عادت‌های افراد خوش‌پوش

هیچ‌کس خوش‌استایل و شیک‌پوش به دنیا نمی‌آید. دارا بودن ظاهری شیک و زیبا، نتیجه‌ی انجام کارهایی است که از شما یک فرد خوش‌پوش می‌سازند. انتخاب صحیح پوشاک، نگه‌داری از آن‌ها، نحوه‌ی درست ترکیب لباس‌ها و... از جمله‌ی این کارها هستند. با تکرار این عادت‌ها و کمی تمرین، هر کس به راحتی می‌تواند به عنوان فردی شیک‌پوش شناخته شود.
در این مقاله می‌خواهیم کارهایی را که افراد خوش‌تیپ همیشه انجام‌شان می‌دهند بررسی کنیم. در ادامه 20 عادت از این افراد را برای‌تان آورده‌ایم. با مدمن همراه باشید.

1. همیشه از دیگران تعریف می‌کنند

به فردی تبدیل شوید که همیشه از دیگران تعریف می‌کند. اینگونه هم شما حس خوبی خواهید داشت، هم فردی که از آن تعریف کرده‌اید.

2. از تکنولوژی درست استفاده می‌کنند

سعی کنید از تکنولوژی برای بهتر شدن استایل و همچنین خودتان استفاده کنید. مقاله‌ها و ویدیوهای مختلف را، که شما را برای داشتن ظاهری بهتر راهنمایی می‌کنند، ببینید و آن‌ها را دنبال کنید.

3. سطح استایل خود را بالا می‌برند

اگر احساس می‌کنید بخشی از پوشش‌تان خوب نیست و ظاهر دیگر لباس‌های‌تان را خراب می‌کند، آن را عوض کنید و از پوشاک بهتر بهره ببرید.

4. پوشاک مختلفی که دوست دارند را می‌خرند

هر چیزی که احساس می‌کنید آن را دوست دارید و می‌خواهید بپوشید را بخرید. فرصت را برای به دست آوردن پوشاک موردعلاقه خود از دست ندهید.

5. جلوی آینه از خود تعریف می‌کنند

هر روز قبل از اینکه بیرون بروید، جلوی آینه بایستید و از خودتان تعریف کنید. «امروز چقدر خوش‌تیپ به نظر می‌رسم!»

6. در لباس‌های‌شان احساس راحتی می‌کنند

لباس‌های فیت و اندازه بخرید و با اعتمادبه‌نفس آن‌ها را بپوشید. همیشه آن‌ها را در خانه تن کنید، تا زمانی که بیرون از خانه می‌پوشیدشان، احساس راحتی داشته باشید.

7. با توجه به فرم بدن، آب‌وهوا، موقعیت‌ها و... لباس می‌پوشند

هرگز اجازه ندهید غریزه‌ی شما باعث شود بدون توجه به فرم بدن، آب‌وهوای مختلف و یا موقعیت‌های گوناگون لباس بپوشید. توجه به این موضوع به راحتی از شما یک فرد خوش‌استایل و خاص می‌سازد.

8. با خیاط‌ و آرایشگرشان رابطه‌ی نزدیک دارند

اگر با خیاط و آرایشگر خود دوست داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید تا استایل‌های مختلف را امتحان کنید. آن‌ها بهتر می‌دانند چه مدلی مناسب شما خواهد بود.

9. از پوشاک خود نگهداری می‌کنند

همیشه از پوشاک خود نگه‌داری کنید. کفش‌های‌تان را واکس بزنید؛ برای پیراهن و تی‌شرت‌ها از آویزهای باکیفیت استفاده کنید؛ برای شست‌وشو؛ شوینده‌های ارزان‌قیمت و نامرغوب را کنار بگذارید.

10. برای هر پوشاک یک جای مناسب دارند

جالباسی، جاکفشی و... ساخته شده‌اند تا از پوشاک شما محافظت کنند. برای هر کدام از لباس‌های‌تان جای مناسب درنظر بگیرید تا مدت زیادی از آن‌ها استفاده کنید.

11. بی‌پروا خرج پوشاک نمی‌کنند

خرید جنس‌های باکیفیت، بهتر از خرید کالاهایی‌ است که به حراج گذاشته شده و تخفیف خورده‌اند. به جنس آن‌ها توجه کنید و از قدیمی و مد‌افتاده نشدن آن‌ها مطمئن شوید.

12. به راحتی لباس‌ها بیشتر اهمیت می‌دهند تا استایل‌شان

احساس راحتی که هنگام پوشیدن یک لباس به شما دست داده می‌شود، هرگز نباید فدای استایل شود. همیشه لباس‌هایی را بخرید که در آن‌ها احساس راحتی می‌کنید.

13. دیگران را نصیحت نمی‌کنند

هر فرد سلیقه‌ی خاص خود را دارد. شاید شما از پوشاکی بدتان بیاید که فردی دیگر عاشق آن باشد. پس بهتر است براساس سلیقه‌ی خود به دیگران پیشنهاد ندهید.

14. دارای یک کت‌وشلوار فیت و تیره‌رنگ هستند

شما باید حداقل دارای یک کت‌وشلوار مناسب و تیره‌رنگ باشید. برای قرار گرفتن در موقعیت‌های رسمی و یا مراسم‌های عروسی، یک کت‌وشلوار شیک و تیره همیشه لازم است!

15. با رنگ‌ها همانند یک چاشنی برخورد می‌کنند

انتخاب رنگ‌های درست و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، تاثیر بسزایی بر زیبایی استایل شما خواهد گداشت. یک کراوات قرمزرنگ، جلوه‌ی چشمگیری به کت‌وشلواری مشکی می‌دهد. اهمیت رنگ‌ها را هرگز دست‌کم نگیرید.

16. لباس‌های ورزشی را فقط برای ورزش می‌پوشند

لباس‌های ورزشی، با توجه به اسم‌شان، فقط مناسب ورزش هستند. پس اگر می‌خواهید خوش‌استایل باشید، هرگز آن‌ها را در موقعیت‌های دیگر نپوشید.

17. به رایحه‌ی خوب اهمیت ویژه‌ای می‌دهند

به رایحه‌ی خود اهمیت بدهید و از عطرهای مناسب استفاده کنید. هر روز حمام کنید و غذاهایی را که روی بوی بدن‌تان تاثیر می‌گذارند کنار بگذارید.

18. سایز مناسب خود را می‌دانند

سایز مناسب خود را پیدا کنید و همیشه به یاد داشته باشید. به راهنمای سایزهایی که برندهای مختلف ارائه می‌دهند اعتماد نکنید و همیشه با توجه به سایز خودتان لباس بخرید.

19. برنامه‌ی هفتگی برای اصلاح سر و صورت دارند

هر هفته موهای سر و صورت خود را مرتب کنید. به پوست خود اهمیت بدهید و از محصولات مراقبت پوست و مو استفاده کنید.

20. لباس‌های قدیمی و رنگ‌ورو رفته را کنار می‌گذارند

این لباس‌ها ظاهر شما را خراب می‌کنند و تاثیر منفی بر روی دیگر لباس‌های‌تان می‌گذارند. با دور ریختن آن‌ها، شانس دیده‌شدن لباس‌های بهترتان بیشتر می‌شود و با صرف زمان کمتری خواهید توانست تیپ شیک خودتان را شکل بدهید.


امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد.