لباس مناسب مصاحبه کاری چه ویژگی هایی دارد؟

آیا شما یک کار جو به دنبال فرصت های شغلی ایده آل برای خود هستید؟ آیا قبل از مصاحبه کاری به سوال هایی که قرار است پاسخ دهید فکر می کنید؟ آیا برایتان مهم است که چه استایلی برای روز مصاحبه داشته باشید تا بنانید تاثیر بیشتری بر فرد مصاحبه کننده داشته باشید؟ اگر از آن دسته از افرادی هستید که به ظاهر لباس خود اهمیت می دهید و می خواهید لباس مناسب مکان های متفاوت را بشناسید این مقاله را تا انتها بخوانید. چرا که ما در این مقاله قصد داریم تا درباره اینکه لباس مناسب مصاحبه کاری" باید چه ویژگی هایی داشته باشد با شما صحبت کنیم.

لباس مناسب مصاحبه کاری

روز مصاحبه

ابتدا مهم است تا بدانید افراد، در اولین برخورد با کسانی که آنها را نمی شناسند به ظاهر و لباس شان توجه می کنند. بنابراین نوع لباس پوشیدن در روز مصاحبه کاری برای ایجاد یک حس مطمئن و تاثیر گذار بسیار مهم است. رفتار، بیان و حتی برند عطرتان هرچند در رتبه دوم قرار می گیراما نشان دهنده آن است که سطح سوادتان چقدر است یا ازچه جایگاه اجتماعی برخوردار هستید. فراموش نکنید که لباس مناسب استخدام کاری رابطه مستقیمی با نوع پوزیشنی که می خواهید داشته باشید دارد. می خواهید یک کارمند ساده باشید. مدیر میانی هستید؟ یا مسئولیت خطیر معاونت رئیس یا مدر کل را به عهده دارید. در تمام مواردی که گفته شد نوع پوشش،متفاوت و بسیار مهم است.

لباس مناسب مصاحبه کاری

تحقیق کنید

می دانید در کشور ما برخی سازمان های دولتی وجود دارند که هنوز هم برایشان لباس رسمی مثل کت وشلوار برای آقایان و مقنعه و مانتو برای خانم ها را مناسب می دانند. اما برخی سازمان ها و شرکت های خصوصی دیگر هستند که می توانید در محیط آن ها آزادانه تر لباس بپوشید بنابراین دستنتان برای انتخاب لباس های امروزی تر و با رنگ های شاد باز است. سعی کنید قبل از مصاحبه کمی درباره شرکت مورد نطرتان در وب سایت یا شبکه های اجتماعی آنها تحقیق کنید و اصول و ضوابط شرکت و محیطی که کارکنانش در آن قرار دارند را ببینید. مهم است که بدانید آیا شرکتی که برای کار انتخاب کردید آیا از محیطی دوستانه، شاد و آزادانه ای برخوردار است؟ مانند برخی شرکت های استارت آپ که وجود دارند یا کارفرمایان آن قوانین خشک و منظمی را برای کارکنان خود در نظر گرفته اند. دانستن همه این موارد در انتخاب نوع لباستان در روز مصاحبه کاری به شما کمک خواهند کرد.

تمیز، مرتب و اتو کشیده باشید.

هیچ قانون خاصی برای این مساله وجود ندارد؛ که اگر شرکتی که قصد مصاحبه با آن را دارید ظاهر رسمی را می پسندد کت و شلوار و اگر محیطی باز و صمیمی دارد شلوار جین و تی شرت آستینتن کوتاه بپوشید اما رعایت این نکته که لباس هایتان همیشه تمیز، مرتب و اتوکشیده باشد. وجود دارد. حتی اگر کوچکترین پوزیشن در محل کارتان برای شماست باز هم سعی کنید مرتب و آراسته لباس بپوشید

لباس مناسب مصاحبه کاری

در رعایت قانون پیش قدم باشید.

حتی اگر پوشیدن لباس راحت و رنگی هم در شرکت مورد نظر امری عادی است و همه آن را انجام می دهند اما شما سعی کنید برای روز مصاحبه کاری  یک لباس رسمی  نتخاب کنید. این باعث می شود که در نگاه فرد مقابل قانونمند و مورداعتماد به نظر بیایید. این کار می تواند حتی در آینده کاریتان مثل ارتقا از مسئولیتی که دارید تاثیر گذار باشد. 

استایل کلاسیک برای آقایان 

استایل کلاسیک مردانه  می تواند یک انتخاب مناسب مصاحبه کاری باشد.اگر لباس رسمی مربوط به استایل کلاسیک انتخاب کردید سعی کنید از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید. بسیاری از کار فرمایان رنگ آبی روشن را بهترین رنگ برای روز مصاحبه می دانند. رنگ های سفید، طوسی، سورمه ای و مشکی در ردیف دوم قرار می گیرند. اگر می خواهید ظاهری کلاسیک و در عین حال شیک و راحتی داشته باشید می توانید از کت تک" و شلوار کتان" استفاده کنید همراه با یک کراوات" ساده می توانید حسابی ظاهری شیک ، رسمی  و جذاب  داشته باشید.

نکاتی که باید در روز مصاحبه کاری رعایت کنید:

لباس مناسب مصاحبه کاری

  •  در روز مصاحبه آدامس نجوید.
  •  قهوه یا نوشیدنی به همراه نداشته باشید.
  •  در صورت امکان تتوی خود را بپوشانید.
  •  بیش ازاندازه از جواهر آلات اتفاده نکنید.
  •  قبل از مصاحبه رزومه خود را آماده کنید.
  •  با اعتماد به نفس وارد شوید..
  • پر حرفی نکنید.

اهمیت زبان بدن در هنگام مصاحبه کاری

  • علاوه بر انتخاب لباس مناسب مصاحبه کاری که بسیار مهم است و در باره آن صحبت کردیم. نکات مهم دیگری هستند که پیشنهاد می کنیم آنها را رعایت کنید. از نظر روانشناسی به جز زبانی که با آن صحبت می کنیم انسان دارای دو زبان دیگر مثل زبان چشم ها و زبان بدن نیز است که ما به کمک آن با دیگران حرف می زنیم پس بهتر است به آنها توجه کافی داشته باشیم.
  •  دست به سینه نباشید چرا احساس تسلیم بودن و دفاع را به خود می گیرید؛ در عوض دست‌ها را روی پاهایتان بگذارید.
  • هرگز یک پایتان را بر روی پای دیگر نندازید، چرا که ممکن است حس بی احترامی یا عدم توجه به طرف مقابل انتقال دهید؛ در عوض پاها را کنار هم قرار دهید.
  • سعی کنید ارتباط چشمی برقرار کنید تا طرف مقابل احساس کند که کاملا بر روی حرف های او تمرکز دارید.
  • هنگام صحبت کردن از دست ها بیش از اندازه استفاده نکنید و سعی کنید به همه نقاط صورت فرد مقابل به طور یکنواخت نگاه کنید. این کار باعث می شود تا فرد مقابل احساس اعتماد به نفسی را در شما ببیند.

لباس مناسب مصاحبه کاری

استایل مناسب مصاحبه کاری برای خانم ها

تمام مواردی که گفته شد برای انتخاب لباس مصاحبه کاری برای خانم ها نیز مناسب هستد. اما نکات دیگری وجود دارد که خانم ها باید بدانند.

لباس مناسب مصاحبه کاری

  • مانتوهای رسمی که به مانتو کتی معروف هستند را برای روز مصاحبه انتخاب کنید.
  •  سعی کنید کیف و کفشتان با یکدیگر ست باشد.
  • سعی کنید از جنس چرم استفاده کنید چرم مات یا براق فرقی نمی کند اما اینکه تمیز و مرتب باشد بسیار مهم است.
  • آرایش غلیظ نکنید چرا که از حس اعتماد و حسن انتخاب فرد مصاحبه کننده نسبت به خودتان می کاهید.
  •  اکسسوری ارزان را به طور کلی فراموش کنید.
  •  در انتخاب عطر محتاط باشید چرا که شما سلیقه فرد مقابلتان را نمی دانید.
  •  لباس تنگ، کوتاه، یقه باز یا آستین کوتاه می تواند اثرات بدی در ذهن مصاحبه کننده ایجاد کند.

سخن آخر

اگر در پوشیدن لباس مناسب مصاحبه کاری دقت لازم را داشته باشید بخشی از راه را رفته اید و می توانید به آینده شغلی تان امیدوار باشید. پس همیشه سعی کنید مطالب لازم در این باره را در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مربوطه پیدا و مطالعه کنید. ما نیز امیدواریم اطلاعات کافی در اینباره در اختیار شما خواننده محترم "سایت فروشگاه اینترنتی مدمن" قرار داده باشیم.