ویژگی های یک چمدان خوب برای مسافرت

هنگام خریدن یک چمدان خوب برای مسافرت ابتدا باید نکاتی را در نظر بگیریم. اینکه مقصد سفر ما کجاست؟ آیا قصد مهاجرت و سفر خارج از ایران را دارید؟ در چه فصلی می خواهید سفر کنید؟ ویژگی هایی مانند ساختار چمدان، وزن و اندازه و جای کافی برای همه لوازم شما داشته باشد بسیار مهم هستند که باید به آنها توجه کنید. ما در این مقاله می خواهیم این ویژگی ها را برای شما شرح دهیم و توجه شما را به نکاتی درباره خرید یک چمدان خوب مسافرتی جلب نماییم. در زمان انتخاب و خرید چمدان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ چمدان های سفری امکانات متفاوتی از قبیل جنس، کارایی و زیبایی دارند که در اینجا به جزئیات آن می پردازیم.

ویژگی های یک چمدان خوب

قفل

بعضی چمدان ها قفل های رمزی دارند که ساده ترین و آسان ترین راه قفل و بازکردن درب چمدانتان می باشد و امنیت خوبی برای آن ایجاد می کند. بعضی چمدان ها توسط کلید یاز و بسته می شوند. قفل چمدان های TSA که مخصوص مهاجرت و سفرهای خارجی هستند. در فرودگاه اگر کلیدتان را گم کنید یا به هر دلیل همراه نداشته باشید پلیس فرودگاه به راحتی می تواند چمدانتان را باز کند.

زیپ دوجداره

زیپ دو جداره مخصوص محافظت از چمدان و محتویات آن در مقابل دزدیده شدن است زیرا اگر دزدی خواست زیپ چمدان را پاره کند از زیپ دووم نتواند عبور کند. ضد آب، ضد خش و ضد لک بودن بعضی از چمدان ها از جنس برزنت یا پارچه کتانی و یا پارچه های کنفی دوخته شده اند شاید این چمدان ها از لحاظ زیبایی شما را راضی کنند اما از لحاظ کیفیت ما به شما جنس چرم یا هارد مثل پلی کربن که در دوخت این چمدان ها استفاده شده است را پیشنهاد می کنیم.

چهارچرخ بودن

بعضی از این چمدان ها روی دو چرخ و با کمک دسته هدایت می شوند اما ایستایی کمتری نسبت به چمدان های چهار چرخ دارند.این چمدان ها روی موکت، فرش و تمام قسمت های زمین حرکت می کند و راحت تر حمل می شوند. بعضی از چمدان های چهار چرخ قفل چرخ نیز دارند که باعث می شود که چمدان حرکت نکند حتی در شیب و این امنیت چمدان شما را در سفر بالا می برد.

چمدان چهار چرخ

گارانتی زمان خرید

یک چمدان توجه کنید که داشتن کارت ضمانت خرید بسیار الزامی است زیرا نشان دهنده کیفیت و مرغوبیت کالا و بالا بودن اعتبار فروشگاه و برندی است که از آن خرید می کنید.

قابلیت رجیستر کردن

چمدان های هوشمند؛ که یک انقلاب در تکنولوژی چمدان های مسافربری به شمار می روند به تزگی در بازار دیده می شوند. بعضی از چمدان ها قابلیت ردیابی دارند و این امتیاز برای زمانی که چمدانتان را ممکن است گم کنید یا جا بگذارید مفید واقع می شود. چیدمان داخلی و قسمت های کارآمد در یک چمدان  خوب مهم است که باید دارای قسمت های مختلفی می باشد که بتوان وسایل مختلف اعم از وسایل حمام، اتاق خواب، لباس بیرون یا لباس ورزشی و شنا البته در صورت لزوم و. غیره را بتوان به راحتی در آن جای داد.

ترازوی داخلی چمدان

هزینه اضافه بار از دادن مالیات نیز سنگین تراست بنابراین می توانید با خرید یک چمدان که در آن یک ترازوی داخلی نصب است بدانید که چقدر وسایل باید داخل چمدان جا بدهید و با خود حمل کنید. برای این کار می توانید از چمدان های سبک تر نیز استفاده کنید بعضی چمدان ها به دلیل فلز به کار رفته در آن ها سنگین تر هستند و مانع از نشان دادن وزن واقعی لوازم شما می شوند. بنابراین؛ بهتر است هنگام خرید چمدان به این نکته توجه کافی داشته باشید.

انواع چمدان

چمدان ها نیز انواع مختلف دارند که در اینجا آنها را نام می بریم و به معرفی خصوصیات هر یک می پردازیم:

ساک دستی carry on

کیف همراه مسافر عموما قرار است که از هزینه اضافه بار در هنگام خروج از گیت جلوگیری کند. البته شرکت های هواپیمایی قوانین مختلفی دارند. این شرکت های هواپیمایی هستند که اندازه بار شما را تخمین می زنند نه قسمت اداری امنیت حمل و نقل. از طرفی تمام فضاهای تعبیه شده در بالای سر مسافر در هواپیماهای شرکت های مختلف با یکدیگر یکسان نیستند. بنابراین؛ توجه به این نکات شما را برای خرید یک چمدان یا ساک دستی مناسب هدایت می کند. چمدان هایی با ارتفاع بلند و کوتاه چمدان ها از لحاظ ارتفاع نیز با یکدیگر متفاوت هستند. بهتر است از چمدان های با ارتفاع کوتاه برای سفرهای دور تر استفاده کنید زیرا به دلیل متفاوت بودن جای بار در قسمت حمل بار هواپیما امکان برخورد با مشکل نیز وجود دارد. چمدان هایی که ارتفاع بیشتر دارند حملشان سخت تر است.

ساک دستی کناری در سفر

چمدان خلبانی

عموما این چمدان ها قابلیت ردیابی داشته و در مقابل ضربه دوام بالایی دارند. وزن سبکی دارند و در دو جنس برزنتی و فلزی در بازار موجود هستند. همچنین محل نگهداری لپ تاپ داشته و چهار چرخ دارند. این چمدان ها برای سفرهای طولانی مناسب هستند.

مجموعه چمدان سه عددی و دو عددی

عموما جنس بدنه این چمدان ها از پلی کربنات ساخته شده است. نحوه بسته شدن برخی از آنها با زیپ می باشد و نوع ساختار آنها سخت است و دوام بالایی دارند این چمدان ها دارای چهار چرخ و چیدمان داخلی مناسب تمام وسایل قابل حمل برای مسافرت های طولانی هستند.

مجموعه چمدان دو و سه تکه

سایز و ابعاد استاندارد چمدان ها

در واقع سایز و ابعاد چمدان بستگی به مقدار مجاز وزن آن دارد. که این مساله با توجه به بلیط و نوع ایرلاین هواپیما متغیر است. میزان بار مجاز در بخش بار هواپیما بین 20 تا 30 کیلوگرم است. در حالیکه میزان بار مجاز در بخش کابین هواپیما بین 7 تا 10 کیلو گرم می باشد. در مشخص کردن سایز و ابعاد چمدان از قسمت بالای چمدان تا چرخ ها محاسبه انجام می شود. در حالیکه دسته چمدان پایین و به حالت خوابیده باشد.

ویژگی های یک چمدان خوب

سایز استاندارد چمدان ها عبارتند از:

چمدان سایز کوچک(چمدان مخصوص کابین)

ابعاد این چمدان که به آن چمدان کابین نیز می گویند بین 18 تا 22 اینچ و ارتفاع آن بین 53 تا 57 سانتی متر است.

چمدان سایز متوسط

ابعاد این چمدان بین 23 تا 27 کیلوگرم و ارتفاع آن حدودا ببین 61 تا 68 سانتی متر می باشد و عموما بین 20 تا 30 کیلوگرم که میزان بار مجاز و استاندارد بیشتر ایرلاین ها می باشد.

چیدمان درست چمدان

چمدان سایز بزرگ

ابعاد چمدان بزرگ بین 28 تا 32 کیلوگرم و ارتفاع آن بین 71 تا 79 سانتی متر است و معمولا برای سفر های طولانی تر استفاده می شود. بعضی از خطوط هوایی جدید درای قوانین خاصی در رابطه با اضافه بار هستند که اگر حجم وسایل داخل چمدان را کنترل نکنید جریمه خواهید شد.

در بعضی استانداردهای ابعاد چمدان دو نوع دیگر چمدان وجود دارد:

  • چمدان خیلی کوچک: چمدان اسلیم کابین
  • چمدان خیلی بزرگ

فرق بین دو نوع چمدان لاگیج Luggage و بگیج Baggage

به چمدان نوع ساک دستی که با خود به داخل کابین هواپیما می برند بگیج و به چمدانی که به قسمت بار هواپیما انتقال می دهند لاگیج گفته می شود.

چمدان یزرگ و کوچک

نکاتی برای کم حجم کردن بار و جلوگیری از جریمه اضافه بار

  • برای کم حجم کردن لباس های ما ننند کاپشن و پالتو می توانید از کیسه های وکیوم استفاده کنید.
  • روش های بستن چمدان را یاد بگیرید تا بتواند از حداقل فضا بیشترین استفاده را ببرید.
  • بعد از بستن چمدان آن را وزن کنید تا از جریمه مقدار بیش از بار مجاز در هواپیما در امان باشید.

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی مدمن مفتخر است که با ارائه انواع پوشاک با کیفیت و و اطلاعات مفید درباره آنها مانند ویژگی های یک چمدان خوب در قسمت وبلاگ سایت گامی تو در جهت رشد و ارتقاء فرهنگ خرید مردم در جامعه بردارد. پیشاپیش از حسن اعتماد و خرید شما متشکریم.