تفاوت سوییشرت و هودی در چیست؟

سویشرت و هودی دو لباس پرطرفدار و گرم مناسب فصل پاییز هستند که در دهه های اخیر تمام رده های سنی از نوجوان تا میانسال از آن استفاده می کنند.انواع طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلف سویشرت و هودی در بازار وجود دارد. همچنین می توانید آن را با کیفیت بالا و تنوع بی نظیر از فروشگاه اینترنتی مدمن به صورت آنلاین خریداری کنید.

تفاوت سوییشرت و هودی

تاریخچه پیدایش هودی

شاید بسیاری افراد این نکته را ندانند و عجیب اینجا باشد که هودی قرن ها و سالها است که مورد استفاده قرار می گیرد. کلمه "Hood از ریشه کلمه هود "Hod که به یک زبان قبیله ای از ژرمن ها می رسد، به قرن پنجم میلادی بازمی گردد و به معنای کلاه امروزی در انگلیسی است. در آن زمان کشیشها و خاخام ها یک لباس ردای بلند که یک کلاه داشت به تن می کردند. به نظر می رسد که طراحی هودی های به سبک امروزی از آنها الهام گرفته شده باشند. در اوایل 1930 میلادی در نیویورک دمای هوا به قدری پایین می آمد که باعث می شد کارگرها در اکثر کارخانه ها دوام نیاورند و مجبور به ترک کار خود شوند. صاحبین این کارخانه ها وادار به طراحی لباسی شدند که مانند هودی کلاه داشته و به اندازه کافی بدن را گرم نگه دارد. از این رو لباس فرم کارگران سبکی شبیه به هودی های امروزی داشته اند. طراحان باهوش از این ایده برای خلاقیت و ابداع لباسی استفاده کردند که امروز به عنوان یک ترند در مد مورد استفاده قرار می گیرد و از آن زمان تا به امروز افراد زیادی بخصوص جوانان و نوجوانان طرفدار این سبک در لباس شده اند.

تفاوت سوییشرت و هودی

ویژگی های یک هودی چیست؟

هودی شباهت زیادی به سویشرت وژاکت  دارد. با این تفاوت که هودی شامل کلاه می شود. معمولا جنس هودی ها نخ و پنبه و داخل بعضی از آنها پشم به کار رفته شده است که در سرما کاملا بدن را گرم نگه می دارد. البته سبک های مختلفی از جنس و مدل هودی در بازار وجود دارد که روز به روز به تنوع آن افزوده می شود. هودی ها عموما به صورت جلو بسته هستند اما مدل های دکمه دار یا زیپ دار نیز وجود دارند که طرفداران خاص خود را دارند. در واقع نکته حاِئز اهمیت در هودی ها کلاه است که آن را از سایر لباس های پاییزی متمایز می کند. این مدل لباس بین خانمها و آقایان محبوبیت فراوانی دارد و افرادی که طرفدار این سبک لباس هستند عموما استایل اسپرت و ورزشی را می پسندند و یا طرفدار سبک خاصی از استایل را مانند استایل رپ دنبال می کنند.

تفاوت سوییشرت و هودی

سویشرت چیست؟

سویشرت که در زبان انگلیسی به آن "Jumper می گویند در بسیاری واقع با هودی اشتباه گرفته می شود حال اینکه گفته شد وجه تمایز این دو در کلاه به کار رفته در هودی است و البته مواردی دیگر که به آن خواهیم پرداخت. نکته جالب اینکه اولین تونیک و سویشرت دنیا در اروپا و در قرن 15 میلادی دوخته شد که پشم گوسفند در آن استفاده شده بود. امروزه نیز الیاف به کار رفته در جنس این سویشرت ها از نخ و پنبه و جنس های متنوع دیگر است. سویشرت ها نیز مانند انواع هودی ها مدل های مختلف از جلو بسته، زیپ دار و دکمه دار دارد. اما مدل جلوبسته آن بیشتر طرفدار دارد. بعضی از این سویشرت ها با شلوار ست هستند.  بعضی دیگر که به آن مدل چند تکه نیزمی گویند شامل تاپ، شلوار و سویشرت می شود که مخصوص فعالیت های ورزشی در باشگاه یا استفاده در محیط های باز و غیر سرپوشیده قرار می گیرد. افرادی که طرفدار سبک اسپرت و ورزشی و استایل کژوال هستند می توانند از این سویشرت ها حتی در خانه، سفر و گاهی در میهمانی استفاده کنند. البته نحوه ست کردن آن با سایر لباس هایتان بسیار مهم است.

تفاوتی سوییشرت و هودی

تفاوت پلیور و سویشرت در چیست؟

عموما پلیور به صورت بافت است و آن را از سر به تن می کنند. پلیورها دکمه دار یا زیپ دار نیستند و عموما جنس آن از نخ و پشم است. پلیور بدون آستین را ژیله می گویند. می توان زیر ژیله ها پیراهن مردانه پوشید. البته روش های ست کردن آن یک مقوله زیبایی شناختی است که نیاز به سلیقه و دانش نسبی نیز دارد. این مدل لباس پوشیدن در قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت. اولین بار بازیکنان ورزش گلف از این استایل استفاده کردند که بعد به عنوان لباس محبوب طرفداران آن تبدیل شد. ژاکت ها عموما برخلاف پلیورها یقه دارند و در دو مدل زیپ دار و دکمه ای نیزهستند که در بازار می توانید آن را تهیه کنید. البته مدل دکمه دار آن طرفداران بیشتری دارد.

تفاوت پلیور و سوییشرت

روش ست کردن هودی با لباس های دیگر

ست هودی با کت چرم

اگر خواستار یک ست جذاب پاییزی هستید و می خواهید استایلتان شیک و متمایز جلو کند پیشنهاد می کنیم هودی خود را با یک کت چرم ست کنید. اگر کت چرم مشکی دارید رنگ هودی را زرشکی، خاکستری و یا سفید انتخاب کنید. استفاده از رنگ های مکمل نیز می تواند استایلتان را چشمگیرتر کند. اگر هودی رنگ سبز یا قرمز دارید می توانید با یک کت چرم مشکی، شلوار جین ذغالی، کتونی اسپرت سفید را با یکدیگر ست کنید

هودی را همراه کت یا ژاکت بپوشید

ترکیب استایل های مردانه برای فصل پاییز و زمستان از تنوع بیشتری نسبت به فصلهای دیگر سال برخوردار است. اگر می خواهید یک استایل زمستانی یا پاییزی جذاب داشته باشید ترکیب بک هودی کژوال با یک ژاکت یا کت رسمی می تواند خیره کننده باشد در این صورت تنها باید تعادل رنگی بین آنها ایجاد کنید. هودی را به همراه یک کاپشن به تن کنید یکی از شایعترین استایل های زمستانی و در عین حال جذاب ست هودی با کاپشن است. ترکیب این دو با یکدیگر یک استایل کژوال و شهری را ایجاد می کند. دانشجویان می توانند این ترکیب را با یک کوله پشتی که از لحاظ رنگ و جنس با کاپشن و شلوار قرار دارد آن را کامل کنند.

تفاوت سوییشرت و هودی

هودی را همراه پالتو به تن کنید

وقتی از استایل شیک و خاص برای آقایان در پاییز صحبت به میان می آید باید شجاع بود و ریسک ترکیب استایل کژوال با رسمی را پذیرفت. علاقه مندان به مد می دانند که می توان با ست کردن پالتو و هودی یک استایل اسمارت کژوال بسازند که در خور توجه بسیار می شود. بسیاری از آقایان می دانند پالتو ها را با لباس های رسمی چگونه بپوشند اما اطلاعی از شیک بودن استفاده هودی با پالتوها ندارند. این ست مخصوص استفاده در شرایط خاصی نیست اما می توانید آن را برای یک قرار دوستانه به تن کنید. شما می توانید یک هودی طوسی را با یک پالتو شتری و شلوار کتان کرمی و کفش چرم قهوه ای ست کرده و خاص جلوه کنید. علاوه بر تمام آیتم هایی که نام برده شد می توان هودی را با یک کت جین یا کتان نیز استفاده نمود. آیتم های خاص، زیبا و شیک نیز برای ست کردن با سویشرت کت تک، پالتو یا بارانی، پیراهن و کاپشن هستند.

ست هودی با پالتو

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی مدمن مفتخر است که با ارائه مقالات و اطلاعات مفید درباره چگونگی ست کردن لباس ها برای آقایان و خانم ها و همچنین بیان تفاوت سویشرت و هودی و … گامی نو در جهت رشد فرهنگ خرید آنلاین و فروش اینترنتی در جامعه بردارد امیدواریم بتوانیم به شما مشتری گرامی یک خرید لذت بخش و خاطره انگیز را هدیه کنیم.