پیشنهادات بد مد و فشن که باید نادیده گرفته شوند (بخش دوم)

اگر نگاهی به مد و فشن بیندازیم، ممکن است متوجه تابو‌ها و نباید‌های زیادی شویم که شما را از پوشیدن استایلی خاص نهی می‌کنند. تقریبا خیلی‌ها از انجام این تابو‌ها خودداری می‌کنند، اما همه‌ی آن‌ها شما را بد استایل نمی‌کنند و گاهی بر خلاف باور عمومی به خوش‌تیپی شما می‌افزایند.
پیش از این در بخش اول این مقاله، به معرفی برخی از پیشنهادات بدی که باید نادیده گرفته شوند پرداختیم. اگر آن را خوانده‌اید، پس در ادامه با مدمن و بخش دوم این پیشنهادات بد همراه باشید.

1. از افراد مشهور تقلید کنید

توصیه‌ای که خیلی از ما آن را می‌شنویم این است که از خواننده، بازیگر، بازیکن و... مورد علاقه خود تقلید و الگو برداری کنید.
بله این درست است و شما می‌توانید ایده‌ها و استایل‌های بسیار خوب و زیبایی را از افراد مشهور الهام بگیرید، اما موقع انتخاب این ایده‌ها باید بسیار دقت کنید چون گاهی ممکن است ظاهری نامناسب از شما به نمایش بگذارد. باید بدانید که هر نوع تیپی با شما تناسب نخواهد داشت، پس همیشه آن‌ها را با سلیقه و استایل مناسب خود مقایسه کرده و سپس دست به انتخاب بزنید.


2. به پول و لباس زیادی برای خوش‌تیپ بودن نیاز دارید

اگر تا به حال هزینه زیادی برای خرید لباس صرف می کردید، دیگر نکنید!
شما به لباس‌های زیادی برای خوش‌تیپ بودن نیاز ندارید. اگر آن‌ها اندازه و قابل پوشیدن با یکدیگر هستند، همین کافی است و ظاهری عالی از شما به نمایش خواهد گذاشت.
«آنتونی درکسل» (Anthony Drexel)، که به عنوان یکی از خوشتیپ‌ترین مرد‌های زمان خود نامیده می‌شد، در کتاب خود اظهار کرده که فقط شش دست کت وشلوار در کمدش داشته ‌است. پس شما هم می‌توانید با لباس‌های کم و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، چندین استایل و تیپ جدید بسازید و ظاهری خوش‌تیپ را شکل دهید.


3. مطابق با سن‌تان لباس بپوشید

جامعه همواره اقتضا‌هایی برای پوشش‌مان نسبت به سن و جایگاهی که داریم ایجاد می‌کند. شاید فکر کنیم که دیدن یک فرد چهل یا شصت ساله با استایلی اسپورت، وجهه خوبی نداشته باشد. اما این مورد اصلا ایرادی ندارد و حتی اگر سن‌تان بالای چهل سال هم باشد، هنوز می‌توانید لباس‌هایی را بپوشید که یک فرد جوان به تن دارد.
فقط باید در انتخاب خود دقت کنید که لباس اندازه و مناسب شخصیت شما باشد و همچنین اعتمادبه‌نفس کافی در پوشیدن آن را داشته باشید تا ظاهری زیبا برای خود شکل بدهید.

4. همه چیز باید با هم ست شوند

درک تفاوت‌ها و ترکیبات پوشش‌تان، می‌تواند تاثیر خوبی بر ظاهر شما داشته باشد، ولی نیاز ندارید دقیقا تمام بخش‌های پوشش خود را با یکدیگر ست کنید. اینکار حتی ممکن است از خوشتیپی‌تان هم بکاهد. با در نظر گرفتن رنگ‌ها و شکل آن‌ها می‌توانید استایلی زیبا و ظاهری جذاب برای خود ایجاد کنید.


5. همیشه رسمی لباس بپوشید

همیشه رسمی پوشیدن کمک چندانی به ظاهر شما نمی‌کند. شما نیاز دارید با توجه به شرایط و شخصیت خود، لباس مناسب آن زمان و مکان را بپوشید. برای مثال، در یک مهمانی دوستانه نیازی به پوشیدن کت و شلوار یا هر لباس رسمی دیگری ندارید و می‌توانید در عین خوشتیپ بودن از لباس‌های راحت و غیررسمی استفاده کنید.


6. جوراب‌های‌تان را با شلوار یا کفش‌تان ست کنید

بسیاری بر این باورند که ست کردن جوراب با شلوار یا کفش، تاثیر زیادی بر جذابیت و خوش‌تیپ بودن شما دارد، ولی اینطور نیست.
بهتر است جوراب‌های روشن را با استایلی روشن، و جوراب‌های تیره را با استایلی تیره بپوشید. همچنین می‌توانید جوراب‌های طرح‌دار را با استایلی اسپورت یا در مهمانی‌های دوستانه یا خانوادگی بپوشید و خوش‌تیپ به نظر برسید.

7. پیراهن را حتما با کت بپوشید

درست است که کت تاثیر زیادی بر شیک‌پوشی شما می‌گذارد، ولی همیشه نیاز ندارید با پیراهن کت به تن کنید.
امروزه پیراهن‌ها جذابیت خاصی را ایجاد کرده‌ و تبدیل به یک استایل شده‌اند، و دیگر الزامی به پوشیدن کت نیست. حتی گاهی با توجه به آب‌وهوا، برای مثال تابستان، پوشیدن کت ممکن نخواهد بود. شما بدون کت هم می‌توانید جذاب و خوش‌تیپ باشید، پس این پیشنهاد را کنار بگذارید و دیگر نگران ظاهر خود نباشید.


8. اگر شلوارتان پل کمربند دارد حتما کمربند ببندید

این مسلما یک پیشنهاد بد نیست، ولی گاهی شما می‌توانید از آن سر‌پیچی کنید و کمربند نپوشید.
بیشتر اوقات ما پیراهن خود را روی شلوار می‌پوشیم و کمربندمان پنهان است، در این زمان می‌شود کمربند را نبست، چون کسی نمی‌تواند آن را ببیند و دیگر نگران نخواهیم بود.

پس از این به بعد به این پیشنهادات توجه‌ای نداشته باشید و سطح استایل خود را بالاتر ببرید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.