ده پوشاک ضروری برای آب‌وهوای خنک (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله به پنج لباس شیک و زیبایی که برای روزهای خنک سال، یعنی اسفند و حتی اوایل بهار، مناسب و ضروری هستند اشاره کردیم. اگر به دنبال استایلی شیک و متناسب با این آب‌وهوای متغیر هستید، حتما باید تمامی آن‌ها را در جالباسی خود داشته باشید. در این مقاله پنج مورد دیگر را برای شما آورده‌ایم. اگر مقاله‌ی اول را خوانده‌اید، در ادامه با مدمن و بخش دوم از پوشاک ضروری برای آب‌وهوای خنک همراه باشید.

 

  1. پلیور بافت

پلیورهای بافت، با طرح‌های پیچیده و بافت‌شکل‌شان، ظاهری متفاوت و منحصربه‌فرد به شما می‌دهند. شما تا زمانی که با پوشیدن پلیورها احساس راحتی می‌کنید، می‌توانید حتی آن‌ها را داخل خانه هم بپوشید. و همچنین از آن‌جایی که یک پلیور، بیشترِ ظاهر پیراهنی را که زیر آن پوشیده‌اید می‌پوشاند، دیگر نگران استایل پیراهن نخواهید بود و می‌توانید هر مدل و طرحی را که دارید بپوشید.

شما باید از پلیورهایی استفاده کنید که بازو و نواحی سینه‌تان را بزرگ‌تر نشان می‌دهند، پس باید به سراغ پلیورهای سنگین و ضخیم، به‌جای مدل‌های نازک و سبک بروید. همچنین باید مطمئن شوید که پارچه‌ی آن از الیاف کلفت و ضخیم پنبه (یا پشم) شکل گرفته باشد. تنها نکته‌ی منفی درباره‌ی این نوع الیاف، این است که چندلایه پوشیدن با پلیور کار سخت‌تری می‌شود؛ اگرچه این موضوع باز هم به سایز ژاکتی که می‌خواهید روی آن بپوشید بستگی دارد.

البته شما می‌توانید کاردیگان‌ها را هم مدنظر قرار بدهید. کاردیگان‌ها نه تنها همانند یک پلیور که ظاهری مانند ژاکت دارد است، بلکه کارایی شبیه به آن هم دارد. آن‌ها جلوی‌شان باز و بسته می‌شود و روی لبه‌ی آن هم دکمه وجود دارد. دکمه‌ها را می‌توانید هم باز بگذارید و هم کاملا ببندید. کاردیگان‌ها همچنین به عنوان «لباس سه‌فصلی» شناخته می‌شوند؛ چون برای تمامی فصول سال، غیر از تابستان، مناسب هستند.

 

  1. شلواری با جنس خاص!

به طور حتم خیلی‌ها حداقل یک دست شلوار جین در جالباسی خود دارند. و از آن‌جایی که جین‌ها همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای هر فصلی مناسب هستند، شاید به دنبال این باشید که تنوعی در استایل خود ایجاد کرده و مدل و جنس‌های جدید را امتحان کنید. این شلوارهای مدرن و شیک، معمولا از پارچه‌های خاص و منحصربه‌فردی تولید می‌شوند.

بعضی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید، شامل مواردی از جمله مخمل کبریتی، پارچه جناغی نظامی، و همچنین جناغی کلاسیک می‌شوند که برای روزهای خنک و آب‌وهوایی که این روزها وجود دارد مناسب هستند. مخمل کبریتی، به طور خاصی از طرح راه‌راه درست شده که برای گیرانداختن گرما و عدم نفوذ سرما، و در نتیجه گرم نگه‌داشتن‌تان موثر خواهد بود.

در این میان، جناغی نظامی، جنسی بادوام محسوب می‌شود و نسبت به جین از مواد سخت‌تری تشکیل شده است. این الیاف در برابر شست‌وشوی زیاد بسیار مقاوم است و همچنین در طول زمان و پوشیدن‌های مکرر، آسیب نمی‌بیند.

 

  1. بوت بنددار

قطعا نمی‌توانیم پاپوش‌ها را فراموش کنیم و در این لیست اسمی از آن‌ها نبریم. در این روزهای سال، شما باید تا جایی که می‌توانید از پاهای‌تان در برابر سرما و رطوبت آب‌وهوا محافظت کنید. پس داشتن یک جفت بوت خوب و مناسب، ضرری نخواهد داشت!

دو استایل عمده برای این نوع بوت‌ها پیدا می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید. اولین آن‌ها، «بوت‌های چوکا» (Chukka boots) هستند که ظاهر زمخت و سنگین چرمی دارند و استایلی قوی و ورزیده‌ای‌ به شما می‌دهند. آن‌ها همچنین هنگام راه رفتن احساس راحتی برای‌تان به دنبال دارند و باعث می‌شوند همیشه بخواهید آن‌ها را بپوشید و قدم بزنید. اگر به دنبال ظاهری خاص و متنوع می‌گردید، یک جفت بوت چوکا با رنگ قهوه‌ای تیره بخرید و از آن استفاده کنید. این رنگ تقریبا برای تمامی استایل‌های غیررسمی و شیک مناسب خواهد بود.

مورد دوم، بوت‌های ضدآب و نسبتا پاشنه‌بلند هستند. این نوع بوت، تقریبا نسخه‌ی پاشنه‌بلند کفش‌های رسمی به حساب می‌آید و پیدایش آن هم به زمان‌های قدیم و دوران جنگ، که سربازهای آن زمان این نوع پاپوش‌ها را به پا داشتند، برمی‌گردد؛ و مهم‌ترین ویژگی آن، یعنی بادوام بودن، آن را برای جنگ مناسب کرده بوده است. این بوت به پای شما کمک می‌کند تا محکم‌تر حرکت کنند و احتمال سُر خوردن‌شان به‌شدت پایین بیاید.

این مدل از بوت‌ها، در برابر پیاده‌روی‌های طولانی در برف و باران بسیار مقاوم هستند، و درعین‌حال، با توجه به ظاهر شیک‌شان، برای موقعیت‌های خودمانی و یک استایل غیررسمی هم بهترین انتخاب به شمار می‌روند. برای انتخاب رنگ‌ آن‌ها هم دردسر زیادی نخواهید داشت. مشکی و قهوه‌ای، درست مثل کفش‌های رسمی، موارد مناسبی برای این بوت شیک و زیبا خواهند بود.

 

  1. ژاکت جین

اگر می‌خواهید استایل راحت و غیررسمی‌تان را وارد مرحله جدیدی کنید و سطح آن را بالا ببرید، یک ژاکت جین کلاسیک را به تیپ‌تان اضافه کنید. نکته‌ی مثبت این لباس، هم‌خوانی داشتن با هر نوع لباسی، غیر از شلوار جین مشابه، است. اگر شلواری هم‌رنگ و مدل ژاکت جین به تن داشته باشید، ظاهر شما خراب می‌شود و تاثیر بدی روی استایل‌تان خواهد داشت.

بنابراین شما می‌توانید از شلوار جین‌های روشن یا تیره‌تر استفاده کنید، اما بهتر است ژاکت جین را با شلوارهای متنوع دیگر (مواردی که در شماره 7 نام بردیم) بپوشید و استایل ویژه‌ای را به نمایش بگذارید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ژاکت جین، این است که برای بیشتر روزهای سال مناسب است و مثل کاردیگان، «لباس سه‌فصلی» نامیده می‌شود. اما مورد دیگری که ژاکت جین (و حتی دیگر لباس‌هایی که از جین هستند) را انقدر محبوب و دوست‌داشتنی کرده، نگهداری راحت و بی‌درد‌سر از آن است. جین، جنس محکم و مقاومی است و خیلی کم آسیب می‌بیند. پس نسبت به دیگر الیاف، ماندگاری بالاتری دارد و برای مدت‌های زیادی می‌تواند پوشیده شود.

اگر الیاف لباس‌های جین‌تان کاملا از پنبه‌ی خالص باشد، بدون هیچ مشکلی می‌توانید آن‌ها را تا کنید و نگران چین و چروک‌ها نباشید. پس ژاکت جین‌تان را هم می‌توانید بعد از هر بار پوشیدن به راحتی آویزان کنید و برای دفعات بعدی، بدون این‌که تغییری در ظاهرش‌ ایجاد شده باشد، آن را بپوشید و از استایل خود لذت ببرید. البته قبل از خرید ژاکت جین، حتما باید به مواردی از جمله رنگ و... دقت کنید تا بهترین خرید عمرتان را کرده باشید!

 

  1. یک هودی فیت و اندازه

در آخر، هر مردی باید یک هودی شیک و باکیفیت در کمد لباس‌های خود داشته باشد. می‌دانیم که هودی خیلی خاص و منحصربه‌فرد نیست، اما لباس مهمی محسوب می‌شود. هودی می‌توانید نقش بسیار خوبی در چندلایه پوشیدن ایفا کند و روی لباس‌های دیگرتان قرار بگیرد. همچنین با پوشیدن یک ژاکت جین روی آن، می‌توانید استایل خیابانی جذابی برای خود دست‌وپا کنید و علاوه بر این، در مواقعی که باران می‌بارد، کلاه هودی را روی سر خود بکشید و از آن در برابر رطوبت محافظت کنید.

هودی در مواقع بارانی خیلی به‌کار می‌آید و مثل تمامی موارد حاضر در این لیست، گرمای مورد نیاز شما را هم تامین می‌کند. دقت کنید که هرگز استایل و زیبایی هودی را دست‌کم نگیرید. در عصر حاضر، خیلی‌ها حتی کت و شلوار و پیراهن رسمی هم برای موقعیت‌های کاری نمی‌پوشند، و با یک هودی به محل کار خود می‌روند. برای مثال به «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg)، بنیان‌گذار فیسبوک، توجه کنید. او همیشه تیپ ساده و خودمانی دارد، اما لباس‌های‌اش را با اعتمادبه‌نفس می‌پوشد و همین باعث می‌شود خوش‌تیپ به نظر برسد. اگر شما هم هودی خود را با استایل و رعایت مواردی که گفته شد بپوشید، می‌توانید بهترین تیپ شیک و خودمانی ممکن را برای خود به دنبال داشته باشید.

پس نکاتی که گفته شد را همیشه به یاد داشته باشید و برای داشتن استایلی بهتر تلاش کنید. در آخر دوباره ده پوشاک ضروری برای آب‌وهوای خنک را مرور می‌کنیم:

  • پیراهن ژاکتی
  • هنلی
  • پیراهن غیررسمی
  • تی‌شرت یقه هفت
  • ژاکت اسپرت ضخیم
  • پلیور بافت
  • شلواری با جنس خاص!
  • بوت بنددار
  • ژاکت جین
  • یک هودی فیت و اندازه

با داشتن این لباس‌ها می‌توانید این روزهای خنک را با یک استایل شیک و زیبا پشت‌ سر بگذارید و برای روزهای بهاری و نسبتا گرم سال جدید آماده شوید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را به اشتراک بگذارید و مدمن را به دوستان خود معرفی کنید.

از همراهی شما سپاس‌گزاریم.