کمد کپسولی تابستونیتو بجین!

کمد کپسولی به راهکاره عالی برای جمع و جور کردن لباس هایتان است. اگر به تعداد زیادی لباس با رنگ و مدل مختلف، ریخته و شلوغ تو کمدتون دارید پیشنهاد می کنیم درست کردن کمد به روش کپسولی ر و همین الان انجام بدید. ما در این مقاله می خواهیم راهکار درست کردن کمد کپسولی تابستونی و اینکه اصلا چرا نیاز به کمد کپسولی داریم رو براتون توضیح بدیم. پس با ما همراه باشید.

کمد کپسولی تابستونی

چرا نیاز به کمد کپسولی داریم؟

امروزه بخاطره هیاهوی زیاد و دل مشغولی های آدم ها همه به دنبال ایجاد یک محیط خلوت و ساده برای محیط زندگی خود دوست دارند دکور و چیدمان خانه خود به سبک مینیمال طراحی کنند. کمد های کپسولی در واقع بخاطرویژگی مینیمال، یعنی کم جا بودن و استفاده راحت از لباس ها از محبوبیت خاصی برخوردار شده اند. ساختن یک کمد کپسولی تابستونی" از قلب استایل شما شروع می شود. البته این کار به تغییر سبک لباس پوشیدن و استایل شما نیز کمک می کند. روش های دیگر مثل ساخت کمد کنماری نیزهست که همین کار را انجام می دهد اما ما می خواهیم در این مقاله به شما روش ساختن کمد کپسولی تابستونی را آموزش دهیم.

کمد کپسولی تابستونی

کمد کپسولی چیه وچه فایده ای داره؟

کمد کپسولی به مجموعه کامل و متنوع ازانواع لباس ها گفته می شود که شما در هر فصل می توانید از آن استفاده کنید. شما برای تشکیل کمد کپسولی به 38 آیتم نیاز دارید. بخاطره همین وقتی شروع به استفاده ارز آیتم هایی مثل شال، کیف، کفش و... می کنید از لحاظ تتوع کم نمی آورید و به این واسطه همیشه استایل کامل و جذاب خواهید داشت. اغلب فشن بلاگرها نیز با شروع فصل به تشکیل کمد کپسولی می پردازند. که این امر باعث شده تا از نظر ما تنوغ لباسی آنها زیاد و چشمگیر جلوه کند. ما نیز می خواهیم به شما ساختن کمد کپسولی تابستونی را آموزش دهیم. تا برای داشتن انواع لباس ها و ست های شاد و خنک مخصوص فصل بهار و تابستان لذت ببرید.

کمد کپسولی تابستونی

کمد کپسولی؛ صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی

با ساختن یک کمد کپسولی تابستونی می توانید در زمان و انرژی و هزینه هایتان صرفه جویی کنید. فقط کافیه که تمام آیتم های 37 گانه ای که برای آن لازم دارید را مهیا کنید. به یاد داشته باشید شما برای تکمیل کردن کمدتان نیاز به آیتم های گران قیمت ندارید. اما توجه به این نکته مهم است که چطور آیتم ها را بچینید تا هم درانتخاب لباس سردرگم نشوید و هم بتوانید تمام ست ها را از قبیل ست کلاسیک و رسمی، ست مخصوص مهمانی و دورهمی، ست اسپرت و ورزشی و...را همزمان بسازید و بتوانید از آن استفاده کنید.

کمد کپسولی تابستونی

چطور این آیتم ها را در کمد کپسولی گردآوری کنیم؟

ابتئدا باید بدانید که تمام آیتم های کمد باید برایتان جذاب باشد و برای پوشیدن هر یک از آنها لحظه شماری کنید. خب قدمهای ساختن کمد کپیسولی تابستونی به شکل زیر است:

قدم اول: تختتان را مرتب کنید و تمام لباس های کمدتان را به روی آن بریزید. سپس لباس هایی که قلبا به آن علاقه دارید را جدا کنید.

قدم دوم: بعضی لباس ها هستند که شاید زیاد از آن ها استفاده نکنید اما به هر دلیل دوست ندارید که آن را دور بریزید. آن لباس ها باید در رده دسته بندی دوم قرار بگیرند.

قدم سوم: بعضی لباس ها هستند که مدتی از خرید آن ها گذشته و حالا با تغییر سایز اندام ما کوچک یا بزرگ شده اند. باید بدانید زمان استفاده از آنها هرگز از ره نمی رسد پس همین حالا آنها را جدا کنید و در کیسه ای جدا بگذارید تا در اولین فرصت به شخص دیگری که به آن نیاز دارد ببخشید.

قدم چهارم: بعضی لباس های دیگر هستند که در کمد لباس بعضی از ما وجود دارند و آنها همان لباس های کهنه و قدیمی هستند که باید هرچه زودتر از شرشان خلاص شویم. نکته مهم: به یاد داشته باشید برای دور ریختن این لباس ها تعلل نکنید سعی کنید خیلی زود آنها را از جلوی چشمتان دور کنید زیرا ممکن است برای نگه داشتن آن خودتان را گول بزنید و برنامه تان طبق چیزی که فکر می کردید پیش نرود.

خب! حالا که لباس ها را در دسته بندی مناسب قرار دادید به خوبی متوجه شدید که تکلیف لباس های دسته سوم و چهارم روشن است و حالا باید بدانید با لباس های دسته اول و دوم چه کنید.

ابتدا به سراغ لباس های دسته دوم بروید برای ست کردن آن ها ایده ای در ذهنتان نیست؟ پس باید فعلا آن ها را در یک جعبه بگذارید و زیر تخت یا در بالای کمدتان جای بدهید.

کمد کپسولی تابستونی

دو نکته مهم درباره این لباس ها این است:

وقتی مدتی این لباس ها از جلوی چشمتان دور باشد برای آن دلتنگ خواهید شد و آن زمان فرصت مناسبی است که ایده های جدید ست کردن این لباس ها به ذهنتان خطورمی کنند. 

شاید بتوانید از آنها برای شروع فصل بعد استفاده کنید. 

حال دسته اول یعنی همن لباس هایی که عاشقشان هستید منتظر شما برای چیده شدن در کمد کپسولی تابستونی شما هستند.

کمد کپسولی تابستونی

چیدمان کمد کپسولی باید برچه اساسی باشد؟

در این مرحله شما باید به تکمیل 37 آیتمی که به آن نیاز دارید. بپردازید. حال باید یک چک لیست تهیه کنید که تمام ست های مورد نیاز در آن جای بگیرند. شما به ست لباس مهمونی، ست لباس، رسمی، ست لباس دورهمی های دوستانه و ... که باید در کمد کپسولی تابستونی تان باشند، نیاز دارید که در صورت کمبود، نیاز به خرید بعضی آیتم ها خواهید داشت که می توانید آن را از فروشگاه اینترنتی مدمن تهیه کنید.

کمد کپسولی تابستونی

• توجه کنید که برای ساخت کمد کپسولی تابستانی رنگ، جنس و بافت پارچه لباس ها نیز بسیار مهم هستند. جنسیت لباس های تابستانی بیشتر از جنس، نخ، نخ پنبه، کتان، لنین، حریر، تور و پارچه های با بافت های درشت هستند که تار و پودشان به راحتی مشخص است.

• سعی کنید لباس های جذب و تنگ را برای مدتی از کمد کپسولی تابستانی خود دور کنید.

• صندل ها، کفش های راحتی، کفش های پاشنه دار مخصوص تابستان هستند.

• بهترین زمان استفاده از اکسسوری تابستان است تا می توانید کمدتان را از اکسسوری هایی مانند، دستبند های رنگی، پابندها، گوشواره های مروارید و لچک های رنگی رنگی پر کنید.

 

با چه روشی برای کمد کپسولی رنگ انخاب کنیم؟

برای چیدمان یک کمد کپسولی تابستونی مبحث رنگ بسیار مهم است. در اینجا به راهکارهایی برای انتخاب رنگ مناسب برای کمد کپسولیان می پردازیم:

کمد کپسولی تابستونی

• شما برای کمد کپسولی مخصوص فصل بهار و تابستان به رنگ های اصلی، شاد، خالص و سفید وخاکستری نیاز دارید.

• توجه داشته باشید که رنگ های سفید و خاکستری برای ایجاد ست اداری و رسمی لازم هستند. از طرفی برای ست کردن آسان بقیه استایل ها هم به کمک ما می آیند.

• البته ما به رنگ های مشکی، سرمه ای و تیره نیز برای اینکه بیس کمد کپسولی را براساس آن بچینیم نیاز داریم. ابتدا ازمیان رنگ مشکی و سرمه ای یک کدام را به عنوان رنگ پایه کمد خود انتخاب کنید.

• حالا از بین سه رنگ بژ، خاکستری و سفید یک رنگ را به عنوان رنگ خنثی درکمد کپسولی تان انتخاب کنید. سعی کنید لباس هایی مانند تی شرت و پیراهن را سفید انتخاب کنید چون برای ست کردن با همه چیزراحت تر استفاده می شوند.

• حالا رنگ مورد علاقه خود را تعیین کنید. باید سعی کنید رنگ مورد علاقه تان بین دو تا سه رنگ باشد. تا راحت تر بتوانید آنها را با یکدیگر ست کنید.

برای استفاده از کمد کپسولی باید چه قوانینی را رعایت کرد؟

اگر به کسانی که به طور دائم از کمد کپسولی فصلی استفاده می کنند دقت کنید آنها یکسری از قوانین را همیشه رعایت می کنند:

کمد کپسولی تابستونی

1. فقط باید 37 مورد داخل کمد کپسولی شما وجود داشته باشد.

2. باید به مدت 3 ماه فقط از لباس هایی که در کمد کپسولی تابستانی خود دارید استفاده کنید.

3. بعد از ساختن کمد کپسولی تا آخر فصل لباس جدید به آن اصافه نکنید.

4. دوهفته آخر هر فصل زمان مناسبی برای خرید لباس های مد کپسولی فصل بعد محسوب می شود.

کلام آخر

اگر این تابستان تصمیم به ساختن کمد کپسولی تابستانی گرفتید سعی کنید موی به موی دستورالعمل ها را رعایت کنید و اگر با شکست مواجه شدید نا امید نشوید. در ضمن اگر برای تکمیل لباس هایتان به خرید آیتم جدید نیاز داشتید به فروشگاه اینترنتی مدمن سر بزنید و آن را به صورت آنلاین، امن وآسان خرید کنید.