7 اکسسوری مردانه برای تکمیل کردن پوشاک‌تان

اکسسوری‌ها این روزها نقش مهمی در تیپ و استایل مردم دنیا دارند. استفاده‌ی درست از آن‌ها می‌تواند شما را فردی خوش‌پوش، که ظاهر برایش اهمیت دارد، نشان بدهد.

در این مقاله 7 مورد از اکسسوری‌های مردانه را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پوشاک‌تان را کامل و ظاهرتان را شیک‌تر کنید. در ادامه با مدمن همراه باشید.

 ساعت مچی

به طور حتم وظیفه‌ی اصلی یک ساعت مچی، نشان دادن زمان است؛ اما اگر به طور درست استفاده شود می‌تواند تاثیر زیادی در شیک‌پوشی داشته باشد.

سعی کنید از ساعت‌های ساده و شیک استفاده کرده و با توجه به رنگ صفحه، بند، قاب و... آن را با دیگر پوشاک‌تان ست کنید. استفاده از ساعت‌های شلوغ که چندین عقربه و طرح‌های زیادی دارند، خوب نیست و نه تنها ظاهرتان را بد جلوه می‌دهد، بلکه نظرتان منفی افراد مختلف را هم به دنبال دارد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید استفاده از ساعت مچی کاری بیهوده است، حتما مقاله‌ی «چرا باید ساعت مچی دست کنید؟» را ببینید.

انگشتر 

حلقه و انگشتر، اکسسوری‌های جالبی محسوب می‌شوند، چون معمولا نشان‌گر چیزهای خاصی هستند. مثلا حلقه‌ی ازدواج یا حلقه‌ی قهرمانان ورزشی (برای مثال بازیکنان بسکتبال و یا فوتبال آمریکایی) می‌توانند متاهل و یا قهرمان بودن آن‌ها را به نمایش بگذارند.

همچنین به دست داشتن حلقه در هر کدام از انگشت‌ها، مفهوم خاص خود را دارد و علاوه بر تبدیل شدن به یک سبک از استایل، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی معانی متفاوتی باشد. برای مثال حلقه‌ی انگشت کوچک نشان‌دهنده‌ی قدرت تاثیرگذاری بر روی افراد است و انگشت وسط مفهوم تعادل و مسئولیت در زندگی را نمایش می‌دهد.

دکمه سرآستین

دکمه سرآستین، که انواع مختلفی دارد، معمولا بخش مهم یک پیراهن به شمار می‌رود و از آن تنها به عنوان یک اکسسوری یاد نمی‌شود. پس می‌تواند یکی از بهترین اکسسوری‌هایی باشد که استفاده می‌کنید.

سرآستین فرانسوی، که محبوب‌ترین نوع پوشش دکمه سرآستین است، معمولا برای موقعیت‌های رسمی استفاده می‌شود و مورد خوبی خواهد بود. دکمه سرآستین‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند که تقریبا همه‌ی آن‌ها مناسب هستند؛ البته باید دقت کنید که توجه‌ زیادی را جلب خود نکنند و اندازه‌ی متناسبی داشته باشند.

گیره کراوات

وظیفه‌ی اصلی گیره کراوات، ثابت نگه داشتن آن است تا جابه‌جا نشود و باد آن را تکان ندهد!

جدا از شکل دادن یک ظاهر آراسته و مرتب، گیره کراوات می‌تواند کلاس بیشتری به تیپ شما اضافه کند. این اکسسوری همچنین مناسب افرادی است که برای موقعیت‌های مختلف کاری لباس پوشیده‌اند، چون ظاهری رسمی و تجاری به آن‌ها می‌دهد.

بهترین رنگ‌های گیره کراوات، نقره‌ای و طلایی هستند. رنگ نقره‌ای بهترین گزینه برای کت‌شلوار و کراوات مشکی، به همراه پیراهن سفید است.

زنجیر کراوات

زنجیر کراوات دقیقا مثل گیره کراوات است، با این تفاوت که نگاه‌های بیشتری را به سوی خود جذب می کند و ظاهر باکلاس‌تری دارد.

درست مثل گیره، بهترین رنگ برای زنجیر کراوات هم نقره‌ای و طلایی است.

سوزن کراوات

سوزن کراوات می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر، با توجه به رنگ و طرح کراوات، داشته باشد. البته این اکسسوری به کراوات شما آسیب خواهد رساند، چون با استفاده از آن، کراوات‌تان را سوراخ خواهید کرد.

این اکسسوری معمولا زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، چون بعد از سوراخ شدن کراوات دیگر نمی‌شود از آن به تنهایی یا با گیره و زنجیر استفاده شود. البته اگر کراوات‌های زیادی در جالباسی خود دارید، با خیال راحت سوزن کراوات را به پوشاک‌تان اضافه کنید.

 کلاه

این روزها به سر داشتن کلاه به عنوان یک ادای احترام به گذشته، که معمولا همه‌ی مردها کلاه سر داشتند، به حساب می‌آید. اگر چه این رسم کنار گذاشته شده، اما کلاه هنوز هم استایل خود را حفظ کرده و از مد نیفتاده است.

جدا از ظاهر خاصی که یک کلاه می‌تواند به شما بدهد، این اکسسوری همچنین فواید دیگری از جمله جلوگیری از تابش نور خورشید، جلوگیری از نامرتب شدن موها در روزهای بادی، خشک نگه‌داشتن موها در روزهای بارانی و یا حتی پنهان کردن موهای بهم‌ریخته هم دارد.

همان‌طور که یک کت‌وشلوار می‌تواند شما را قدبلندتر نشان دهد، کلا هم می‌تواند صورت‌تان را گرد و پُرتر نمایش بدهد. البته اگر به فرم صورت و کلاه و همچنین تناسب رنگ آن با دیگر‌ لباس‌ها دقت نشود، ظاهر احمقانه‌ی برای‌تان به دنبال خواهد داشت که اصلا آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. پس حتما موقع خرید یک کلاه این موارد را مدنظر قرار بدهید.

امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد.