استایل کژوال

در صورتی که شما جزء افرادی هستید که به سبک لباس پوشیدن خود اهمیت می دهید مطمئناً در رابطه با استایل کژوال چیزهایی شنیده اید. در واقع تمامی افراد از زن و مرد در طول زندگی خود بارها به سبک کژوال لباس می پوشند چرا که تمامی افراد در جمع های غیر رسمی علاقمند به پوشیدن لباس های راحت هستند. سبک کژوال به عنوان استایل راحتی در میان انواع سبک لباس پوشیدن شناخته می شود و افرادی که به دنبال ظاهری آراسته و در عین حال ساده هستند این استایل را انتخاب می‌ کنند. برای مثال دیوید بکهام فوتبالیست خوش پوش به طور معمول لباس های سبک کژوال را انتخاب کرده و سبک منحصر به فرد خود را در لباس پوشیدن ایجاد می‌ کند. در ادامه این مطلب در رابطه سبک کژوال و عناصر با اهمیت در این سبک لباس پوشیدن توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد. با مدمن همراه باشید.

چگونه استایل کژوال داشته باشیم؟

امروزه افراد بسیار زیادی علاقه مند هستند تا استایل کژوال را به عنوان سبک اصلی لباس پوشیدن خود انتخاب کنند چرا که به این طریق می توانند با وسواس کمتر و راحتی بیشتر لباس های خود را انتخاب کنند و در طول پوشیدن لباس احساس سبکی و رضایت داشته باشند. اما این سوال پیش می آید که چگونه می توان به سبک کژوال لباس پوشید؟ در پاسخ می ‌توان گفت که برای داشتن استایل خیابانی یا کژوال بهتر است تا لباس های راحت را انتخاب کنید. این لباس ها شامل اقلامی هستند که به راحتی با دیگر پوشاک ست و هماهنگ می شوند. همچنین در هنگام پوشیدن آن ها به هیچ عنوان حس ناراحتی در فرد ایجاد نمی شود. در این سبک می توان به سرعت لباس های مورد نظر خود را انتخاب کرده و سختگیری چندانی در این امر نداشت. در واقع کژوالیست ها کسانی هستند که به هیچ عنوان افراطی نیستند و سبک زندگی ساده و راحتی دارند، کمتر دچار استرس می‌ شوند و این موارد در سبک لباس پوشیدنشان نمود پیدا می کند. این افراد تمام اصول و قواعد دنیای مد را به هم می ریزند و اصول و قوانین جدید را باز می آفریند. به همین دلیل این افراد ترند خاصی را دنبال نمی کنند، قواعد موجود در استایل مونوکروم یا تیپ های گوتیک و پانک را نادیده می گیرند و در سبک لباس پوشیدن خود خلاقیت و نوآوری دارند.

برای داشتن استایل کژوال به چه لباس هایی نیاز داریم؟

هودی

هودی به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای استایل خیابانی شناخته می شود. این لباس در قرن بیستم میلادی در کشورهای غربی محبوب شد و به سرعت جای خود را در دیگر کشورها باز کرد. مطمئناً تمامی افرادی که علاقه‌مند به استایل کژوال هستند حداقل یک هودی در کمد لباس های خود دارند. با توجه به اینکه این لباس جنسیت نمی شناسد و کاملاً مناسب برای دختران و پسران است، تمامی افراد به راحتی می توانند از آن در محیط های مختلف استفاده کنند و در کنار احساس راحتی استایل متفاوتی ایجاد نمایند.

استایل کژوال با هودی

تیشرت

تیشرت ساده می تواند با هر نوع لباسی هماهنگ شود و در کنار راحتی سبک لباس پوشیدن شما را متفاوت نماید. این لباس در تمامی فصول سال کاربرد دارد و می توان آن را با انواع لباس ست نمود. در واقع هر فرد با هر نوع سلیقه ای احتیاج به تیشرت پنبه ای ساده در رنگ سفید، مشکی و طوسی دارد. همانطور که می ‌دانید این رنگ ها به عنوان رنگ های خنثی شناخته می شوند و می توان آن ها را با هر لباسی هماهنگ کرد. خودتان را با یک تیشرت سفید و شلوار جین آبی تصور کنید. حال اکسسوری های مورد نظر خود را به این استایل اضافه نمایید، مطمئناً نتیجه نهایی شما را آماده به رفتن به هر مکانی خواهد کرد. اگر سبک زنانه تری را ترجیح می دهید می توانید به جای شلوار از دامن استفاده کنید و استایلتان را با کتانی های سفید و ساده تکمیل نمایید.

استایل کژوال با تیشرت

شلوار جین

شلوار جین در گذشته به ‌عنوان لباس کارگران شناخته می شد اما کم کم این لباس به استایل خیابانی راه پیدا کرد و به عنوان یکی از اجزای اصلی آن مورد استفاده قرار گرفت. شلوار جین را می توان با هر نوع لباسی به خوبی هماهنگ کرد و در محیط هایی مانند دانشگاه، محل کار، میهمانی و... مورد استفاده قرار داد. البته نکته ‌ای در انتخاب شلوار جین مناسب وجود دارد و آن انتخاب شلواری به اندازه؛ نه تنگ و نه گشاد می باشد.

شلوار جین

کفش مناسب در استایل کژوال

کتانی

هنگامی که قصد انتخاب کفش مناسب برای ایجاد یک استایل کژوال یا خیابانی را دارید کتانی بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. همانطور که پیشتر به توضیح آن پرداختیم استایل خیابانی یا کژوال به عنوان استایل راحتی شناخته می شود و مطمئناً در میان انواع کفش، کتانی راحتی بیشتری به پا می بخشد. بنابراین می توان انواع کتانی در مدل‌ های کانورس، رانینگ یا کفش بسکتبال (به کفش های معروف جاستین بیبر نگاهی بیندازید!) را با توجه به نوع لباس خود انتخاب کرد. در هنگام خرید کتانی حتماً رنگ آن را مد نظر قرار دهید و رنگی را انتخاب کنید که بتوانید آن را با تعداد بیشتری از لباس هایتان ست کنید. امروزه بسیاری از افراد کتانی را با استایل های رسمی خود شامل کت و شلوار یا کت و دامن ست کرده و به این ترتیب ترکیب جدیدی را ایجاد می کنند. در این مواقع انواع ونس یا کتانی های مدل کانورس گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

کتانی مردانه اسپرت

انواع کفش و صندل

برخی از افراد در هنگام پوشیدن کتانی احساس راحتی ندارند یا با مشکلاتی همچون عرق پا و ایجاد میخچه در کف پایشان رو به رو می شوند. در این مواقع با انتخاب یک کفش و صندل مناسب همچنان می توانید استایل خیابانی خود را حفظ کنید. توجه داشته باشید که بهتر است تا کفش شما به هیچ عنوان پاشنه نداشته باشد چرا که به این طریق راحتی بیشتری برایتان ایجاد می ‌شود. بنابراین می توانید از انواع کفش و صندل های بدون پاشنه برای ایجاد یک استایل خیابانی شیک و زیبا استفاده کنید.

استایل کژوال زنانه

شاید بتوان گفت که گسترش نظریه های فمینیستی یکی از اصلی‌ترین دلایل اضافه شدن استایل کژوال به پوشش زنان بوده است! در واقع در گذشته لباس زنان شامل پیراهن هایی با بالا تنه بسیار جذب و دامن های سنگین و دارای فنر بوده. این نوع استایل با کفش های پاشنه بلند کامل شده و به این ترتیب آزادی عمل از زنان گرفته می‌شد. یکی از اولین کسانی که در آن دوره از شلوار به جای دامن استفاده کرد خانوم امیلیا بلومر یکی از زنان فمینیست تاثیرگذار بود که با انتقاد و تمسخر دیگران رو به رو شد. اما با گذشت زمان و با ورود تعداد بیشتری از خانم ها به جامعه، نحوه لباس پوشیدن آن ها تغییر کرد و امروزه اکثر زنان در محیط کار، پیاده روی، میهمانی های خودمانی تا رسمی علاقه‌مند به استفاده از لباس های شیک و در عین حال راحت هستند. لباس هایی که می توان در این نوع استایل به کار برد در قسمت قبل شرح داده شد و شما می توانید با توجه به فعالیت های روزمره خود مانند رفتن به خرید، سینما، گردش یا در هنگام رفتن به محل کار یا مهمانی های مختلف این لباس ها را با یکدیگر ترکیب کرده و بپوشید. مثلاً در زمان‌هایی که قرار است لباسی را برای مدت زمان طولانی به تن داشته باشید انتخاب شلواری راسته و مام فیت گزینه مناسب تری خواهد بود چرا که شلوارهای تنگ از نظر بهداشتی برای زنان چندان مناسب نیستند و در آن ها حس خوبی نخواهید داشت. همچنین شلوار های بسیار گشاد تمرکز شما را به هم می‌زنند. این شلوار را می توانید با تیشرتی نخ پنبه و به رنگ روشن هماهنگ کنید. به این صورت شما آماده رفتن به گردش، میهمانی یا خرید هستید. البته در صورتی که قصد دارید با استایلی به سبک کژوال به مهمانی های مهم یا رسمی بروید انتخاب پیرهنی حریر یا سرهمی با یک صندل یا کتانی انتخاب مناسبی خواهد بود. علاوه بر آن می توانید دامن کوتاه را با تاپ مجلسی، بلوز یقه قایقی یا پیراهن ست کنید.

استایل کژوال زنانه

استایل کژوال مردانه

در طول تاریخ سبک لباس پوشیدن مردان نسبت به زنان کاملاً متفاوت و نزدیک تر به استایل کژوال یا خیابانی بوده است. در واقع مردان به راحتی خود در لباس هایشان اهمیت زیادی می دهند و سعی می کنند تا لباس هایی را انتخاب کنند که بتوانند در آن ها آزادی عمل بیشتری داشته باشند. شلوار جین یکی از اصلی ترین عناصر در لباس های مردانه به حساب می‌آید که در روزهای گرم سال با یک تیشرت کامل می شود. این نوع استایل را می ‌توان در روزهای سرد سال با یک پلیور یا لباس بافتنی کامل کرد. در واقع هر مردی باید مجموعه ‌ای از ژاکت های راحت و شیک، تیشرت های ساده (در رنگ بندی های خنثی) و چند شلوار جین را در کمد لباس هایش داشته باشد. در کنار این ها می توان از چکمه های جیر، کفش راحتی کلاسیک و انواع کتانی برای کامل کردن استایل خود استفاده کرد. خوشبختانه برای مردان الگوهای خوبی در میان سلبریتی ها و افراد مشهور برای ایجاد یک استایل خیابانی جذاب و شیک وجود دارد. شما می توانید با تماشای سبک لباس پوشیدن فرد خوش استایلی مانند دیوید بکام از استایل او ایده بگیرید و سبک لباس پوشیدن خود را تغییر دهید.

استایل کژوال مردانه