مدل های شلوار جین

در سال 2013 شلوار جین 140 ساله شد. 20 مه 1873 به طور جهانی روز اختراع شلوار جین آبی محسوب می شود. این سبک از شلوارها هنوز هم به شدت محبوب هستند. هر ساله 450 میلیون از مدل های شلوار جین تنها در ایالات متحده آمریکا فروخته می شود.

شما می توانید مدل های مختلف شلوار جین را به راحتی با لباس های متنوع ست کرده و استایل های مناسبی برای حضور در فضاهای غیررسمی و حتی رسمی بسازید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم در مورد محبوب ترین مدل های شلوار جین زنانه صحبت کنیم.

تاریخچه شلوار جین

شلوار جین شلواری است که از پارچه جین ساخته شده است. این لباس برای اولین بار توسط لوی اشتراوس و جیکوب دیویس در سال 1873 طراحی و به بازار عرضه شد.

در سال 1851 لوی اشتراوس از آلمان به نیویورک آمد تا به برادرش بپیوندد و در اداره کسب و کار خانوادگی به او کمک کند. در سال 1853 وی برای راه اندازی شعبه غربی کسب و کار خانوادگی خود، که شامل فروش پارچه پنبه ای جین نیز بود به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد. در آنجا او با یعقوب  دیویس خیاطی که وسایل کاربردی مانند زین اسب، چادر و روکش واگن می ساخت آشنا شد.

در سال 1871 یکی از مشتریان دیویس از او خواست یک شلوار درست کند که بتواند در هنگام انجام کارهای خشن و سخت آن را بپوشد و کاملا مقاوم باشد. دیویس پارچه جین را از Levi Strauss & Co خریداری کرد و آن را با پرچ های مسی روی جیب ها طراحی کرد و آن را "شلوار جین آبی" خواند.

دیویس بعدا تصمیم گرفت حق ثبت اختراع آن را بگیرد و به لوی اشتراوس نامه نوشت. آنها شریک شدند و یک کارخانه بزرگ تولید جین افتتاح کردند و به این ترتیب شلوار جین متولد شد.

در 150 سال گذشته شلوار جین ابتدا به نمادی برای طبقه کارگر تبدیل شد، سپس به سمبل ضد فرهنگ و سرکشی و هم اکنون به یک فاکتور مهم در صنعت مد تبدیل شده است. شلوار جین از یک طرح استاندارد و یکسان تولید شد اما در گذر زمان تکامل یافت و اکنون ما مدل های شلوار جین متنوعی داریم.

شلوار جین در طیف گسترده ای از رنگ ها تولید می شود اما آبی هنوز رنگ اصیل و پرطرفدار آن است.

انواع مدل های شلوار جین زنانه

مدل های شلوار جین معمولا با نوع برش و ایستایی در تن از هم متمایز می شوند، به خصوص در مورد شلوار جین های زنانه این نکته صادق است. هر کدام از مدل های شلوار جین زنانه را می توانید در شرایط مختلف به همراه کفش و اکسسورهای متنوع بپوشید و از داشتن استایل های متعدد لذت ببرید در نتیجه با ما در ادامه این مطلب و بررسی مدل های مختلف شلوار جین زنانه همراه باشید.

  1. شلوار جین راسته (Straight Leg)

شلوار جین راسته

شلوار جین راسته با برش مستقیم یک مدل شلوار جین محافظه کارانه است که اگرچه همیشه شیک ترین نیست اما هیچ وقت هم قدیمی نمی شود زیرا دارای یک طراحی و برش کلاسیک است. شلوار جین کلاسیک زنانه Levi's یکی از پرفروش ترین مدل های شلوار جین زنانه راسته است.

برش شلوار جین راسته تا حدودی یک عرض ثابت تا پایین پا دارد. در واقع این شلوار در ناحیه ران سفت تر و در اطراف ساق پا و مچ پا کمی شل و رها است. شما می توانید این شلوار را با کفش های کتانی و اسپرت ست کنید.

 

  1. شلوار جین اسلیم فیت (Slim Fit)

شلوار جین اسلیم فیت

شلوار جین اسلیم فیت تنها اندکی با شلوارهای جین راسته متفاوت هستند. آنها طوری برش خورده اند تا به راحتی در اطراف ران و باسن شما قرار بگیرند و در قسمت دم پا کمی آزاد هستند. نباید این شلوارها را با مدل های تفنگی یا اسکینی اشتباه بگیرید زیرا اصلا تنگ و چسبان نیستند و تنها برش آنها کمی با فرم بدن هماهنگ است. این مدل از شلوار جین زنانه را می توانید با کفش پاشنه دار، کالج و کتانی بپوشید.

  1. شلوار جین اسکینی (Skinny Cut)

در حالی که شلوار جین های اسلیم فیت کمی در قسمت دم پا گشاد و راحت هستند شلوار جین های اسکینی در تمام قسمت ها کاملا تنگ و چسبان هستند حتی در قسمت دمپای شلوار. این شلوارها در اصل شلوارهای کشی هستند و با پارچه هایی تولید می شوند که قابلیت کشسانی دارند.

این مدل از شلوارهای جین هم مناسب خانم ها و هم آقایان است و طرفداران بسیاری دارد زیرا به خوبی به بدن می چسبد و به آن فرم می دهد. انواع کفش های پاشنه دار، کالج و کتانی با این شلوار قابل استفاده است.

شلوار جین های اسلیم

  1. شلوار جین مدل دوست پسر (Boyfriend Jeans)

شلوار جین مدل دوست پسر که در اصل بوی فرند جین نامیده می شود یک مدل راحت و اسپرت زنانه است. در میان مدل های شلوار جینی که تا به حال به شما معرفی کردیم این مدل مناسب خانم های طرفدار شلوارهای راحت و گشاد است. این شلوار را نیز می توانید فارغ از راحتی و گشادی آن با کفش پاشنه دار، کالج و کتانی بپوشید.

شلوار جین مدل دوست پسر

  1. شلوار جین گشاد (Loose Fit)

اگر به دنبال مدل های شلوار جین راحت هستید این مدل شلوارهای لوز فیت بسیار برای شما مناسب اند. این شلوار در قسمت کمر و ران گشاد و در قسمت دم پا کمی تنگ تر است. کفش مناسب این شلوار نیز کفش های راحت مانند کالج و کتانی است.

شلوار جین دم پا گشاد

  1. شلوار جین دم پا گشاد (Flared Cut)

این مدل از شلوارهای جین بسیار خانمانه هستند زیرا در ناحیه کمر و ران کاملا تنگ و در ناحیه دم پا به طور ناگهانی بسیار گشاد می شوند و به شما کمک می کنند بلندتر به نظر برسید. می توانید این شلوار را با کفش پاشنه دار، کالج و کتانی بپوشید.

شلوار جین دم پا گشاد

  1. شلوار جین بوت کات (Bootcut)

شلوار جین بوت کات شباهت زیادی به شلوار جین دم پا گشاد دارد اما کمی ساده تر و راسته است. در واقع نه در قسمت ران به اندازه شلوار جین دم پا گشاد، تنگ است و نه در قسمت دم پا تا به آن اندازه گشاد. این مدل را نیز می توانید با کفش پاشنه دار، کالج و کتانی بپوشید.

شلوار جین بوت کات

  1. شلوار جین پهن (Wide Leg)

برش این مدل شلوارها کاملا پهن است. در واقع شلوار جین واید لگ از بالا تا پایین بسیار گشاد و شبیه شلوارهای جین راسته است. بهترین کفش برای ست کردن با این مدل جین کتانی و کالج است.

شلوار جین پهن

  1. شلوار جین زاپ دار

مدل های شلوار جین زاپ دار بسیار متنوع هستند و ارتباطی با برش آنها ندارد بلکه ظاهر آن و طراحی پارگی و زاپ های شلوار باعث تمایز آن از مدل های دیگر می شود. شلوار جین زاپ دار در سال های اخیر بسیار مورد توجه جوانان بوده است و طرفداران بسیاری دارد. حالت زاپ یا پارگی بر روی شلوارهای مختلفی ایجاد می شود اما بر روی شلوارهای اسکینی رایج تر است. فارغ از مدل شلوار می توانید آن را با کفش پاشنه دار، کالج و کتانی ست کنید.

  1. شلوار جین مام استایل (Mom Jeans)

شلوار جین مام استایل شباهت زیادی به شلوار جین های بوی فرند استایل دارد. این شلوارها مناسب مادرهای پرمشغله و دانشجویان طرفدار استایل کژوال است که مایلند شلوار جین های راحت و آزاد بپوشند. پوشیدن کفش های راحتی و اسپرت را با این شلوار فراموش نکنید.

شلوار جین مام استایل

  1. شلوار جین فاق کوتاه

این مدل از شلوارهای جین نیز طرفداران بسیاری دارد. مدل فاق این شلوارها تاثیر بسیاری در شکل برش آنها و نمایش اندام شما می گذارند. شما می توانید این شلوارها را با انواع لباس های نیم تنه یا بلند بپوشید و از نمایش اندام خود لذت ببرید.

  1. شلوار جین فاق بلند

شلوار جین فاق بلند بیشتر مناسب افرادی است که اندکی شکم بزرگ دارند و یا به طور کلی مایلند کمر شلوار آنها بلند باشد تا روی شکم شان را بپوشاند. این مدل شلوارها نیز گزینه مناسبی برای پوشیدن همراه با تاپ های نیم تنه هستند.

انواع مدل های شلوار جین مردانه

همانطور که در ابتدا گفتیم در آغاز شلوار جین یک لباس مردانه بود و سالها طول کشید که به کمد خانم ها راه پیدا کند اما پس از مدتی با طراحی های بسیار، تنوع مدل های شلوار جین زنانه بیشتر شد. نکته شگفت انگیز در خرید و استفاده از مدل های مختلف شلوار جین این است که می توانید یک جین آبی را همه جا بپوشید، در واقع در طول 24 ساعت اصلا نیازی به تعویض آن حس نخواهید کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی انواع مدل های شلوار جین مردانه بپردازیم.

  1. شلوار جین راسته مردانه

همانطور که گفتیم مدل های مختلف شلوار جین با نوع برش آنها متمایز می شوند. شلوار جین راسته مردانه نیز مانند مدل زنانه آن یک برش کاملا ساده از بالا تا پایین دارد و به صورت راسته در تن دیده می شود. این مدل کاملا کلاسیک بوده و مناسب آقایان جوان تا میانسال برای استفاده در محیط های نیمه رسمی است.

شلوار جین راسته مردانه

  1. شلوار جین اسلیم فیت مردانه

در طراحی مدل های شلوار جین مردانه چندان رایج نیست که شلوار تنگ و چسبان باشد در نتیجه شلوار جین اسلیم فیت مردانه نیز تنگ نیست بلکه فقط متناسب با فرم بدن است و کمی در ناحیه ران تنگ تر است.

  1. شلوار جین اسکینی مردانه

شلوار جین اسکینی مردانه تقریبا شبیه مدل اسلیم فیت است اما این بار علاوه بر تنگ تر بودن در ناحیه ی ران، در ناحیه کمر نیز کمی تنگ است. این مدل مناسب آقایان کوتاه و لاغر است تا کمی کشیده تر به نظر برسند اما به هیچ عنوان مناسب آقایان خیلی بلند یا چاق نیست.

شلوار جین اسکینی مردانه

  1. شلوار جین مردانه گشاد (Loose Fit)

مدل های شلوار جین Loose Fit تقریبا در میان خانم ها و آقایان مشترک است. این شلوار جین کاملا آزاد و گشاد است و شما در آن احساس راحتی خواهید کرد. علاوه بر این مناسب مردانی است که ران های بزرگ دارند و مایل نیستند از لباس های تنگ استفاده کنند. یکی از بزرگترین مزایای آنها این است که به قسمت بالایی پای شما نمی چسبند و باعث تعریق زیاد نمی شوند. در سال های اخیر این مدل شلوار جین مردانه طرفداران بسیاری پیدا کرده است و مناسب آقایان جوان است.

شلوار جین مردانه گشاد

  1. شلوار جین مخروطی مردانه

این مدل شلوار جین در ناحیه کمر کمی تنگ و بقیه آن کاملا راسته و آزاد است. این مدل مناسب آقایانی است که دور کمر و ران بزرگتری دارند و مایل نیستند لباس های تنگ بپوشند. این شلوار به شما کمک می کند متناسب تر به نظر برسید.

شلوار جین مخروطی مردانه

  1. شلوار جین مردانه فاق کوتاه

فاق شلوارهای معمولی تقریبا 12 اینچ یا معادل 20 سانت است. این عدد  در شلوار جین مردانه فاق کوتاه فقط 8 اینچ و معادل 12 سانت است. کمر شلوار جین فاق کوتاه معمولا چند سانت زیر ناف یا روی استخوان ران قرار دارد. این شلوار را معمولا کسانی می پوشند که استایل لاغری دارند و طرفدار مد هستند.

  1. شلوار جین مردانه فاق بلند

شلوارهای جین مردانه فاق بلند از مدل های شلوار جین کلاسیک و پرطرفدار است. اغلب آقایان مایلند این سبک از شلوارها را بپوشند زیرا تمام قسمت کمر و شکم را پوشش می دهد و باعث می شود بلند تر و متناسب تر به نظر برسند.

  1. شلوار جین مردانه سنگ شور

شلوار جین مردانه سنگ شور یا شلوار جین دو رنگ در اواسط دهه 80 تا اواسط دهه 90 میلادی محبوبیت زیادی پیدا کرد. این شلوارهای جین با سنگ های پوکه، پرمنگنات پتاسیم یا مجموعه ای از مواد شیمیایی دیگر شسته می شوند تا در ظاهر کمرنگ و فرسوده به نظر برسند. این تکنیک را می توان برای انواع مدل های شلوار جین استفاده کرد و از این رو بسیار محبوب و پرطرفدار میان خانم ها و آقایان است. برای اجرای طرح سنگ شور محدودیت در مدل شلوار جین وجود ندارد و این طرح روی انواع مدل های شلوار جین اجرا می شود.

شلوار جین مردانه سنگ شور

  1. شلوار جین زاپ دار مردانه

در این مدل از شلوار جین بریدگی هایی روی شلوار ایجاد می شود تا حالت کهنگی به آن داده شود. طراحی زاپ یا پاره روی مدل های مختلف شلوار جین قابل اجرا است و میان نوجوانان و جوانان طرفداران بسیاری دارد.

  1. شلوار جین مردانه بوت کات

این مدل از شلوار جین به اندازه مدل زنانه آن اغراق آمیز نیست. در واقع در قسمت ران تنها کمی تنگ است و در قسمت دم پا نیز تنها کمی گشاد است. اگر ران های بزرگی دارید یا معمولا از چکمه و نیم بوت استفاده می کنید شلوار جین مردانه بوت کات یک انتخاب ایده آل برای شما است.

  1. شلوار جین مردانه هیپ هاپ

اگر قرار باشد یکی از مدل های شلوار جین مخصوص جوانان و نوجوانان باشد همین مدل شلوار جین مردانه هیپ هاپ است. طراحی این شلوار گشاد و بلند است به نحوی که باید روی کفش شما چین ایجاد کند.

این مدل بیشتر مناسب آقایان قد بلند است و در افراد قد کوتاه احساس کوتاهی بیشتر و شلختگی در ظاهر را ایجاد می کند. این مدل از جین را تنها باید با کفش های اسپرت بپوشید.