اشتباهاتی که ممکن است هنگام خرید ساعت ‌مچی مرتکب شوید (بخش اول)

ساعت مچی یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌ها محسوب می‌شود و زیبایی دوچندانی برای یک استایل زیبا به دنبال دارد. افراد زیادی فکر می‌کنند که به دست داشتن ساعت بیهوده است، اما خیلی‌‌ها مشکلی با ساعت ندارند و از آن لذت می‌برند.
اما این افراد معمولا هنگام خرید ساعت مچی اشتباهاتی انجام می‌دهند که باعث می‌شود تیپ آن‌ها حتی بدتر هم شود. علاوه بر این اشتباهات دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.
پس با مدمن همراه باشید و این اشتباهات را برای همیشه کنار بگذارید.


1. خرید ساعتی که دیگران به شما پیشنهاد داده‌اند 

شما باید بدانید که نباید از دیگران جهت بگیرید و خودتان باید پوشاک‌تان را انتخاب کنید. لباس، اکسسوری، کفش، استایل و حتی مدل موهای‌تان باید همان چیزی باشد که خودتان دوست دارید، نه چیزی که بقیه به شما می‌گویند.
البته منظور این نیست که از دیگران پیشنهاد نگیرید، اما تصمیم نهایی باید با خود شما باشد. شما باید یک ساعت را، به این دلیل که خوش‌تان آمده، خریداری کنید. اگرچه باید به مواردی توجه داشته باشید و اشتباهات خرید یک ساعت مچی را مرتکب نشوید. پس ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید!


 2. کورکورانه به دنبال برندهای مختلف بودن

درست است که خیلی از ساعت‌های گران‌قیمت و پر از تکنولوژی‌های مختلف، در چند سال گذشته پای خود را به بازار ساعت مچی‌ها باز کرده‌اند، اما به این معنا نیست که حتما باید خریداری شوند و هر کسی یکی از آن‌ها را داشته باشد.
بی دلیل نیست که خیلی از این برند و مدل‌ها ناگهان روی کار می‌آیند و بعد از مدتی از یاد می‌روند، اما مدل‌های کلاسیک هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. مدل‌های جدید هرگز جای ساعت‌های کلاسیک را نمی‌گیرند و هیچ‌وقت نمی‌توانند ما را از آن‌ها خسته کنند. پس دقت داشته باشید که ساعت‌های کلاسیک را مدنظر قرار بدهید و کورکورانه به دنبال برند و مدهای جدید نروید.


3. بی‌توجه‌ای به برندهای کمتر شناخته شده

برندهای پرفروش و شناخته شده، تبلیغات زیادی برای محصولات خود می‌کنند و از عکس‌های مختلف گرفته تا استفاده از افراد مشهور، از هیچ تلاشی برای معرفی ساعت‌های‌شان دریغ نمی‌کنند. به همین دلیل خیلی‌ها به دنبال این برندها می‌روند و تصور می‌کنند که تنها همین ساعت‌ها خوب هستند و ارزش خرید دارند.
افراد خوش‌استایل و شیک‌پوش، یک ساعت را فقط برای برندش نمی‌خرند و این در اولیت‌شان قرار ندارد. آن‌ها می‌دانند که مشابه همین ساعت را می‌توانند با قیمتی پایین‌تر، از یک برند کمتر شناخته شده بخرند. پس چیزی که برای‌شان اهمیت دارد کیفیت و طراحی زیبای ساعت است، نه برند گران‌قیمت آن.


4. خرید ساعت‌های شلوغ و پرزرق‌وبرق 

هنگامی که می‌خواهید اولین ساعت مچی خود را بخرید، دور ساعت‌های پرزرق‌وبرق و رنگارنگ را خط بکشید. شما باید به دنبال ساعتی شیک و باکیفیت برای استفاده‌ی روزانه و مناسب موقعیت‌های مختلف باشید.
برای مثال اگر دانش‌آموز هستید، ساعت‌های بزرگ، سنگین و شلوغ مناسب‌تان نخواهد بود. باید به قوانین مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف توجه داشته باشید و ساعتی متناسب را انتخاب کنید. این موضوع برای موقعیت‌ها و مصاحبه‌های کاری هم صدق می‌کند. اگر بخواهید با ساعت‌تان، سطح خود را بالاتر نشان بدهید، قطعا جلوه‌ی خوبی نخواهد داشت و این کار وجهه‌ی شما را خراب خواهد کرد.


5. خرید ساعت‌هایی که برای‌تان بزرگ هستند

شما ممکن است شیک‌ترین ساعت با بهترین جزئیات را بخرید، اما حس خوبی نسبت به آن نداشته باشید و ببینید که ظاهر خوبی در دست‌‌ شما ندارد. دلیل این موضوع، عدم انتخاب سایز متناسب با دست‌ و مچ‌تان است.
در عکس بالا می‌توانید اهمیت این مورد را بهتر متوجه بشوید. قاب ساعت‌ها معمولا میان 38 الی 46 میلیمتر هستند. البته ساعت‌های 50 میلی‌متری هم زیاد یافت می‌شوند. شما باید با توجه به قطر مچ خود، ساعت مناسب را انتخاب کنید. پس به اعدادی که در عکس برای‌تان آورده‌ایم دقت کنید و از این بعد ساعتی متناسب را برای خود بخرید.
نکته: یک ساعت مچی مناسب باید دارای بندی باشد که عرضش نصف قطر قاب است.


اگر این مطلب‌ برای‌تان مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید.