انتخاب قاب عینک براساس فرم چهره

عینک جز اکسسوری هایی است که در دنیای مد میتواند ظاهر چهره شما را بهبود بخشد. مهم این است که عینک‌هایی را انتخاب کنید که با خطوط و فرم صورت شما منطبق هستند؛ بنابراین ظاهر شما را خیره کننده تر نشان میدهند. برای انتخاب مدل عینک آفتابی بعد از اطمینان از اصالت و کیفیت، مهمترین نکته آن است فرم صورت خود را بشناسید.

  برای شروع کار یک آینه جلوی خودتان قرار دهید و فرم صورتتان را پیدا کنید یا با مطالعه مقاله فرم صورت خود را بشناسید اطلاعات لازم را کسب کنید و بعد سراغ مدل‌ها و پیشنهادات ما بروید.

قاب عینک و فرم چهره

برای صورت بیضی شکل

 صورت‌های بیضی شکل به عنوان ایده‌آل‌ترین فرم صورت شناخته می‌شود. آمار نشان میدهد 80 درصد از افرادی که چهره های بیضی  دارند مانند جولیا رابرتز و بئونس نولز هستند. اگر صورت شما بیضی شکل است آنقدر خوش شناس هستید که بتوانید هر مدل عینکی را انتخاب کنید.کشیدگی صورت و پهنای فک به شما این شانس را داده است.می توانید هر مدل عینکی بزنید، ولی سعی کنید فریم

عینکتان حداقل به اندازه صورتتان پهنا داشته باشد.

 بهترین پیشنهاد: هر مدل عینکی که دوست دارید!

فریم عینک



 

 


فریم عینک متناسب با فرم چهرهبرای صورت گرد

آیا شما یک چهره گرد با گونه های گرد و چونه ای با پهنای زیادی دارد؟ شما چهره‌ای شبیه کامرون دیاز و کریستینا ریچی دارید. برای چهره‌های گرد، عینک خلبانی یا مربعی انتخاب مناسبی هست. در واقع عینک های را انتخاب کنید که زاویه ‌های صورت شما را بهتر تعریف می کنند. شما باید عینک‌هایی که قاب اشکال هندسی با زوایای تیز دارند را انتخاب کنید که با منحنی‌های صورت شما متفاوت

باشد. قاب‌های مستطیلی صورت را کشیده در میکند. از فریم‌های گرد بزرگ گخ چهره شما را گردتر میکنند اجتناب کنید زیرا صورت شما را کوچکتر نشان میدهد.

بهترین پیشنهاد: ویفرر (wayfarers)، فریم‌های مربعی، کلاب مستر

فریم عینک

برای صورت مربعی شکل

اگر صورتتان مربعی شکل است، عینک های گرد و انحنادار به شما می آیند، زیرا صورت شما ساختار قوی با گوشه های تیز دارد، بنابراین عینک های زاویه دار به صورتتان نمی آیند. چهره ‌های معروف مربعی مانند دمی مور، ساندرا بولاک و براد پیت هستند .شما باید از قاب‌های پلاستیکی باریک با شکل بیضی و گرد و یا پروانه ای انتخاب کنید. فریم هایی با اشکال هندسی اجتناب کنید زیرا آنها

چهره ی شما را برجسته می‌کنند. طبق یک قاعده کلی مدل عینک شما باید متضاد با فرم صورتتان باشد، انتخاب عینک آفتابی با این قاعده می‌توان تعادل صورت را بیشتر کند.

بهترین پیشنهاد: فریم‌های گرد، خلبانی (aviator) و کلاب مستر (clubmaster)

 



برای صورت مستطیلی

آیا شما یک چهره مستطیلی،  مثل سارا جسیکا پارکر و دنزل واشنگتن دارید؟ این بدان معنی است که صورت شما کشیده تر از عرض چهره با گونه ها، بینی های نسبتا بلند و نسبتا پیشانی بلند است. قاب بیضی نسبتا بزرگ انتخاب مناسبی است و میتوانید از یک قاب گرد با لبه‌های صاف را انتخاب کنید که می‌تواند چهره شما را نرم تر کند.

از فریم هایی با اشکال هندسی‌، اجتناب کنید زیرا آنها چهره شما را زاویه دار میکنند. توصیه نمیشود از یک قاب کوچک استفاده کنید، زیرا چهره شما بیشتر کشیده تر نشان داده می‌شود.

 بهترین پیشنهاد: ویفرر، کلاب مستر


 


انتخاب قاب عینک براساس فرم چهره

برای صورت قلبی شکل

چهره قلب شکل دارای پیشانی نسبتا پهن تر، گونه ها و چانه ای باریکتر از قسمت بالایی دارند و ما می توانیم شکل این چهره را در چهره های کتی هولمز، اما واتسون و لئوناردو دی کاپریو ببینیم. به همین خاطر بهتر است مدل‌های عینک آفتابی کلاب مستری را انتخاب کنید که نیم فریم باشند. فریم گرد هم برای شما مناسب است چرا که از شدت زاویه‌دار بودن چانه کم می‌کند. شکل چهره شبیه به یک

شکل بیضی است، بنابراین شما می توانید از مربع یا مستطیل شکل استفاده کنید. برای حفظ تعادل چهره خود از فریمهای دور یا بیضی استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که رنگ هایی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و مو مخلوط شوند.

بهترین پیشنهاد: کلاب مستر و فریم‌های گرد


فریم عینک

 

فرم چهره برای قاب عینک

برای صورت مثلثی

چهره های مثلثی دارای پیشانی پهن‌تر، چانه ی باریک، مانند کایرا نایتلی یا بالعکس، فک پهن‌تر و پیشانی باریک مانند جنیفر آنیستون دارند.. هدف از استفاده از عینک این است که قسمت پهن صورت را کمتر شود و باریکترین قسمت صورت را برجسته کند. برای به تصویر کشیدن چانه بزرگتر، یک قاب نازکی را انتخاب کنید و فریمهایی را که بیش از حد بزرگ هستند اجتناب کنید. به همین دلیل

است که فریم های باریک می توانند انتخاب مناسب شما باشند. با این حال، برای یک چانه پهن، یک قاب رنگارنگ یا با جزئیات زیادی را انتخاب کنید که توجه را به بالای صورتتان جلب کند.

پیشنهاد ما برای صورت مثلثی شکل : فریم های خیلی سنگین یا اشکی شکل که تعادل را به چهره شما برمی گردانند، بیشتر به شما می آیند. فریم های مربعی و زاویه دار برایتان بهتر هستند.

فریم عینک

در تمام موارد یادتان باشد که قبل از خرید عینک آفتابی به مدل صورت و رنگ موی خود دقت کنید. بهترین و مطمئن ترین رنگ ها مشکی و لاکی هستند که تقریباً به همه می آیند.