پاییز، فصلی تازه برای استایلی تازه!

از امروز وارد آخرین ماه فصل پاییز شده‌ایم و کم‌کم برای روز‌های سرد آماده می‌شویم. پاییز، یکی از زیبا‌ترین و بهترین فصل‌ها، برای ایده‌ها و استایل‌های جدیدِ مد و فشن محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم بهترین‌های مد و فشن پاییزی را بررسی کنیم.
اگر شما هم به دنبال استایلی جذاب و مناسب برای این فصل هستید، با مدمن همراه باشید.


در ابتدا به بررسی رنگ‌ها، که از بارز‌ترین ویژگی‌ مد پاییزی هستند، می‌پردازیم تا با تلفیق و ترکیب آن‌ها، ظاهری منحصر به فرد برای خود ایجاد کرده و توجه‌ها را به خود جلب کنید:

1. از رنگ‌های طبیعی فصل ایده بگیرید

همانطور که می‌دانید، پاییز یکی از رنگین‌ترین فصل‌های سال است. به همین خاطر گزینه‌های زیادی را در انتخاب رنگ‌ها پیش روی شما می‌گذارد. رنگ پوشش خود را از رنگ‌های طبیعی، مثل رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و قهوه‌ای و... انتخاب کنید.
این رنگ‌ها تاثیر بسزایی بر ظاهر و جذابیت شما در میان دیگران می‌گذارد، پس بهتر است رنگ‌های تیره و سیاه را کنار گذاشته و رنگ‌های پر انرژی را خریداری کنید.


2. رنگ‌های سال را در نظر بگیرید

در حالی که از رنگ‌های روشن و پرانرژی استفاده می‌کنید، رنگ‌های سال را هم به خاطر داشته باشید و مناسب با آن رنگ‌ها دست به انتخاب بزنید. این کار علاوه بر جذابیت، به منحصربه‌فرد دیده شدن شما هم کمک می‌کند.


3. رنگ‌های گرم برای خون گرم‌ها!

رنگ‌های گرم مثل قهوه‌ای سوخته و شکلاتی و... تاثیر زیادی روی نحوه دیده شدن شما دارند. اگر خون‌گرم و به دنبال رنگی مناسب با شخصیت خود هستید، رنگ‌های گرم از بهترین گزینه‌ها برای شما هستند.
رنگ‌های گرم علاوه بر زیبایی، به شما کمک می‌کنند تا به درستی شخصیت‌تان را به نمایش بگذارید.


4. زنان و رنگ‌های روشن

اگر به دنبال رنگ‌هایی برای ابراز حس ظرافت و زنانگی هستید، رنگ‌های روشن بپوشید.
رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای، استایل مردانه را به تصویر می‌کشند، در حالیکه رنگ‌های روشن، از بهترین گزینه‌ها برای زنان هستند و می‌توانند از طریق آن ظرافت خود را به نمایش بگذارند.


5. ترکیب رنگ‌ها

از ترکیب بیش از حد رنگ‌های روشن، مثل آبی آسمانی و قرمز روشن و... خودداری کنید.
رنگ‌های روشن، بیشتر در فصول گرم مثل تابستان به چشم می‌آیند و ترکیب بیش از حد آن‌ها در پاییز از جذابیت شما می‌کاهد. با تلفیق رنگ‌های روشن و تیره می‌توانید استایلی خاص ساخته و جذاب دیده شوید.


اکنون پوششی مناسب با آب و هوای پاییز را معرفی می‌کنیم:

1. پارچه‌های ضخیم را به کمد خود اضافه کنید

در هنگام خرید، به جنس و ضخامت پارچه و ریز یا درشت دوخت‌بودن لباس دقت کنید، و سعی داشته باشید بیشتر از پارچه‌هایی با جنس پشم، ترمه و... استفاده کنید. این نوع پارچه‌ها هم به گرم و راحت‌ بودن شما کمک شایانی می‌کنند و هم به استایل شما ظاهری جذاب می‌بخشند.


2. انواع ژاکت‌ها را امتحان کنید

ژاکت‌ها یکی از نشانه‌های فرا رسیدن پاییز و زمستان هستند. ژاکت‌های با ضخامت کم را در هوای خنک پاییز، و ژاکت‌های ضخیم را زمستان بپوشید.


3. چندلایه بپوشید

استایلی که چند سالی است به یکی از بخش‌های پرطرفدار مد پاییز تبدیل شده، چند لایه پوشیدن است. برای مثال، می‌توانید پلیوری با رنگی متفاوت روی پیراهن خود بپوشید. این کا‌ر شما را گرم‌تر نگه می‌دارد و با ترکیب دو نوع لباس با رنگ‌های مختلف، جذابیت خاصی را ایجاد می‌کند.


4. از لباس‌هایی با آستین‌های مناسب و راحت استفاده کنید

متناسب با دما لباس بپوشید. در اوایل پاییز که هنوز گرمای تابستان در هوا هست و آنقدر هوا سرد نشده، از آستین‌های کوتاه استفاده کنید.
زمانی که هوا سرد‌تر شد و نزدیک زمستان شدید، از آستین‌های بلند‌تری استفاده کنید تا کمی رو دستان‌تان را هم بپوشاند و آن‌ها را گرم نگه دارد.


5. از شال‌گردن‌‌های ضخیم استفاده کنید

در اوایل پاییز، شال‌گردن‌های کوتاه و سبک شما را به اندازه کافی گرم نگه می‌دارند و شما احساس راحتی می‌کنید.
بعد از سرد شدن هوا، از شال‌گردن‌های بلند‌تر و ضخیم‌تری استفاده کنید تا علاوه بر جذابیت، گرمای شما را هم تامین کند.


در بخش سوم به یکی از موثر‌ترین پوشش‌های پاییزی، یعنی ژاکت می‌پردازیم:

1. جذابیت و گرما را در کنار یکدیگر داشته باشید

پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای به نمایش گذاشتن ژاکت‌ها است؛ زیرا نه هوا آنقدر گرم است که نیازی به پوشیدن آن‌ها نباشد، و نه مثل زمستان آن‌قدر سرد است که نتوانید ژاکت به تن کنید.
شما با ژاکت‌های پاییزی می‌توانید جذابیت خود را حفظ کرده و در عین حال گرم بمانید.


2. ژاکت‌های ملوانی را فراموش نکنید

ژاکت‌های ملوانی که اغلب از پشم ساخته‌ شده‌اند و معمولا چند دکمه در قسمت جلویِ خود دارند، به دلیل جنس‌شان، در عین گرم بودن جذابیت خاصی را هم برای شما به ارمغان می‌آورند.
امروزه این ژاکت‌ها در انواع شکل و رنگ‌ها در بازار عرضه می‌شوند و طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده‌اند.


3. ژاکت‌های بامبر؛ سبک و زیبا

این ژاکت‌ها در نگاه اول شاید ضخیم به نظر برسند و ممکن است فکر کنید از راحتی شما می‌کاهند، ولی آن‌ها در عین گرم بودن، از ضخامت کمی برخوردارند و به شما احساس راحتی می‌دهند.
این ژاکت‌ها، از بهترین گزینه‌های پوشش پاییزی محسوب می‌شوند و جذابیت دوچندانی را برای‌تان ایجاد می‌کنند.


4. برای روز اسپورت‌تان هودی بپوشید

هودی‌ها یک پوشش مناسب برای روز‌هایی که دوست دارید راحت و اسپورت بپوشید هستند، و به دلیل جنس و طرح‌شان، گرما و راحتی خاص خود را دارند.
هودی‌ها از لباس‌های مورد علاقه اسپورت‌پوشان محسوب می‌شوند و در تمام دنیا محبوبیت زیادی دارند.


5. چرم بپوشید

ژاکت‌های چرم در انواع زیادی مثل ژاکت‌های سنگین چرم، ژاکت‌های ضخیم و... به بازار عرضه شده‌اند. این ژاکت‌ها مقاومت زیادی دارند و می‌توانید از آن‌ها بلندمدت استفاده کنید.
این ژاکت‌ها از قدیم تا به حال محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند و هنوز در مد و فشن جایگاه خود را دارا‌ هستند.


در بخش چهارم نگاه کوتاهی به شلوار‌ها می‌اندازیم:

1. مشکی؛ جذاب و لاغرکننده!

بیشتر از شلوار‌های تیره و مشکی استفاده کنید و رنگ روشن‌ها را در بهار و تابستان بپوشید. این نوع شلوار‌ها علاوه بر جذابیت و استایل خاص خود در پاییز، شما را لاغر‌تر و خوش‌استایل نشان می‌دهند.


2. دوخت‌ریز و مخمل‌کبریتی بپوشید

شلوار‌های دوخت‌ریز و مخمل‌کبریتی ممکن است برای تابستان و بهار خوب به نظر نرسند، ولی با توجه به جنس و دوختشان، مناسب فصل‌های سرد هستند و شما را خوش‌تیپ می‌کنند.


در این بخش کفش‌ها و بوت‌های مناسب پاییز را بررسی می‌کنیم:

1. بوت‌های کلاسیک بپوشید

امروزه بوت‌های متنوع زیادی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار عرضه شده‌اند و ممکن است این مسئله شما را در انتخاب آن‌ها سردرگم کند.
یکی از گزینه‌های خوب برای استایل شیک پاییزی، پوشیدن مدل‌های کلاسیک است. این نوع بوت‌ها امروزه زیاد دیده نمی‌شوند و این مسئله، شانسی برای شما است تا خوش‌استایل و خاص دیده شوید.
مدل‌های کلاسیک علاوه بر جنس ضخیم‌ و ویژگی‌ خاص‌شان در نگهداری گرما، بیشتر از رنگ‌های تیره‌‌‌ ساخته شده‌اند و زیبایی و جذابیت خاصی را در روز‌های سرد و بارانی پاییز برای شما ایجاد می‌کنند.


2. کفش‌های‌تان را فراموش نکنید!

بوت‌ها در پاییز توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و ممکن است باعث کمتر دیده شدن کفش‌ها شوند. کفش‌ها نیز مانند بوت‌ها کارایی و زیبایی خود را حفظ کرده‌ و زیبایی و استایل خاصی را ایجاد می‌کنند.
کفش‌ها در روز‌های آفتابی پاییز، پوشش مناسبی محسوب می‌شوند و جذابیت بالایی خواهند داشت. پس هرگز آن‌ها را فراموش نکنید!


در بخش پایانی به بررسی یکی از عوامل مهم در گرما و زیبایی، یعنی اکسسوری‌های پاییزی می‌پردازیم و نگاه دقیق‌تری به آن‌ها می‌کنیم:

1. شال‌ و روسری‌ها

شال‌های متنوع زیادی در جنس و طرح‌های گوناگون یافت می‌شوند. این شال‌ها علاوه بر گرمای لذت بخش‌شان، برای افراد زیادی زیبایی و جذابیت هم ایجاد کرده‌اند و طرفداران بسیاری را از قدیم برای خود رقم زده‌اند.


2. کلاه‌ها

کلاه‌ها هم مانند شال‌ها و روسری‌ها استایل و طرح‌های مختلفی دارند. این موضوع، حق انتخاب زیادی را برای‌تان ایجاد کرده و شما می‌توانید با توجه به استایل روزتان، کلاه‌های مناسب را انتخاب کنید
در روز‌های معتدل، می‌توانید از کلاه‌هایی با دوخت درشت و سبک استفاده کنید و در روز‌های سرد، کلاه‌های پشمی با دوخت ریز را بپوشید.


3. کیف‌ها

از کیف‌های بزرگ استفاده کنید. کیف‌های کوچک مناسب فصل تابستان هستند و جلوه خوب و زیبایی در پاییز و زمستان ندارند.
کیف‌های بزرگ را می‌توانید با توجه به کفش یا بوت‌های‌تان بپوشید و آن‌ها را با هم ست کرده و ظاهر و استایلی منحصربه‌فرد برای خود ایجاد کنید.


4. دست‌بند‌ها

سعی کنید دست‌بند‌هایی را که رنگ‌ و استایل پاییزی، مثل قرمز، سبز، نارنجی و... دارند، دست کنید.
این دست‌بند‌ها علاوه بر رنگ‌های شاد ومتنوع‌شان، تاثیر بسزایی بر خوش‌تیپی و جذابیت شما خواهند گذاشت.


امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا آن را به اشتراک بگذارید.