ساک ورزشی بدنسازی

ساک ورزشی بدنسازی یکی از وسایل پرکاربرد و مهم برای هر ورزشکاری است. در واقع یک ساک ورزشی بزرگ، سبک و شیک باعث می شود برای رفتن به باشگاه نه تنها آماده باشید بلکه مشتاق نیز باشید. یک جمله ی قدیمی وجود دارد و آن این است که چیزی به نام آب و هوای بد وجود ندارد در واقع واقعیت این است که شما چتر خود را فراموش کرده اید. آمادگی داشتن نیمی از مسیر موفقیت در یک راه است که تقریبا به هر چیزی در زندگی مربوط می شود، خواه این باشد که روز کاری خود را درست شروع کنید یا اهداف خود را یادداشت کنید. آماده سازی بد یا خوب برای انجام یک کار به شما کمک می کند بدانید که قرار است به کجا برسید. تفکر ناگهانی و عملکرد نامنظم شما را به جایی نمی رساند در نتیجه این که ناگهان ساک ورزشی خود را پر کنید از وسایل زیاد و بی ربط ممکن است یک روز خوب و یک تمرین عالی را برای شما خراب کند. وقتی خانه را به مقصد باشگاه ترک می کنید ،باید از خود بپرسید آیا همه چیز را برای یک تمرین عالی همراه دارید؟ آیا برای تغییر در برنامه روزانه، پیگیری تمرینات و تقویت روند پیشرفت خود به سمت بهترین ها آماده هستید؟ یک سا ورزشي بدنسازي خوب و مناسب که با وسایل دقیق پر شده است می تواند به شما کمک کند یک پاسخ مناسب به این سوال بدهید.

 

لوازم ضروری ساک ورزشی بدنسازی

در ادامه ما قصد داریم به شما بگوییم برای داشتن یک ساک ورزشی بدنسازی کامل و همیشه آماده باید چه وسایلی را درون آن قرار دهید. این وسایل جزئی هستند و شاید حتی به نظر شما غیرضروری به نظر برسند اما اگر به داشتن آن ها عادت کنید و از آن ها استفاده کنید خواهید دید چقدر بهتر در روند تمرین های بدنسازی خود پیش خواهید رفت.

1. ساعت

 ساعت ورزشی

بین هر ست چقدر استراحت می کنید؟ هر ست تمرین شما چقدر طول می کشد؟ به همین دلیل است که همراه داشتن یک ساعت برای شما ضروری است. اگر ندانید هر ست ورزش شما چقدر طول می کشد یا در بین هر ست چقدر استراحت می کنید از کیفیت تمرینات شما کاسته می شود و نمی توانید برای پیشرفت تمرینات خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

2. بطری آب

وسیله ی ضروری دیگری که باید حتما در ساک ورزشی بدنسازی خود داشته باشید یک بطری آب است. تمرینات شما را خسته و تشنه خواهند کرد در نتیجه مهم است که بتوانید با نوشیدن اندکی آب انرژی از دست رفته خود را بازیابی کنید. ممکن است با خود بگویید از آب خوری داخل باشگاه استفاده خواهید کرد اما این روش غلطی است. در ابتدا باید مسافتی را تا رسیدن به آب خوری طی کنید که علاوه بر این که وقت شما را می گیرد ممکن است باعث سرد شدن بدن شما شود. در مرحله ی بعد ممکن است در کنار آب خوری بیش از اندازه آب بنوشید و معده ی شما سنگین شود. سنگین شدن معده انجام تمرینات را برای شما سخت خواهد کرد در نتیجه باید قبول کنید که بطری آب یکی از اصلی ترین وسایلی است که باید در ساک ورزشی بدنسازی خود داشته باشید.

بطری آب

3. دفترچه یادداشت

هفته گذشته چقدر تمرین کردید؟ ماه گذشته یا پارسال چطور؟ نمی دانید؟ اهمیت پیگیری تمرینات بسیار مهم است. اگر یک دفترچه یادداشت در ساک ورزشی بدنسازی خود نداشته باشید چگونه می توانید اثبات کنید که واقعا پیشرفت داشته اید یا نه؟ اگر روند تمرینات خود را ثبت نکنید ممکن است پس از مدتی متوجه شوید که وزنه های یکسانی را با همان مقدار تکرار هفته به هفته و ماه به ماه استفاده می کنید. در نتیجه بهتر است همه چیز را ضبط کنید و سعی کنید هر ماه یک مسیر صعودی برای خود ترسیم کنید.

4. بطری شیکر

اگر یک وعده ی غذایی را قبل یا بعد از رفتن به باشگاه از دست دهید خواهید دید که همراه داشتن بطری شیکر در ساک ورزشی بدنسازی خود چقدر می تواند ضروری و البته مفید باشد. بطری شیکر، شیکر پروتئین، بطری میکسر یا مخلوط کن ، ظرفی است که برای مخلوط کردن و درست کردن شیک پروتئین استفاده می شود. در واقع اگر یک ورزشکار حرفه ای باشید می دانید که استفاده از میکس پروتئین حین تمرینات، انرژی و کالری چند برابر به بدن شما می رساند و این وسیله جزء ملزومات تمرینی آن ها محسوب می شود زیرا برای عضله سازی بهتر و حجیم کردن بیشتر ماهیچه های بدن نیاز به این ترکیبات پروتئینی دارید.

به همین دلیل مهم است که هنگام خرید ساک ورزشی بدنسازی و قبل از خروج از منزل در ساک ورزشی خود یک جا برای بطری شیکر در نظر بگیرید.

5. پودر پروتئین

پودر پروتئین

حمل بطری شیکر بدون یک بسته پودر پروتئین بی فایده است در نتیجه یکی دیگر از ملزوماتی که باید درون ساک ورزشی بدنسازی خود قرار دهید پودر پروتئین است. پودر پروتئین یک مکمل غذایی محبوب و یک ماده ی مغذی ضروری است که به عضله سازی، ترمیم بافت ها، ساخت آنزیم ها و هورمون ها کمک می ‌کند. استفاده از پودر پروتئین به کاهش وزن و افرادی که می‌ خواهند عضلاتشان را بزرگ کنند کمک می‌ کند. تفاوت هایی در میان پودرهای پروتئین وجود دارد که بر اساس منبعی است که از آن به دست می‌ آیند از جمله پودرهای بر پایه لبنیات و پودر پروتئین های گیاهی. پروتئین یک سازنده واحد استخوانی، عضله و پوست است که بدن برای تولید هورمون ها، آنزیم ها و مواد شیمیایی دیگر به آن نیاز دارد.

6. هدفون

اگر به تلفن همراه و چک کردن مداوم آن اعتیاد دارید پیشنهاد ما به شما این است که علاوه بر یک هدفون خوب و با کیفیت، یک موزیک پلیر نیز تهیه کنید تا بتوانید حین تمرین از موبایل و حواس پرتی های ناشی از آن دوری کنید. علاوه بر این داشتن یک هدفون خوب و با کیفیت به شما کمک می کند انرژی خود را حین تمرین حفظ کنید. در نتیجه یکی دیگر از ملزوماتی که باید همواره درون ساک ورزشی بدنسازی خود داشته باشید هدفون و موزیک پلیر است. 7. کمربند وزنه برداری اگر تمرینات سنگین انجام می دهید حتما به استفاده از کمربند وزنه برداری نیاز دارید. برای بهتر بلند کردن وزنه ها یا انجام یک اسکوات سنگین نیاز به این کمربند خواهید داشت و در نتیجه یکی از ملزومات ضروری درون ساک ورزشی بدنسازی شما محسوب می شود.

هدفون

8. مچ بند

دقیقا مانند کمربندی که در بالا توضیح داده شد مچ بندهای دست نیز می توانند ابزاری ضروری درون ساک ورزشی بدنسازی شما باشند. این بند ها برای کمک به شما در حین تمرینات سنگین کششی مورد استفاده قرار می گیرند تا مچ شما را برای حمل وزنه های سنگین تقویت کنند.

9. ضدعفونی کننده دست

باشگاه ورزشی یک محیط عمومی است و هر وسیله و دستگاه توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد در نتیجه سطح آلودگی و میکروب در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی می تواند بسیار گسترده باشد. به همین دلیل است که شما به یک ضدعفونی کننده دست در ساک ورزشی بدنسازی خود نیاز دارید.

10. هولدر ساک ورزشی

اگر در محیط باشگاه عادت دارید که ساک ورزشی بدنسازی خود را مدام با خود حمل کنید بهتر است یک هولدر کیف یا ساک ورزشی همراه خود داشته باشید. این هولدر به شما کمک می کند کیف تان روی زمین باشگاه رها نباشد و بتوانید به راحتی آن را با خود جا به جا کنید.

هولدر ساک ورزشی

11. میان وعده قبل از تمرین

آیا معمولا از محل کار خود مستقیم به باشگاه می روید؟ یک میان وعده قبل از تمرین برای شما ضروری است و شما می توانید برای این که آن را فراموش نکنید، از شب قبل یک جا برای آن در ساک ورزشی بدنسازی در نظر بگیرید. بهتر است این وعده غذایی قبل از تمرین یک میوه یا یک ماده ی غذایی پر از کربوهیدرات های پیچیده و یا حاوی پروتئین بدون چربی باشد تا مطمئن باشید می تواند تمام نیازهای ضروری بدن شما را تامین کند.

میان وعده قبل از تمرین

12. کلاه

شاید داشتن یک کلاه درون ساک ورزشی بدنسازی چندان ضروری به نظر نرسد اما اگر موهای شما امروز بد حالت است یا به طور کلی حین انجام تمرینات به هم می ریزد و بد حالت می شود استفاده از یک کلاه می تواند به شما یک ظاهر مرتب و شیک بدهد.

لوازم جانبی ساک ورزشی بدنسازی

در قسمت قبل در مورد لوازم ضروری ساک ورزشی بدنسازی صحبت کردیم و در ادامه قصد داریم به بررسی لوازم جانبی ساک ورزشی بپردازیم که می تواند فعالیت در باشگاه را برای شما دلچسب تر کند. در نتیجه اگر زمان زیادی را در باشگاه می گذرانید مطالعه ی ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

ژل دوش 3 در 1

برای تأمین هر آنچه که نیاز دارید به سالن بدنسازی اعتماد نکنید. بهتر است همواره مقداری ژل دوش یا صابون مایع بسته بندی همراه خود داشته باشید. البته همراه داشتن ژل دوش 3 در 1 آسان تر از صابون است و با خرید ژل دوش مناسب سر و بدن می توانید در فضا صرفه جویی کنید.

دئودورانت

بدن ما در حالت طبیعی تعریق دارد و این تعریق باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود. هنگام ورزش شدت تعریق افزایش پیدا کرده و ممکن است بیشتر دچار مشکل بوی نامطبوع بدن شوید. انواع دئودورانت های رولی، صابونی و اسپری های ضد تعریق گزینه های مناسبی هستند که می توانند شما را از شر بوی نامطبوع عرق بدن نجات دهند.

در واقع استفاده از دئودورانت ها در فضای باشگاه و سالن های بدنسازی ضروری است و اگر به خاطر خود مایل نیستید از دئودورانت استفاده کنید بهتر است به خاطر دیگران از آن استفاده کنید زیرا بوی بدن شما ممکن است برای کسانی که همزمان در کنار شما مشغول ورزش هستند آزاردهنده باشد.

حوله

شما برای خشک کردن عرق بدن خود پس از تمرینات سنگین نیاز به یک حوله کوچک دارید، علاوه بر این اگر باشگاه شما مجهز به دوش است نیاز دارید پس از استحمام بدن خود را کاملا خشک کنید در نتیجه بهتر است به حوله های داخل باشگاه اعتماد نکنید. داشتن یک حوله اضافی می تواند یکی از وسایل ضروری داخل ساک ورزشی بدنسازی شما باشد.

دمپایی

اگر زمان زیادی پس از تمرین را داخل باشگاه می گذرانید بهتر است از دمپایی های خود استفاده کنید. پا، کفش و دمپایی فضای مناسبی برای رشد باکتری و ایجاد بیماری های پوستی مختلف است در نتیجه بهتر است از استفاده از دمپایی های مشترک در باشگاه خودداری کنید. علاوه بر این اگر باشگاه شما مجهز به دوش است بهتر است هرگز بدون دمپایی وارد این قسمت نشوید.

کرم مرطوب کننده

شما به عنوان یک آقا نیاز دارید پس از حمام صورت و بدن خود را با استفاده از لوسیون و یا کرم مرطوب کننده، مرطوب کنید. در نتیجه اگر عادت دارید پس از ورزش دوش بگیرید بهتر است یک مرطوب کننده نیز داخل ساک ورزشی بدنسازی خود قرار دهید.

شلوارک و لباس ورزشی

شلوارک و لباس ورزشی

مهم است که یک ست لباس مخصوص فعالیت در باشگاه داشته باشید. لباس های معمولی شما یا تنگ هستند یا دست و پا گیر و ابدا مناسب استفاده در زمان تمرین نیستند در نتیجه مهم است که یک ست لباس ورزشی داخل ساک ورزشی بدنسازی خود داشته باشید.

کفش و جوراب با کیفیت

شما قرار است در باشگاه بدنسازی فعالیت های سخت و سنگینی انجام دهید در نتیجه استفاده از کفش و جوراب با کیفیت می تواند برای شما بسیار ضروری باشد.

پیراهن و شلوار

پیراهن و شلوار ورزشی

اگر از محل کار خود مستقیم به باشگاه می روید پیشنهاد ما این است که برای پس از تمرین و بازگشت به خانه یک پیراهن و شلوار راحتی درون ساک ورزشی بدنسازی خود قرار دهید.

پوشیدن لباس های باشگاه که در آن عرق کردید پس از تمرین و گرفتن دوش ابدا کار جالبی نیست، علاوه بر این پوشیدن لباس های تمیز و راحت پس از تمرین به شما کمک می کند سریعتر احساس خوشایند داشتن یک تمرین سخت و یک روز خوب را تجربه کنید.