نکاتی برای خرید بهتر و ارزان‌تر!

به طور حتم همه‌ی ما به دنبال خریدی ارزان‌تر هستیم. همه دوست دارند که جنس‌های باکیفیت را با قیمتی کمتر خریداری کنند.
در این مقاله نکاتی را برای‌تان آورده‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توانید سود بیشتری را از هر خریدتان کنید. در ادامه با مدمن و نکاتی برای خرید بهتر و ارزان‌تر همراه باشید.

1. برای خریدتان برنامه‌ریزی کنید

هیچ‌وقت ناگهانی جنس‌های گران‌قیمت را نخرید. برندهای محبوب همیشه در مناسبت‌های مختلف تخفیف‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. سعی داشته باشید بهترین قیمت را برای کالای موردنظر خود پیدا کنید؛ به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید و یا سایت‌های آنلاین را بررسی کنید.
با برنامه‌ریزی درست، می‌توانید جنس‌های باکیفیت و گران‌قیمت را با قیمتی پایین‌تر خریداری کرده و همچنین سود بیشتری کنید.

2. لباس‌های خارج از مد سال را بخرید

لباس‌هایی که از مد خارج شده‌اند، معمولا در فروشگاه‌ها انبار می‌شوند و در نتیجه‌ی آن، فروشنده‌ها مجبور می‌شوند این اجناس را با تخفیف بیشتر به فروش بگذارند.
شما با خرید این کالاها، از هزینه‌های گزاف جلوگیری می‌کنید. همچنین جای هیچ نگرانی برای از مد افتادن لباس ها نخواهید داشت. تا زمانی که تیپ شما مناسب باشد و اندازه و رنگ لباس‌ها تناسب و هم‌خوانی داشته باشند، هیچ‌کس متوجه قدیمی بودن مد آن‌ها نخواهد شد.

3. به برندهای کمترشناخته‌شده توجه داشته باشید

با وجود برندهای شناخته‌شده، شما مبلغ زیادی را فقط برای نام آن‌ها پرداخت می‌کنید. با تحقیق و پیدا کردن برندهای کمترشناخته‌شده که با برندهای معروف شباهت دارند، شما می‌توانید اجناس مشابه را با قیمتی کمتر بخرید.
با بررسی کردن سایت‌ها و برندهای مختلف، به طور حتم می‌توانید کالای مورد علاقه خود را ارزان‌تر خریداری کرده و پول اضافی را برای خریدهای بعدی پس‌انداز کنید.

4. نسخه‌های ارزان‌قیمت‌تر از برندهای معروف را خریداری کنید

امروزه نسخه‌های کپی‌شده‌ی هر کالایی را می‌توان پیدا کرد. شما با دیدن این اجناس، می‌توانید سود زیادی در خرید خود کنید.
البته نکته‌ی مهم این است که این نوع اجناس معمولا کیفیت بالایی ندارند، پس باید دقت زیادی برای خرید آن‌ها به خرج دهید. همچنین این کپی‌ها بیشتر اوقات به اکسسوری‌های گوناگون ختم می‌شوند. با این حال، شما با کمی تحقیق و بررسی کردن، می‌توانید جنس‌های ارزان و مناسب هم پیدا کنید. پس از این به بعد توجه‌ای هم به کالای کپی‌شده داشته باشید.

5. چانه‌زدن را فراموش نکنید

مطمئن باشید اگر چانه نزنید و از فروشنده تخفیف نخواهید، تخفیفی در کار نخواهد بود. البته قبل از آن باید میزان سود هر جنس برای فروشنده را بدانید. اگر به دنبال خرید اجناسی هستید که سود زیادی برای فروشنده دارند، برای مثال جواهرات گوناگون، فروشنده می‌تواند تخفیفی برای آن قائل شود و باز هم سود کند. اما کت‌وشلوارهایی که خیاط‌ها برای‌تان آماده می‌کنند، معمولا سود بالایی ندارند و در نتیجه نمی‌توان انتظار تخفیف زیادی را برای آن‌ها داشت.


امیدواریم این مطلب‌ برای‌تان مفید بوده باشد و از این به بعد خرید ارزان‌تری داشته باشید.