استایل مناسب برای افراد کچل

کسانی که موهای زیادی دارند، برای اینکه استایل‌های شیک و متفاوتی داشته باشند، می‌توانند از مدل موهای مختلف کمک بگیرند. اما کم موها این گزینه را در اختیار ندارند. کچل بودن هنر می‌خواهد؛ کچل‌ها برای اینکه تیپ شیکی داشته باشند، بهتر است برخی نکات را رعایت کنند. در غیر این صورت فقط یک فرد کچل معمولی خواهند بود! اگر دغدغه این روزهای شما استایل مناسب برای افراد کچل است، این مقاله از مدمن را حتما دنبال کنید.

اول از همه باید به اصول مد و زیبایی‌شناسی وفادار باشید. چند قانون وجود دارد که زیربنای هر سبک  استایلی است که حتما باید رعایت شوند. افراد کچل نیز برای داشتن استایل مردانه شیک باید برخی قواعد را رعایت کنند. 

به بالاتنه اهمیت ویژه‌ای دهید

استایل مناسب افراد کچل

نباید تیشرت یا پیراهنی بپوشید که خیلی بزرگ است، چون باعث می‌شود تمام زحماتی که برای بالاتنه‌تان در تمرینات بدن‌سازی انجام داده‌اید، دیده نشود.

جالب است بدانید که بالاتنه افراد کچل بیشتر به چشم می‌آید؛ شانه‌ها و عضلات سینه در مقایسه با سر، بزرگ‌تر دیده می‌شود و به چشم می‌آید. به همین دلیل می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و با ورزش و تمرین، عضلات بالاتنه خود را تقویت کنید تا زیباتر به نظر برسد.

وقتی می‌خواهید پیراهن بخرید، توجه داشته باشد که دوخت خوبی داشته باشد و سرشانه‌ها دقیقا در جای خودش قرار گیرد. توجه به همین نکته ساده می‌تواند تاثیر بسزایی در شیک بودن استایل‌تان داشته باشد.

در انتخاب شلوار مناسب دقت کنید

شلوار مردانه

خرید شلوار گاه می‌تواند به یک کابوس بدل شود؛ مثلا ورزشکاران حرفه‌ای مثل بازیکنان راگبی باید با حفظ پاهای بزرگ و عضلانی، بدنی لاغر داشته باشند. به همین دلیل برای خرید شلوار ممکن است دچار مشکل شوند.

پس چطور می‌توان شلوار متناسبی برای استایل زیبا خرید؟

حتما باید شلواری بخرید که متناسب با فرم پاهای شما باشد، نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد. انتخاب شلوار مناسب در داشتن استایل مناسب برای افراد کچل بسیار موثر است. خط اتوی شلوار باید تا مچ پا باشد؛ اگر بلندتر بود، یعنی شلوار برای قد شما بلند است و مناسب نیست. به هر حال می‌توانید شلواری با کمر گشادتر بخرید و با کمربند این مشکل را حل کنید. چون گاهی تناسب بین پاها و کمر وجود ندارد و مجبور می‌شوید شلواری با کمر گشادتر بخرید.

در انتخاب رنگ لباس دقت کنید

به چرخه رنگ‌ها توجه کنید؛ این چرخه نشان‌دهنده تصویری انتزاعی از روابط بین رنگ‌ها است. در ست کردن لباس، دقت کنید که رنگ‌ها متناسب باشد و تا جایی که ممکن است، رنگ لباس‌هایتان را مطابقت دهید.

نکته کلیدی در ساده بودن است؛ هر رنگ معمولا ۴ یا ۵ طیف مختلف دارد و باید سعی کنید میزان استفاده از رنگ‌های متفاوت را به حداقل برسانید. در حقیقت بهتر است در صورت امکان، لباس‌هایی بپوشید که جزو طیف‌های یک رنگ باشد. می‌توانید رنگ‌های پرطرفدار و ساده مثل طوسی، قهوه‌ای، آبی و سیاه را در اولویت قرار دهید.

این قانون می‌تواند برای تمامی افراد اعمال شود، اما در افراد کچل رعایت آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

ریش بگذارید

استایل مناسب افراد کچل

سر تراشیده و ریش مرتب ترکیب فوق‌العاده‌ای است که حتما باید امتحان کنید. این روزها چنین ظاهری ترند شده و بسیار پرطرفدار است.

اهمیت رنگ پوست را جدی بگیرید

موضوع رنگ بسیار جذاب است، اما سوال اصلی اینجاست که چرا این موضوع برای مردان کچل اهمیت زیادی دارد؟

پاسخ این سوال به‌طرز شگفت‌انگیزی ساده است: افراد کچل مویی برای پوشاندن پوست سر ندارند و این باعث می‌شود در نگاه اول رنگ پوست بر کل استایل شما غالب شود. معمولا مو تضادی با رنگ پوست‌تان ایجاد می‌کند؛ اما بدون مو این تضاد را باید با لباس به وجود آورد؛ پس در انتخاب استایل مناسب برای افراد کچل باید رنگ پوست فرد را نیز در نظر گرفت.

شما باید لباس‌هایی انتخاب کنید که به رنگ پوست‌تان بیاید؛ مثلا کسانی که پوست بور دارند، باید رنگ‌های تیره انتخاب کنند که تضادی با رنگ پوست‌شان ایجاد کند. کسانی هم که پوست تیره دارند، باید به فکر پوشیدن رنگ‌های روشن و خنثی باشند؛ حتما رنگ پوست را در استایل جدیدتان در نظر بگیرید.

این کار باعث می‌شود استایل جدیدتان بیشتر جلب توجه کند؛ علاوه بر این تحقیقات نشان داده‌اند که انتخاب دقیق و هماهنگ رنگ لباس باعث می‌شود رنگ چشم‌تان بیشتر به چشم بیاید. این کار به نوبه خود سبب می‌شود توجه از پوست سر به چشم‌ها معطوف شده و در نتیجه تعادل ایجاد شود.

گفته می‌شود رنگ یاقوت کبود و رنگ سبز (از کم‌رنگ تا پررنگ) باعث جذاب‌تر شدن چشم آبی می‌شود؛ همچنین رنگ نارنجی و بنفش روشن می‌تواند به زیباتر دیده شدن چشم‌های فندقی‌رنگ کمک کند.

حداقل دو بار در سال کمد لباس‌تان را نونوار کنید

علاوه بر اینکه باید لباسی متناسب با اندام‌تان بپوشید، کمد لباس‌تان را نیز باید هرازگاهی به‌روز کنید. توصیه می‌کنیم به‌طور متوسط دو بار در سال لباس نو بخرید؛ البته اگر چنین امکانی ندارید، حداقل یک بار در سال این کار را انجام دهید.

اگر تمرینات عضله‌سازی انجام می‌ٔدهید، ممکن است دیگر لباس‌های قبلی‌تان مناسب سایز شما نباشد؛ به همین دلیل در طول مدت تمرین و تا نرسیدن به استایل فیزیکی دلخواه، زیاد لباس نخرید.

حتما از اکسسوری استفاده کنید

استایل مناسب برای افراد کچل

در استایل زنانه اکسسوری برای تکمیل ظاهر و زیباتر دیده شدن استفاده می‌شود. در حال حاضر اکسسوری در مد مردانه نیز به عاملی اصلی تبدیل شده است؛ این امر در استایل مردان کچل اهمیت بیشتری دارد.

استفاده از اکسسوری خاص باعث می‌شود که گردی سر کمتر به چشم بیاید و توجه‌ها را از پوست سر به لباس و استایل جذاب شما معطوف کند. بهترین اکسسوری برای مردان کچل عینک آفتابی و کلاه است؛ حتی می‌توان برای جلب توجه دیگران و تغییر نقطه کانونی از سر، از ساعت مچی شیک هم استفاده کرد.

البته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کلاه‌های عرق‌چین‌مانند و عینک آفتابی اینچنین به نظر برسد که سعی دارید با لباس مبدل از چنگ قانون فرار کنید!

به این نکته نیز توجه داشته باشید که کلاه را برای پنهان کردن کچلی استفاده نمی‌کنید؛ هدف از این کار این است که به جای فرار و شرم از اینکه مو ندارید، واقعیت را با آغوش باز بپذیرید و با استفاده از آن، بهترین استایل را داشته باشید و در هر مکان و موقعیتی شیک ظاهر شوید.

متناسب با سن خود لباس بپوشید

شاید شما جزو دو سوم مردانی باشید که تا قبل از ۳۵ سالگی بخش عمده‌ای از موهای سرشان می‌ریزد؛ طی روند ریزش ژنتیکی مو احتمالا پیرتر از سن خود دیده خواهید شد. به همین دلیل تراشیدن سر می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد.

البته توقع نداشته باشید که با تراشیدن اندک مویتان قرار است ۱۸ ساله به نظر برسید؛ باید جوری لباس بپوشید که مناسب سن‌تان باشد. این یعنی نباید شلوارک یا تیشرت‌هایی با طرح‌های گرافیکی شلوغ بپوشید. پوشیدن چنین لباس‌هایی فقط باعث جلب توجه به کله کچل و ظاهر بیش از حد جوان می‌شود.

خب پس به جای این لباس‌ها چه چیزی باید بپوشید؟ تیشرت‌های یقه ۷ برای مردان کچل گزینه بسیار مناسبی است؛ پیراهن‌های یقه‌اسکی و یقه‌دار نیز برای داشتن استایل شیک عالی است.

شلوار جین با کت اسپورت دو دکمه‌ای برای تکمیل استایل جدیدتان ترکیب جذابی است.

استایل شما متناسب با جایی باشد که می‌روید

در انتخاب استایل نه تنها سن، بلکه موقعیت را نیز باید در نظر گرفت. تیپ و استایل شما موقع حضور در رویدادها، تئاتر، نمایشگاه، سر کار و ... باید فرق داشته باشد. به همین دلیل می‌خواهیم در انتخاب استایل مناسب برای افراد کچل در موقعیت‌های مختلف به شما کمک کنیم.

استایل خشن و جدی

                                                                                                       

ژاکت چرمی و شلوار جین: با پوشیدن ژاکت چرم مشکی یا قهوه‌ای می‌توان استایلی خشن و جدی داشت.

اکسسواری خشن: می‌توانید از دستبند چرم، دستمال سر و تیشرت طرح‌دار استفاده کنید و تیپ خشنی داشته باشید.

کفش مناسب: کتانی‌های کدرز و اسکیتر برای این استایل مناسب است.

ریش بگذارید: هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه ریش، ظاهر یک فرد کچل را خشن کند. طول ریش باید جوری باشد که به قیافه‌تان بیاید.

استایل هیپستر

استایل هیپستر

در مورد استایل هیپستر مواردی وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • لباس‌های مارکدار نخرید
  • شلوار گشاد نخرید
  • شلوارتان به رنگ‌های روشن مثل آبی، سبز، زرد و ... باشد
  • عینک بزنید

استایل غیر رسمی و روزمره

استایل مناسب برای افراد کچل

لباس غیررسمی برای استایل روزمره بخش مهمی از زندگی هر کسی را به خودش اختصاص می‌دهد؛ آخر هفته‌ها، گردش و کافه رفتن با دوستان نیازمند استایلی راحت و شیک است. افراد کچل برای داشتن چنین استایلی راه سختی در پیش ندارند.

تیشرت یا پیراهن راحتی: تیشرت معمولی یا پیراهن ساده تک‌رنگ یا طرح‌دار گزینه مناسبی است. تیشرت را با شلوار جین ست کنید؛ کت اسپرت هم می‌تواند به این ترکیب اضافه شود. باید از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

شلوار جین: از دهه ۶۰ میلادی تاکنون شلوار جین در دنیای مد حرف زیادی برای گفتن داشته و دارد و امروزه جزو جدایی‌ناپذیری از استایل روزانه مردانه به‌شمار می‌رود. اما به خاطر داشته باشید که شلوار نه خیلی گشاد باشد نه تنگ. شلواری انتخاب کنید که راحت، متناسب و شیک باشد.

حرف آخر: با بستن کمربند لاغرتر دیده شوید و عینک و کلاه لبه‌دار شما را جذاب‌تر نشان خواهد داد. و مهم‌تر از همه یک جفت کفش راحت بپوشید.

استایل رسمی

استایل مناسب برای افراد کچل

لباس رسمی درجه یک همان چیزی است که یک فرد کچل می‌تواند با آن توجه همه را به خود جلب کند. تیپ خود را با این رعایت این نکات بی‌نقص کنید:

  • پیراهن دکمه‌دار به تن کنید
  • با رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌ها بازی کنید
  • کفش شیک بپوشید
  • کت دو کمه شیک بپوشید

لباس مهمانی

استایل مناسب برای افراد کچل

به عنوان یک فرد کچل سعی کنید با رنگ‌هایی که رایج نیستند، استایل جذاب و جدیدی داشته باشید. سیاه و سفید همیشه شیک دیده می‌شود، اما تجربه چیزهای تازه همیشه جالب و فریبنده است.

شلوار مشکی و پیراهن سفید همیشه گزینه مناسبی است، اما یک فرد کچل می‌تواند با انتخاب کت اسپورت خوش‌رنگ و پیراهنی با طرح متفاوت، خیره‌کننده ظاهر شود.

سیاه و سفید همیشه مد است: بدون شک لباس‌های به رنگ سیاه و سفید همیشه ترند است. حتما یک دست کت و شلوار و پیراهن مشکی و سفید در کمد لباس‌تان داشته باشید. رنگ مشکی ظاهری مردانه به شما می‌بخشد؛ اما افزودن رنگ‌های دیگر به این ترکیب هم نشان از اعتماد به نفس شما خواهد داشت.

اکسسوری: آیا می‌خواهید در نگاه اطرافیان جذاب باشید؟ حتما از اکسسوری مناسب مثل ساعت، کلاه، عینک و عینک آفتابی استفاده کنید. اهمیت و تاثیر این اکسسوری‌ها انکارناپذیر است، چون رنگ پوست را از یکنواختی درمی‌آورد.

حرف آخر

ما سعی کردیم انواع استایل مناسب برای افراد کچل را به شما معرفی کنیم و در مسیر ایجاد ظاهر و استایلی شیک، به کمک‌تان بیاییم. اکنون با رعایت نکاتی که در این مقاله از مدمن ذکر شد، می‌توانید خوش‌استایل باشید. شما آماده فتح دنیای مد هستید! می‌توانید در فروشگاه آنلاین مدمن لباس‌هایی که می‌تواند استایلی مناسب برای کچل‌ها باشد را با بهترین کیفیت خریداری کنید و شیک ظاهر شوید.

منبع: thebaldgent و skullshaver