کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی یک انتخاب شیک برای هر مردی است؛ این کاپشن را می‌توانید با انواع لباس ست کنید و خوشتیپ باشید. اما برای انتخاب و پوشیدن آن باید نکاتی را رعایت کنید که در این مقاله از مدمن به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی یک لباس کلاسیک مردانه است که هم تنوع زیادی دارد و هم همیشه و در هر زمانی مد است. این کاپشن مناسب استایل‌ها، رنگ‌ها و متریال‌های مختلفی است، یعنی هر مردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند این کاپشن را به تن کند و جذاب باشد. کاپشن خلبانی با هر استایلی شیک دیده می‌شود، چه بخواهید این کاپشن را با استایل کژوال و شلوار جین، تیشرت سفید و کفش کتانی بپوشید، یا آن را با شلوار چینو و یک جفت پوتین ست کنید. علاوه بر این، این ژاکت‌ها هم برای پاییز و زمستان مناسب هستند و هم برای استایل بهاره.

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

اگر شما هم عاشق کاپشن خلبانی هستید و دوست دارید آن را با لباس‌های مختلف ست کنید، حتما ادامهٔ مقاله را دنبال کنید؛ ما به شما خواهیم گفت که چطور باید ٰکاپشن خلبانی را بپوشید که ظاهری شیک و زیبا داشته باشید.

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی چیست؟

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

کاپشن خلبانی نوعی ژاکت پرواز نظامی است که برای خلبانان طراحی شده بود و اکنون به کاپشن مرسومی بین مردان تبدیل شده است. این ژاکت برای اولین بار در طول جنگ جهانی اول طراحی شد، اما در خلال جنگ جهانی دوم نیز اغلب خلبانان هواپیماهای بمب‌افکن دوربرد نیز آن را به تن می‌کردند. این ژاکت‌های چرمی ضخیم و عایق‌بندی شده برای گرم نگه داشتن خلبانان در پروازهای با ارتفاع زیاد مناسب بود؛ در چنین پروازهایی دمای داخل کابین معمولا به زیر دمای انجماد می‌رسد. با پرطرفدار شدن کاپشن خلبانی در بین غیرنظامیان، این کاپشن کمی تغییر شکل داد و به شکل امروزی رسید.

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

کاپشن‌های خلبانی که غیرنظامیان به تن می‌کردند تنگ‌تر از نوع نظامی آن بود و از جنس‌های مختلفی مثل نایلون، پلی‌استر و پشم تولید می‌شد. امروزه ژاکت‌ها و کاپشن‌های خلبانی را با مشخصه‌هایی مثل زیپ جلو، کمر و سردست‌های کشی می‌شناسیم. البته این کاپشن‌ها انواع مختلفی دارد، بنابراین اگر کاپشنی می‌خواهید که در زمستان گرم نگه‌تان دارد، باید چیزی بخرید که از متریال باکیفیت تولید شده باشد و هم کارایی لازم را داشته باشد و در نهایت شما را خوشتیپ و خوش‌استایل نشان دهد.

چه لباس‌هایی با کاپشن خلبانی ست می‌شود؟

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

با ژاکت یا کاپشن خلبانی کلاسیک لباس‌های زیادی را می‌توان ست کرد. قبل از اینکه بخواهید به دنبال لباس‌های دیگری برای ست کردن با این کاپشن بگردید، ابتدا باید در مورد انواع خود کاپشن اطلاعات داشته باشید. برای داشتن استایل شیک، باید در انتخاب رنگ‌های مختلف کاپشن خلبانی دقت کافی را داشته باشید.

اگر می‌خواهید اقتصادی به قضیه نگاه کنید، باید رنگی را انتخاب کنید که با تمام رنگ‌ها ست شود، مثل سیاه؛ در غیر این صورت اگر دوست دارید که همیشه این کاپشن را به تن کنید، باید چند رنگ مختلف از آن را داشته باشید تا با انواع لباس ست شود.

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

بعد از اینکه ژاکت و کاپشن مورد علاقهٔ خود را پیدا کردید، می‌توانید شروع به انتخاب سایر لباس‌ها کنید. پیدا کردن شلوار، پیراهن، کفش و بوت مناسب برای ست کردن با کاپشن خلبانی بسیار مهم است. برای داشتن استایل کلاسیک می‌توانید شلوار چینو، پیراهن یقه‌دار و کفش‌های سفید تمیز را با این کاپشن بپوشید. برای داشتن ظاهری مدرن‌تر، شلوار جین اسلیم‌فیت با تیشرت مشکی و کتانی یا بوت گزینهٔ شیک و زیبایی است.

در ادامه چند ایده برای داشتن استایل شیک مردانه با کاپشن یا ژاکت خلبانی ارائه می‌کنیم.

ژاکت خلبانی مشکی

کاپشن خلبانی مشکی یا ژاکت خلبانی

این کاپشن گزینهٔ قابل اعتمادی برای خوش‌استایل بودن است. ژاکت‌های خلبانی معمولا از پارچه‌های نایلونی تولید شده و این باعث سبک و براق بودن آن‌ها می‌شود. اگر آن را برای روزهای سرد زمستانی می‌خواهید، باید با پیراهن یا پلیور سفید بپوشید. کاپشن‌های خلبانی چرمی مشکی نیز جلوه‌ای خاص به استایل شما می‌بخشد.

ژاکت خلبانی سفید

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبان سفید

رنگ سفید حس خوب تازگی را به همراه دارد که ممکن است سایر رنگ‌ها به این اندازه این ویژگی را نداشته باشند. مثلا ژاکت سفید خلبانی برای روزهای خنک بهاری فوق‌العاده است؛ شاید رنگ‌های تیره در این فصل خوشایند خیلی‌ها نباشد. می‌توانید این ژاکت را با شلوار جین ست کنید تا ظاهری جوان‌پسند و سرزنده داشته باشید.

 ژاکت خلبانی قرمز

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی قرمز

پوشیدن چنین لباسی به مهارت خاصی احتیاج دارد، اما اگر انتخاب‌های درستی داشته باشید، نتیجه فوق‌العاده می‌شود. از آنجایی که قرمز پررنگ است و جلب توجه می‌کند، باید آن را با لباس‌هایی به رنگ‌های خنثی ست کنید. مثلا می‌توان آن را با شلوار جین خاکستری یا مشکی، تیشرت کلاسیک سفید یا مشکی و کفش‌های سفید یا مشکی ست کرد.

ژاکت خلبانی آبی

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی آبی

ژاکت آبی‌رنگ به خودی خود شیک است و می‌توان بدون دردسر، آن را با انواع لباس ست کرد؛ چون برای هر نوع استایلی مناسب است. معمولا ژاکت خلبانی آبی (از آبی روشن گرفته تا سرمه‌ای) را با شلوار جین زاپ‌دار، پیراهن و کفش سفید ست می‌کنند. این ظاهر مدرن و کژوال بسیار شیک است و می‌توانید برای هر موقعیتی این ست را به تن کنید و خوشتیپ باشید.

ژاکت خلبانی قرمز بورگاندی

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی قرمز بورگاندی

ژاکت‌های به رنگ قرمز بورگاندی (شرابی) واقعا بی‌نظیر است و در عین حال که نشان می‌دهد شما در عرصهٔ مد و فشن حرفی برای گفتن دارید، ظاهری کلاسیک به استایل‌تان می‌بخشد. اگر به این سبک لباس پوشیدن علاقه دارید، می‌توانید مقالهٔ «تیپ کلاسیک آقایان» را مطالعه کنید که راهنمایی جامع در مورد این استایل است. شاید برخی از پوشیدن چنین رنگی واهمه داشته باشند، اما می‌توانید آن را به راحتی و مثل سایر رنگ‌ها بپوشید. ژاکت یا کاپشن خلبانی به رنگ بورگاندی در کنار تیشرت سفید، شلوار جین مشکی و کتانی مشکی فوق‌العاده دیده می‌شود. اگر می‌خواهید تیپ متفاوتی داشته باشید، می‌توانید این ژاکت را با شلوار جین روشن یا چینوی خاکی، یک تیشرت سفید یا رنگ روشن و کفش‌های سفید کلاسیک امتحان کنید.

ژاکت خلبانی سبز زیتونی

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی زیتونی

کاپشن‌ها و ژاکت‌های خلبانی که به رنگ سبز زیتونی هستند را می‌توان نماد و یادآور لباس اصلی نظامی به‌شمار آورد. این رنگ در میان لباس‌های مردانه یکی از پرمصرف‌ترین رنگ‌ها است؛ از اینکه از سبز زیتونی زیاد در استایل خود استفاده کنید، نترسید. با انتخاب شلوار جین تیره، بوت و تیشرت یا هودی (برای فصول سرد سال) به رنگ روشن در کنار کاپشن زیتونی یک استایل کژوال خواهید داشت.

ژاکت خلبانی بلند

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی بلند

اکثر ژاکت‌های خلبانی معمولا تا پایین کمر است، اما این روزها مدل‌های بلند آن نیز در بازار موجود است که تا روی ران‌ها را می‌پوشاند. این ژاکت‌ها ترکیبی از کاپشن‌های کلاسیک خلبانی و کاپشن‌های مدرن پارکا است. این مدل ژاکت‌ها لایه‌بندی بیشتری دارد و به همین دلیل بیشتر برای فصل زمستان مناسب است. ژاکت‌های خلبانی بلند را با جاگر و کتانی امتحان کنید؛ هم استایل امروزی دارید و هم با این لباس‌ها راحت هستید.

ژاکت خلبانی چرمی

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی چرمی

ژاکت خلبانی چرمی چیزی است که هرگز از مد نمی‌افتد. رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه پرطرفدارترین رنگ برای این مدل ژاکت است. کاپشن چرمی خلبانی هم از شما در برابر سرما محافظت می‌کند و هم با هر لباس کژوال ست می‌شود. ژاکت قهوه‌ای را با شلوار چینوی سبز زیتونی و یک پیراهن سفید امتحان کنید؛ این استایل کلاسیک مناسب هر موقعیتی است.

ژاکت خلبانی جیر

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی جیر

ژاکت خلبانی جیر می‌تواند به کمد لباس‌تان تنوع ببخشد. رنگ قهوه‌ای برای این مدل بهترین انتخاب برای استایل روزمره است. کاپشن‌های خلبانی جیر گزینهٔ مناسبی برای فصل زمستان محسوب می‌شود.

کی ژاکت یا خلبانی بپوشیم؟

از آنجایی که این ژاکت انواع مختلفی دارد، می‌توان آن را در موقعیت‌های مختلف به تن کرد. این ژاکت‌ها مثل کت‌های دو دکمه رسمی نیست، بنابراین هنگام انتخاب لباس، دقت کنید.

موقعیت‌های کژوال

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

موقعیت‌های کژوال بیشترین فرصت را برای پوشیدن ژاکت خلبانی ایجاد می‌کند. در فصل بهار کت‌های نایلونی را با شلوار چینو و کفش کتانی به تن کنید. با پوشیدن تیشرت یا پولوشرت و شلوار فلانل استایل خود را به استایل کلاسیک نزدیک‌تر کنید. هر چه هوا سردتر می‌شود، باید لباس‌های گرم‌تر مثل هودی یا پلیور را زیر کاپشن بپوشید. شلوار جین با بوت در کنار کاپشن خلبانی در زمستان یکی از زیباترین استایل‌های روزمره است.

لباس روزمره محیط کار

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

برخی‌ها دوست دارند همیشه در محیط کار خوشتیپ ظاهر شوند. کاپشن و ژاکت خلبانی یکی از گزینه‌های مناسبی است که در اختیار این افراد قرار دارد. جنس برخی از این کاپشن‌ها به قدری باکیفیت است و خوب طراحی شده که می‌توان آن را در محیط‌های رسمی مثل محیط کار به تن کرد؛ البته باید دقت کنید که ژاکت زیاد بلند نباشد. با پوشیدن رنگ‌هایی مثل مشکی، قهوه‌ای و سبز زیتونی استایل شما حال و هوای کلاسیک می‌گیرد. البته ژاکت‌های جیر و چرم به‌طور طبیعی باکلاس‌تر و رسمی‌تر از سایر انواع کاپشن‌های خلبانی به نظر می‌رسد. این ژاکت‌ها را می‌توانید با شلوار چینو یا شلوار پارچه‌ای مشکی و پیراهن دکمه‌دار آکسفورد ست کنید.

ژاکت خلبانی را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کاپشن خلبانی یا ژاکت خلبانی

پاسخ این پرسش به انتخاب شما بستگی دارد که بخواهید این کاپشن را چطور و با چه لباس‌هایی بپوشید. اگر عاشق استایل کلاسیک هستید، ژاکت‌هایی را انتخاب کنید که بازوها و شانه‌های آن کمی عریض‌تر باشد.

برای تیپ‌های مدرن‌تر باید به دنبال کاپشنی باشید که تنگ‌تر بوده و آستین‌های آن گشاد نباشد. شانه‌های کاپشن یا ژاکت باید کاملا در جای خود قرار گیرد و تنگ نباشد. به طول آستین‌ها دقت کنید؛ قسمت کشی آن نباید طوری باشد که بیش از حد جمع شود. پایین‌ترین قسمت ژاکت نیز باید دقیقا روی کمرتان قرار گیرد.

خلاصه‌ای از آنچه که در این مقاله در مورد انتخاب و ست کردن کاپشن یا ژاکت خلبانی گفتیم را مرور می‌کنیم:

  • رنگی را انتخاب کنید که متناسب با سایر لباس‌های شما باشد.
  • لباس‌هایی که رنگ چشمگیری دارند را با رنگ‌های کلاسیک مثل قهوه‌ای، مشکی و سبز زیتونی ترکیب کنید.
  • ژاکت‌های خلبانی مدرن نایلونی یا گزینه‌های کلاسیک‌تر چرمی را امتحان کنید.
  • این ژاکت‌ها را با شلوار جین و تیشرت ست کنید.
  • ژاکت خلبانی را با شلوار چینو، پیراهن بافت یا پیراهن‌های دکمه‌دار بپوشید.

 

 

منبع: toptrendsguide