لباس اورسایز

احتمالا شما هم آن دورانی که مادرها یک لباس را دو سایز بزرگتر برای شما می خریدند تا بتوانید چند سال از آن استفاده کنید را به یاد می آورید.این روزها مجددا پوشیدن لباس های گشاد و بزرگ مد شده است.اما این بار قرار است در آنها شیک و به روز به نظر برسید.تقریبا ده سال پیش بود که لباس های تنگ و کوتاه مد شد اما امروزه بعد از گذشت ده سال طراحان قصد کرده اند ما را از شر لباس های تنگ و چسبان رها کنند،تا بتوانیم در لباس های اور سایز حس رهایی و همزمان خوش استایل بودن را تجربه کنیم.

لباس های اور سایز در یکی دو سال اخیر مد شده اند و انتخاب مناسبی برای افرادی است که مایل به پوشیدن لباس های تنگ، اتو کشیده و رسمی نیستند.البته با لباس های اور سایز می توانید یک استایل شیک و رسمی نیز داشته باشید اما هدف طراحی این لباس ها ایجاد حس راحتی و رهایی است.در نتیجه می توانید برای روزهایی که حوصله ندارید اما همچنان می خواهید خوشتیپ باشید به سراغ لباس های اور سایز بروید.اگر دوست دارید لباس های اور سایز بپوشید اما نمی دانید چطور می توان با آنها یک استایل شیک ساخت به شما مطالعه این مطلب را پیشنهاد می کنیم.

1. به سایز خود دقت کنید

در هنگام خرید به سایز خود دقت کنید.پوشیدن لباس های اور سایز به معنای پوشیدن لباس هایی بزرگتر از سایز شما نیست. لباس هایی که سایزش برای شما بزرگ است در همه ی قسمت ها بزرگ و در نتیجه در تن شما بی قواره و نامناسب خواهند بود.این در حالی است که لباس های اور سایز نیز سایز بندی خاص خود را دارند و تنها در قسمت های مشخصی بزرگ و گشاد هستند.به عنوان مثال اگر سایز شما 38 است و قصد دارید یک کت سایز 42 را به عنوان یک کت اور سایز بپوشید باید بدانید این کت در ناحیه ی سرشانه،حلقه آستین و یقه برای شما بزرگ خواهد بود در حالی که یک کت اور سایز مناسب شما در ناحیه ی سرشانه یا حلقه آستین اندازه است و احتمالا دور کمر یا سر آستین آن گشادتر است.

لباس اورسایز

2. به جزئیات دقت کنید

اگر قصد دارید لباس اور سایز بپوشید مهم است که لباسی که می پوشید به نوعی نقطه کانونی استایل شما باشد تا به چشم بیاید وگرنه ممکن است در توده ای از پارچه گم شوید.متأسفانه وقتی صحبت از لباس های اور سایز می شود دقت نکردن به جزئیات می تواند دردسر ساز باشد.اگر از لباس های اور سایز و گشاد با بافت و جزئیات بیش از حد استفاده کنید در نهایت در آنها غرق خواهید شد.بهتر است این لباس ها را با جزئیات ظریف و کوچک مانند کیف های کوچک، لگ های توری و چسبان،لباس های ظریف و اندازه ی تن ست کنید.

پیراهن اورسایز

3. شکل اندام خود را نشان دهید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که بسیاری از خانم ها با لباس های اور سایز دارند این است که لباس بسیار گشاد باعث می شود اندام آنها بی شکل به نظر برسد.اینکه بخواهید در لباس های گشاد راحت باشید به این معنی نیست که می خواهید شبیه یک توده ی پارچه شوید.بهتر است ژاکت یا پیراهن اور سایز خود را با یک کمر بند به کمر خود نزدیک کنید تا در لباس محو نشوید.می توانید پیراهن ها یا تی شرت های بلند اور سایز را بدون شلوار بپوشید و استایل بهتری از پاهای خود را به نمایش بگذارید.اگر از شلوارهای اور سایز استفاده می کنید سعی کنید آن را با یک تاپ چسبان یا پیراهن متناسب تن خود بپوشید.برای اینکه در لباس های اور سایز زیباتر دیده شوید باید بدن و شکل اصلی اندامتان را نشان دهید.

کت جین اورسایز

4. ساختار استایل را حفظ کنید

استفاده از لباس های اور سایز نباید باعث شود استایل شما آشفته و بدون ساختار به نظر برسد.در انتخاب رنگ ها دقیق باشید.علاوه بر این نباید در لباس اور سایز خود گم یا پنهان شوید.لباس باید ویژگی های خوب استایل شما را برجسته و نواقص را بپوشاند.

 

کت اورسایز مردانه

5. به بافت لباس دقت کنید

بافت لباس های اور سایز شما می تواند تفاوت کلی در ظاهر شما را ایجاد کند.هنگام خرید این سبک لباس ها به بافت آنها دقت کنید. پارچه های ضخیم و ژاکت های بافتنی با نخ های درشت باعث می شود شما چاقتر به نظر برسید.البته می توانید این مشکل را با پوشیدن دامن یا شلوارهای چسبان حل کنید.پارچه های نازک و ابریشمی در لباس های اور سایز این توانایی را دارند که اندام شما را بی شکل جلوه دهند.برای تأکید بر شکل طبیعی بدن خود می توانید از کمربند استفاده کنید.

لباس اورسایز

لباس های اور سایز در سال جدید

کت و شلوار

کت و شلوارهای اور سایز امسال برای خانم ها و آقایان طراحی شده است و اگر استایل کژوال دارید می توانید از این مد جدید لذت ببرید.

هودی

هودی ها معمولا لباس های راحتی هستند و امسال هودی های اورسایز در میان خانم ها و آقایان طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

هودی اورسایز

شلوار جین

شلوار جین هایی که این روزها با نام "بگی" در بازار می بینید یکی از لباس های اور سایز محبوب در سال جدید است که می توانید آن را با شومیز، مانتو و پیراهن مردانه بپوشید.

 

شلوار جین بگی

سرهمی زنانه

اگر به پوشیدن انواع اورال و جامپ سوییت علاقه دارید بد نیست بدانید امسال مدل های اور سایز آنها مد شده است و می توانید در منزل، مهمانی و زیر کت و مانتو از آنها استفاده و یک استایل شیک و راحت برای خود بسازید.