خصوصیات مهم لباس ورزشی مناسب چیست؟

همانطور که همه ما با توجه به مکان های مختلف که در طول هفته یا ماه می رویم لباس و استایل مختص به آن مکان را انتخاب می کنیم بنابراین؛ ورزش کردن و به طور کلی اهمیت به ورزش بسیار مهم و البته انتخاب یک لباس ورزشی مناسب نیز مهم تر هستند. ما می خواهیم در این مقاله به اهمیت لباس ورزشی و چند ویژگی مهمی که یک لباس ورزشی مناسب باید داشته باشد بپردازیم.

لباس ورزشی

چطور یک لباس ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟

با توجه به رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا احتمالا سعی می کنیم فضاهای بسته مانند باشگاه ها یا سالن ورزشی واقع در مجتمع مسکونی که در آن زندگی می کنیم و حتی در منزل خودمان را انتخاب کنیم. در این صورت مکان ورزش ما در انتخاب نوع لباس ورزشی که باید بپوشیم تاثیر گذار خواهد بود. در کف سالن اکثر باشگاه ها تاتامی هایی که مناسب حرکت های ورزشی خوابیده بر ر روی زمین هستند را دارا هستنند با این حال بهتر است هنگام ورزش کردن مراقب بهداشت و محافظت از لباس خود باشیم. حال که آماد شدید تا به سلامت خود بیشتر از گذشته اهمیت دهید و می خواهید ورزش کردن را به طور جدی از سر ب

گیرید.

در اینجا به چند نکته مهم درباره لباس ورزشی که باید به آن توجه داشته باشید اشاره می کنیم:

لباس مخصوص به نوع ورزش را بپوشید

هر ورزشی نیازمند لباس و کفش مخصوص به خود را دارد. برای مثال پوشیدن لباس اسکی برای فوتبال اصلا مناسب نیست.یا هنگام بدنسازی نمی توانید از لباس شنا استفاده کنید. یکی از اصولی ترین روش هایاتاب لباس ورزش سرچ و مطالعه درباره نوع ورزش است.اگر سراغ ورزش هایی مانند پیلاتس، ایروبیک، و ورزش های ریتمیک حرکتی داخل سالن هستید بهتر است از لباس های جذ مانند تاپ و شلوارک های کوتاه و بلند استفاده کنید. اگر ورزش هایی مانند بدنسازی، دو، تی آر ایکس و کراس فیت را انتخاب می کنید بهتر است از محافظ های زانو، مچ پا و دست نیز استفاده کنید. از دیگر انواع لباس های ورزشی می توان به تی شرت، سویشرت کلاه دار، گرمکن های ورزشی و انواع و اقسام کتونی های مناسب با سایز پا در برندهای نایک، پوما و آدیداس در بازار موجود هستند.

لباس ورزشی مناسب جنس مناسب لباس ورزشی

جنس بسیاری از لباس های ورزشی از اسپندکس است. به دلیل توانایی بازیابی کشش و انعطاف در این پارچه ها برای تولید لباس های ورزشی از آن استفاده می کنند. در زمان ورزش بدن تعریق بسیار می کند این پارچه ها قابلیت جذب رطوبت و تعریق بالایی دارند اما مراقب باشید زیرا اگر این پارچه ها به تعداد دفعات زیاد شسته و خشک شوند قابلیت ارتحاعی خود را از دست خواهند داد.

نکته مهم دیگر هنگام انتخاب خرید ست و لباس ورزشی توجه به عدم ایجاد حساسیت به بدن شماست. بعضی دیگر از انواع لباس های ورزشی از جنس پلی استر می باشند که اگرچه به اندازه نایلون مقاوم نیستند اما با شستشوی زیاد مقاومت خود را از دست نمی دهد و به دلیل الیاف به کار رفته در آن قابلیت چاپ با طرح های متنوع روی آن وجود دارد. اما ممکن است برای برخی افراد که پوست حساس دارند حساسیت زا باشند.بنابراین؛ لباس های ورزشی با انواع رنگ ها و طرح های مختلف چاپ دیجیتال در بازار که می بینید از جنس پلی استر هستند. نایلون در مقابل پلی استر مقاومت بیشتری دارد اما خاصیت جذب رطوبت کمتری نسبت به پلی استر دارد اما قدرت ارتجاعی و کشش آن مناسب است و برای وزش هایی مانند بدنسازی، کشتی و شنا مناسب تر هستند.

لباس ورزشی

بامبو نیز یک جنس ایده آل و عالی برای لباس های ورزشی است زیرا خود گیاه بامبو جنس پایدار و مقاوم و انعطاف پذیری دارد، همچنین قابلیت جذب رطوبت بالایی داشته و به دلیل الیاف خاصی که در آن موجود است برای سرما گرم و در فصل گرما حس خنکی ایجاد می کند. پارچه الیاف بامبو شبیه به پنبه است اما از لحاظ ارزشمندی گرانتر از پنبه است و ویژگی های بارزی ماند قابل تنفس بودن، سبک تر بودن از پنبه، انعطاف پذیری بالا، ضد باکتری بودن طبیعی که باعث می شود که بوی نامطبوع و آلودگی ناشی تعرق هنگام ورزش را به شدت کاهش دهد.

لباس ورزشی شما نباید گشاد باشد

حال که متوجه شدیم باید متناسب با ورزش خود لباس ورزشی را انتخاب کنیم. نکته مهم بعدی توجه به سایز لباس است در هنگام خرید ست ورزشی توجه کنید که لباس کاملا فیت بدن شما باشد زیرا لباس ورزشی گشاد می تواند در هنگام فعالیت های بالا مزاحمت ایجاد کنند و حتی خطر آفرین باشد. انتخاب کفش را دست کم نگیرید یکی از مهمترین آیتم ها در انتخاب لباس ورزشی انتخاب کتانی مناسب با سایز و فرم پا می باشد. به هنگام انجام ورزش های تخصصی بهتر است ار کتونی های باکیفیت برند Reebok، Nike، Adidas و Puma اما از نوع اصلی آن را تهیه کنید. برای خرید نمونه های اصلی برندهای باکیفیت کتونی ورزشی می توانید آن را به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی مدمن خریداری کنید.

 

افرادی که بیشتر پیاده روی میکنند بهتر است کتونی مخصوص پیاده روی را تهیه کنند. افرادی که تمرینات ورزشی در باشگاه انجام می دهند باید کفش های مخصوص Training را انتخاب کنند. برای ورش هایی مانند دو میدانی، ورزش های رزمی و ورزش های دویدنی مانند فوتبال باید از کفش های Running استفاده کنند. انواع لباس های ورزشی لباس های ورزشی متداول در بازار وجود دارند باید با توجه به استایل کنونی خود آن را انتخاب کنید.

در اینجا به معرفی انواع لباس ورزشی می پردازیم:

پیراهن یا تاپ ورزشی: عموما پیراهن های ورزشی انتخاب آقایان و تاپ های ورزشی انتخاب خانم ها هستند اما گاهی اوقات بعضی از خانم ها نیز تیشرت را برای ورزش داخل باشگاه انتخاب می کنند. تنها نکته مهم، در انتخاب جنس لباستان است که بهتر است از الیاف نح، بامبو یا نهایت پلی استر باشد و برای پوستتان حساسیت ایجاد نکند.

شلوار یا شلوارک ورزشی: شلوار های ورزشی نیز مانند تیشرت ها برای آقایان مناسب تر هستند.در عین حال برخی آقایان شلوارک های جذب را برای ورزش انتخاب می کنند. در هنگام انجام برخی ورزش ها نیز لازم می شود که از شلوارک جذب استفاده نمود.

 

جوراب و کفش ورزشی: درباره کتونی  مناسب اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم اما به یاد داشته باشید هنگام ورزش، پیاده روی یا هر فعالیت ورزشی دیگر باید جوراب بپوشید زیرا پاهایتان در کتونی عرق می کنند که از لحاظ بهداشتی اصلا خوب نیست و موجب تولید بوی بد ناشی از عرق می شود. جوراب ساق بلند با شلوارک و ساق کوتاه با شلوار ورزشی ست هستند که از پاهای شما در عین حال مراقبت می کنند.

 اکسسوری ورزشی

برای بازدهی بهتر و بالا رفتن عملکرد حرکتی شما هنگام انجام برخی ورزشها می توانید از برخی اکسسوری های ورزشی استفاده کنید.

برای مثال هد بند ها از ریزش عرق و ورود آن به چشم هایتان هنگام فعالیت های سنگین جلوگیری می کنند یا گذاشتن یک حوله کوچک کنار دستتان به کار می آید.

هنگام ورزش بدن شما آب زیادی را از دست می دهد استفاده از یک قمقمه ورزشی خوب در کنارتان می تواند آب از دست رفته بدنتان را جبران کند. دستکش های ورزشی برای بالا رفتن از بارفیکس و هنگام برداشتن وزنه از انگشتانتان محافظت می کند.

به هنگم قدم زدن و پیاد روی در محیط های غیر سرپوشیده از ضد آقتاب و عینک دودی استفاده کنید. 

 

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی مدمن با ارائه انواع لباس ورزشی، ست، پیراهن و شلوار، تاپ و شلوارک های ورزشی با کیفیت مطلوب در حال خدمت رسانی به شما مشتریان و خریداران گرامی می باشد.امیدواریم بتوانیم برایتان یک خرید مسرت بخش و مفید را رقم بزنیم.