ده پوشاک ضروری برای آب‌وهوای خنک (بخش اول)

در این مقاله می‌خواهیم به لباس‌های شیک و زیبایی که برای روزهای خنک سال، یعنی اسفند و حتی اوایل بهار، مناسب و ضروری هستند اشاره کنیم. اگر به دنبال استایلی شیک و متناسب با این آب‌وهوای متغیر هستید، حتما باید تمامی آن‌ها را در جالباسی خود داشته باشید. حال بهتر است بیش از این معطل نکنیم و به سراغ مقاله‌ی امروز برویم. در ادامه با مدمن و بخش اول از پوشاک ضروری برای آب‌وهوای خنک همراه باشید.

 

  1. پیراهن ژاکتی

پیراهن ژاکتی در روزهای پاییزی، زمستان و حتی سرمای اوایل بهار بسیار کاربردی و مفید است. این لباس در اصل یک پیراهن است، اما بیشتر به ژاکت شباهت دارد. ظاهر ضخیم آن باعث می‌شود ورزیده‌تر دیده شوید و اگر به دنبال ظاهری خشن و سفت‌وسخت می‌گردید، این لباس کاملا مناسب شما خواهد بود.

این مدل از پیراهن به طور معمول از بافت سنگین پنبه ساخته شده و از بافت‌های زمخت و سفت شکل گرفته است. پیراهن ژاکتی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای چندلایه پوشیدن است، چون علاوه بر استایل خاص و زیبایی که به دنبال دارد، محافظ خوبی در برابر سرما به شمار می‌آید.

شما قطعا باید به دنبال یک ژاکت باشید که 100 درصد از پنبه تولید شده و در برابر آب و باد سرد مقاوم است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، پوشیدن پیراهن ژاکتی با یک تی‌شرت یا هنلی است، به طوری که هر دو لباس‌ استایل یکدیگر را به نمایش بگذارند و از هم تعریف کند.

 

  1. هنلی

هنلی‌ها را می‌توان معادل بدون یقه‌ی پولوشرت‌ها دانست. آن‌ها معمولا دارای یک چاک، که تقریبا حدود 5 الی 7.5 سانتی‌متر طول دارد، هستند به طوری که 1 تا 5 دکمه هم روی آن قرار گرفته است.

یک هنلی آستین‌کوتاه یا بلند مناسب برای روزهایی است که در رستوران یا کافه‌ای نشسته‌اید و ژاکت خود را درآورده‌اید. با پوشیدن ژاکت، از سرما در امان خواهید ماند و با پوشیدن یک هنلی در زیر آن، می‌توانید به استایلی شیک دست پیدا کنید و در مکان‌های گرم قادر به درآوردن ژاکت باشید.

پارچه‌های پنبه‌ای و نرم، انتخاب خوبی برای هنلی هستند و آن را به یک لایه‌ی مناسب در چندلایه پوشیدن می‌کند. زیرا با پوشیدن هنلی به همراه پیراهن رسمی یا غیررسمی، دیگر احساس گرمای زیادی هم به شما دست نخواهد داد. هنلی همچنین از آن‌جایی که نسبت به تی‌شرت ظاهر متنوع و شیک‌تری دارد، گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شود.

اگر هم به دنبال جایگزینی برای هنلی می‌گردید، پولوشرت بهترین مورد خواهد بود. هنلی و پولوشرت، هر دو گرمای مورد نیاز شما را تامین می‌کنند و درعین‌حال، استایل زیبایی برای شما به دنبال خواهند داشت؛ البته این اتفاق زمانی می‌افتد که سایز مناسب و فیت آن‌ها را خریده و به تن کنید. این دو نوع لباس‌ همچنین می‌توانند به راحتی در آب‌وهوای معتدل و نسبتا گرم هم پوشیده شوند و همچنان شما را خوش‌تیپ به نمایش بگذارند.

 

  1. پیراهن غیررسمی

پیراهن‌های غیررسمی، با نوع رسمی آن‌ها تفاوت‌هایی دارند. آن‌ها برای بیشتر موقعیت‌ها مناسب بوده و همچنین دارای طراحی راحت‌تری هستند و بهتر به تن می‌شینند و در آخر، به شما احساس راحتی می‌دهند. چیزی حدود 2.5 سانتی‌متر پارچه‌ی اضافی در قسمت‌های سینه و کمر، و همچنین 1-2 سانتی‌متر هم در شانه‌های پیراهن‌های غیررسمی و راحت وجود دارد و آن را نسبت به پیراهن‌های رسمی متفاوت می‌کند.

پس زمانی که بحث این نوع پیراهن وسط باشد، 3 مورد وجود دارد که باید به آن‌ها دقت داشته باشید:

رنگ

شاید بد نباشد اگر پیراهن‌های رنگ‌ روشن را امتحان کنید. از آن‌جایی که در هوای نسبتا سرد مجبور هستید پیراهن را به همراه یک ژاکت بپوشید، باید از طریق رنگ روشن یقه‌ی پیراهن که در معرض دید است، توجه‌ها را جلب آن کنید. این مورد تقریبا مثل یک کراوات روشن در کنار کت‌ و شلوار تیره است. کراوات با رنگ متضاد خود باعث به‌وجود آمدن تنوع و شادابی در یک استایل شیک و تیره می‌شود، و پیراهن رنگ‌روشن هم می‌تواند همین نقش را در تیپ چندلایه ایفا کند.

البته اگر به دنبال پیدا کردن ظاهری خشن و سنگین هستید، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌ای مثل سبز زیتونی یا آبی تیره استفاده کنید. همچنین با تا زدن آستین‌ها استایل شیک و خاص‌تری را به نمایش خواهید گذاشت.

استایل

یکی از ویژگی‌های کلیدی که باید مدنظر قرار دهید، جیب‌ها هستند که تاثیر بزرگی روی ظاهر کلی پیراهن دارند. طرح‌های مختلفی برای جیب پیراهن‌ها پیدا می‌شوند، اما اگر می‌خواهید قفسه سینه خود را بیشتر به چشم بیاورید و کاری کنید ورزیده‌تر دیده شوند، باید از پیراهن‌هایی که دارای دو جیب در قسمت سینه هستند کمک بگیرید.

یا اگر به دنبال پیدا کردن ظاهری نظامی و ارتشی هستید، یک پیراهن که دارای سردوشی است می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد و ظاهری که می‌خواهید را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

جنس

الیاف زیادی پیدا می‌شوند که برای پیراهن‌های غیررسمی و معمولی مناسب هستند. دابی، فلانل، کتان راه‌راه یا شطرنجی، پشم و همچنین مخمل مواردی هستند که از میان آن‌ها می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان انتخاب کنید. الیاف گوناگون روی طرح و بافت پیراهن شما تاثیر دارند و باید قبل از خرید هر کدام، کاملا آن‌ها را با دقت بررسی کنید.

 

  1. تی‌شرت یقه‌هفت

تی‌شرت‌های یقه‌هفت، مناسب‌ترین گزینه برای افرادی که اندام کوچک یا صورت‌های باریک و کشیده دارند به حساب می‌آیند. آن‌ها بخش بیشتری از گردن شما را به نمایش می‌گذارند و کاری می‌کنند تا قدبلندتر به نظر برسید و صورت‌تان هم پهن‌تر دیده شود. همچنین برخلاف تی‌شرت‌های یقه‌گرد، نگاه‌های بیشتری را جذب صورت و سینه‌تان می‌کنند.

بهترین گزینه برای شما، یقه‌هفت‌هایی که دارای الیاف سنگین‌تری هستند خواهد بود. این نوع پوشاک، مورد خوبی برای چندلایه پوشیدن و گرم نگه‌ داشتن بالاتنه‌ی شما در روزهای خنک و سرد محسوب می‌شود. برای انتخاب رنگ آن هم بهتر است به سراغ رنگ‌های تیره بروید، چون این رنگ‌ها هم‌خوانی بهتری برای چندلایه پوشیدن دارند و لایه‌های بیرونی را تحت‌شعاع قرار نمی‌دهند.

اما در کل، شما باید رنگی را انتخاب کنید که به تنهایی ظاهر مناسبی برای شما به دنبال داشته باشد، چون این موضوع هم باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس‌تان می‌شود، و هم برای موقعیت‌هایی که می‌خواهید لایه‌های بیرونی را دربیاورید و در جمع قرار بگیرید مناسب خواهد بود. اما دقت داشته باشید که رنگ سفید را به‌کار نگیرید، زیرا باعث می‌شود تی‌شرت‌تان مثل زیرپیراهنی دیده شود و استایل‌تان را خراب کند.

 

  1. ژاکت اسپرت ضخیم

ژاکت‌های اسپرت، ظاهری معمولی و مناسب برای موقعیت‌های خودمانی دارند، اما با رسمی‌بودن کت و بلیزرهای گوناگون هم در تناسب هستند و می‌توانند برای مواقعی که می‌خواهید استایلی رسمی داشته باشید نیز پوشیده شوند.

بهترین ژاکت‌های اسپرت موجود در بازار، از الیافی نظیر پارچه جناغی یا پشم و نخ راه‌راه ساخته شده‌اند. زمخت بودن، ویژگی اصلی این ژاکت‌ها هستند، و تاریخ هم نشان داده که این نوع لباس در اصل برای شکار کردن تولید شده بوده و به همین دلیل ظاهری سنگین دارد. جنس سخت ژاکت اسپرت، به آن عمر طولانی‌تری می‌دهد و باعث می‌شود برای مدت زیادی قابل استفاده باشد.

مطمئن شوید ژاکتی را می‌خرید که مخصوص زمستان و هوای سرد است. علاوه بر این، با توجه به آب‌وهوای بارانی که این روزها شاهدش هستیم و قطعا در روزهای بهاری بیشتر خواهند شد، باید ژاکت‌تان در برابر آب و رطوبت هم مقاوم باشد.

ژاکت‌های اسپرت معمولا با طیف‌های مختلف رنگ‌های آبی، سبز، قهوه‌ای و خاکستری پیدا می‌شوند. همچنین طرح شطرنجی آن‌ها هم به وفور یافت می‌شود که ظاهری همانند یک چوب‌بر را برای شما به دنبال خواهد داشت. اما مهم‌ترین ویژگی آن، این است که فرمی گشاد و سست‌تر از کت و بلیزر دارد، و این مورد هم به ظاهر معمولی و سرسخت آن کمک شایانی کرده است.

امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشید. منتظر ادامه‌ی این مقاله و 5 پوشاک ضروری دیگر که برای آب‌وهوای خنک مناسب هستند باشید.

با تشکر از همراهی شما. اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را به اشتراک بگذارید و همچنین مدمن را هم به دوستان خود معرفی کنید.