کت فوتر مردانه

وجود کت های مختلف مردانه، در کمد لباس هر مردی لازم است. یکی از این کت های ضروری، کت فوتر مردانه است. برای زیبایی استایلتان در فصل های سرد سال، بهتر است این سبک از کت ها را نادیده نگیرید، درواقع پارچه ای که در ساخت کت فوتر مردانه مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه های نمدی یا پشمی هستند. این پارچه های پشمی و نمدی کوبیده می شوند و از آن ها برای پالتو های معمولی که همگی در فصل زمستان استفاده می کنیم، مورد استفاده قرار می گیرند. کت های مردانه باید ویژگی های مختلفی از جمله، دوام بالا، ظاهر زیبا و قابلیت گرم کردن شما را داشته باشند، که اغلب این ویژگی ها را در کت فوتر مردانه یافت خواهید کرد. در ادامه مطلب بیش تر در رابطه با این کت ها صحبت می کنیم و به طور دقیق آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

تاریخچه کت فوتر مردانه

تاریخچه کت فوتر مردانه

در قرن نوزدهم (حدودا نزدیک به جنگ جهانی دوم) کت فوتر مردانه، برای کارکنان نیرو های دریایی ایالات متحده طراحی و تولید شد تا موجب افزایش کارکرد آن ها در هوای سرد زمستان و تابستان شود. مدل هایی که نیرو های دریایی استفاده می کردند، شباهت زیادی به کت های نظامی داشت و شامل دو جیب بر روی سینه لباس می شد. یقه پشمی و گرم آن، جزو ویژگی های منحصر به فرد این کت محسوب می شد. امروزه شاهد مدل های متفاوت تری از  کت فوتر مردانه هستیم که در ادامه بیش تر توضیح خواهیم داد.

 

مدل کت فوتر مردانه

مدل کت فوتر مردانه

همانطور که ذکر کردیم، مدل های امروزی از پارچه کوبیده شده نمد یا پشمی ساخته شده است و آن را فوتر نام گذاری کرده اند. پارچه فوتر خیلی شبیه به پارچه پالتو های امروزی است. یکی از ویژگی های منحصر به فردش، یقه کمی ایستاده (و گاهی اوقات پشمی) آن ها است که به سلیقه مشتری می تواند رنگی متضاد با پارچه پالتو داشته باشد. در زمان های قدیم از ۸ دکمه برای این کت استفاده می شد، اما امروزه با ۶ دکمه هم در دسترس است. آستر دوزی آن، باعث گرم شدن بدن افراد در فصل های بسیار سرد سال می شود و جیب های به شدت گرم کت فوتر مردانه، دست های شما را از یخ زدگی نجات خواهد داد. کت های فوتر، اغلب مدل هایی رسمی محسوب می شوند و برای قرار های کاری یا رسمی مناسب است.

 

تفاوت کت های فوتر مردانه با کت ترنچ

تفاوت کت های فوتر مردانه با کت ترنچ

در مطالب بالا، کت فوتر مردانه را به طور کامل برایتان معرفی کردیم. اما تفاوت این کت با ترنچ کت های معروف چیست؟

  1. جنس آن ها: اغلب کت های فوتر، از جنس پشم هستند، اما کت ترنچ به وسیله پارچه گاباردین پنبه ای تولید شده است که جنس این پارچه یکی از دلایل معروفیت کت ترنچ است. گرچه امروزه شاهد کت ترنچ ساخته شده از پارچه پشمی نیز هستیم، در نتیجه تنها تفاوت آن ها در جنس پارچه نیست. در ادامه باقی تفاوت ها را نیز ذکر خواهیم کرد.
  2. نحوه طراحی برش و استایل آن ها: کت فوتر مردانه اغلب کوتاه تر از ترنچ کت ها هستند. همچنین طراحی پارچه آن نیز کمی ضخیم تر است. در نتیجه، در فصل های سرد سال شما را بسیار گرم نگه می دارد.

 

انواع مختلف کت فوتر مردانه

کت فوتر نیز مانند کت های دیگر، ویژگی ها و انواع خاص خود را دارند که در ادامه مطلب برایتان توضیح خواهیم داد.

1) کت فوتر مردانه سایز بزرگ

تفاوت کت های فوتر مردانه با کت ترنچ

در فصل های سرد سال مانند زمستان و بهار، یک فوتر کت مردانه به رنگ شتری، به همراه یک پیراهن ساده ترکیبی عالی به شما تحویل خواهد داد. در صورت شرکت در یک مراسم رسمی، کت فوتر مردانه را با یک شلوار رسمی ست کنید. این ترکیب، در عین راحتی زیبایی وصف ناپذیری را به شما خواهد داد و فراموش نکنید که اگر به دنبال استایلی غیر رسمی تر می گردید، بهتر است، دکمه های کت خود را باز بگذارید و پیراهنتان را نیز درون شلوارتان قرار دهید.

2) کت فوتر مردانه بلند

کت فوتر مردانه بلند

کت فوتر، اغلب اندازه ای نسبتا کوتاه دارند، اما نمونه هایی از آن ها نیز موجود است که کمی بلند تر از حالت عادی هستند. این کت های بلند، انتخابی عالی برای افرادی است که به دنبال شادابی و سرزندگی جوانی خود می گردند، زیرا یک کت فوتر بلند با یک تیشرت ساده و زیبا، می تواند استایلی جوان پسندانه به شما ببخشد تا در همه جا بدرخشید یا در صورتی که هوا سرد بود و پوشیدن یک تیشرت به تنهایی کافی نبود، می توانید از ژاکت های بافتنی و به رنگ خنثی، در زیر آن ها استفاده کنید تا هم استایل زیبایی داشته باشید و هم در سرما گرم بمانید.

انتخاب کت فوتر در فصل پاییز و زمستان، استایل شما را دگرگون خواهد کرد و با تنوعی که در ست کردن آن خواهید داشت، چهره ای زیبا و جذاب به استایل خود می بخشید.