رنگ‌ لباس‌های مناسب برای رنگ پوست شما

پیدا کردن لباس‌هایی با رنگ‌های سازگار با رنگ پوست، کار راحتی نیست. این کار مانند پیدا کردن کردن مدل موی مناسب است؛ یافتن آن زمان زیادی می‌برد اما پس از پیدا کردنش، جذابیت شما چند برابر می‌شود. ممکن است برخی از شما علاقه‌ای به امتحان‌ کردن رنگ‌های جدید نداشته و نسبت به آن خوش‌بین نباشید ، اما به راحتی می‌توانید قبل از خرید یک لباس، آن را برتن کرده، خود را در آینه نگاه کنید و از زیبایی و تناسب آن اطمینان حاصل کنید.

حال دیگر نگرانی وجود ندارد. تمامی سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که تنها براساس فصول سال به شما پیشنهاد خرید لباس می‌دهند و هیچ توجه‌ای به رنگ پوست شما ندارند را فراموش کنید، چون زمان خرید لباس براساس رنگ پوست‌تان فرا رسیده است! اما قبل از شروع، ابتدا نگاهی به ساعد خود انداخته و رنگ پوست خود را از بین رنگ‌های روشن، گندمی/سبزه و تیره تشخیص دهید و سپس در ادامه با مدمن همراه باشید.

 

رنگ بور/روشن

 

افرادی که این رنگ پوست را دارند، اغلب از نور آفتاب فراری هستند. صورت‌های آن‌ها کک و مک داشته و موهایی به رنگ قرمز، بلوند یا قهوه‌ای روشن دارند.

رنگ‌های مناسب:

اگر پوستی با رنگ روشن دارید، رنگ‌هایی که با رنگ پوست شما در تضاد هستند، چهره‌ی شما را اندکی رنگین‌تر می‌کنند.

«دنیل رون» (Daniel Rhone)، یکی از متخصصان مد، می‌گوید: «توصیه‌ من این است که در پوشش خود از رنگ‌های تیره‌‌، که قابلیت ترکیب شدن با رنگ‌های روشن دارند، استفاده کنید.»

رنگ‌های تیره مانند خاکستری، مشکی، قهوه‌ای، قرمز تیره، سبز تیره و سرمه‌ای رنگ‌هایی هستند که با رنگ پوست شما تضاد دارند و به همین دلیل باعث هماهنگی و زیباتر شدن پوشش شما می‌شوند.

رنگ‌هایی که باید از آن‌ها دوری کرد:

بهتر است از رنگ‌های روشن که هیچ تضادی با رنگ پوست شما ندارند، دوری کنید. برای مثال به جای رنگ‌های سفید یا بژ روشن، از رنگ‌هایی مانند ماسه‌ای، خاکی و خاکستری استفاده کنید.

 

رنگ پوست گندمی/سبزه

 

اگر رنگ پوست شما سبزه‌ی مایل به برونزه است، پس شما چهره‌ای صمیمی‌‌ دارید. تعداد رنگ‌های متناسب با رنگ پوست شما بسیار بیشتر از تعداد رنگ‌های مناسب برای افراد بور و سفید پوست است.

رنگ‌های مناسب:

درحالی که بیشتر رنگ‌ها با رنگ پوست شما سازگار هستند، شما بازهم می‌توانید با انتخاب دقیق رنگ‌ لباس‌های‌تان، زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسید.

اگر به دنبال رنگ‌های روشن خنثی و ساده‌تر هستید، به جای رنگ ماسه‌ای از رنگ بژ روشن استفاد کنید، اگر هم قصد دارید از رنگ‌های جسورانه‌تر و پررنگ تر استفاده کنید، می‌توانید از رنگ‌‌هایی مانند بنفش تیره استفاده کنید.

دنیل رودز، متخصص مد، استفاده از رنگ‌های روشن‌تر بخصوص رنگ سفید را توصیه می‌کند، مثلا در روز‌های آفتابی می‌توانید از یک شلوار جین سفید به همراه یک کت تیره استفاده کنید.

رنگ‌هایی که باید از آن‌ها دوری کرد:

از آن‌جایی که احتمالا رنگ پوست شما زمینه‌ی زرد یا سبز دارد، بهتر است از این دو رنگ در لباس‌های‌تان دوری کنید. سعی داشته باشید از نمایان کردن بدن‌تان خودداری کنید و رنگ‌های سبز پسته‌ای، خردلی، زیتونی و نسکافه‌ای را به‌طور کامل فراموش کنید! و به‌یاد داشته باشید که رنگ‌های تیره برای شما مناسب‌تر هستند.

 

رنگ پوست تیره

 

کسانی که این رنگ پوست را دارند درست همانند افرادی که رنگ پوست‌شان سبزه است، برنده لاتاری ژنتیکی شده‌اند، چراکه اکثر رنگ‌ها با رنگ پوست آن‌ها سازگار است و می‌توانند لباس‌های خود را در هر رنگی که دوست دارند انتخاب کنند.

رنگ‌های مناسب:

همان‌طور که گفتیم، این رنگ پوست با اکثر رنگ‌ها سازگاری دارد، برخلاف افراد بور که هر رنگی مناسب آن‌ها نیست. شما می‌توانید از رنگ‌های جسورانه و بولد مانند سبز یشمی یا آبی لاجوردی در لباس‌های خود استفاده کنید، اما سعی داشته باشید توازن را هم حفظ کنید و تنها از یک رنگ استفاده نکنید. پس توصیه می‌شود در بخش‌هایی از پوشش خود از رنگی متفاوت استفاده کنید، اما این رنگ باید تکمیل‌کننده‌ی رنگ اصلی لباس‌های شما باشد، نه این‌که با آن رقابت کند.

رنگ‌هایی که باید آن‌ها دوری کرد:

رنگ قهوه‌ای یکی از رنگ‌هایی است که هیچ‌گاه نباید سمت آن بروید. رنگ قهوه‌ای برای شما مانند رنگ‌های روشن برای افراد بور است، چون تضاد مناسبی ایجاد نمی‌کند‌ و به همین دلیل جذاب نیست.

در حالی که سیاه و سرمه‌ای دو رنگ اصلی تشکیل‌دهنده کمد لباس اکثر مردها هستند، بهتر است از این دو رنگ نیز کم‌تر استفاده کنید و به کمک دیگر رنگ‌ها بهره بیشتری از رنگ پوست خود ببرید.

اما درکنار تمام چیز‌هایی که گفتیم، این نکته را بدانید که نوع لباس پوشیدن شما به شخصیت و علایق شخصی‌تان مربوط می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند استفاده از رنگ یا لباس خاصی را به شما القا کند. این‌ مقاله تنها توصیه‌هایی است تا با نحوه‌ی انتخاب رنگ و قوانین کوچک آن آشنا بشوید، اما در انتها‌ این شما هستید که رنگ و نوع پوشش خود را انتخاب می‌کنید.

امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.