اکسسوری مردانه

در گذشته پوشیدن اکسسوری مردانه چندان رایج نبود و اگر بود احتمالا به استفاده از انگشترهای بزرگ عقیق و تسبیح دور دست ختم می شد! اما امروزه اکسسوری مردانه تنوع بیشتری دارد و آقایان شیک پوش تمایل زیادی به استفاده از آنها دارند. اگر نمی دانید چه ساعت یا دستبندی را باید با کت و کیف خود ست کنید مطالعه ی این مطلب می تواند یک راهنمای خوب برای انتخاب اکسسوری مردانه باشد.

کیف و کمربند مردانه
اکسسوری مردانه چیست؟

خیلی اوقات با خود فکر می کنیم آیا باید کراوات بپوشیم یا نه؟ باید ساعت بپوشیم یا نه؟ چه مقدار باید برای خرید اکسسوری هزینه کنم؟ برای شروع پاسخ دادن به این سوالات ما می خواهیم روشن کنیم که اکسسوری مردانه دقیقا شامل چه چیزهایی است.
به طور کلی باید گفت تعداد اکسسوری مردانه بسیار زیاد است . در واقع هر چیزی که به لباس مردانه مانند پیراهن، شلوار، کت و ژاکت اضافه شود، اکسسوری مردانه محسوب می شود. اکسسوری همان چیزهای ریزی است که شما به لباس خود اضافه می کنید و استایل و نحوه لباس پوشیدن شما را منحصر به فرد می کند. استفاده از اکسسوری مردانه می تواند روشی برای شخصی سازی سبک لباس پوشیدن شما و انعکاس احساسات شخصی یا نوع خاص نگرش شما باشد. انتخاب اکسسوری مناسب می تواند در نگاه اول شما را یک مرد شیک پوش، منظم و دقیق نشان دهد یا یک پسر جوان اهل مد، در نتیجه نباید تاثیر آن را بر ارتباطات خود نادیده بگیرید. در ادامه ی این مطلب قصد داریم لیستی از اکسسوری مردانه که می توانید به صورت روزانه از آنها استفاده کنید به شما پیشنهاد کنیم.

جواهرات مردانه

جواهرات ، زیور آلات شخصی هستند که معمولا حاوی یک فلز گرانبها یا یک سنگ قیمتی هستند تا بر اهمیت و قیمت جواهر بیشتر تأکید کنند. جواهرات معمولاً برای نشان دادن موقعیت اجتماعی و یا شخصیت از طریق انواع سبک ها و اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. جواهرات مردانه از سه زیر مجموعه مختلف تشکیل شده است. دستبند، انگشتر و گردنبند که شما می توانید بنا بر سلیقه ی خود همه آنها را همزمان یا جداگانه به عنوان اکسسوری مردانه بپوشید.

دستبند مردانه

امروزه یکی از محبوب ترین اکسسوری های مردانه دستبند است. دستبندها برای استایل کژوال یا رسمی طراحی می شوند و می توانند سبک لباس پوشیدن شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشند. دستبندها با تنوع زیادی برای انتخاب وجود دارند به عنوان مثال دستبندهای مهره ای یکی از رایج ترین سبک ها در کنار دستبندهای فلزی و زنجیری در اکسسوری مردانه است. از آنجا که تنوع زیادی در بین سبک های دستبند وجود دارد شما می توانید با توجه به نوع پوشش و سلیقه ی خود از انواع دستبند های چرمی، مهره ای، بندی، استیل و طلا استفاده کنید.
دستبند مردانه
انگشتر مردانه

همه مردان اعتماد به نفس کافی برای استفاده از انگشتر ندارند. از نظر خیلی از آقایان تنها انگشتری که باید یک مرد استفاده کند حلقه ازدواج است. خوشبختانه اخیرا همه چیز تغییر کرده است و مردان شروع به درک پتانسیل انگشترها به عنوان اکسسوری مردانه کرده اند. جنس حلقه های مردانه را می توانید با جنس سایر فلزاتی که در اکسسوری شما استفاده شده است ست کنید. به عنوان مثال اگر گردنبند یا دستبند طلایی استفاده می کنید حلقه شما نیز باید طلایی رنگ باشد.

انگشتر مردانه
گردنبند مردانه

گردنبند نیز امروزه یک اکسسوری مردانه بسیار رایج است. معمولا مردان گردنبندها را به عنوان هدیه ی روز تولد یا به نشانه ی عشق دریافت می کنند. یکی از ترکیبات پر کاربرد گردنبند مردانه جنس طلا یا نقره است. البته امروزه گردنبندهای چرم و استیل با طراحی های مدرن نیز برای آقایان شیک پوش در بازار موجود است.

 انتخاب یک گردنبند مناسب می تواند در تکمیل استایل شما بسیار موثر و چشمگیر باشد.

گردنبند مردانه
ساعت مردانه

ساعت یک اکسسوری مردانه محبوب برای بسیاری از آقایان است. وظیفه یک ساعت این است که تا آنجا که ممکن است به طور دقیق زمان را نشان دهد اما امروزه کارکرد زیبایی شناختی نیز دارد و می تواند یک اکسسوری جذاب باشد.
اگر بخواهیم به ساعت به عنوان یک اکسسوری نگاه کنیم مهم است که چه ساعتی بر دست خود می بندید. ساعت آنالوگ با صفحات بزرگ و عقربه های خاص یکی از محبوب ترین مدل های ساعت مردانه است و به شما یک ظاهر شیک و کلاسیک می دهد. در مقابل ساعت های دیجیتال معمولا مدرن تر هستند و برای آقایان اهل تکنولوژی مناسب اند. در مطلب 4 نکته ای که هنگام خرید ساعت مچی باید بدانید نکات جالب توجهی برای شما آورده ایم.

ساعت مچی عقربه ای

عینک آفتابی مردانه

در روزهای گرم تابستان استفاده از عینک آفتابی برای چشم ضروری است. عینک آفتابی مردانه یکی از رایج ترین اکسسوری های مردانه محسوب می شود. البته همه از استفاده از عینک آفتابی لذت نمی برند اما وقتی ببنید چطور به عنوان یک اکسسوری مردانه چهره ی شما را زیبا و جذاب می کند احتمالا نظرتان متفاوت خواهد بود. اگر قرار است از عینک آفتابی به عنوان اکسسوری استفاده کنید مدل فریم و رنگ آن را باید در نظر داشته و با سایر لباس های خود ست کنید.

عینک آفتابی مردانه

کیف پول در اکسسوری مردانه

احتمالا باور اینکه کیف پول نیز در دسته ی اکسسوری های مردانه قرار می گیرد برای شما سخت است. اما باید قبول کنید داشتن یک کیف پول شیک تاثیر زیادی در استایل شما دارد. در گذشته که همه از پول نقد استفاده می کردند استفاده از کیف پول ضروری بود. اما امروز که همه از کارت اعتباری استفاده می کنند تبدیل به یک وسیله ی لوکس و تشریفاتی شده است. در انتخاب کیف پول به عنوان اکسسوری مردانه باید دقت کنید که جنس و رنگ آن با کفش، کمربند و لباس های شما ست باشد.
کیف پول مردانه
کلاه مردانه

کلاه یک اکسسوری مردانه خاص و جذاب است که اغلب آقایان در استفاده از آن هراس دارند مگر در سنین نوجوانی و کلاه های لبه دار برای محافظت از آفتاب. اما اگر قصد دارید یک استایل خاص و منحصربفرد داشته باشید باید بدانید اضافه کردن کلاه کلاسیک به پوشش روزانه ی شما می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد.

می توانید با خواندن مطلب11 مدل کلاه که باید بشناسید با مدل های جالبی از انواع کلاه آشنا شوید.

کلاه فدورا

نکات مهم در استفاده از اکسسوری مردانه

اگر در استفاده از اکسسوری مردد هستید می توانید با رعایت این سه نکته مطمئن شوید ظاهر شما با استفاده از اکسسوری فوق العاده خواهد شد:
1. سادگی را رعایت کنید
در استفاده از اکسسوری زیاده روی نکنید، هیچکس به چند انگشتر در یک دست نیاز ندارد. علاوه بر این پوشیدن کت چهارخانه و شلوار راه راه و کلاه رنگی هیچ وقت انتخاب خوبی نخواهد بود در نتیجه بهتر است همیشه سادگی را رعایت کنید.
2. از سه رنگ اصلی استفاده کنید
یک ظاهر رنگارنگ هیچ وقت شیک نخواهد بود در نتیجه بهتر است سه رنگ اصلی را انتخاب و در همان حوزه رنگ لباس و اکسسوری خود را ست کنید.
3. تناسب را رعایت کنید
هیچکس با تی شرت کراوات نمی پوشد، پوشیدن کفش اسپورت با کلاه کلاسیک اصلا توصیه نمی شود در نتیجه در انتخاب لباس و اکسسوری تناسب را رعایت کنید.