پولوشرت نایک

پولوشرت، در ابتدای دهه 20 میلادی لباسی برای ورزش چوگان بود و بعد تر تبدیل شد به لباسی برای ورزش گلف و کم کم با توجه به راحتی و طراحی زیبا به کمد لباس و استایل روزانه خانم ها و آقایان راه یافت. به همین دلیل پولوشرت نایک یکی از اولین پولوشرت های راه یافته به بازار پوشاک روزمره بود و انقلابی در طراحی لباس های مردانه و زنانه اسپرت ایجاد کرد. در سال های بعد هر چه ورزش های متنوع تری رایج شد احساس نیاز به پولوشرت های ورزشی نیز افزایش یافت و مسیری شد برای طراحی و تولید پولوشرت های رنگی و راه یابی آنها به استایل روزانه ی افراد.

 

تاریخچه طراحی پولوشرت

تاریخچه ی طراحی پولوشرت به ابداع ورزش چوگان در اواخر قرن نوزدهم میلادی برمی گردد. این نوع لباس برای اولین بار در سال ۱۸۹۶ برای بازیکنان انگلیسی تیم چوگان در هندوستان، که در آن زمان مستعمره بگیر و تحت کنترل کشور انگلستان بودند، طراحی و دوخته شد. تا قبل از آن بازیکنان این ورزش از لباس های نخی استفاده می کردند که به علت داشتن یقه های سفت و خشک باعث آزار و ایجاد مشکلات دیگری برای بازیکنان می شد. طراحان این لباس برادران بروکس بودند که برای اولین بار پولوشرت را در سال ۱۸۹۶ طراحی و تولید کردند.

سالها بعد در سال ۱۹۲۶ ژان رنه لاکوست، بازیکن معروف تیم تنیس، لباسی را بر تن کرد که برگرفته از لباس بازیکنان تیم چوگان بود. تفاوتی که لباس او با لباس بازیکنان چوگان داشت، آستین های کوتاه و یقه ی نرم لباس او بود که مانع از تعریق زیاد می شد. جنس لباس او از پنبه و بسیار سبک بود و او حین بازی احساس راحتی داشت. ژان رنه لاکوست در سال ۱۹۳۳ از بازی در ورزش تنیس کناره گیری کرد و سبک و مدل پیراهن خود را به عنوان سبک و برندی مطرح و محبوب وارد دنیای مد و پوشاک کرد. به همین دلیل است که امروزه پولوشرت های بسیاری را با برند ژان رنه لاکوست و با طرح کروکودیل مشاهده می کنید.

طراحی پولوشرت نایک

پس از این بود که کمپانی نایک با حفظ تناسب و طرح سنتی و ترکیب آن با طراحی اختصاصی و نوآورانه سعی کرد سبک جدیدی از لباس های مردانه را به بازار ارائه کند. در واقع در طراحی این پولوشرت نایک سعی شد به گونه ای، هم مصرف نیازهای روزمره و هم نیازهای ورزشکاران در نظر گرفته و برطرف شود. به عنوان مثال پارچه ی لباس های پولوشرت به طور کلی ترکیبی از پنبه و پلی استر هستند که بادوام و در عین حال لطیف باشند و الیاف آن راه را برای تنفس پوست شما باز کند.

به طور کلی در طراحی پولوشرت نایک اصل بر، سادگی و البته زیبایی و دوام است. پولوشرت ها مشابه تی شرت ها هستند؛ اما تفاوت های اساسی نیز با  تی شرت دارند. اصلی ترین تفاوت پولوشرت و تی شرت داشتن یقه است. پولوشرت ها یقه هایی مشابه پیراهن مردانه دارند و به طور معمول سه دکمه نیز در زیر یقه آنها قرار دارد. پولوشرت ها جز اولین لباس های بدون جنسیت هستند که مناسب هم آقایان و هم بانوان هستند به خصوص در میادین ورزشی.

انواع پولوشرت

پولوشرت نایک یک لباس ساده اما بی نهایت است، در واقع شما می توانید همواره آن را بپوشید و هیچ وقت قدیمی نمی شود. پولوشرت به عنوان یک جایگزین کلاسیک برای تی شرت معمولی طراحی و معرفی شده است و شما می توانید به راحتی این لباس را فقط با افزودن اکسسوری های جزئی در فضاهای مختلف بپوشید و یک استایل شیک داشته باشید. در واقع این تی شرت شیک یقه دار، با دکمه های زیبا و پارچه خاص لباسی است که می توانید به هر مناسبتی بپوشید و از زیبایی و راحتی آن لذت ببرید.

اگر از باز بودن یقه ی تی شرت چندان راضی نیستید و بیشتر طرفدار لباس های مردانه یقه دار هستید و مایلید یقه لباس با دکمه بسته شود پولوشرت می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. پولوشرت نایک یک لباس تقریبا کلاسیک است که برای هر کمدی ضروری است و می توانید از آن به هر مناسبتی استفاده کنید.

پولوشرت آستین بلند

پولوشرت آستین بلند

همانطور که می دانید پولوشرت نایک یک لباس ساده با آستین کوتاه است که در ورزش های مختلف به جای تی شرت مورد استفاده قرار می گرفت. علاوه بر این با توجه به الیاف و بافت آن مناسب فصل گرم بود. اما پس از گذشت مدتی پولوشرت های آستین بلند نیز طراحی شدند. این سبک از پولوشرت ها مناسب فعالیت در فصول بهار و پاییز هستند. شما می توانید در فعالیت های خارج از منزل از این مدل پولوشرت ها استفاده کرده و لذت ببرید. البته تنها کارکرد پولوشرت های آستین بلند برای ورزش و فعالیت های پرتحرک نیست بلکه شما می توانید آن را با شلوار جین و کتان به همراه کفش های ورزشی و کتانی برای حضور در فضاهای غیر رسمی بپوشید. علاوه بر این اگر مایل باشید می توانید به صورت هوشمندانه ای این نوع از پولوشرت ها را با کت چرمی یا کتان ست کنید و در محل کار یا مهمانی از آن استفاده کنید.

 

پولوشرت بافتنی

پولوشرت بافتنی

پولوشرت های بافتنی برای ماه های خنک سال مناسب هستند. آنها از پنبه یا پشم ساخته شده اند و روی پوست شما احساس لطافت خاصی ایجاد خواهند کرد. به خصوص اگر با ژاکت های بافتنی یا کت های جیر و شلوار جین تنگ ست شوند، بسیار زیبا به نظر می رسند و به طور تقریبی می توانید با این استایل شبیه ستارگان هالیوود دهه 1950 ظاهر شوید.

 

پولوشرت را با چه شلواری بپوشیم؟

در این بخش به بررسی تناسب میان پولوشرت و شلوارهایی که با آن می توان ست کرد، می پردازیم.

پولوشرت و شلوار ورزشی

پولوشرت و شلوار ورزشی

پولوشرت نایک یک لباس اصالتا ورزشی است و شما می توانید برای استفاده روزمره آن را با شلوار ورزشی و راحتی ست کنید. در واقع پوشیدن پولوشرت و شلوار ورزشی یک انتخاب خوب برای فعالیت های روزمره در فصول گرم و یا در زمان رفتن به تعطیلات است. علاوه بر این شما می توانید برای ورزش هایی مانند پیاده روی از این استایل شیک بهره ببرید و یا مسیر رفتن به باشگاه و استخر را با این استایل طی کنید. اکسسوری های مناسب همراه با پولوشرت نایک و شلوار ورزشی و کفش ورزشی، سندل و کفش های راحتی، کلاه لبه دار و کیف باشگاه است.

 

پولوشرت و شلوارک

پولوشرت و شلوارک

یکی از انتخاب های فوق العاده که شما می توانید در روزهای گرم همراه با پولوشرت بپوشید شلوارک های مختلف است. برای ست کردن شلوارک با پولوشرت نایک بهتر است به دنبال شلوارک های تک رنگ کتان یا جین آبی باشید. شما به راحتی می توانید رنگ های متفاوتی از پولوشرت های نایک را با این شلوارک ها بپوشید و استایل های متنوعی برای خود بسازید. اکسسوری هایی که می توانید همراه با استایل پولوشرت و شلوارک استفاده کنید محدود هستند زیرا این استایل مخصوص روزهای گرم و تعطیلات تابستانی است. ساعت، عینک آفتابی، کلاه حصیری، کوله و کفش های راحتی تابستانه جزو وسایل جانبی ای هستند که می توانید در این استایل استفاده کنید.

 

پولوشرت و کت و شلوار

پولوشرت و کت و شلوار

همانطور که قبلا گفتیم پولوشرت نایک یک لباس اصالتا ورزشی است و بعید به نظر می رسد بتوان آن را همراه با شلوار پارچه ای و کت پوشید اما اگر با دقت انتخاب کنید موفق خواهید شد یک استایل خوب با پولوشرت و شلوار پارچه ای بسازید. علاوه بر این استفاده از کت به همراه پولوشرت های آستین کوتاه و آستین بلند می تواند یک استایل نیمه رسمی شیک برای محیط کار، رستوران و مهمانی های کاری و دوستانه برای شما بسازد.

 

پولوشرت و شلوار کتان

پولوشرت و شلوار کتان

اگر دوست دارید پولوشرت نایک خود را هر روز و به هر بهانه ای بپوشید و نمی دانید آن را برای استایل روزانه همراه با چه شلواری ست کنید پیشنهاد ما به شما خرید شلوار کتان است. یک شلوار کتان با رنگ خنثی کرم یا خاکی می تواند این امکان را برای شما فراهم کند تا هر روز پولوشرت های مختلف با رنگ های متنوع را با شلوار کتان خود ست کنید. پولوشرت نایک و شلوار کتان را می توانید با کفش های کالج، کتانی و کمربندهای چرم ست کنید تا یک استایل روزانه شیک و راحت داشته باشید.

 

استایل مردانه با پولوشرت

اگر از پوشیدن پیراهن مردانه فراری هستید پیشنهاد ما به شما خرید یک پولوشرت نایک است زیرا پس از آن می توانید به راحتی استایل های مختلفی برای پوشش روزمره خود داشته باشید.

 

استایل کژوال با پولوشرت

استایل کژوال با پولوشرت

استایل کژوال یعنی استایلی که در آن احساس راحتی می کنید؛ نه پیراهن تنگی پوشیده اید، نه از کراوات استفاده کرده اید و نه کت. اساس استایل کژوال بر راحتی و البته ترکیب اجزای لباس به زیبایی است. اگر محیط کاری شما رسمی نیست داشتن یک استایل کژوال می تواند برای شما فوق العاده باشد. برای داشتن چنین استایلی به شما توصیه می کنیم از پولوشرت غافل نشوید. پولوشرت نایک را می توانید با شلوارهای نخی، کتان و جین بپوشید و یک استایل کژوال و شیک داشته باشید. برای این کار بهتر است کفش مناسب نیز انتخاب کنید، کفش هایی مانند لوفر، کفش های کتانی، کفش های قایقی و اسپادریل ها گزینه مناسبی برای استفاده در یک استایل کژوال هستند.

 

استایل اسمارت کژوال

استایل اسمارت کژوال

در استایل کژوال شما مجاز به استفاده از کت یا کاپشن نیستید به همین دلیل اگر مایلید یک استایل نیمه رسمی با پولوشرت نایک برای خود طراحی کنید پیشنهاد ما به شما استایل اسمارت کژوال است. در این سبک از استایل شما می توانید کت های چرم، جیر، اسپرت و حتی کت و شلوار را با پولوشرت خود ترکیب کنید و یک ظاهر فوق العاده  شیک  داشته باشید. اکسسوری هایی که می توانید در استایل اسمارت کژوال استفاده کنید متنوع تر هستند، به عنوان مثال ساعت، کمربند و کیف جزء مواردی هستند که می توانید در استایل خود به آنها توجه کرده و آنها را با هم ست کنید. کفش مناسب استایل اسمارت کژوال با پولوشرت نایک، کفش های نیمه رسمی و رسمی چرم و جیر است. بهتر است در ترکیب استایل اسمارت کژوال با پولوشرت از رنگ های تیره استفاده کنید تا حالت رسمی تری به ظاهر شما بدهد.

 

نکات مهم در استفاده از پولوشرت مردانه

در هنگام خرید پولوشرت دقت کنید که این لباس بر تن شما نه باید زیاد گشاد و نه زیاد تنگ باشد، باید در آن احساس راحتی کنید.

همیشه دکمه های پولوشرت را ببندید و یقه  آن را مرتب کنید.

برای مراسم و فضاهای رسمی بهتر است پولوشرت را داخل شلوار خود قرار دهید.

برای فضاهای رسمی از پولوشرت های تیره و برای فضاهای غیر رسمی از پولوشرت با رنگ های روشن استفاده کنید.

 

پولوشرت نایک زنانه

پولوشرت نایک زنانه

همانطور که گفتیم پولوشرت نایک جز اولین لباس های بدون جنسیت تولید شده در دنیای مد بود در نتیجه این لباس در میان خانم های نیز پس از مدتی طرفداران بسیاری پیدا کرد. پولوشرت نایک زنانه سالهاست یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت است و این یعنی پولوشرت هیچ وقت از مد نمی افتد و با خرید چند طرح مختلف از آن می توانید برای خود یک کمد لباس متنوع بسازید.

 

 

تفاوت پولوشرت زنانه با پولوشرت مردانه

پولوشرت های زنانه فرق چندانی با مدل مردانه آن ندارند مگر در قسمت دکمه های یقه، دکمه های کمی بیشتر اما ابعاد آن ها کوچک تر است. علاوه بر این پولوشرت های زنانه طرح و رنگ های بسیار متنوعی دارد و شما می توانید برای استایل روزانه، ورزش و حتی میهمانی های دوستانه نیز از آن ها استفاده کنید.

البته بارزترین تفاوت پولوشرت زنانه با پولوشرت مردانه در ابعاد آن ها است. پولوشرت های زنانه متناسب با اندام زنانه طراحی شده اند و این یعنی این لباس ها معمولا در نواحی شانه باریک تر هستند. در واقع به طور خلاصه می توان این تفاوت ها را بین این دو مدل پولوشرت دید:

  • نواحی باریک تر شانه
  • ناحیه سینه وسیع تر
  • طول پیراهن کوتاه تر
  • طول آستین کوتاه تر
  • چاک در دو طرف پایین لباس
  • جنس پارچه در پولوشرت زنانه سبک تر و نازک تر است
  • جای قرار گیری دکمه ها در سمت چپ برای زنان و در سمت راست برای مردان است

 

استایل های مختلف با پولوشرت زنانه

پولوشرت نایک زنانه یک جایگزین مناسب برای تی شرت است که می توانید آن را با لباس های مختلفی ترکیب کرده و با آن استایل های متنوعی بسازید. در واقع داشتن یک پولوشرت نایک زنانه در کمد هر خانمی ضروری است.

 

ست کردن پولوشرت زنانه با شلوار ورزشی

همانطور که می دانید پولوشرت زنانه یک لباس اصالتا ورزشی است در نتیجه اگر از پوشیدن مداوم تی شرت در باشگاه خسته شده اید و به دنبال انتخاب جدیدی هستید پیشنهاد ما به شما پولوشرت نایک زنانه است. ست کردن پولوشرت زنانه با شلوار ورزشی یک انتخاب خوب برای پوشیدن در منزل، باشگاه و حتی سفرهای خانوادگی است.

در این ترکیب کفش های کالج، ونس و کتونی انتخاب های مناسبی برای شما خواهند بود. اگر مایل به استفاده از اکسسوری در استایل پولوشرت زنانه با شلوار ورزشی هستید از ساعت های بزرگ، کلاه های لبه داری، سویشرت، هودی و کیف های ورزشی یا کوله می توانید استفاده کنید.

 

ست کردن پولوشرت زنانه با جین

شما می توانید یک پولوشرت نایک زنانه سفید یا مشکی تهیه کنید و آن را با دامن کوتاه جین، شلوارک جین، شلوار جین بلند و حتی انواع سرهمی های جین زنانه بپوشید و یک استایل کژوال شیک داشته باشید. ترکیب رنگ سفید و جین همواره یک ترکیب فوق العاده است. اگر طرفدار پولوشرت های رنگی نایک هستید ما رنگ های لیمویی، زرد و سبز و صورتی روشن را برای ست کردن با جین توصیه می کنیم.

در استایل پولوشرت زنانه با جین می توانید از اکسسوری های متنوعی استفاده کنید از کیف های چرم گرفته تا کوله های ورزشی. با توجه به مدل دامن یا شلوار جین خود می توانید کفش های پاشنه بلند، کتونی و سندل را نیز امتحان کنید. در واقع شما می توانید با دو رنگ پولوشرت نایک زنانه و یک شلوار جین، بی نهایت استایل کژوال و نیمه رسمی برای خود بسازید.

ست کردن پولوشرت زنانه با دامن

پولوشرت نایک زنانه را می توانید با مدل های مختلفی از دامن بپوشید؛ دامن های بلند نخی، دامن های کوتاه کتان و دامن های کوتاه ورزشی. این ترکیب می تواند یک استایل شیک برای مهمانی های دوستانه  شما باشد. اگر در استایل پولوشرت زنانه با دامن از اکسسوری های طلایی به همراه کیف و کفش چرم استفاده کنید خواهید دید که تا چه حد این استایل رسمی مناسب شماست.

علاوه بر این می توانید با توجه به مدل دامنی که انتخاب کرده اید از اکسسوری های چرم نیز استفاده کنید و با ترکیب آن با کیف های بزرگ و کفش های کتانی یک استایل شیک کژوال داشته باشید.

 

ست کردن پولوشرت زنانه با سارافون

پولوشرت نایک زنانه یک خرید پرکاربرد برای شما خواهد بود، شما می توانید آن را با لباس های مختلف ست کرده و استایل های خاصی بسازید. یکی از این استایل ها ترکیب پولوشرت زنانه با سارافون است. اگر هوشمندانه از این ترکیب استفاده کنید می تواند انتخاب مناسبی برای یک دورهمی دوستانه یا لباس شیکی برای سفر باشد.

با توجه به سارافون و رنگ پولوشرت نایک خود می توانید اکسسوری و کیف و کفش ست انتخاب کنید و یک استایل آوانگارد و چشمگیر داشته باشید.

 

ست کردن پولوشرت زنانه با کت

همانطور که آقایان می توانند یک پولوشرت نایک را با کت و شلوار بپوشند، شما نیز می توانید پولوشرت خود را به همراه کت و شلوارهای اسپرت و رسمی بپوشید. ترکیب پولوشرت نایک با کت و شلوار برای خانم های می تواند یک ترکیب بسیار زیبا و خاص باشد. اگر طرفدار سادگی هستند به راحتی می توانید یک پولوشرت زنانه سفید را به همراه یک کت و شلوار ساده ی مشکی بپوشید.

اما اگر طرفدار ساده پوشی نیستید و از ترکیب رنگ ها لذت می برید پیشنهاد ما به شما پوشیدن یک پولوشرت آبی با کت صورتی و شلوار سفید است. این ترکیب رنگی فوق العاده می تواند شما را به شدت جذاب کند. برای انتخاب اکسسوری در استایل پولوشرت زنانه با کت و شلوار می توانید کاملا خلاقانه عمل کنید. یک کفش پاشنه بلند و کیف چرم تهیه کنید و یک استایل زنانه رسمی بسازید و یا آن را با کتونی و کیف های دوشی بزرگ امتحان کنید و یک استایل کژوال داشته باشید.

 

ست کردن پولوشرت زنانه با شلوار کتان

شلوارهای کتان در رنگ بندی متنوعی در بازار موجود است و شما می توانید با ترکیب یک پولوشرت نایک زنانه و یک شلوار کتان یک استایل راحت برای فعالیت های روزمره خود داشته باشید. یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می تواند ست کردن یک پولوشرت نایک زنانه سفید با شلوار طرح دار باشد. شما می توانید به راحتی با توجه به رنگ زمینه پولوشرت خود شلوارهای طرح دار تهیه کرده و از استایل شیک و خاص خود لذت ببرید.

کیف های حصیری، انواع کالج و ونس های زنانه از دیگر اکسسوری هایی است که شما می توانید در این استایل از آنها استفاده کنید.

روش شست و شو پولوشرت

قبل از اینکه تصمیم بگیرید پولوشرت نایک خود را بشویید ابتدا بهتر است در مورد مواد به کار رفته در الیاف آن اطلاعاتی کسب کنید. بیشتر پولوشرت های نایک باید 100٪ پنبه یا پلی استر باشند. رعایت تفاوت بین این پارچه ها ضروری است زیرا مراقبت و نحوه  شست و شوی آنها نیز متفاوت است. همیشه برچسب داخل لباس را چک کنید تا پارچه  آن را بشناسید و بتوانید به درستی از آن مراقبت کنید. بیشتر پولوشرت ها باید در آب سرد شسته شوند، با جریان هوا یا در حرارت کم خشک شوند.

پولوشرت نایک با پنبه 100 درصد و پنبه پیما قابلیت تنفس، نرمی و مقاومت بالایی دارند. پنبه پیما دارای طول الیاف بیشتری است که باعث می شود پارچه ای صاف، نرم و بسیار با دوام باشد. پنبه پیما به طور تقریبی 50 درصد طول عمر بیشتری نسبت به پنبه معمولی داشته دارد. پنبه معمولی و پنبه پیما هر دو بسیار مستعد چروک شدن و آب رفتن هستند.

پلی استر پارچه ای مصنوعی است که در برابر چین و چروک مقاوم است و می تواند عرق را به راحتی جذب کند. همچنین تهویه هوا حتی در دمای بسیار گرم  در این جنس از پولوشرت های نایک به راحتی انجام می شود بنابراین بهترین انتخاب برای زمان ورزش است. درست مانند پنبه پولوشرت های پلی استر نیز در صورت شست و شو در دمای بالاتر می توانند کوچک شوند.

توصیه های گام به گام برای شستن پولوشرت نایک

دکمه های لباس را ببندید.

یقه  آن را باز کنید تا در حین شست و شو حالت خود را از دست ندهد.

آن را با لباس های هم رنگ بشویید.

از مواد شوینده مایع لباسشویی ملایم استفاده کنید. شوینده های قوی ممکن است باعث آسیب رساندن به رنگ لباس شوند.

پولوشرت نایک را با آب سرد بشویید.

چرخش دستگاه خشک کن می تواند به الیاف لباس آسیب برساند در نتیجه سعی کنید سریعا آن را از خشک کن خارج کنید و در هوای آزاد بدون آویزان کردن خشک نمایید.