9 ترفند برای یک سفر راحت و آسوده

تقریبا همه‌ی ما چنین شرایطی را تجربه کرده‌ایم که برای سفر رفتن دچار مشکلاتی از قبیل کمبود فضا برای وسایل‌ و یا خراب و چروک شدن لباس‌ها شده‌ایم و این اتفاق گاهی ما را از سفرمان پشیمان کرده‌ است. این دردسر‌ها را می‌شود به راحتی برطرف کرد و با خیالی آسوده به سفر رفت.
ما در مقاله زیر به چند ترفند برای داشتن سفری راحت می‌پردازیم. در ادامه با مدمن همراه باشید.

1. رول کردن لباس‌ها

بسیاری از ما در بچگی آموختیم که لباس‌های‌مان را تا بزنیم و تا به امروز آن را رعایت می‌کنیم، اما رول کردن آن‌ها یک راه حل عالی برای جا دادن‌شان در داخل چمدان و ذخیره فضای بیشتر است.
نکته جالب درباره رول کردن لباس‌ها این است که به دلیل تا نزدن آن‌ها، لباس‌ها چروک نمی‌شوند و از فرم نمی‌افتند، همچنین شما نیاز ندارید وقت زیادی را صرف به‌درستی تا زدن آن‌ها کنید و علاوه بر این، شما از فضای بیشتری برای لباس‌های خود برخوردار می‌شوید.

2. یقه و کمربند

دفعات زیادی پیش آمده که به دلیل فشار و حجم زیاد لباس، یقه‌ پیراهن‌های‌مان صاف شده و فرم خود را از دست داده‌اند. شما به راحتی می‌توانید این مشکل را با کمربندتان حل و برای همیشه با آن خداحافظی کنید.
کمربند خود را رول کنید و آن را در یقه پیراهن‌تان قرار دهید، این کار باعث صاف نگه داشته شدن یقه‌ می‌شود و از بد شکل شدن آن جلوگیری می‌کند.

3. کفش‌ها و جوراب‌ها

کفش‌ها، به خصوص کفش‌هایی که از چرم نرم ساخته شده‌اند، در برابر فشار و سنگینی به راحتی تغییر شکل می‌دهند و ممکن است بر روی آن‌ها چروک ایجاد شود.
برای حل این مشکل، چند جوراب را رول کنید و آن‌ها را مرتب در هر جفت از کفش‌ها قرار دهید تا از تا و تغییر فرم آن‌ها جلوگیری شود، همچنین برای اطمینان خاطر فضای بیشتری را کنار کفش‌های‌تان ایجاد و از فشار به سطح آن‌ها خودداری کنید.

4. کفش‌ها و کلاه حمام

راه حل پیشنهادی و ساده مدمن برای جلوگیری از کثیف شدن لباس‌ها توسط کفش‌ها، استفاده از کلاه‌های حمام است. برای این کار کافیست کف کفش‌های خود را با کلاه‌های حمام پوشانده و دیگر نگران کثیف شدن لباس‌های‌تان نباشید، زیرا کلاه‌های حمام به دلیل داشتن کش‌هایی در دور خود، از خارج شدن کفش از آن‌ها جلوگیری می‌کند.

5. پاور بانک

امروزه تلفن‌های همراه به دلیل کارایی بالای‌شان جزیی جدانشدنی از زندگی‌ همه‌ی ما هستند، اما مشکل اساسی، سریع تمام شدن باتری آن‌هاست و در دسترس نبودن برق هم یکی دیگر از این مشکلات محسوب می‌شود.
شما می‌توانید با خرید یک پاور بانک ساده در هر مکان به راحتی تلفن خود را شارژ کرده و به کار خود ادامه دهید. پاور بانک‌ها به دلیل ارزان‌قیمت و کم‌حجم بودن‌شان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

6. گره خوردن سیم‌ها

گره خوردن سیم هندزفری، سیم شارژر و... یکی از مشکلات کوچک ولی اعصاب خردکن سفر و زندگی روزمره به شمار می‌رود که تنها با استفاده از یک گیره کاغذ کوچک می‌توان آن را حل کرد.
سیم‌های وسیله‌های مختلف را دور گیره کاغذ بپیچید و هنگام استفاده، به راحتی آن را باز کنید. این گیره‌ها از قطع شدن سیم‌های شما هم جلوگیری و عمر آن‌ها را بیشتر می‌کنند.

7. جلوگیری از چکه کردن مایع‌ها

مواقعی پیش آمده که چکه کردن مایع‌های درون کیف و چمدان، مانند شامپو، کرم ضد آفتاب و... باعث کثیف و خیس شدن وسیله‌ها، به ویژه لباس‌ها شده است. در این ترفند ساده یاد می‌گیرید چگونه به سادگی این مشکل را رفع کنید.
درپوش ظرف مایع را باز کنید و با تکه‌ کوچکی پلاستیک در داخلی آن را بپوشانید و درپوش آن را محکم ببندید. این ترفند علاوه بر جلوگیری از کثیف و خیس شدن وسیله‌ها، از هدر رفتن محتوای درون ظرف هم جلوگیری می‌کند.

8. جا دادن لباس‌ها

چمدان را کامل باز کنید. شلوار‌ها و ژاکت‌های‌تان را در مرکز آن قرار دهید، اما گوشه‌های شلوار‌ها و ژاکت‌ها را از لبه‌ی چمدان بیرون بگذارید. یک لباس دیگر یا هر وسیله‌ای، برای مثال وسایل شکستنی، را بر روی آن‌ها قرار دهید و در نهایت گوشه‌ها را روی‌شان بکشید. با این ترفند هم می‌توانید از نهایت فضای چمدان استفاده کنید.

9. قفل چمدان

متاسفانه خیلی‌ها تجربه‌ داشته‌اند که چمدان‌شان به سرقت رفته و این اتفاق، نگرانی زیادی را برای مسافران ایجاد کرده است. شما با استفاده از یک قفل چمدان کوچک اما مطمئن، می‌توانید از دزدیده شدن آن جلوگیری کنید و با آرامش کامل از سفر خود لذت ببرید.
قفل‌های چمدان در انواع مختلفی عرضه می‌شوند و شما با توجه به چمدان‌تان، می‌توانید قفل مناسب را تهیه کرده و از ایمن بودن وسایل‌تان اطمینان حاصل کنید.


امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. سفری لذت‌بخش را برا‌‌ی‌تان آرزومندیم.