظ بهتری برای پا است. صندل انگشتی ممکن است به انگشت شما-مخصوصا اگر پوست حساسی دارید- آسیب برساند.


کفش صندل

بوت و نیم بوت:

بوت ها هم به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم بندی می شوند.

بوت چرم:

یک بوت چرم مردانه می تواند همواره پای ثابت استایل شما باشد. در واقع چکمه یا نیم چکمه های چرم یکی از محبوب ترین کفش مردانه 2021 هستند که هیچ وقت قدیمی نمی شوند. بوت های چرم معمولا طراحی و رنگ بندی بسیار متنوعی دارند و اگر انتخاب دقیقی داشته باشید می توانید یک بوت چرم بادوام تهیه کرده و آن را در محیط های مختلف بپوشید.

بوت چرم

ترکیب بوت چرم با شلوار جین و یا کتان های رنگی می تواند یک استایل بسیار شیک و خاص برای شما بسازد. البته پوشیدن بوت های کلاسیک که معمولا ظاهری بسیار بزرگ دارند را همراه با کت و شلوار توصیه نمی کنیم. اما اگر یک بوت با ظاهر ظریف پیدا کردید، می تواند یک انتخاب فوق العاده برای محیط های رسمی نیز باشد.

 

بوت چلسی:

 این بوت بدون بند، ساده و از جنس چرم و جیر است و برای آقایان معمولا به رنگ های مشکی و قهوه ای به فروش می رسند. بوت چلسی را می توان در محیط های رسمی و کاری و در مهمانی ها پوشید.

بوت بروگ:

بوت بروگ هم یک بوت رسمی است که دقیقا همانند کفش بروگ است، با این تفاوت که ساق دار است.

بوت چوکا:

 این بوت تا حدودی نیمه رسمی است و می توان آن را هم با لباس های رسمی و هم با لباس های کژوال ست کرد. جنس بوت چوکا جیر و زیره آن پلاستیکی است و معمولا در رنگ های قهوه ای، شتری و خاکی عرضه می شود.

بوت تیمبرلند:

بوت تیمبرلند از جنس نبوک و زیره آن پلاستیکی است. ساق بوت تیمبرلند بالای قوزک پا قرار می گیرد و مناسب استایل کژوال است.

چکمه نظامی:

چکمه های نظامی از جنس چرم هستند، این چکمه ها بسیار مستحکمند و با تعداد بندهای زیاد تا روی ساق پا بسته می شوند.

در انتها باید به این نکته اشاره شود که کفش یک قسمت مهم از پوشش آقایان را به خود اختصاص می دهد و علاوه بر نقش مهم حفاظتی، جایگاه ویژه ای در استایل آنها دارد .هر فرد متناسب با کاربرد، مناسبت و سلیقه خود می‌تواند مناسب ترین کفش را برای خود انتخاب نماید.



خرید اینترنتی انواع بوت و نیم بوت از سایت مدمن