7 اشتباه هنگام استفاده از جواهرات مردانه

جواهرات، از اجزای کوچک پوشاک یک فرد به شمار می‌روند، اما از تاثیر زیادی که دارند نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. خیلی از مردها از این اکسسوری‌ها استفاده می‌کنند و استایل شیکی را به نمایش می‌گذارند، اما عده‌ای هم اشتباهاتی انجام می‌دهند که باعث می‌شوند ظاهرشان خراب شود.
در ادامه به 7 اشتباهی که مردان هنگام استفاده از جواهرات و اکسسوری‌های مختلف مرتکب می‌شوند پرداخته‌ایم. پس با مدمن همراه باشید تا آن‌ها را بررسی کنیم.


1. نداشتن اعتمادبه‌نفس

خیلی از مردها جواهرات به دست نمی‌کنند چون احساس راحتی و اعتمادبه‌نفس کافی ندارند. برای رفع این مشکل لازم است تا کمی تمرین کنید. برای مثال می‌توانید به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید و جواهرات مختلف را امتحان کنید، با این کار شما به آن جواهرات عادت کرده و می‌بینید که با ظاهر شما تناسب دارند یا نه.

خیلی از فروشنده‌ها اطلاعات کافی نسبت به محصولات‌شان دارند و می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند تا تجربه‌ی کافی از جواهرات مختلف به دست بیاورید. همچنین در ابتدا بهتر است به سراغ جواهراتی بروید که ظاهر ساده و شیکی دارند. دستبند و انگشترهای پرزرق و برق، انتخاب خوبی نخواهند بود چون ممکن است دل شما را بزنند و کاری کنند تا دیگر سراغ این اکسسوری‌ها نروید.


2. توجه نکردن به موقعیت‌های مختلف 

هنگام استفاده از جواهرات باید به موقعیت‌های مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای مثال در مراسم ختم، جواهرات نباید به شکلی باشند که جلب توجه کنند و بی‌احترامی محسوب شوند. در موقعیت‌های تجاری و مصاحبه‌های کاری هم باید ظاهری شیک و آراسته داشته باشید و جواهرات مختلف، ممکن است جلوه‌ی بدی داشته باشند؛ پس بهتر است از جواهراتی ظریف و ساده استفاده کنید. علاوه بر این، موقعیت‌های مختلف دیگری از جمله مدرسه و دانشگاه هم مهم هستند و باید به قوانین آن‌ها توجه کرد.
پس سعی کنید مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف را بشناسید و جواهراتی را که مناسب آن‌ها نیستند، کنار بگذارید.


3. تعداد بیش از حد اکسسوری‌ها

شما باید بدانید چه تعداد اکسسوری کافی است و جواهرات بیش از حد دست نکنید. در دنیای مد و استایل می‌گویند: «جواهرات همیشه آخر از بقیه‌ی پوشاک‌ها پوشیده می‌شوند، اما اولینِ آن‌ها هستند که به چشم می‌آیند.» پس تاثیر زیادی در تیپ شما دارند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
باید سعی داشته باشید که از تعداد کمی جواهرات، که با لباس‌های‌تان هم‌خوانی دارند، استفاده کنید و نگذارید که دیگر پوشاک‌تان را تحت شعاع قرار دهند. همچنین باید به نوع لباس خود هم دقت کنید. برای مثال جواهرات مختلف با کت‌وشلوار خیلی مناسب نیستند و بهتر است آن‌ها را با تیپ‌های اسپورت بپوشید.


4. نبود تعادل در تعداد جواهرات

عدم تعادل در تعداد جواهرات، مثل مورد قبلی بوده و توجه‌ها را فقط به همان بخشی از بدن که دارای جواهرات است، جلب می‌کند. بهترین مثال از این نوع عدم تعادل، تعداد زیاد گردنبند است. خیلی‌ها ممکن است از دو یا سه گردنبند مختلف استفاده کرده و با این کار، نگاه‌ها را به جای کل تیپ و استایل، به سوی گردنبند‌ها جذب کنند.
مورد دیگر، دستبندها و ساعت‌مچی هستند. اگر دوست دارید از ساعت‌مچی‌های کوچک استفاده کنید، نباید دستبند ضخیم و بزرگ‌تری در دست دیگرتان داشته باشید. تعادل در بخش‌های مختلف پوشاک، نکته‌ی مهمی است و تاثیر زیادی در ظاهرتان دارد. یکی از راه‌های رفع مشکل تعادل این است که از اکسسوری‌های مختلف و مشابه استفاده کنید تا نگاه‌ها تنها به یک قطعه خاص تمرکز نداشته باشند. برای مثال اگر یک ساعت‌مچی و دستبند در یک دست دارید، با استفاه از انگشتر و یا دستبند در دست دیگرتان، تناسب را رعایت کنید.


5. عدم انتخاب جواهراتی که مناسب رنگ پوست‌تان هستند 

افراد مختلف ممکن دارای رنگ‌پوست‌های متفاوتی باشند که با فلز و پارچه‌های گوناگون، که دارای رنگ‌های خاصی هستند، هم‌خوانی داشته باشند. برای اینکه بهترین گزینه برای رنگ‌پوست‌تان را پیدا کنید، باید جواهرات مختلف را امتحان کنید. همچنین در ادامه چند نکته برای رنگ و تم‌های مختلف پوست و جواهرات مناسب‌ آن‌ها معرفی می‌کنیم.
برای اینکه بتوانید نوع و تم پوست‌تان را بفهمید، به رنگ رگ‌های دست خود دقت کنید:

• اگر رنگ آن‌ها آبی یا بنفش بود، پوست شما دارای طبع سرد است.
• اگر آن‌ها سبز بودند، پس شما طبع گرم دارید.
• و در آخر اگر آن‌ها آبی، سبز و بنفش بودند، پوست شما طبع خنثی دارد.

حال که فهمیدید چه نوع رنگ پوست و طبعی دارید، می‌توانید رنگ مناسب جواهرات را انتخاب کنید:

• طبع سرد با فلزهای روشن از جمله طلا سفید، پلاتین و نقره هم‌خوانی دارد.
• طبع گرم با فلزهای زردرنگ از جمله طلای زرد، برنج و رزگلد تناسب دارد.
• طبع خنثی هم مناسب هر دو نوع فلزهای سفید و زرد است.


6. گمان کردن این که تمام جواهرات زنانه هستند

خیال‌تان راحت باشد که جواهرات، زنانه نیستند. البته شاید بعضی از آن‌ها ظاهری به مراتب کمتر مردانه داشته باشند، اما نمی‌توان گفت که تمامی این اکسسوری‌ها مناسب زنان هستند. برای مثال اگر در تاریخ نگاهی بیاندازید، بیشتر مردان از جمله پاپ، فرعون‌ها و همچنین نظامیان و حتی مردمی که چندین هزار سال قبل از میلاد مسیح زندگی می‌کردند، جواهراتی از جمله انگشتر، دستبند و گردنبندهای بزرگ و رنگارنگ داشتند. این جواهرات سمبلی از قدرت آن‌ها محسوب می‌شده و به همین دلیل استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شیک و خاصی به شما بدهد.
پس بدون این تصور، که جواهرات زنانه هستند، از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.


7. عدم تناسب جواهرات با فرم بدن‌تان

شما باید جواهراتی را که با بدن شما تناسب دارند انتخاب کنید. مثلا اگر بدنی ورزیده و قد بلندی دارید، نباید یک دستبند نازک و ظریف به دست داشته باشید. یا اگر برعکس، دارای بدن و دست‌های لاغری هستید، نباید از ساعت‌مچی‌های بزرگ، برای مثال آن‌هایی که صفحه‌ی 50 میلی‌متری دارند، استفاده کنید. پس باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید. اگرچه قانون خاصی برای تناسب میان جواهرات و اعضای بدن وجود ندارد، اما در ادامه چند راهنمایی که می‌توانند مفید باشند، برای‌تان آورده‌ایم:

• اگر گردن بزرگ و گلفتی دارید، باید از گردنبندهای بلندتر استفاده کنید
• دست و مچ‌های بزرگ، با ساعت یا دستبند‌های عریض هم‌خوانی دارند. همچنین این مورد درباره‌ی انگشترها هم صدق می‌کند
• اگر فرد لاغر و کوچک‌اندامی هستید، باید از جواهرات ظریف‌تر استفاده کنید


جواهرات، گزینه‌ای برای بالا بردن سطح استایل هستند و نبود آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما باید دقت کنید که استفاده‌ی غلط از آن‌ها نه تنها کمکی به بهتر شدن ظاهرتان نمی‌کند، بلکه استایل شما را بدتر جلوه خواهد داد. پس از این به بعد سعی داشته باشید تا از این اشتباهات دوری کنید و با جواهرات، تیپ منحصربه‌فردی برای خود شکل دهید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، لطفا آن را به اشتراک بگذارید.