لباس هوشمند شاهکار عصر جدید

به طور کلی طراحی و مد به سمت و سوی هوشمند شدن پیش می رود و این روزها انواع گجت های پوشیدنی هوشمند طرفداران بسیاری پیدا کرده است. امروزه افراد ازمچ بند و ساعت های هوشمند برای رفع برخی از نیازهای خود استفاده می کنند اما پیش بینی می شود به سرعت این لوازم جای خود را به لباس هوشمند بدهد. زیرا استفاده از آنها راحت تر و کاربردی تر است، به عنوان مثال این روزها عینک هوشمند گوگل بسیار پر فروش بوده است. لباس های هوشمند غالبا به عنوان لباس با تکنولوژی بالا، پوشاک هوشمند، منسوجات الکترونیکی و پارچه های هوشمند شناخته می شود. در فرآیند تولید لباس هوشمند آیتم هایی به لباس افزوده می شود که همگام با تکنولوژی روز است و آنها را به چیزی فراتر از لباس های سنتی و مرسوم تبدیل می کند. در تولید برخی از لباس های هوشمند از منسوجات پیشرفته با مدارهای بافته شده استفاده می شود در حالی که به برخی دیگر ازاین لباس ها سنسورها و سخت افزارهایی اضافه می کنند تا عملکرد هوشمندانه ای به آنها بدهند. بسیاری از لباس های هوشمند می توانند به یک برنامه بر روی یک دستگاه ثانویه با استفاده از بلوتوث یا Wi-Fi متصل شوند. با این حال این اتصال بی سیم است و لازم نیست در طبقه بندی آنها به عنوان لباس هوشمند یک دسته ی دیگر اضافه کرد.

انواع مختلف لباس هوشمند

انواع شرکت های کوچک و بزرگ،ساخت انواع لباس هوشمند را آغاز کرده اند. نمونه های بسیاری از انواع مختلف لباس با تکنولوژی بالا و هوشمند عبارتند از:

جوراب هوشمند:

جوراب هوشمند یک لباس هوشمند است که می تواند تشخیص دهد که در حال حاضر کدام بخش از پای شما بیشترین فشار را در طول فعالیت های خود دریافت می کند. این جوراب می تواند این اطلاعات را به یک برنامه تلفن هوشمند ارسال کند. شما می توانید با دریافت این اطلاعات، کفش و یا نوع فعالیت خود را تغییر دهید و به این صورت در حفظ سلامت بدن خود بکوشید.

جوراب هوشمند

کفش هوشمند:

امروزه افراد از نرم افزارهای مختلف دارای سیستم gps برای محاسبه ی میزان قدم ها، مشاهده مسیر و کالری سوزانده شده، استفاده می کنند. شما می توانید با استفاده از کفش هوشمند این نیاز را برطرف کنید. علاوه بر این کفش های هوشمند می توانند تغییرات وزنی، مشکلات ستون فقرات و مشکلات حرکتی شما را نیز شناسایی و گزارش کنند. 

کفش هوشمند

لباس کار هوشمند:

شرکت معتبر سامسونگ نوعی از لباس کار هوشمند تولید کرده است. کت و شلوارهای هوشمند این برند می تواند کارت های دیجیتال کسب و کار را نمایش دهد، پاسخگویی تلفن را برای شما آسان کند و با دستگاه های دیگر به راحتی تعامل برقرار کند.

لباس کار هوشمند

لباس خواب هوشمند:

برند آرمور یک لباس خواب هوشمند طراحی کرده است که با پوشیدن آن در طی شب دمای بدن شما تنظیم شده و می توانید خواب راحت تری را تجربه کنید. این لباس یک نور مادون قرمز منتشر می کند که در بهبود کیفیت خواب و بهبود عضلات شما موثر خواهد بود.

لباس ورزشی هوشمند:

 تی شرت های ورزشی رالف لورن یک لباس هوشمند محسوب می شوند زیرا مجهز به یک برنامه تلفن هوشمند هستند که فعالیت های تناسب اندام شما ضبط و تمرینات جدیدی را به شما توصیه می کنند. این لباس ورزشی هوشمند تشخیص می دهد که در طی ورزش کدام یک از اندام های شما درگیر بوده اند و چه مقدار کالری سوزانده اید.

لباس ورزشی هوشمند

 کدام شرکت ها لباس هوشمند تولید می کنند؟

تعداد فزاینده ای از شرکت های فن آوری و مارک های مطرح جهان فعالیت خود را در حوزه ی تولید و ارائه ی لباس های هوشمند به بازار آغاز کرده اند و انتظار می روند طی چند سال آینده این لباس ها طرفداران بسیاری پیدا کرده و به تولید انبوه برسند. شرکت آرمور که تولید کننده ی لباس های ورزشی است جز اولین شرکت های پیشرو در تولید لباس هوشمند است، علاوه بر این لویی ویتون، تامی، سامسونگ، رالف لورن و گوگل نیز شروع به تولید لباس های هوشمند کرده اند. شرکت های کوچکتر نیز شامل برندهای Sensora، Loomia،  Komodo Technologies و Hexoskin هستند. در حالی که سامسونگ و گوگل را می توان به راحتی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی سرمایه گذاری دربخش لباس های هوشمند دانست، نام شرکت های کوچکتر مانند OmSignal، BioMan، Awear نیز در این میان به چشم می خورد که خط تولید خود را در حوزه ی طراحی و عرضه ی لباس هوشمند راه اندازی کرده اند.

عینک هوشمند

 آیا لباس هوشمند گران است؟

با توجه به هزینه های اضافه شده به دلیل استفاده از تکنولوژی در لباس های هوشمند، آنها به طور کلی گرانتر از لباس های معمولی هستند. به عنوان مثال یک ژاکت از یک برند خوب ممکن است به طور معمول 100 دلار قیمت داشته باشد، اما یک ژاکت هوشمند می تواند بسته به برندی که آن را تولید کرده است بین 200 تا 500 دلار قیمت داشته باشد.

از کجا می توانم لباس هوشمند بخرم؟

لباس های هوشمند را به طور معمول باید در سایت تولید کننده ها مشاهده و از این طریق سفارش دهید. در آمازون و یا بعضی شعب برندهای معروف نیز شاید برخی از تولیدات شرکت های معتبر موجود باشد.