توصیه به خانم های سایز بزرگ

خوش‌استایل و شیک بودن به لاغری یا چاقی ربطی ندارد. هر کسی می‌تواند با هر اندامی شیک‌پوش باشد. خانم‌های سایز بزرگ گاهی از اینکه استایل خوبی داشته باشند، ناامید می‌شوند؛ اما باید بدانند که با رعایت برخی نکات، می‌توانند به اندازهٔ افراد لاغر زیبا و شیک باشند. برای مرور این نکات با مدمن همراه شوید.

افرادی که اضافه وزن دارند، گاهی خیال می‌کنند که نمی‌توانند لباس مورد علاقه‌شان را بپوشند و شیک‌پوش باشند. اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانند بسیار خوش‌پوش باشند. ممکن است خیلی‌ها به این توصیه‌ها واقف باشند، اما برای برخی افراد راه کاملا جدیدی برای دیدن دنیای مد و فشن باشد. اگر زیاد اهل مد روز و فشن نیستید و فقط می‌خواهید کمی چاقی و سایز خود را با پوشیدن لباس سیاه‌رنگ پنهان کنید، امیدواریم این توصیه‌ها اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد و از استایل و بدن خود خجالت نکشید.

لباس زنانه سایز بزرگ

دنیای مد و فشن می‌تواند به معنی سرگرمی باشد؛ به همین دلیل حتما برایتان جذاب خواهد بود. در ادامه نکاتی را به خانم‌های سایز بزرگ ارائه می‌کنیم که می‌توانند با زاویه‌ای بهتر به خود و استایل‌شان نگاه کنند و با اعتماد به نفس و رعایت توصیه‌های ما، به شیک‌ترین شکل ممکن در میان جمع ظاهر شوند.

۱. بدن خود را بپذیرید

لباس زنانه سایز بزرگ

قبول بدن خود و آنچه که هستید، مهم‌ترین عامل برای داشتن استایل شخصی و اعتماد به نفس است. هر کسی فارغ از سایز و شکل بدن، با پذیرش بدن خود با تمام نقایص و نکات مثبتش می‌تواند بهتر و راحت‌تر برای استایل خود تصمیم بگیرد.

۲. فرم و شکل بدن خود را تشخیص دهید

وقتی که فرم و شکل بدن خود را تشخیص دادید، بر اساس برخی از اصول مهم دنیای مد و فشن می‌توانید بفهمید چه لباس‌هایی برای این فرم مناسب‌تر است. ۷ فرم بدن با نام‌های مختلف برای خانم‌هایی با سایز بزرگ وجود دارد: مثلثی (با نام مستعار گلابی)، مثلث معکوس، الماس، مستطیل (با نام مستعار موز)، بیضی شکل (با نام مستعار سیب)، ساعت شنی.

فرم بدن زنان سایز بزرگ

تشخیص فرم بدن به شما قدرت می‌بخشد. زمانی که فهمیدید در کدام دسته قرار می‌گیرید، می‌توانید جستجو کنید و یاد بگیرید که چه لباس‌هایی مناسب فرم بدن‌تان است. فرم بدن‌های سایز بزرگ با فرم بدن زنان لاغراندام کمی متفاوت است. فرم بدن شما ممکن است با کاهش یا افزایش وزن تغییر کند، اما ویژگی‌های اصلی جسمی به‌طور کلی ثابت می‌ماند؛ بنابراین فرم بدن‌تان نیز به‌طور کلی ثابت می‌ماند.

۳. از رنگ‌ها نترسید

لباس زنانه سایز بزرگ

پوشیدن لباس مشکی یک انتخاب واضح برای خانمی با سایز بزرگ است، چون از کودکی به گوش همه خوانده‌اند که پوشیدن لباسی به رنگ مشکی شما را لاغرتر نشان می‌دهد. اما پوشیدن لباس‌های رنگ روشن باعث می‌شود حس خوبی داشته باشید و انرژی مثبت در شما ایجاد می‌کند. علاوه بر این، باعث می‌شود تناژ رنگ پوست‌تان بیشتر به چشم بیاید. اما اگر باز هم اصرار دارید لباس مشکی بپوشید، می‌توانید حداقل آن را با چند رنگ روشن و مناسب ترکیب کنید.

لباس‌ها و طرح‌های بسیار زیادی وجود دارد که مخصوص خانم‌های سایز بزرگ طراحی شده است، اما بعضی از خانم‌ها حتی امتحان کردن این لباس‌ها را شرم‌آور و خجالت‌آور می‌دانند! اگر عادت به پوشیدن لباس‌های رنگ روشن ندارید ولی می‌خواهید آن را امتحان کنید، می‌توانید از یک تاپ خوش‌رنگ زیر ژاکت مشکی شروع کنید؛ یا اینکه روسری و شال رنگ روشن سر کنید. با این کار به تدریج به دیدن و پوشیدن لباس‌های خوش‌رنگ عادت می‌کنید، معذب نمی‌شوید و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

اگر مطمئن نیستید که چه رنگ‌هایی متناسب رنگ پوست‌تان است، می‌توانید مقاله «چگونه رنگ لباس خود را با رنگ پوست ست کنیم؟» را مطالعه کنید. با مطالعهٔ این مقاله و تشخیص رنگ پوست، به راحتی می‌توانید لباس‌هایی انتخاب کنید که رنگ آن کاملا با رنگ پوست‌تان هماهنگ باشد و استایل‌تان جلوهٔ بیشتری داشته باشد. گاهی ممکن است بخواهید برای ایجاد حس شور و نشاط بیشتر، از رنگ‌های خاص استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که می‌توانید با گذشت زمان از رنگ‌های متنوع استفاده کنید، بنابراین از پوشیدن چیزی که حس خوبی به شما منتقل می‌کند، نترسید.

۴. لباس‌های طرح‌دار، راه‌راه و رنگی بپوشید

لباس زنانه سایز بزرگ

از پوشیدن لباس‌هایی با طرح‌های بزرگ یا راه‌راه یا حتی رنگ‌های براق نترسید؛ فقط در پوشیدن چنین لباس‌هایی زیاده‌روی نکنید. مثلا اگر روی پیراهن‌تان طرح خیلی بزرگ وجود دارد یا راه‌راه است، باید شلوار و ژاکتی که روی پیراهن می‌پوشید ساده باشد.

اگر می‌خواهید لباسی با طرح خیلی بزرگ یا رنگ براق بپوشید، باید روی آن قسمت از بدن‌تان باشد که دوست دارید به چشم بیاید، نه آن بخشی که می‌خواهید پنهان کنید. مثلا اگر شکم بزرگ و پاهای خوش‌فرمی دارید، می‌توانید شلوار طرح‌دار و پیراهن ساده انتخاب کنید؛ چنین شلواری فرم پاهایتان را بیشتر به چشم می‌آورد و پیراهن ساده چاقی شکم را می‌پوشاند.

پوشیدن لباس راه‌راه برای خانم‌های سایز بزرگ هیچ ایرادی ندارد. فقط نباید سر تا پا لباس راه‌راه یا طرح‌دار بپوشید. درست مثل افراط نکردن در خوردن هله هوله، نباید در پوشیدن چنین لباس‌هایی هم افراط کرد! همه چیز باید در حد اعتدال باشد.

۵. هنگام پوشیدن لباس نو، لباس زیر مناسب به تن کنید

لباس زنانه سایز بزرگ

وقتی می‌خواهید لباس جدید بپوشید، باید بهترین سوتین خود را به تن کنید. این کار باعث می‌شود لباس به تن‌تان بنشیند و خوش‌فرم دیده شود.

۶. از گن و فرم‌دهنده بدن استفاده کنید

لباس زنانه سایز بزرگ

این یک راز کوچک است که همه پنهان می‌کنند. وقتی می‌خواهید لباس مجلسی بپوشید، می‌توانید از گن هم برای خوش‌فرم شدن بدن‌تان استفاده کنید. این کار باعث جمع شدن بدن و صاف شدن توده‌های چربی می‌شود و سبب می‌شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

گن برای هر نوع بدنی می‌تواند خوب باشد؛ حتی خانم‌های لاغر نیز برای خوش‌فرم نشان دادن بدن‌شان از گن استفاده می‌کنند. شاید از خودتان بپرسید که خانم‌های لاغر اصلا به گن احتیاج ندارند، اما باید این واقعیت را بپذیریم که همهٔ اندام خانم‌ها با پوشیدن فرم‌دهندهٔ بدن بسیار زیباتر دیده می‌شود و می‌تواند اعتماد به نفس ما را بالا ببرد.

برای افراد سایز بزرگ یک چالش دیگری هم وجود دارد: پیدا کردن گنی که اندازه باشد و چربی‌های بدن از بالا و پایین گن بیرون نزند! بنابراین تهیهٔ گن باکیفیت بسیار مهم است. اگر قدتان بلند است، به گن‌های بلندتری نیاز دارید تا دقیقا در جای خود قرار گیرد. هنگام خرید دقت کنید که گن بیش از حد بزرگ نباشد، چون بدن‌تان را به حد کافی جمع نمی‌کند. علاوه بر این گن‌های بسیار کوچک را هم نخرید، چون سبب می‌شود گردش خون بدن‌تان دچار مشکل شود و نتوانید به راحتی نفس بکشید.

۷. اعتماد به نفس داشته باشید؛ داشتن اعتماد به نفس شما را زیباتر می‌کند

لباس زنانه سایز بزرگ

لباسی بپوشید که حس خوبی به شما منتقل کند، چون این حس چهره‌تان را درخشان‌تر می‌کند. همهٔ افراد اعتماد به نفس ندارند، اما هر کسی می‌تواند اعتماد به نفس داشته باشد. اعتماد به نفس با داشتن حس خوب نسبت به خودتان و دوست داشتن چیزی که به تن دارید، به دست می‌آید.

بدترین کاری که می‌توانید در حق خود انجام دهید، این است که همواره نکات منفی بدن‌تان را به خودتان یادآور شوید یا به حرف‌های منفی دیگران در مورد خودتان توجه کنید. اگر افکار منفی را کنار نگذارید، حس خوبی نسبت به خودتان نخواهید داشت. اگر چیزی در مورد خودتان دوست ندارید، دو گزینه پیش رو دارید: یا آن را تغییر دهید یا آن را بپذیرید.

برای تقویت اعتماد به نفس، به شما توصیه می‌کنیم قبل از خروج از خانه لباس جدیدی که قرار است بپوشید را به تن کنید، با آن در خانه راه بروید، جلوی آینه بایستید و به نکات مثبت بیندیشید. با خودتان مهربان باشید. اگر چیزی هست که دوست ندارید، تغییرش دهید. برای خودتان وقت بگذارید و بدانید که زیبا به نظر می‌رسید، چون واقعا ارزشش را دارد. و زمانی که از خانه خارج می‌شود، آن احساسات خوب و مثبت را به یاد آورید. آن تصویری از خودتان را در ذهن تصور کنید که خنده به لب‌تان می‌آورد.

هیچ کس نمی‌تواند در مقابل یک شخص مثبت‌اندیش و با اعتماد به نفس مقاومت کند، بنابراین این توصیه را جدی بگیرید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد!

۸. از بستن کمربند نترسید

لباس زنانه سایز بزرگ

اکثر خانم‌های سایز بزرگ  کمربند نمی‌بندند، چون فکر می‌کنند ممکن است متناسب با فرم بدن‌شان نباشد. اما اگر دور کمر شما کوچک‌تر از پایین‌تنه و بالاتنه‌تان است (حتی اگر این اختلاف خیلی کم باشد)، پس کمربند به برجسته کردن کمر شما کمک می‌کند.

کمربند را می‌توان در ۳ جای مختلف بست:

  • زیر سینه (بالاتنه): این کار باعث برجسته شدن بالاتنه می‌شود و به همین دلیل برای خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی دارند، توصیه نمی‌کنیم.
  • روی کمر: این کار باعث برجسته نشان دادن کمر می‌شود.
  • روی نشیمنگاه: این کار باعث جلب توجه به پایین‌تنه می‌شود، نه کمر.

اگر پیراهن مشکی می‌پوشید، می‌توانید با یک کمر خوش‌رنگ کمی به لباس‌تان رنگ ببخشید. اگر بلیز و دامن بلند به تن می‌کنید، کمربند را باید زیر سینه یا روی کمر ببندید. با هر چیزی که حال‌تان را خوب می‌کند، مثل کمربندهایی با عرض مختلف، بلیز و پیراهن‌های متنوع بازی کنید و از تماشای استایل خود لذت ببرید.

۹. از اکسسوری استفاده کنید

لباس زنانه سایز بزرگ

شال‌های رنگارنگ، جواهرات و زیورآلات، کلاه، کیف دستی، کفش، جوراب شلواری یا تایت و ... همگی جزو اکسسوری محسوب می‌شود. نباید همه این‌ها را باهم استفاده کنید، اما چند تایی را انتخاب کنید که به لباس‌تان بیاید و ظاهر شما را شیک‌تر کند. معمولا خانم‌ها طیف گسترده‌ای از اکسسوری‌ها را در کمدشان دارند، اما شاید خانم‌های سایز بزرگ کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اینجا چند قانون کلی در مورد استفاده از اکسسوری را برمی‌شمریم:

  • اگر گردنبند بزرگ و حجیم دارید، در کنارش باید گوشواره‌های کوچک به گوش‌تان کنید
  • اگر گوشواره‌هایتان بزرگ است، باید گردنبند کوچک انتخاب کنید
  • اگر کفش یا بوت شما پرزرق و برق است، باید جوراب‌های ساق بلند به‌ رنگ‌های خنثی به پا کنید
  • اگر جوراب شلواری‌تان پرزرق و برق است، آن‌ها را با بوت یا کفش پاشنه بلند ساده بپوشید
  • کلاه‌ها معمولا باعث زیباتر شدن ظاهر شما می‌شود، اما نه در ترکیب با هر لباسی
  • شما به کیف‌های دستی مختلفی برای موقعیت‌های متفاوت نیاز دارید، مثل کیف‌های کوچک برای لباس مجلسی سایز بزرگ یا کیف‌های بسیار بزرگ برای استایل‌های کژوال شیک

 

توصیه‌های زیادی برای استفاده از اکسسوری وجود دارد، اما آنچه که مهم است ایجاد تعادل در ظاهر و استایل شما است. افراط و تفریط نکنید! داشتن استایل خاص هر شخص به این معنی است که هر کسی باید ببیند چه چیزی مناسب فرم بدن و استایل او است؛ البته که هر چیزی را که می‌پوشید، باید دوست داشته باشید.

۱۰. از مواجه شدن با سایز بدن خود نهراسید

لباس زنانه سایز بزرگ

نگران سایز نوشته‌شده روی برچسب لباس‌ها نباشید. فقط لباسی بخرید که به تن‌تان می‌نشیند و متناسب است. سعی نکنید خود را در لباس‌های بسیار بزرگ پنهان کنید یا با لباس‌های بسیار کوچک خود را به صلیب بکشید!

سایز لباس برندهای مختلف معمولا متفاوت است و بسته به پارچه نیز می‌تواند مختلف باشد؛ بنابراین تلاش خود را بکنید و چیزی بپوشید که با آن حس خوبی دارید. هیچ سیستمی برای سایزبندی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که شما «عدد و شماره» نیستید؛ شما انسان هستید. این اعداد فقط به‌عنوان راهنما عمل می‌کنند، اما همیشه درست نیستند و نباید بر اعتماد به نفس و عزت نفس شما تاثیر منفی بگذارند. اگر با سایز فعلی‌تان راحت نیستید، سعی کنید وزن و عادت‌هایتان را تغییر دهید.

۱۱. به مدل موهای خود اهمیت دهید

لباس زنانه سایز بزرگ

مو بهترین اکسسوری هر زنی است! مهم نیست که چه لباسی می‌پوشید، موهایتان همیشه دیده می‌شود. اگر برای موهایتان وقت بگذارید، مردم متوجه می‌شوند؛ اگر هیچ کاری هم نکنید، باز هم متوجه می‌شوند! بنابراین اگر مو اینقدر اهمیت دارد، پس چرا آگاهانه متناسب با فرم بدن و لباس‌مان آن را آراسته نکنیم؟

با مراجعه به سالن‌های زیبایی، می‌توانید مدل موهایتان را تغییر دهید و آن را به شکلی درآورید که مناسب شما است. می‌توانید موهای خود را رنگ کنید، مدلش را تغییر دهید، ببندید و هر کاری که دل‌تان می‌خواهد انجام دهید! فقط آن را نادیده نگیرید! اگر موهایتان را کوتاه کردید و خوش‌تان نیامد، مساله‌ای نیست! چند وقت بعد دوباره رشد می‌کنند (حتی می‌توانید موهای خود را اکستنشن کنید!). هزینهٔ سالن‌های زیبایی کم نیست، اما اگر به ظاهر خود افتخار می‌کنید و عاشق مد هستید، پس ارزشش را دارد که روی آن سرمایه‌گذاری کنید؛ در این صورت هر وقت به آینه نگاه کنید، عاشق خود و استایل‌تان می‌شوید!

ابروها نیز به اندازه موها اهمیت دارند. هرکسی که به شما نگاه می‌کند، زیبایی ابروهایتان را نیز می‌بیند، بنابراین از آن‌ها غافل نشوید. مدل ابرویی را انتخاب کنید که مناسب صورت شما باشد. ابروها را می‌توانید با توجه به رنگ موی سر و پوست خود روشن‌تر یا تیره‌تر کنید.

۱۲. ترندهای مد و فشن سایز بزرگ را دنبال کنید

لباس زنانه سایز بزرگ

پیروی از مد در گذشته فقط برای خانم‌های لاغر مناسب بود. فشن‌شوها هرگز خانم‌های سایز بزرگ را به خود ندیده بودند. اما مد مرزهای زیادی را شکسته است؛ همیشه این کار را کرده و باز هم انجام خواهد داد.

اما امروزه لباس‌های مد روز برای تمام سایزها موجود است، اما واقعیت این است که همه لباس‌های مد جدید برای افراد سایز بزرگ مناسب نیست. با کپی کردن از این لباس‌ها قربانی صنعت مد نشوید. فقط لباسی را بپوشید که به شما بیاید و متناسب با فرم بدن‌تان باشد. چیزی بپوشید که دوستش دارید. آن لباسی را بپوشید که حس خوب را در وجودتان تقویت می‌کند. همان کسی باشید که می‌خواهید.

از شکستن مرزها نترسید، اما فراموش نکنید که فرد منحصر به فردی هستید و فقط به این دلیل که «طراحان» به شما می‌گویند این لباس مناسب شما است، به این معنی نیست که قطعا متناسب شما باشد. و صدالبته اگر یک مدل بسیار لاغر یک لباسی را پوشید، به این معنا نیست که شما نمی‌توانید لباس مشابهی به تن کنید. به خاطر داشته باشید که زیبایی باید در نگاه بیننده باشد. قرار نیست حتما همه از ظاهر شما خوش‌شان بیاید اما آنچه که مهم است، این است که خود شما چه فکری در مورد خودتان می‌کنید و نسبت به خود چه احساسی دارید. بقیه ماجرا به اعتماد به نفس شما برمی‌گردد.

۱۳. لباس‌های داخل کمدتان را به تن کنید

لباس زنانه سایز بزرگ

معمولا مردم می‌گویند جایی ندارند که بروند و لباس‌های زیبایشان را بپوشند. اما اگر لباس نویی بخرند که دوستش دارند، به دنبال بهانه‌ای می‌گردند که جایی بروند و آن لباس را به تن کنند!

بدون داشتن لباس خوب و متناسب، «نه» گفتن به زندگی آسان‌تر است. اگر کسی از شما بخواهد که  با او بیرون بروید یا در رویداد خاصی شرکت کنید، به احتمال زیاد این فرصت را از دست می‌دهید و مضطرب می‌شوید. اما اگر لباس مناسب داشته باشید، احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و حتما در مراسم شرکت می‌کنید.

۱۴. کفش‌های زیبا بپوشید

کفش زنانه

اگر دنباله‌روی مد جدید هستید، کفش‌های راحت، کاربردی و پرزرق و برق باید بپوشید. اکثر خانم‌ها کفش‌های زیادی دارند؛ این بدین دلیل است که یک کفش را نمی‌توان با هر لباس و در هر مناسبتی بپوشید. ما کفش‌هایمان را با لباس‌هایمان ست می‌کنیم، چون کفش‌ها اصلی‌ترین اکسسوری است که استایل شما را نشان می‌دهد.

در هر فصل کفش‌هایی با مدل‌های مختلف ترند می‌شود، پس چطور می‌توانیم هر سال با مد جدید لباس بپوشیم ولی کل خانه را به اشغال کفش‌های متنوع درنیاوریم؟ فقط کافی است چند جفت کفش بخرید که متناسب با لباس‌های مورد علاقه‌تان باشد؛ کفش‌های قبلی را هم می‌توانید دور بیندازید یا به کس دیگری بدهید.

برخی کفش‌ها رنگ‌هایی دارند که می‌توان آن را با لباس‌های مختلفی ست کرد. البته در انتخاب کفش باید بیشتر از هر چیزی به راحتی آن اهمیت داد. این روزها خرید آنلاین رواج یافته و می‌توانید کفش را هم به‌صورت آنلاین بخرید. اما باید در خرید دقت لازم را به خرج دهید و از جایی کفش بخرید که امکان مرجوع یا تعویض کالا وجود داشته باشد.

۱۵. آرایش کنید

لباس زنانه سایز بزرگ

آرایش چیزی نیست که بخواهید پشت آن پنهان شوید. باید از آرایش برای تاکید بر زیبایی طبیعی‌تان استفاده کنید. چه آرایشگر حرفه‌ای باشید و چه به‌صورت کاملا مبتدی این کار را انجام ‌دهید، باید چند نکته اساسی را هنگام آرایش کردن رعایت کنید.

هر کسی روزانه آرایش نمی‌کند اما چون چشم‌ها و لب‌ها بیانگر ویژگی‌های صورت ما است، باید یاد بگیرید که از این ویژگی‌ها به نحو احسن برای زیباتر دیده شدن استفاده کنید. در یوتیوب می‌توان فیلم‌های خودآرایی را دید و یاد گرفت.

اگر واقعا دوست ندارید، مجبور نیستید آرایش کنید؛ اما معمولا خانم‌ها برای مناسبت‌های خاص به‌صورت جزئی هم که شده، آرایش می‌کنند. استفاده از رژ لب، خط چشم و ریمل کافی است. اگر از قبل بدانید که چه آرایشی مناسب شما و لباس‌تان است، در روز مراسم اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

۱۶. تعادل: یک اصل اساسی در دنیای مد

لباس زنانه سایز بزرگ

تعادل یک مفهوم بسیار مهم در دنیای مد است که باید هر کسی یاد بگیرد. اگر می‌خواهید بلوز گشاد بپوشید، باید شلوار راسته به تن کنید. دامن ماکسی را باید با بلوز نسبتا کوتاه ست کنید.

این اصول به شما کمک می‌کند تا چاق‌تر از آنچه که هستید، دیده نشوید. تلاش برای پنهان شدن پشت لباس فایده ندارد. لباس چنین کاری نمی‌کند! اما اگر متناسب با فرم بدن خود لباس بپوشید، زیباتر به نظر می‌رسید.

اگر دوست دارید قوانین را زیر پا بگذارید و هم در قسمت بالاتنه و هم در قسمت پایین‌تنه لباس گشاد بپوشید، باید با یک کمربند و یک گردنبند بلند تمرکز بیننده را از عرض بدن، به طول آن معطوف کنید. باید جلوی آینه لباس‌ها و اکسسوری مختلف را باهم امتحان کنید و ببینید چه چیزهایی را می‌توان با هم ست کرد. فقط یادتان باشد که مهم‌ترین نکته، حفظ تعادل است.

۱۷. کت و ژاکت‌های سایز بزرگ، استایلی برای تمام فصول

لباس زنانه سایز بزرگ

اگر می‌خواهید تغییری در استایل خود به وجود آورید، می‌توانید از کت و ژاکت کمک بگیرید. چند ژاکت خوب می‌تواند کمد لباس‌تان را تکمیل کند.

برای رفتن به سر کار یا داشتن استایل شیک کژوال یک کت مشکی با شلوار می‌تواند گزینه مناسبی باشد. کت یا ژاکت زمستانی همیشه استایل خوبی برای ماه‌های سرد سال است؛ برای بهار نیز می‌توانید کت کمردار (بارانی) یا کت جین بپوشید. کت‌های دو دکمه‌ای هم ساده و هم شیک است و می‌توانید آستین‌هایش را نیز بالا بزنید؛ بسیار جذاب دیده می‌شود. در تابستان ژاکت سبک آستین کوتاه هم باعث می‌شود ظاهر شیکی داشته باشید.

۱۸. شلوار جین مناسب بپوشید

شلوار جین سایز بزرگ

همان‌طور که می‌دانید، شلوار جین پس از چند بار استفاده، کش می‌آید و کمی بزرگتر می‌شود، بنابراین هنگام خرید شلوار جین باید شلواری بخرید که به سایز شما بوده و گشاد نباشد. شلوار جین زمانی متناسب تن شما است که بتوانید بعد از بستن دکمه‌های آن، به راحتی بنشینید و فشاری به شکم و کمر نیاورد و مشکلی در گردش خون بدن‌تان ایجاد نکند.

شلوار جین مناسب سایز شما باعث می‌شود ظرافت پاها دو چندان شود و فرم زیبایی ایجاد کند.

در زمستان هم می‌توانید شلوار جین را زیر بوت قرار دهید. این شلوار را در موقعیت‌های مختلفی می‌توانید بپوشید، چون بسیار شیک است.

۱۹. برای خود وقت بگذارید

لباس زنانه سایز بزرگ

اگر می‌خواهید ظاهر شیکی داشته باشید، عجله نکنید. برای این کار وقت بگذارید یا از قبل برنامه‌ریزی کنید. دلیل اینکه معمولا خانم‌ها موقع حاضر شدن دیر می‌کنند، این است که آرایش کردن، درست کردن مو، ست کردن لباس و ... زمان‌بر است و نمی‌توان با عجله یک کار هنری را انجام داد!

بنابراین صبح‌ها زود بیدار شوید تا وقت کافی برای آماده شدن داشته باشید یا از شب قبل برنامه‌ریزی کنید. در هر سن و سالی که باشید، باید برای خود زمان کافی بگذارید؛ این راز خوش‌تیپ و شیک بودن است! ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم، بنابراین باید از آن لذت ببریم؛ و اگر لباس پوشیدن و خوش‌تیپی حس و تجربهٔ بهتری از زندگی به ما می‌دهد، پس باید برای آن وقت بگذاریم.

حتی اگر هر روز برای این کار وقت ندارید، می‌توانید حداقل یکی دو بار در هفته یا ماه زمانی را اختصاص دهید تا به خودتان یادآوری کنید که چقدر زیبا هستید! اگر هر از چندگاهی چنین کاری کنید، احساس خوشبختی می‌کنید و زندگی آسان‌تر می‌شود، مردم مثل قبل شما را تحت فشار قرار نمی‌دهند و دنیا جای بهتری می‌شود.

منابع: plussizedclothing - insyze