توربان، یک اکسسوری شیک و جذاب برای خانم ها

توربان ها یک اکسسوری جذاب و برای تزئین موها روی موی سر خانم ها استفاده می شوند. توربان یا همان دستمال سرقدمت دیرینه دارد و مردم اهالی نیجریه برای برگزاری مراسم های سنتی و مذهبی خود از آنها استفاده می کردند. این سبک سرپوش در کشورهای جنوب آسیا، شمال آفریقا نیز استفاده می شده است و اگر با دقت به سیر تحول مد و فشن در سال های اخیر دقت کنیم متوجه تاثیر شگرف این سرپوش ها در مد و استایل خانم ها در سرتاسر جهان می شوید. ما در این مقاله می خواهیم درباره انواع مدل توربان ها، روش استفاده از آن و ایجاد یک استایل مناسب با این توربان ها با شما صحبت کنیم.

توربان

توربان یک اکسسوری خاص و منحصر به فرد و مناسب برای تمام فصول

توربان ها برای تمام فصول قابل استفاده هستند. مخصوصا یک اکسسوری خاص برای خانم های ایرانی می باشد. زیرا در ایران خانم ها با مساله حجاب روبرو هستند می توانند از انواع مختلف آن در بسیاری از مجالس و مهمانی ها به عنوان حجاب استفاده کنند. همچنین در فصل های مختلف سال مانند تابستان و زمستان می توانند از انواع آن استفاده کننند.

توربان مناسب فصل تابستان

استفاده از سربند در دنیای مد

در برگزاری فشن شو های امروز در کشورهای اسلامی توربان ها به عنوان یک اکسسوری ثابت در پوشش اسلامی مانکن ها در مراسم کت واک به کار می روند. انواع این سربندها می تواند یک انتخاب ویژه و خاص برای خانم هایی باشد که می خواهند استایل متفاوت و خاص داشته باشند. همچنین استفاده از کلاه حجاب به یکی از ترفندهای جدید در دنیای مد تبدیل شده است که امروزه عروس خانم ها و افرادی که در مهمانی های مختلط شرکت می کنند به جای روسری و شال از توربان استفاده می کنند.

کلاه حجاب

انواع توربان 

در اینجا قصد داریم تا شما را با انواع توربان آشنا کنیم: توربان عروس یکی از انواع مدل توربان ها مخصوص عروس خانم ها هستند که اگر می خواهد حجاب داشته باشند می توانند در مراسم های نامزدی و عروسی به جای شنل یا چادر از آن استفاده کنند. توربان عروس کمک می کند تا با طراحی و تزئین خاصی که دارد استایل عروس را جذاب تر و خاص تر نمایان کند.

توربان مجلسی

سعی کنید توربان را با سبک لباس مجلسی که دارید انتخاب کنید. اگر در لباس شب شما از المان های خاصی استفاده شده است بهتر است سربند خود را با تمام جزئیاتی که هم راستا و شبیه به آن است انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر بین آنها همخوای و تناسبی وجود نداشته باشد توربان ها در عین زیبایی می توانند وصله ناجور در استایلتان به شمار روند. توجه به رنگ توربان نیز بسیار اهمیت دارد. برای ست کردن توربان با لباس مجلسی عموما رنگ های سنگین مانند مشکی، قهوه ای، آبی تیره و رنگ هایی از این دست مناسب تر هستند اگر رنگ لباس شب تان شاد و جیغ است بهتر است از توربان ها با رنگ خنثی و ساده تر و تزئین شده با تور استفاده کنید.

توربان مجلسی

توربان دخترانه

وقتی می گوییم توربان دخترانه منظور توربان های ساده بی رنگ و بدون هیچ تزئین و مدل خاصی نیست. اما این توربان ها نسبت به توربان های مجلسی از تزیین و طراحی ساده تری برخوردار هستند. بهتر است برای استفاده از توربان های دخترانه در مراسم و مهمانی های خانوادگی یا جوان پسندانه از انواع توربان ها توری با تزیین مروارید و گل ساتنی استفاده کنید تا بتوانید استایلی شیک و متفاوت بسازید.

انواع روش های بستن توربان

شما می تواتید از شال، روسری یا پارچه هایی که خود آنها را تزیین کرده اید به عنوان سربند استفاده کنید. در اینجا چند روش بستن شال و روسری به شکل توربان را به شما آموزش می دهیم.

آموزش یک توربان ساده و شیک به شکل گل

روش بستن توربان به شکل گل

  • ابتدا شال را به صورت برعکس بپوشید به گونه ای که دو انتهای شال روی پیشانی قرار بگیرد.
  • اکنون انتهای شال را بپیچانید. در این مرحله باید قسمت پیچانده شده را به شکل یک گل بالای پیشانی خود قرار دهید.
  • در مرحله آخر باید قسمت اضافه شال را زیر قسمت پیچیده شده پنهان کنید آن را با یک سنجاق فیکس کنید.

آموزش بستن توربان با شال

آموزش بستن توربان با شال

  • ابتدا شال را به شکل همیشگی خود روی سر قرار دهید.
  • انتهای شال را به شکل ضربدری جلوی سر بیاورید و هر دو انتهای شال را بپیچانید.
  • دنباله های پیچیده شده با شال را بالای پیشانی قرار دهید و آن را فیکس کرده و مرتب کنید.

آموزش بستن توربان با روسری

آموزش بستن توربان با روسری

  • ابتدا روسری را از وسط تا کنید و قسمت مرکزی روسری را پشت سر خود قرار دهید.
  • سپس دو طرف روسری خود را روی پیشانی گره بزنید.
  • در این مرحله دو طرف روسری را زیر گره ببرید و آن را مرتب کنید.به این صورت می توانید یک توربان شیک و جذاب داشته باشید.

بسته به طرح و رنگ روسری می توانید بقیه تزیینات را به انتخاب دلخواه خود به آن اضافه کنید. تور و مروارید روی یک پارچه ساتن به زیبایی آن می افزاید. شکل های بسیار متنوعی برای بستن توربان ها وجود دارد. انواع دیگر آن عبارتند از بستن آن کنار گوش در یک طرف سر، بستن میان موها و به صورت اریب، بستن آن به شکل پاپیون و انواع آن و بسیار مدل های متنوع که کافیست آن را یاد بگیرید.

کاربرد متنوع توربان ها

به غیر از مجالس عروسی می توانید از توربان ها برای تکمیل نمودن استایل خود در مجالس مجلس ختم یا مسافرت هایی که مسافت طولانی دارند یا برای خرید و گشت و گذار در خیابان در خارج از نیز کشور استفاده کنید.

انواع توربان

جنس  مناسب برای توربان

توربان های با جنس های متفاوت بسیاری در بازار وجود دارند اما پرکاربرد ترین آن ها لمه،؛ مخمل، ساتن و توری است. اما مدل های نخی، کشی و استرچ، گیپور نیز هستند که بیشتر آنها برای مجلس و ست با لباس شب مناسب است.

توربان را با چه لباس هایی ست کنیم؟

توربان هایی که صرفا نقش تزئین روی موها را دارند را می توانید با لباس های نیمه باز ست کنید ست توربان با یک  شومیزیقه بسته برای مجالسی که می خواهید حجاب کامل داشته باشید مناسب تر هستند. ابدا در استایل خود با توربان از شلوار استفاده نکنید. سارافون، دامن و لباس های ماکسی بهترین انتخاب برای ست با توربان هستند. توربان ها برای استفاده در مجالس رسمی نیز مناسب هستند به شرطی که در فضای باز مانند باغ، رستوران سرباز، ساحل یا.. برگزار شوند.

توربان نامزدی

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی مدمن مفتخر است که با ارائه انواع پوشاک با کیفیت گامی نو در عرصه بازار آنلاین و فرهنگ خرید اینترنتی بردارد. شما نیز با خرید از فروشگاه مدمن یک خرید آسان امن و با کیفیت را تجربه کنید. پیشاپیش از حسن اعتماد و خرید شما متشکریم.