لباس های پشمی زمستانی

در فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان، بهترین‌ ترندی که می توانید در استایل خود مورد استفاده قرار دهید لباس های پشمی زمستانی است. با توجه به اینکه پارچه های پشمی کمی حساس هستند و در صورت مراقبت یا شست و شوی اشتباه و نادرست آن ها، پارچه به راحتی خراب شده و لباس های پشمی زمستانی شما دیگر قابل استفاده نخواهند بود. ترند لباس های پشمی همانطور که بسیار زیبا و جذاب هستند، نیاز به توجه و نگه داری صحیح نیز دارند. در ادامه مطلب شما را بیش تر با انواع مختلف لباس های پشمی زمستانی آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی مفید در رابطه با این نوع پارچه به شما خواهیم داد.

چرا در فصل زمستان باید از لباس های پشمی استفاده کنیم؟

لباس های پشمی زمستانی

پارچه ها و الیاف پشمی در رتبه اول کارآمد ترین پارچه های پاییزی و زمستانی قرار دارند، زیرا پارچه های پشمی دارای عایق هستند. عایق به چه معناست؟ به این معنا که در هوای سرد سال شما را بسیار گرم نگه می دارد و با سرد تر شدن‌ هوا، توانایی گرم کردن بیش تر شما را نیز پیدا خواهند کرد. در عین حال هنگام گرم شدن هوا توانایی خنک نگه داشتن بدن شما را نیز دارند.

در ادامه چند دلیل اصلی استفاده از لباس های پشمی زمستانی را بیان خواهیم کرد.

  1. عایق گرما: پارچه های پشمی که از پشم گوسفند گرفته می شوند، شامل مولکول هایی هستند که از پروتئین ساخته شده اند. پروتئین هایی به نام کراتین که گرما را در فصل زمستان حفظ می کنند و بدن شما را گرم نگه می دارند و برعکس در فصل تابستان می توانند بدن شما را خنک کنند. لباس های پشمی زمستانی می توانند به راحتی مقدار زیادی از رطوبت را جذب کنند و هنوز هم خشک باقی بمانند و در کنترل تنظیم دمای بدن شما کمک ویژه ای کنند. یکی از ویژگی های الیاف پشمی، کارکرد عالی آن ها حتی در زمان خیس بودن است. در واقع حتی اگر لباس شما خیس هم باشد باز گرمای خود را حفظ خواهد کرد.
  2. دوام بالا: لباس های پشمی زمستانی می توانند حدود ۲۰۰۰۰ دفعه از یک نقطه خم شوند و کوچک ترین آسیبی نبینند. به همین دلیل دوام و ماندگاری لباس های پشمی بسیار بالا می باشد. همچنین الیاف پشمی در برابر آب و آتش مقاوم و عایق هستند که همین ویژگی آن ها را به یکی از بهترین و ماندگار ترین الیاف ها تبدیل کرده اند.
  3. ضد باکتری و ضد میکروب: تمامی الیاف پارچه ای که از گوسفند گرفته شده اند دارای یک پوشش بسیار نازک و مومی شکل بر روی سطح شان هستند که به راحتی مانع رشد میکروب، باکتری و کپک خواهند شد.
  4. تمیز کردن آسان: لباس های پشمی زمستانی نیاز به شست و شوی زیاد ندارند و نسبت به الیاف های مصنوعی تمیز کردن آن ها بسیار آسان تر است. از بین بردن لکه های موجود بر روی الیاف پشمی کار بسیار ساده ای است و نیاز به هیچ زحمتی ندارد.
  5. ضد آلرژی: با توجه به این که لباس های پشمی زمستانی کاملا آنتی باکتریال هستند و در مقابل مواردی مانند میکروب، باکتری، کپک و گرد و غبار مقاوم هستند، امکان بروز هر گونه آلرژی و حساسیت را کاهش می دهند.
  6. مناسب برای محیط زیست: از آنجایی که الیاف پشمی طبیعی هستند و پس از خراب شدن کاملا تجدید پذیر اند. کسانی که دوستدار محیط زیست هستند می توانند با خیال راحت از این الیاف به عنوان لباس خود استفاده کنند و به محیط زیست نیز آسیبی نرسانند.
  7. زیبایی بسیار زیاد: لباس های پشمی زمستانی از زیبایی خیره کننده ای برخوردار هستند و برای مراسم های رسمی و غیر رسمی می توانند گزینه ای مناسب باشند تا استایلتان را به روز و همچنین کلاسیک سازند. الیاف پشمی نیازی به اتو ندارند و پس از استفاده طولانی مدت، باز هم زیبا و موقر خواهند بود.

پارچه های پشمی اغلب در انواع مختلفی ارائه می شوند. در ادامه مطلب شما را با چند نمونه از آن ها آشنا خواهیم کرد.

الیاف پشم مرینو

الیاف پشم مرینو

  1.  این پشم بسیار نرم بوده، زیرا از گوسفند مرینو گرفته می شود که در دنیا به نرمی زیاد مشهور هستند.
  2. اگر ظاهر برایتان اهمیت دارد، این مورد بسیار لوس و لاکچری محسوب می شود، زیرا ظاهری شبیه به پارچه ترمه دارد و بسیار زیبا است.
  3.  ژاکت های یقه دار اغلب از این نوع پشم در ساختارشان استفاده می کنند. همچنین جوراب های پشمی که از این پشم ساخته می شوند، بسیار نرم و گرم هستند.
  4. تنها نکته منفی این لباس های پشمی زمستانی، این است که بعضی از افراد با استفاده از آن ها احساس خارش می کنند. اگر فرد حساسی نیستید این نمونه برایتان مناسب است.

الیاف پشم بره

الیاف پشم بره

  1. همانطور که از نام این الیاف مشخص است، از گوسفند جوان یا بره گرفته می شود.
  2. الیاف بره بسیار نرم هستند و بر خلاف مدل قبلی، اصلا حساسیت یا خارش بر روی بدن شما ایجاد نخواهند کرد.
  3. لباس های پشمی زمستانی که با استفاده از این الیاف ساخته شده اند، عایق مناسبی می باشند و اغلب برای دستکش و کلاه مورد استفاده قرار می گیرند.

الیاف پشم فلانل

الیاف پشم فلانل

  1. یکی از رایج ترین اشتباهات در میان مردم، اشتباه گرفتن پارچه های فلانل با چهار خانه می باشد. دیده شده است که بیش تر مردم این دو واژه را به جای یکدیگر استفاده کرده اند، اما فلانل یک جنس است که از پشم ساخته شده است، اما چهار خانه یک طرح است که بر روی هر پارچه ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  2. لباس های پشمی زمستانی که از جنس فلانل هستند، بسیار گرم اند و رطوبت را به خوبی جذب می کنند.
  3. اغلب فلانل های طبیعی هستند، اما جدیدا نمونه های مصنوعی آن نیز در بازار موجود شده است.

الیاف پشم توید

الیاف پشم توید

  1. الیاف توید اغلب مانند فلانل ها هستند که جزو پارچه های اصلی فصل پاییز است، تنها کمی سفت تر و ضخیم تر هستند.
  2. این مدل از پارچه های پشمی بیش تر برای کت و شلوار های ضخیم پاییزی مورد استفاده قرار می گیرند تا شما را گرم و به روز نگه دارند.