انواع استایل زنانه و مردانه

انواع استایل:

    • استایل کژوال
    • استایل گوتیک
    • استایل اسپرت
    • استایل قدیمی یا وینتج
    • استایل کلاسیک
    • استایل بوهمین
    • استایل هنری
    • استایل تام بوی
    • استایل گرلی(دخترانه)

استایل کژوال:

در دنیای مد و فشن استایل کژوال یا روزمره، به استایلی گفته می شود که در آن شما به قصد راحتی در پوشش لباس خود را انتخاب می کنید. این سبک لباس سادگی را در اصل خود دارد. لباس هایی با طرح و نقش های پیچیده و شلوغ در سبک کژوال به کار نمی رود و رنگ ها با تناسب در کنار هم قرار می گیرند. استایل کژوال منحصر به فصل خاصی نیست، بلکه با کم و اضافه کردن چند تکه لباس، در فصل گرم یا سرد تغییر می کند.

برای داشتن استایل کژوال از چه لباس هایی استفاده کنیم؟

تیشرت های ساده، شلوار جین، کفش کتانی، صندل برای فصول گرم سال

سویشرت یا هودی، پلیور، کت چرم، ژاکت برای فصول سرد سال

اشتباهات رایج در استایل کژوال:

پوشیدن لباس های خیلی گشاد:

هرچند راحتی و سادگی مهم ترین فاکتور در استایل کژوال است اما زیبایی و تناسب هم به همان اندازه اهمیت دارد. بنابراین اگر از لباس آزاد و گشاد در پوشش خود استفاده می کنید توجه داشته باشید که آن لباس ها باید با توجه به فرم بدنتان انتخاب شود. برای مثال اگر همیشه از سایز M در پوشش خود استفاده می کنید، برای راحتی سایز 2XL نیوشید.

عدم توجه به اکسسوری ها:‌

هم خانم ها و هم آقایان برای بهتر شدن استایل خود بهتر است از اکسسوری ها استفاده کنند. کمربند، ساعت، دستمال گردن، گردنبند، دستبندهای ساده و کیف  اگر به درستی انتخاب شوند تغییر زیادی در سبک پوشش شما ایجاد می کنند.

حذف آیتم های زنانه(برای خانم ها)

استایل کژوال برای خانم ها به معنای حذف آیتم های زنانه نیست، شما می توانید در عین انتخاب یک لباس ساده از شال های بلند، جوراب رنگی، گوشواره و دستبند استفاده کنید.

casual style
casual style

 برای انتخاب بهترین تیشرت استایل کژوال اینجا کلیک کنید.

استایل گوتیک:

استایل گوتیک یادآور کلیساهای قرون وسطی هستند. گوتیک در واقع بر فردگرایی تاکید دارد و نمادهایی هستند که مردم از طریق آن درونشان را به نمایش می گذارند. لباس های گوتیک ساختارهای رایج را شکسته اند و موقر و زیبا هستند. لباس های گوتیک به صورت یکدست مشکی هستند و آرایش چهره رنگ پریده و لب های تیره تکمیل کننده آن است.  طرفداران گوتیک سعی دارند غم و رنجِ بی ‌پایان جهان را به ما نشان دهند.

لباس های مناسب استایل گوتیک:

پیراهن های رنگ تیره که دکمه های آن کامل بسته شده باشند. تیشرت مشکی رنگ ساده یا با تصویر جمجمه، صلیب و...

شلوارهای استایل گوتیک  شلوار جین مشکی یا شلوار چرم تنگ هستند.

کت و شلوارهای تزیین شده با فلزات در رنگ های مشکی، طوسی، سورمه ای، سفید. کت و شلوارهایی از جنس اطلس و ابریشم که پارچه های بسیار گران قیمتی دارند.

پالتوهای بلند مشکی رنگ و هودی هایی با تصویر بزرگ و گرافیکی از لباس های فصول سرد برای استایل گوتیک هستند.  

لباس های گوتیک برای خانم ها، شنل مشکی،‌ پیراهن مشکی از پارچه های گران قیمت مانند اطلس، مخمل ، بوت مشکی، دامن و اکسسوری ها.

اکسسوری ها:

اکسسوری های این استایل زیورآلات از فلزات سفید رنگ و در اندازه های بزرگ، دستکش بلند، گردنبند چوکر با سنگ های گران قیمت و ... هستند.

gothic style

gothic style

استایل اسپرت (ورزشی):

استایل اسپرت معمولا با استایل کژوال اشتباه گرفته می شود. استایل اسپرت دقیقا به معنای پوششی است که هنگام ورزش کردن پوشیده می شود.

در فصل تابستان لباس ورزشی باید به گونه ای باشد که هم راحت باشد، و هم بدن را خنک نگه دارد. بهتر است از جنس پارچه ای استفاده کنید که عرق بدنتان را در خود نگه ندارد و عرق بدن را تبخیر کند.

شلواری که برای ورزش انتخاب می کنید بهتر است دمپای تنگ و فاق بلندی داشته باشد، مخصوصا اگر قصد دویدن دارید. شلوارهای مچ دار گزینه های مناسبی هستند.

خانم ها معمولا از لگ برای ورزش کردن استفاده می کنند که به همراه یک کتانی ورزشی ترکیب جذابی می سازد.

برای فصل سرد بهتر است از یک پلیور و شلوار ورزشی استفاده کنید. همچنین لباس های خیلی ضخیم نپوشید و به جای آن از چند لایه لباس استفاده کنید. تا پس از ورزش کردن بتوانید در صورت نیاز یکی از آن ها را دربیاورید.

کفش ورزشی در استایل ورزشی اهمیت زیادی دارد. اگر مدت زیادی پیاده روی می کنید و یا می دوید می توانید از یک کفش رانینگ مناسب استفاده کنید. در انتخاب رنگ کفش خود دقت کنید. بهتر است رنگی متناسب با لباس هایتان انتخاب کنید. رنگ مشکی و طوسی به این دلیل که با همه لباس ها ست می شود برای کفش گزینه مناسبی است.

جوراب ورزشی هم باید کاملا اندازه سایز پایتان باشد، تنگ بودن جوراب باعث اختلال در گردش خون پای شما می شود و گشاد بودن آن باعث لیز خوردن.

از ساک ورزشی غافل نشوید. اگر برای ورزش کردن به حمل وسایل نیاز دارید، یک ساک ورزشی در سایز متناسب با وسایل شما، نظم خوبی به استایل شما می دهد.

sport style




برای خرید هودی و سویشرت و شلوار ست اینجا کلیک کنید.

استایل قدیمی یا وینتج (Vintage):

استایل قدیمی یا وینتج برگرفته از لباس های دهه های گذشته است. اگر در عکس های پدر و مادرتان لباس هایی را می بینید و از زیبایی آن متحیر می شوید، دست به کار شوید و چنین استایلی برای خود بسازید. سعی کنید از طرح لباس ها الهام بگیرید.

برای پوشیدن لباس قدیمی می توانید سراغ کمد و گنجه ی لباس های قدیمی خواهر بزرگ، مادر و پدرتان بروید.

در استایل وینتیج چند نکته را مد نظر داشته باشید:

لباس هایی که قصد دارید بپوشید نباید کهنه و رنگ پریده باشد.

لباس ها باید کاملا سالم باشند( در واقع لباس هایی باشند که در زمان خودشان آنقدر پوشیده نشده اند که دیگر غیر قابل استفاده باشند)

سایز لباس کاملا متناسب با سایز شما باشد.

ترکیب لباس ها هم اهمیت زیادی دارد. اگر نمی دانید چه لباس هایی را با هم ست کنید، می توانید کمی پرس و جو کنید و در اینترنت مدل های دهه های گذشته را ببینید.

برای اینکه استایل شما از مد افتاده به نظر نیاید می توانید از ترکیب لباس قدیمی با لباس های جدید استفاده کنید. اگر تناسب را رعایت کنید، بسیار خوش تیپ بنظر خواهید آمد!

بافت های قدیمی و ژاکت های کشباف، در استایل وینتج بسیار محبوب هستند.

اکسسوری ها را فراموش نکنید. عینک های قدیمی، گردنبند، سنجاق سینه و...می توانند گزینه های خوبی برای ترکیب کردن با لباس ها باشد.




استایل کلاسیک:

استایل کلاسیک وقار و متانت را در پوشش شما به نمایش می گذارد. در استایل کلاسیک تاکید بر تمیز بودن، ساده بودن، تناسب لباس با اندام است. در استایل کلاسیک از پارچه هایی با کیفیت بالا استفاده می شود، که بدون نقص دوخته شده اند و کاملا اندازه فرد یا به اصطلاح فیت تن است.  آقایان برای استایل کلاسیک می توانند از کت، پیراهن، شلوارهایی با سایز دقیق و خانم ها از شومیز سفید، دامن رسمی، شلوار پاچه گشاد، شلوار کبریتی، لباس یقه اسکی استفاده کنند.






برای خرید انواع شلوار کلاسیک اینجا کلیک کنید.

استایل بوهمین:

در دوران انقلاب فرانسه در قرن هجدهم، واژه‌ بوهو به استایلی عجیب و غریب اشاره داشت که مختص به هنرمندان، نویسندگان و روشنفکران جامعه

استایل بوهمین نمادی برای نشان دادن روح آزاد و همراهی با طبیعت است. در این استایل نظمی برقرار نیست بلکه همه عناصر آزادانه و با یک حس رهایی انتخاب می شود و از أصول مد پیروی نمی کند.

رهایی و آزادی در انتخاب لباس های بوهو نقش مهمی دارند. استایل بوهو برای زنان، شامل پیراهن های پر از نقش و رنگ، موهای باز و آزاد، بلوزهای گشاد با آستین های گشاد،  یقه های باز و یا آف شولدر، اکسسوری هایی مانند دریم کچر، عدم استفاده از لباس زیر، چکمه هایی شبیه کابوها، استفاده از پَر در تزیین لباس ها هستند.

تیشرت و شلوارک های گلدار، پیراهن های گشاد با یقه باز، شال های بلند، گردنبندهای مهره ای بلند، دستبندهای چند لایه از لباس ها و اکسسوری های استایل بوهو برای آقایان است.

 

استایل هنری:

قبل از هر چیز باید بگوییم که لباس های رنگارنگ و شلوغ که بدون تناسب روی هم قرار گرفته اند، را استایل هنری نمی نامیم. طرفداران استایل هنری نگاه متفاوتی به لباس پوشیدن دارند. آن ها با خلاقیت، سعی در استفاده از ترکیبی جدید از لباس ها و رنگ ها را دارند.

در استایل هنری قانونی در مورد طرح و رنگ زنانه و مردانه وجود ندارد. در واقع کلیشه های جنسیتی در این نوع پوشش بی معنی است. سایز لباس های هنری معمولا بزرگتر از سایز بدن شماست.

اکسسوری ها در استایل هنری نقش مهمی دارند. حتی شما با استفاده از اکسسوری هایی مانند کلاه لبه دار، دستمال گردن، گردنبندهای بلند، صندل گلادیاتوری، عینک هایی با فریم های غیرمتعارف می توانید یک تیپ ساده و معمولی را به یک تیپ هنری نزدیک کنید.

  


استایل تام بوی




استایل دخترانه(girly)