ست کردن لباس زرد

رنگ زرد یکی از بانشاط‌ترین رنگ‌هایی است که طراحان لباس برای استایل‌های شیک و شاد از آن استفاده می‌کنند. موسسهٔ پنتون هم رنگ سال ۲۰۲۱ را رنگ زرد و خاکستری اعلام کرده است. به همین دلیل اهمیت آن در دنیای مد دوچندان شده است. اگر دوست دارید در مورد اصول ست کردن لباس زرد بیشتر بدانید، با این مقاله از مدمن همراه شوید.

وقتی به رنگ زرد فکر می‌کنید، آن چیزی که به ذهن‌تان خطور می‌کند خوشبختی، انرژی و جوانی است؛ رنگ تمام لبخندها و خورشید‌هایی که تاکنون نقاشی کرده‌اید. این رنگ فورا در روحیهٔ شما اثر می‌گذارد و شما را شادتر می‌کند. زرد کاملا جلب توجه می‌کند. تمامی این ویژگی‌ها زمانی خود را به خوبی نشان می‌دهد که این رنگ را در لباس خود به کار ببرید و ست کردن لباس زرد را یاد بگیرید.

ست کردن لباس زرد

اما با همهٔ این‌ها در پوشیدن رنگ زرد باید احتیاط کنید؛ دانستن اینکه زرد در کنار کدام رنگ‌ها جلوهٔ بیشتری دارد، بسیار مهم است. رنگ زرد در لباس زنانه بیشتر به کار می‌رود تا لباس مردانه. اما چرا؟ آیا به این دلیل است که مردان رنگ زرد را جدی نمی‌گیرند؟ سایه‌ها و تناژهای مختلف رنگ زرد وجود دارد. برخی این رنگ را بیش از حد جذاب و حتی کودکانه تصور می‌کنند. اما تمامی این‌ها به شناخت شما از طیف‌های مختلف رنگ زرد و ست کردن لباس زرد با سایر رنگ‌ها بستگی دارد.

اولین قدم: پیدا کردن سایه و تناژ رنگ زرد مناسب پوست شما

توجه داشته باشید: رنگ زرد لیمویی برای افرادی که پوستی به رنگ گرم دارند مناسب است. این رنگ واقعا به چنین افرادی می‌آید! اما اگر رنگ پوست شما روشن‌تر است، خردلی یا زرد تیره بهترین ترکیب خواهد بود. رنگ زرد پاستیلی نیز می‌تواند جلوهٔ پوست شما را بیشتر کند. و اما مژده برای افرادی با پوست‌های تیره‌تر: شما می‌توانید طیف‌های مختلف رنگ زرد را به تن کنید، از روشن گرفته تا تیره!

ست کردن لباس زرد با سایر رنگ‌ها

زرد و خاکستری

ست کردن لباس زرد و خاکستری

همان‌طور که می‌دانید، امسال دو رنگ زرد و خاکستری به‌عنوان رنگ سال انتخاب شده‌اند؛ به همین بهانه هم که شده، این ترکیب رنگ را به کمد لباس خود اضافه کنید. این یک ترکیب فوق‌العاده است. خاکستری برای به تعادل رساندن روشنی رنگ زرد به کار گرفته می‌شود. می‌توان با روشنی رنگ زرد، به نرمی و لطافت رنگ خاکستری جانی تازه بخشید. هنگام ست کردن رنگ لباس حتما به تئوری رنگ‌های سرد و گرم توجه داشته باشید. 

اگر می‌خواهید در مورد رنگ سال ۲۰۲۱ اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید مقالهٔ «رنگ سال 2021 و دلیل انتخاب آن چیست؟» را مطالعه کنید.

زرد و سیاه

ست کردن لباس زرد و سیاه

ترکیب زرد و سیاه ترکیبی کلاسیک است؛ شاید اولین چیزی که با دیدن آن به ذهن‌تان برسد، زنبور عسل باشد! به نظر می‌رسد که مادر طبیعت این ترکیب رنگ را دوست دارد. این دو رنگ در کنار یکدیگر زیبایی‌شان چندبرابر می شود.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که اکثر لباس‌هایشان به رنگ مشکی است، می‌توانید یکی از لباس‌ها مثل شومیز را به رنگ زرد انتخاب کنید تا کل استایل‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. پیراهن یا شومیز زرد را می‌توان با شلوار یا دامن مشکی پوشید. گزینه‌هایی که در اختیار دارید، بی‌شمار است.

زرد و سبز

ست کردن لباس زرد و سبز

زرد و سبز در چرخهٔ رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند. بنابراین انتخاب مطمئنی برای ایجاد یک استایل شیک و حتی بهاری است. رنگ‌های مجاور در این چرخه در کنار هم جذابیت چشمگیری دارند. ست کردن رنگ زرد با سبز یکی از لطیف‌ترین انتخاب‌هایی است که پیش رو دارید!

زرد و آبی

ست کردن لباس زرد با آبی

زرد و آبی رنگ‌هایی هستند که در جاهای مختلفی می‌توان کنار هم دید، از طبیعت گرفته تا تابلوهای هنری و فشن. این ترکیب رنگ شما را به یاد مزرعهٔ گل‌های آفتابگردان با آسمان آبی می‌اندازد!

زرد و آبی رنگ‌های مکمل یکدیگر هستند؛ آن‌ها در چرخهٔ رنگ در مقابل هم قرار دارند. اگر دوست ندارید لباس‌تان زیاد جلب توجه کند، می‌توانید از رنگ آبی فقط در اکسسوری یا قسمت کوچکی از لباس مثل گلدوزی روی شومیز کمک بگیرید.

زرد و قرمز

ست کردن لباس زرد با قرمز

دوست دارید لطافت گل‌ها را به استایل خود ببخشید؟ پس برای ست کردن لباس زرد از رنگ قرمز کمک بگیرید! رنگ‌های زرد و قرمز از گذشته تاکنون به زیبایی باهم ترکیب می‌شوند. مثلا می‌توان شومیز زرد را با یک پیراهن یا شلوار قرمز ست کرد؛ همین‌قدر آسان و شیک! البته باید در انتخاب نوع رنگ دقت کنید و سایه‌ها و تناژهای مناسبی را با هم ترکیب کنید.

زرد و صورتی

ست کردن لباس زرد و صورتی

صورتی ارغوانی و صورتی هلویی ترکیب بسیار زیبا و شادی را در کنار رنگ زرد ایجاد می‌کنند. کسانی که عاشق بهار و گل‌های بهاری هستند، با ست کردن لباس زرد با رنگ صورتی بهار را به کمد لباس‌شان بیاورند!

زرد و بنفش یاسی

ست کردن لباس زرد و بنفش

زرد و بنفش هر دو از رنگ‌های پررنگی هستند که تضادی هم باهم ندارند؛ این دو رنگ را می‌توان هنگام ست کردن لباس کنار یکدیگر قرار داد و در همه جا خوش درخشید! اما برخی دوست دارند در کنار یک رنگ پررنگ، از رنگ ملایم‌تری استفاده کنند. در چنین مواقعی بنفش یاسی بهترین انتخاب است. استفاده از رنگ‌های پاستیلی زرد و یاسی در لباس می‌تواند استایل شما را بیش از پیش شیک نشان دهد. اگر پیراهن چهارخانه‌ای با این ترکیب پیدا کردید، حتما آن را بخرید و از زیبایی‌اش نهایت استفاده را ببرید!

استایل مونوکروم با طیف‌های مختلف رنگ زرد

استایل تک رنگ زرد

می‌توانید با ترکیب سایه‌های مختلف رنگ زرد استایل مونوکروم جذابی داشته باشید. برای این کار باید انواع تیره و روشن یک رنگ را در لباس‌های خود به کار ببرید.

زرد و سفید

ست کردن لباس زرد و سفید

زرد و سفید یکی از زیباترین ترکیب‌هایی است که می‌توان برای داشتن استایل شیک در فصل بهار و تابستان به تن کرد. به عنوان مثال می‌توان شومیز زرد را با شلوار و کفش سفید ست کرد. یا اینکه روی پیراهن سفید، کتی به رنگ زرد پوشید. شومیز سفید و دامن زرد نیز استایل زیبایی است. برای ست کردن لباس زرد با رنگ سفید انتخاب‌های متعددی پیش رو دارید!

رنگ‌هایی که با زرد پررنگ ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند

ست کردن لباس زرد

زرد پررنگ یکی از زیباترین رنگ‌هایی است که می‌توان در طراحی لباس استفاده کرد؛ انرژی و حس خوبی که این رنگ منتقل می‌کند، علاوه بر استایل، می‌تواند حال شما را نیز بهتر کند. این رنگ‌هایی که در تصویر مشاهده می‌کنید، در کنار زرد پررنگ واقعا جذاب دیده می‌شوند. اگر دوست دارید کمی از شدت این رنگ بکاهید، بهتر است از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید.

تمامی این رنگ‌ها برای ست کردن با لباس زرد فقط پیشنهادی است که مطابق چرخهٔ رنگ و اصول رنگ‌شناسی به شما ارائه کردیم. اما آنچه که اهمیت دارد، این است که خودتان استایل و رنگ لباس‌تان را بپسندید؛ چون کسی که قرار است آن را به تن کند و از زیبایی‌اش  لذت ببرد، خود شما هستید!

اگر دوست دارید این رنگ را در استایل خود به کار ببرید و لباس زرد رنگ در کمدتان ندارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین مدمن، انواع لباس به این رنگ را انتخاب کرده و دم در منزل تحویل بگیرید!

 

منابع: pandagossips ـ sewguide