7 نکته برای پوشیدن تی‌شرت

آیا از آن دسته افرادی هستید که به تی‌شرت علاقه زیادی دارند ولی فکر می‌کنند با پوشیدن‌شان خوش‌تیپ دیده نمی‌شوند؟
در این مقاله نکاتی را به شما معرفی می‌کنیم که در عین سادگی، باعث می‌شوند با تی‌شرت استایل زیبایی را به نمایش بگذارید. پس اگر از پیراهن خسته شده‌اید و می‌خواهید با تی‌شرت، تیپی ساده اما شیب داشته باشید، در ادامه مدمن را همراهی کنید.


به موقعیت و مناسبت‌های مختلف توجه کنید

اولین قانون پوشیدن تی‌شرت، این است که بدانید «کِی» و «کجا» آن را تن کنید. تی‌شرت‌ها تنها برای مناسبت‌های خودمانی و زمانی که می‌خواهید تیپ راحتی داشته باشید مناسب هستند و اصلا برای موقعیت‌های رسمی توصیه نمی‌شوند.
هرچقدر هم که با تی‌شرت خوش‌تیپ دیده شوید و اعتمادبه‌نفس بالایی به دست آورید، باز هم این لباس مناسب شغل‌های اداری و یا حضور در مراسم‌های عروسی نیست. پس دقت داشته باشید که تی‌شرت را در موقعیت‌های مناسب بپوشید تا بهترین جلوه‌ و استایل خود را به نمایش بگذارد.


به فرم بدن‌تان دقت کنید

هر کسی دارای بدنی ورزیده نیست تا بتواند هر تی‌شرتی را تن کند و خوش‌پوش دیده شود. پس باید به فرم و نوع بدن خود دقت داشته باشید، چون تی‌شرت برای هر سایز و شکلی مناسب نیست.
اگر شما فرد چاقی هستید و شکم نسبتا بزرگی دارید، باید بدانید که تی‌شرت نمی‌تواند آن را از دید بقیه پنهان کند. همچنین اگر فرد لاغری باشید، تی‌شرت لاغری بازوهای‌تان را به رخ می‌کشد و ظاهر بدی به شما می‌دهد. برای همین کسانی که ورزشکار هستند، با خیال راحت می‌توانند تی‌شرت بپوشند و جذاب دیده شوند. البته اگر بدن ورزیده‌ای ندارید، جای نگرانی نیست. با رعایت دو نکته‌ی بعدی شما هم می‌توانید با به تن داشتن تی‌شرت، خوش‌تیپ ظاهر شوید.


سایز مناسب را فراموش نکنید

تی‌شرت شما هر چقدر هم که باکیفیت و زیبا بوده اما سایز مناسبی نداشته باشد، نمی‌تواند کمکی به استایل و زیبایی ظاهرتان ‌کند. یک تی‌شرت کاملا فیت، به دو چیز نیاز دارد:
- باید با فرم بدن‌تان هم‌خوانی داشته باشد.
- باید احساس راحتی به شما بدهد و بگذارد آزادانه حرکت کنید.
فیت بودن نکته‌ی خیلی مهمی است. یک تی‌شرت ساده که کاملا اندازه‌تان است، بهترین گزینه برای داشتن ظاهری شیک محسوب می‌شود.


استایل تی‌شرت را مدنظر قرار دهید

یکی از نکاتی که هنگام خرید تی‌شرت باید به آن دقت شود، فرم یقه‌ی تی‌شرت خواهد بود. شما برای خرید تی‌شرت دو انتخاب دارید و آن هم یقه‌ گرد و یقه هفت (اگر پلوشرت که یقه برگردان دارد را در نظر نگیریم) است. یقه هفت برای افرادی که بدن ورزیده‌ای دارند مناسب‌تر است؛ چون این فرم از یقه باعث می‌شود بدن آن‌ها، مخصوصا سینه، بزرگ‌تر و ورزیده‌تر دیده شود. همچنین به افرادی که صورت‌های لاغر یا گردن‌های کوتاه دارند، ظاهر بهتری می‌دهد.
افراد لاغر بهتر است از یقه گرد استفاده کنند. چون این نوع یقه، توجه‌ها را جلب لاغری‌شان نمی‌کند و با کوتاه نشان دادن گردن، باعث می‌شود بدن آن‌ها بزرگ‌تر دیده شود.
پس حتما فرم بدن‌تان را در نظر بگیرید و سپس تی‌شرتی که مناسب شماست را بخرید.


جنس مناسب را خریداری کنید

جنس یک تی‌شرت، فاکتور اصلی باکیفیت بودن آن است. اگر می‌خواهید با به تن داشتن تی‌شرت خوش‌تیپ دیده شودید، جنس پارچه‌ی آن باید عالی باشد. از بین دو تی‌شرتی که رنگ و طرح یکسانی دارند، آن تی‌شرتی مناسب است که جنس بهتری داشته باشد.
در هنگام خرید تی‌شرت، حتما به جنس و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن دقت کنید. تی‌شرت‌ها معمولا از جنس پنبه هستند. اما جنس‌های دیگری از جمله پلی‌استر هم می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. البته باید بدانید که پلی‌استر چون حالت کشی دارد، برای ورزشکارها مناسب‌تر است.


رنگ تی‌شرت باید با شما هم‌خوانی داشته باشد

تی‌شرت‌های مردانه که رنگ‌های تیره یا خنثی دارند، همیشه بهترین گزینه هستند. رنگ‌های تیره، معمولا با هر نوع رنگ پوستی تطابق دارند. سعی کنید همیشه تی‌شرت‌های مشکی، خاکستری، نیلی و یا سفید را به تن داشته باشید؛ چون علاوه بر هماهنگی با رنگ پوست، آن‌ها را می‌توانید تقریبا با هر رنگی ست کنید.
البته اگر به نظرتان رنگ‌های روشن مناسب شما هستند، حتما از آن‌ها هم استفاده کنید. علاوه‌براین، دقت داشته باشید که اصلا تی‌شرت‌های عکس‌دار تن نکنید. این تی‌شرت‌ها بهترین گزینه برای خراب‌کردن تیپ و استایل‌تان محسوب می‌شوند!


تیپ‌های مختلف را امتحان کنید

در آخر بهتر است همیشه تیپ‌های مختلف را امتحان کرده و لباس‌های متفاوت را با هم بپوشید. در ادامه چند نوع تیپ و پوشاک را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و لذت ببرید. حتی خودتان هم می‌توانید رنگ‌ها و پوشاک مختلف را امتحان کنید و استایل زیبایی را به نمایش بگذارید.

• تی‌شرت سفید (بهتر است که یقه هفت باشد)
• شلوار جین تیره
• بوت چرمی
• ساعت مچی با بند مشکی
• عینک دودی خلبانی
• ژاکت چرمی (اختیاری)

• تی‌شرت یقه هفت مشکی
• شلوار پشمی خاکستری
• کفش بروگ
• ساعت مچی مینیمالیستی
• ژاکت ورزشی (که اگر لاغر هستید، بالاتنه شما را بپوشاند)


اگر نکاتی که گفته شد را رعایت کنید، به راحتی می‌توانید با به تن داشتن تی‌شرت، تیپ و استایل شیک و خاصی داشته باشید. در آخر باید بگوییم که هیچ‌وقت تی‌شرت‌تان را درون شلوار قرار ندهید. البته اگر می‌خواهید آن را با پوشاک دیگری مثل ژاکت ورزشی بپوشید، اینکار می‌تواند خوب باشد چون باعث می‌شود ظاهر آراسته‌تری داشته باشید. اما در کل پیشنهاد نمی‌شود که تی‌شرت را درون شلوار قرار بدهید.
امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد.