ست کردن کفش با لباس

داشتن استایلی خاص و شیک مستلزم تسلط بر تمامی اصول مد از جمله اصول ست کردن کفش با لباس است. اگر در این کار مهارت لازم را ندارید، این مقاله از مدمن را حتما دنبال کنید.

کفش‌ها چیزی فراتر از وسیله‌ای برای راه رفتن است. خانم‌ها فکر می‌کنند جواهراتی مثل الماس دوست‌شان است؛ اما اگر بخواهیم واقع‌گرا باشیم، باید بگوییم که این دوست عزیز خانم‌ها کفش‌ها است! اگر قرار باشد از بین انگشتر الماس و پنجاه جفت کفش یکی را انتخاب کنید، کدام یک را برمی‌گزینید؟ شاید جواب اکثر خانم‌ها گزینهٔ دوم باشد! شاید تعجب‌آور باشد، ولی ممکن است افراد زیادی یک کمد پر از کفش را با الماس عوض کنند! احتمالا فکر می‌کنید چنین چیزی مسخره است، اما واقعیت دارد. معمولا آقایان بیشتر از خانم‌ها از شنیدن این موضوع تعجب می‌کنند، چون بحث مادی از نظر آن‌ها در اولویت دارد. آن‌ها معمولا اهمیت ست کردن لباس با کفش را درک نمی‌کنند!

ست کردن کفش با لباس

حالا که از اهمیت کفش آگاه شدید، باید بگوییم که برای ست کردن آن با لباس اصولی وجود دارد که باید یاد بگیرید. پس اگرمیخواهید اصول ست کردن کفش با لباس را بیاموزید، ادامهٔ مقاله را دنبال کنید.

انواع کفش

کلمهٔ «کفش» برای زنان و مردان متفاوت است؛ اما در این مقاله می‌خواهیم به‌طور اختصاصی در مورد خانم‌ها و کفش‌هایی که در دسته‌بندی کفش زنانه قرار دارد، صحبت کنیم. اگر می‌خواهید در مورد انواع کفش مردانه بیشتر بخوانید، می‌توانید مقالهٔ «انواع کفش مردانه؛ با احترام به پاهایتان کفش انتخاب کنید» را مطالعه کنید. 

۱. کفش پاشنه بلند روباز (پیپ تو)

کفش پاشنه بلند روباز (پیپ تو)

اگر می‌خواهید چنین کفشی بپوشید، نباید جوراب به پا کنید. بنابراین با هر لباسی که کوتاه یا تا زانو باشد، ست می‌شود. اگر با کفش‌هایی که پاشنه تیز یا به عبارتی پاشنه سوزنی دارد راحت نیستید، می‌توانید کفش‌های تخت روباز را امتحان کنید که مناسب استایل کژوال است. در این صورت می‌توانید آن را با شلوار جذب و تنگ یا شلوارهای نسبتا نازک طرح جین ست کنید.

۲. کفش پاشنه بلند پمپی

کفش پاشنه بلند پمپی

یکی از مهم‌ترین اصول ست کردن کفش با لباس این است که باید بدانید این نوع کفش‌ها معمولا به هر لباسی می‌آید. کفش‌های پاشنه بلند پمپی شیک و کلاسیک است و به هر لباس شیکی می‌آید. این کفش را می‌توان با کت و شلوار، دامن تنگ، شلوار راسته و پیراهن مجلسی بلند ست کرد. حتی می‌توان آن را با لباس کوتاه، با یا بدون جوراب ساق بلند هم پوشید. در زمستان بارانی‌های کمردار یا کت‌های خزدار بلند با شلوار جین تنگ را هم می‌توانید با این نوع کفش ست کنید.

۳. کفش پاشنه بلند با پاشنه‌های تیز یا سوزنی

کفش پاشنه بلند با پاشنه‌های تیز یا سوزنی

شاید بپرسید کفش پاشنه بلند با پاشنه‌های سوزنی چه فرقی با کفش‌های پمپی دارند؟ باید بگوییم که فرق چندانی ندارند؛ کفش‌های پمپی به کفش پاشنه بلندی گفته می‌شود که پوشیده است و هر کفش پاشنه بلند دیگری می‌تواند در این گروه قرار بگیرد. کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه‌های تیز را هم می‌توانید در مجالس رسمی بپوشید و هم غیررسمی. علاوه بر این آن دسته از خانم‌هایی که عاشق کفش پاشنه بلند هستند، می‌توانند در استایل کژوال نیز از این کفش‌ها استفاده کنند.

۴. کفش پاشنه کوتاه

کفش پاشنه کوتاه

اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که علاقهٔ چندانی به کفش‌های پاشنه بلند ندارند، کفش پاشنه کوتاه می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد؛ هم پاشنه دارد و هم آنقدر بلند نیست که راه رفتن را برایتان دشوار کند. فقط باید تعادل را رعایت کرده و پاشنه‌ای را انتخاب کنید که نه خیلی کوتاه باشد و نه زیاد بلند. اگر به دنبال کفشی هستید که بتوانید با لباس‌های کارتان بپوشید، این کفش‌ها گزینهٔ ایدئالی محسوب می‌شود. خانم‌ها معمولا در اداره‌ها و شرکت‌ها مانتو و شلوار رسمی به تن می‌کنند و کفش پاشنه کوتاه با این استایل جذاب به نظر می‌رسد. بنابراین برای ست کردن کفش با لباس رسمی و اداری بسیار مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید کفش رسمی، می‌توانید مقالهٔ «۱۰ اشتباه هنگام خرید کفش‌های رسمی» را مطالعه کنید. 

۵. پوتین

پوتین

وقتی صحبت از پوتین به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد چیست؟ زمستان؟ اما این کلیشه‌ای بیش نیست! پوتین فقط مختص فصل زمستان نیست. بله در فصل پاییز هم مردم معمولا زیر باران و در هوای ابری پوتین به پا می‌کنند، اما می‌توانند در سایر فصل‌ها نیز با این‌ها جذابیت خاصی به استایل‌شان ببخشند! پوتین‌های اسپرت، نیم‌بوت‌ها و پوتین‌هایی که تا زیر زانو هستند را می‌شود با کت چرم و شلوار جین، پیراهن کوتاه یا بلند، شنل و شلوار جین تنگ ست کرد. با پوتین می‌توان لباس‌های مختلفی را پوشید؛ انتخاب‌های شما بی‌انتها است. اگر در زمینهٔ نگهداری از پوتین در زمستان مهارت کافی را ندارید، مقالهٔ «راهنمای محافظت از بوت‌ها در زمستان» می‌تواند به کمک‌تان بیاید. 

۶. کفش گلادیاتور

کفش گلادیاتور

کفش‌های مدل گلادیاتور یکی از زیباترین کفش‌هایی که در کمد هر زنی باید یک جفت از آن باشد. با این کفش‌ها به هیچ عنوان نباید جوراب بپوشید. کفش‌هایی که بندهای آن‌ها تا مچ پا است، طرفدار بیشتری دارد و تقریبا به هر پیراهنی می‌آید. وقتی می‌گوییم «تقریبا» منظورمان پیراهن‌هایی است که بلندی آن‌ها تا ماهیچهٔ ساق پا است. کفش‌های گلادیاتوری که بندهای آن‌ها تا زانو است، بیشتر با پیراهن‌های کوتاه و بلند استایل بوهمیا ست می‌شود. همچنین هر نوع پیراهنی که بلندی آن تا زانو باشد را می‌توان با این کفش‌ها پوشید. البته باید یادآور شویم که اگر پاهایتان چاق است، بهتر است از پوشیدن این کفش‌ها صرف نظر کنید.

۷. کفش بالرین

کفش بالرین

کفش‌های بالرین و کفش‌های راحتی شناخته‌شده هستند و نیازی به معرفی ندارند. هر زنی حتما از این کفش‌ها خوشش می‌آید، بنابراین بهتر است اصول ست کردن لباس با کفش بالرین را یاد بگیرید. این کفش‌ها را می‌توان با هر لباسی به ست کرد، چون هیچ وقت شما را از خود ناامید نمی‌کنند. هم می‌توانید کفشی هماهنگ با لباس‌تان انتخاب کنید و هم رنگی که با لباس‌تان کنتراست دارد؛ البته گزینهٔ دیگری هم دارید: می‌توانید برای کفش سایه‌های تیره‌تر هر رنگ (از لباس‌تان) را انتخاب کنید. بنابراین حتما یک جفت از این کفش‌ها را در خانه داشته باشید؛ روزی به کارتان می‌آید.

۸. کفش‌های پارچه‌ای آسان پوش

کفش آسان پوش

کفش‌های پارچه‌ای آسان‌پوش نوعی کفش راحتی است که زمانی به نظر خیلی‌ها خسته‌کننده، از مد افتاده و ناخوشایند بودند. اما زمان زیادی نکشید که اثبات کرد همه اشتباه می‌کنند! حتی برند crocs نیز در آغاز کار، کفش‌های پارچه‌ای تولید کرد. در حال حاضر کفش‌های پارچه‌ای بسیار شیک، راحت و مد روز است. این روزها در بازار انواع کفش‌های آسان‌پوش با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع وجود دارد که انتخاب را برای شما آسان کرده است. این کفش‌ها را می‌توان با پیراهن‌های کوتاه تابستانی ست کنید.

۹. کفش ورزشی مخصوص پیاده‌روی

کفش ورزشی

کفش‌های ورزشی یا پیاده‌روی یا هر چیزی که شما دل‌تان می‌خواهد بنامید، بخاطر راحتی همواره مورد توجه خانم‌ها بوده‌اند؛ این روزها هر خانومی چند جفت کفش ورزشی دارد، بنابراین باید به‌طور خاص نحوهٔ ست کردن لباس با کفش ورزشی را بدانید. باید حتما آن‌ها را با لباس مناسب ست کنید. این کفش‌ها هنگام پیاده‌روی با دوستان، کوهپیمایی، دویدن یا هر وقت که دوست داشتید بپوشید. برای انتخاب بهترین کفش ورزشی، مطالعهٔ مقالهٔ «نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب» را به شما توصیه می‌کنیم. 

ترکیب رنگ

۱. مشکی

کفش مشکی

قطعا کفش به رنگ مشکی را می‌توان با هر لباسی ست کرد.  بنابراین حتما یک جفت کفش پاشنه بلند یا صندل مشکی بخرید. پوتین‌های پاشنه‌دار، کفش‌های پاشنه بلند مدل پمپ و ... همگی می‌توانند به رنگ سیاه باشند.

۲. رنگ‌های خنثی

کفش رنگ خنثی

پوشیدن کفش‌هایی به رنگ‌های خنثی ظاهری کشیده به پاهای شما می‌بخشد. سال‌ها است که این رنگ به جاکفشی خانم‌ها اضافه شده است، اما اگر تاکنون کفشی به این رنگ نخریده‌اید، حتما یک جفت بخرید. این کفش‌ها را می‌توان با لباس‌هایی پوشید که تزئینات زیادی دارند و کمی شلوغ به نظر می‌رسند؛ این کار باعث ایجاد تعادل در استایل شما می‌شود.

۳. کفش هم‌رنگ لباس

استایل تک رنگ

قوانین ست کردن کفش و لباس در دنیای فشن و استایل هر روز تغییر می‌کند. گذشت آن روزهایی که باید هر یک از جزئیات استایل خود را باید با بقیه هماهنگ می‌کردید. بنابراین می‌‌توانید کفش‌هایی به رنگ لباس‌هایتان انتخاب کنید، مگر اینکه کفش مشکی به آن بیشتر بیاید. اما در این کار زیاده‌روی نکنید، چون کمی کسل‌کننده می‌شود؛  استفاده از رنگ‌های مکمل گزینهٔ بهتری است!

۴. کنتراست

رنگ های دارای کنتراست

رنگ‌هایی که کنتراست دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ست کردن کفش با لباس است. اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید اکسسوری را نیز با لباس‌تان ست کنید، رنگ‌هایی انتخاب کنید که با لباس‌تان کنتراست داشته باشد. برای این کار باید به جزئیات توجه کنید؛ ابتدا باید لباس را انتخاب کرده و سپس کفش و اکسسوری‌هایی را برگزینید که با رنگ لباس کنتراست دارند. در بازی کنتراست کفش‌ها نقش اصلی و محوری را ایفا می‌کنند! با این استایل می‌توانید به هر اندازه که می‌خواهید جذاب و شیک به نظر برسید.

۵. کفش‌های طرح‌دار

کفش طرح دار

پوشیدن لباس‌هایی با طرح پوست حیوانات می‌تواند استایل شما را بسیار شیک و مجلل جلوه دهد. تصور کنید که یک تیشرت سیاه ساده، شلوار جین و یک جفت صندل طرح‌دار را ست کرده‌اید. این یک ترکیب بی‌عیب و نقص است! اما تمام لباس‌هایتان را به این شکل ست نکنید؛ اگر کفش‌ها یا صندل‌هایتان طرح‌دار است، سایر لباس‌هایتان را ساده انتخاب کنید.

بایدها و نبایدهای اصول ست کردن کفش با لباس

بایدها و نبایدها

اصول ست کردن کفش با لباس بایدها و نبایدهایی دارد که باید بدانید:

بایدها:

  • از رنگ‌های کنتراست و مکمل استفاده کنید
  • لباس‌های به رنگ روشن را با صندل‌های رنگ روشن بپوشید و لباس‌های تیره را با کفش تیره ست کنید
  • برای داشتن استایل رسمی و حرفه‌ای، کفش‌های سیاه، قهوه‌ای و خاکستری به پا کنید
  • یک جفت کفش خوب و باکیفیت حتما داشته باشید
  • با لباس‌های پرزرق و برق کفش‌هایی به رنگ خنثی بپوشید
  • هنگام انتخاب کفش، فصل را نیز در نظر بگیرید

نبایدها

  • همیشه از سر تا پا لباس یک رنگ نپوشید
  • کفش‌های سیاه را با لباس رنگ روشن ست نکنید
  • با استایل رسمی کفش قرمز، جیر و پرزرق و برق نپوشید
  • کفش‌های بیش از حد راحت نپوشید
  • لباس‌های پرزرق و برق را با کفش‌هایی به همین سبک ست نکنید
  • در فصل‌های پربارش کفش صندل یا صاف نپوشید؛ همچنین در تابستان هم سعی کنید پوتین به پا نکنید

پوشیدن کفش مناسب با هر لباس هنری است که می‌تواند استایل شما را بیش از پیش شیک‌تر کند. البته این بدان معنا نیست که قرار است در تمام طول روز کفش‌هایی به پا کنید که راحت نیستند. هنر، ایجاد تعادل بین راحتی و شیک بودن است. بنابراین بهتر است نکاتی را که در این مقاله ذکر شد را به یاد بسپارید

منبع: stylecraze