تاثیر مد و استایل در شخصیت

پیروی از مد و استایل، امروزه یکی از کار های همیشگی همه ما شده است. همیشه به دنبال این هستیم که بهترین لباس و بهترین مد روز را داشته باشیم تا بتوانیم با بقیه هماهنگ شویم؛ اما آیا تا به حال در مورد تاثیر مد و استایل در شخصیت فکر کرده اید؟

مد و استایل تاثیر بسیار مهمی در شخصیت ما دارد و طرز لباس پوشیدن ما می تواند نشان از شخصیت ما داشته باشد. ما در این مقاله در مورد تاثیری که مد و استایل در شخصیت افراد دارد صحبت خواهیم کرد.

 

تاثیر مد و استایل در شخصیت افراد

صنعت مد امروزه به یکی از مهم ترین مثال های آزادی بیان تبدیل شده است؛ زیرا صنعت مد هیچ تعریف یا محدودیت خاصی ندارد. همین نبود محدودیت است که تاثیر بسیار زیادی بر روی آن گذاشته است و باعث شده است لباسی که می پوشید، نشان دهنده شخصیت شما باشد.

هر کسی با توجه به سلیقه شخصی و شخصیت خودش می تواند از یک سبک پیروی کند. همه ما یک سبک را دوست داریم و طبق آن لباس می پوشیم. برخی از افراد لباس های ساده را دوست دارند. برخی دیگر نیز لباس های رسمی و برخی دیگر نیز دوست دارند با امتحان کردن چیز های جدید توجهات را به خود جلب کنند.

به همین دلیل است که نمی توان با تاثیر مد و استایل در شخصیت افراد مخالفت کرد. لباسی که هر فرد می پوشد، نشان می دهد که چه سبکی را دوست دارد و چگونه شخصیتی دارد؟

در واقع لباسی که می پوشید، بازتابی از شخصیت و سلیقه شما است. چه یک لباس گران قیمت پوشیده باشید و چه یک لباس ساده، اگر به تن شما زیبا باشد و با استایل شما هماهنگ باشد، می تواند شما را زیبا نشان دهد؛ البته پیدا کردن لباس مناسب هر فرد نیز کار ساده ای نیست.

 

تاثیر پوشش روی اعتماد مردم به ما

تاثیر مد و استایل در شخصیت

همان طور که گفتیم، تاثیر مد و استایل در شخصیت ما مشهود است. آن چه ما می پوشیم نشان دهنده شخصیت ما است. علاوه بر آن هر چیزی که می پوشید بر روی مردم تاثیر خواهد گذاشت و نحوه پوشش شما باعث خواهد شد تا با برخورد های متفاوتی از مردم رو به رو شوید.

متاسفانه امروزه نیز به دلیل اینکه اکثر افراد با توجه به ظاهر دیگران در مورد آن ها قضاوت می کنند، بسیار مهم است که پوشش مناسبی داشته باشید. پوشش مناسب و زیبا باعث می شود تا افراد اطمینان بیشتری نسبت به شما داشته باشند.

طبق تحقیقات انجام شده، علاوه بر تاثیر مد و استایل در شخصیت، مد و استایل می تواند در  موفقیت های مالی، میزان هوش، اقتدار و قابل اعتماد بودن شما نیز تاثیر بگذارد. به همین دلیل چیزی که می پوشید، نه تنها بر شخصیت شما بلکه در میزان پیشرفت شما در کارتان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

برای مثال هنگامی که لباسی مخصوص سخنرانی می پوشید، افراد ناخودآگاه توجهشان به شما جلب خواهد شد و شما را به عنوان فردی قابل اعتماد حساب خواهند کرد. به همین دلیل است که انتخاب لباس مناسب تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما خواهد داشت.

 

تاثیر رنگ بر شخصیت شما

یکی از عواملی که باعث تاثیر مد و استایل در شخصیت شما می شود، مفهوم رنگ ها هستند. رنگ ارتباط تنگاتنگی با خلق و خو و اعصاب افراد دارد و به همین دلیل رنگ لباسی که استفاده می کنید، تاثیر بسیار زیادی بر دیگران خواهد داشت. ما در اینجا معنی برخی از رنگ ها که در طول روز از آن ها استفاده زیادی می کنیم را آورده ایم.

  • رنگ مشکی، نماد پیچیدگی

تاثیر مد و استایل در شخصیت

رنگ مشکی، پیچیده، شیک و کلاسیک است. هر فردی حداقل باید یک دست لباس مشکی در کمد لباس خود داشته باشد. مشکی در عین زیبایی، به شما اعتبار نیز می بخشد و شما را فردی معتبر نشان می دهد. البته همان طور که به تاثیر مد و استایل در شخصیت اشاره کردیم، باید بگوییم که استفاده بیش از حد از رنگ مشکی می تواند شما را فردی افسرده نشان دهد.

  • رنگ خاکستری، نماد تعادل

تاثیر مد و استایل در شخصیت

رنگ خاکستری ناخودآگاه افراد را یاد ظرافت و تعادل می اندازد؛ زیرا این رنگ در بین دو رنگ متضاد سیاه و سفید قرار گرفته است. علاوه بر آن، لباس خاکستری رنگ شما را فردی متعادل نشان می دهد که در هیچ چیزی زیاده روی نمی کنید.

  • رنگ آبی، انرژی مثبت

تاثیر مد و استایل در شخصیت

رنگ آبی نماد صلح، آرامش و انرژی مثبت است. با توجه به تاثیر مد و استایل در شخصیت افراد می توان گفت که لباس آبی رنگ می تواند شما را فردی باهوش و مستقل نشان دهد. رنگ آبی حسی راحت و آرام مانند حسی که در هنگام نگاه کردن به آسمان آبی دارید در شما ایجاد می کند و حس خوبی به شما می دهد.

 

هر مدل لباس، چه چیزی در مورد شما می گوید؟

این جزئی از طبیعت هر انسان است که دیگران را از روی لباس و ظاهر آن ها قضاوت کند. اگر شما نیز می خواهید بدانید که بقیه در مورد لباس شما چه فکری خواهند کرد، باید بدانید معنی هر لباس چیست.

  • تی شرت های ساده

تی شرت های ساده

تی شرت هم برای زنان و هم برای مردان راحت و خنثی و غیر رسمی است. تی شرت ها شما را افرادی خون گرم نشان می دهد. علاوه بر آن در تاثیر مد و استایل در شخصیت باید گفت که تی شرت شما را فردی عملگرا نشان می دهد.

  • کت و شلوار

کت و شلوار

پوشیدن کت و شلوار به غیر از موقعیت های رسمی یک اشتباه است؛ زیرا آن شما را فردی پیچیده نشان می دهد. علاوه بر آن، طبق علم روانشناسی، افرادی که بیشتر از کت و شلوار استفاده می کنند اعتماد به نفس بیشتری در زندگی دارند.

  • لباس های گشاد

لباس های گشاد

لباس های گشاد به عنوان لباس های راحت شناخته می شوند. کسانی که از لباس های گشاد استفاده می کنند، به عنوان افرادی ریسک پذیر و راحت طلب شناخته می شوند. لباس های گشاد، از مد افتاده و زشت نیستند. لباس های جدید گشادی وجود دارند که طبق اصول مد طراحی شده اند و زیبا هستند.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد تاثیر مد و استایل در شخصیت شما صحبت کردیم. متوجه شدیم که لباسی که می پوشید تاثیر بسیار زیادی در نحوه برخورد دیگران با شما دارد و به نوعی معرف شخصیت شما است. علاوه بر آن عواملی مانند رنگ و مدل لباس نیز می توانند در شخصیت شما تاثیر بگذارند. به همین دلیل در مورد این عوامل نیز صبحت کردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.