جدیدترین تیشرت های اسپرت

در این مقاله قصد داریم به معرفی جدیدترین تیشرت های اسپرت بپردازیم. تیشرت های اسپرت پرکاربردترین لباس های کمد هر فردی هستند. در طول تاریخ تیشرت ها بارها و بارها تغییر کردند اما هیچ وقت قدیمی و بی استفاده نشدند. امروزه دیگر لباس های رسمی و پیراهن های زنانه و مردانه طرفداران چندانی برای استفاده روزمره ندارند و در عوض تیشرت ها به گزینه اول بسیاری از طرفداران مد و یا حتی افرادی که به مد اهمیت نمی دهند تبدیل شده اند.

هر روز فروشگاه ها با معرفی جدیدترین تیشرت های اسپرت بروز می شوند و شما می توانید با خرید یک تیشرت، چند استایل مختلف برای خود داشته باشید. شما می توانید جدیدترین تیشرت های اسپرت را با شلوار راحتی و حتی کت و شلوارهای اسپرت ست کنید و از داشتن یک ظاهر شیک و بروز لذت ببرید. امروزه تی شرت ها انتخاب فوق العاده ای برای نسل های جدید هستند و اطلاعات زیادی در مورد نوع سبک زندگی جوانان به ما می دهند. این سبک زندگی، خلاقانه و پویا است. در فرهنگ فعلی ما طراحی تیشرت ها، فضایی برای انتشار نقل قول های نافذ و تبلیغات خلاقانه است.

با توجه به توضیحاتی که دادیم باید بدانید وارد شدن به جهان  معرفی جدیدترین تیشرت های اسپرت نیاز به یک شناخت اولیه دارد و ما قصد داریم در ادامه این مطلب اطلاعاتی در مورد جدیدترین تیشرت های اسپرت به شما بدهیم.

مشخصات یک تیشرت خوب

مشخصات یک تیشرت خوب

احتمالا برای خرید جدیدترین تیشرت های اسپرت به فروشگاه های بسیاری سر زده اید اما آیا معیارهای مشخصی برای انتخاب داشته اید؟ دقت به چند نکته در خرید تیشرت اهمیت بسیاری دارد.

مدل یقه

تیشرت ها معمولا با یقه هفت، گرد و یا به شکل پولوشرت طراحی و تولید می شوند.

سایز

با توجه به کارکردی که تیشرت دارد می توانید آن را تنگ، متناسب و یا گشاد انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب بهترین گزینه با توجه به ویژگی های جسمانی خود از راهنمای سایز سایت مدمن استفاده کنید.

جنس

در معرفی جدیدترین تیشرت های اسپرت، جنس بسیار مهم است. جنس تیشرت در دوام و کارایی آن موثر است، در نتیجه در انتخاب آن دقت کنید.

طراحی

استفاده از یک تیشرت ساده یا طرح دار به طور کلی می تواند استایل شما را تغییر دهد. معانی طرح های چاپ شده روی تیشرت ها ممکن متفاوت و گاهی عجیب باشند در نتیجه این نکته نیز فاکتور مهمی در انتخاب یک تیشرت خوب است.

نکات مهم در خرید تیشرت

  1. به تناسب تیشرت دقت کنید

تناسب تیشرت

تناسب به معنای چسبان بودن تیشرت بر تن شما نیست. برای اینکه تیشرت به خوبی متناسب با بدن شما باشد باید با خطوط شکل طبیعی بدن شما هم راستا باشد. در واقع یک تیشرت خوب نباید حرکت شما را محدود کند و یا باعث ناراحتی شما شود. در واقع در راستای تناسب چندین مدل تیشرت طراحی شده است و در میان جدیدترین تیشرت های اسپرت انواع مدل های کاملا چسبان، اورسایز و بلند با برش های مختلف دیده می شود.

هنگام پوشیدن تیشرت های تنگ بهتر است شکل اندام خود را نیز در نظر داشته باشید، معمولا اگر اندام متناسبی نداشته باشید، پوشیدن تیشرت های تنگ توجه را به سمت کمر و شکم بزرگ جلب می کند. یک تیشرت متناسب به بدن شما نمی چسبد و شما در آن احساس فشردگی و ناراحتی نمی کنید. نقاط شانه روی تی شرت باید با نقاط انتهایی شانه شما مطابقت داشته باشد. اگر این نقاط خیلی افتاده باشند یعنی تیشرت برای شما خیلی گشاد است و اگر نقاط، بالاتر از جایی که باید قرار بگیرند، قرار داشته باشند یعنی تیشرت خیلی تنگ است.

آستین های یک تیشرت متناسب، باید تقریبا یک سوم عضلات دو سر بازویی شما را بپوشانند و باید اندکی به عضلات دو سر بازویی شما بچسبد البته نه به شکلی که گردش خون را قطع کند.

 برای اینکه ببینید قد تیشرت مناسب شما هست یا نه بهتر است آن را بپوشید و دست های خود را بالا بیاورید، اگر کمر و کمربند شما دیده می شود یعنی این تیشرت کوتاه و نامناسب است.

  1. فضای استفاده از تیشرت را در نظر داشته باشید

مهم نیست که شما جدیدترین تیشرت های اسپرت روز را بپوشید یا خیر، چیزی که مهم تر از همه است انتخاب فضای درست پوشیدن آن است. البته این نکته نه تنها در مورد تیشرت بلکه در مورد هر لباس دیگری نیز صدق می کند. در واقع دانستن اینکه کی و کجا تیشرت بپوشید نیمی از مهارتی است که در انتخاب نوع تیشرت برای خرید باید به آن توجه داشت.

هر جایی که اصطلاحا رسمی است و قوانین خاصی برای لباس پوشیدن باید برای حضور در آن رعایت شود، مناسب پوشیدن تیشرت نیست. نکته مهم در انتخاب تیشرت برای حضور در مناسبت های مختف این است که مطمئن شوید انتخاب تیشرت به انتظارات دیگران از نوع لباس پوشیدن شما احترام می گذارد. با توجه به این نکته، به عنوان مثال نباید در مراسم خاکسپاری تی شرت بپوشید.

  1. تیشرت را با توجه به فرم بدن خود انتخاب کنید

نکات مهم در خرید تیشرت

نوع بدن شما یکی از عواملی است که به شما می گوید چه نوع سبک تیشرتی مناسب شماست. شما باید اطمینان حاصل کنید که تیشرت انتخابی ویژگی های بدن شما را برجسته می کند. به عنوان مثال  یک تیشرت با یقه V یا هفت می تواند به جلب توجه مخاطب به سمت شانه های پهن شما کمک کند. اگر عضلات سه سر برجسته ای دارید تیشرت های آستین های کوتاه برای شما عالی هستند. از طرف دیگر تیشرت با آستین های راگلان به برجسته سازی عضله طبیعی دو سر بازو کمک کرده و بازوهای لاغر را لاغرتر نشان می دهند.

  1. از اکسسوری غافل نشوید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که معتقدند تیشرت ها لباس های ساده ای هستند و نمی شود با آنها یک استایل خاص طراحی کرد باید گفت معرفی جدیدترین تیشرت های اسپرت نیز مشکل شما را برطرف نمی کند. راه حل مشکل شما استفاده از اکسسوری های مناسب همراه با تیشرت است.

تیشرت ها در واقع برای راحتی در لباس پوشیدن تولید شده اند در نتیجه نیاز نیست آن را با اکسسوری های خاصی همراه کنید تا یک استایل شیک داشته باشید. صرف اینکه در انتخاب کفش، کیف و شلوار دقت کنید بخش مهمی از استایل شما تکمیل شده است. اگر به دنبال اکسسوری های بیشتری هستید که با تیشرت خود ست کنید ما می توانیم عینک آفتابی، کلاه، دستمال سر، گردنبند و دستبند را به شما پیشنهاد کنیم.

اگر طرفدار جدیدترین تیشرت های اسپرت هستید باید در نظر داشته باشید که اکسسوری های شما نیز باید جدید و اسپرت باشند. به عنوان مثال پوشیدن کفش چرم کلاسیک با تیشرت اسپرت ابدا توصیه نمی شود. در واقع شما باید همراه با تیشرت خود از شلوارهای غیرکلاسیک مانند جین، کتان و حتی شلوارهای اسپرت یا اسلش استفاده کنید. کفشی که همراه با تیشرت می پوشید نیز باید کاملا اسپرت و راحت باشد.

  1. به جنس تیشرت دقت کنید

جنس تیشرت

یکی از مهمترین نکات در خرید جدیدترین تیشرت های اسپرت در نظر گرفتن جنس و مواد سازنده آن است. در واقع اگر برای شما مهم است که با پوشیدن تیشرت نیز استایل شیکی داشته باشید باید بدانید که جنس تیشرت در شیک پوش بودن شما موثر است. برچسب روی یک تیشرت می تواند نشان دهنده این باشد که از چه مواد سازنده ای تولید شده است. اما فقط به این دلیل که روی برچسب آن قید شده است 100٪ پنبه به معنای این نیست که پنبه به کار رفته در آن با کیفیت است. بیشتر تیشرت ها از مخلوط پنبه و پلی استر ساخته شده اند اما شما باید به دقت آن را بررسی و لمس کنید تا متوجه میزان کیفیت آن شوید.

جنس تیشرت به این دلیل مهم است که نشان دهنده کیفیت و حسن انتخاب شماست. اگر یک تیشرت با جنس نامرغوب خریداری کنید، بعد از چند بار شستشو ممکن است رنگ و حتی فرم خود را از دست بدهد. پوشیدن یک تیشرت بدقواره، بی رنگ و پرز دار استایل شما را خراب خواهد کرد. علاوه بر این اگر تیشرت از جنس نخ نباشد ممکن است به سرعت بوی نامطبوع بگیرد و این نیز یکی از دلایل مهمی است که جنس تیشرت در استایل شما اهمیت بسیاری دارد. انواع جنس تیشرت عبارتند از:

تیشرت پنبه ای

پنبه به عنوان یک ماده اولیه طبیعی و ارگانیک از گذشته ها مورد علاقه تولید کنندگان لباس بوده است. یک روی این پارچه ها نسبتا نازک و خنک هستند و از محبوب ترین انواع پارچه در تولید تیشرت های آستین کوتاه و تابستانی محسوب می شوند. اصطلاح تیشرت نخی عمدتا درباره این نوع پارچه ها بکار می رود. نوع دو رو این پارچه با ضخامت دو برابر مناسب دوخت تیشرت آستین بلند پاییزه و زمستانی است.

تیشرت فانریب پنبه (فانریپ)

پارچه فانریب زیر مجموعه ای از پارچه های گرد بافت می باشد که درجه کشسانی بالاتری نسبت به پنبه ساده یک رو دارند. Rib در انگلیسی به معنای کش میباشد. این نوع پارچه ها بیشتر در تولید تیشرت اندامی و تیشرت زنانه کاربرد دارند. بافت کشسان پارچه فانریپ باعث راحتی بیشتر و همچنین افزایش ضخامت پارچه می گردد.

تیشرت پلی استر و پنبه

از آنجا که پنبه از الیاف طبیعی گیاه کتان بدست می آید به طور ذاتی دارای عمر نسبتا پایین، قیمت بالاتر و آبرفت زیاد می باشد. برای مقابله با این مشکلات به الیاف طبیعی پنبه، درصدی پلی استر پنبه اضافه می گردد. هرچه درصد پلی استر پارچه بیشتر باشد از راحتی و قیمت تیشرت کاسته می شود.

تیشرت فلامنت

فلامنت نوع دیگر از پارچه های گردبافت است که عمدتا مصرف ورزشی دارند. این پارچه ها لخت و سبک می باشند. پارچه فلامنت از پارچه های مصنوعی با رنگ پذیری بالا در چاپ سابلیمیشن است.

تیشرت اسپان

پارچه اسپان زیر مجموعه الیاف مصنوعی و از ترکیب مشخصی از پنبه و الیاف پروپیلن و فلامنت ساخته می شود. عمده استفاده تیشرت اسپان در چاپ سابلیمیشن می باشد. حالت مصنوعی و پلاستیک طور تیشرت های اسپان باعث شده که جز در موارد خاص طرفدار چندانی نداشته باشد.

تیشرت جودون

پارچه جودون نوعی پارچه با بافت یک رو از پارچه های گردبافت می باشد. در تولید تیشرت جودون می توان از هر نخی مانند پنبه یا پلی استر پنبه و یا دیگر انواع نخ استفاده کرد. عمدتا در تولید پولوشرت ها یا همان تیشرت یقه دار از پارچه جودون استفاده می شود.

تیشرت ریون

ریون ترکیبی از پنبه و گیاهان زراعی است. این پارچه برای اولین بار به عنوان یک نسخه ارزان تر از ابریشم ساخته شد. مانند پلی استر، ریون به دلیل وزن کم، پارچه خوبی برای لباس ورزشی و لباس بیرون از خانه است. یکی از نواقص ریون این است که در طولانی مدت و استفاده مکرر بوی نامطبوعی می گیرد.

انواع مدل های تیشرت مردانه

برای انتخاب از میان جدیدترین تیشرت های اسپرت بد نیست با انواع مدل های تیشرت مردانه که معمولا از نظر یقه دسته بندی می شوند آشنا شوید.

تیشرت یقه گرد

تیشرت یقه گرد

تیشرت یقه گرد جز اولین و البته محبوب ترین مدل های تیشرت است که طرفداران بسیاری دارد. این تیشرت را به راحتی می توانید در منزل، به عنوان لباس خانگی و زیر پیراهن، در فضای ورزشی مانند باشگاه و سالن فوتبال، در فعالیت روزمره و حتی در محل کار با یک پیراهن بپوشید و از راحتی آن لذت ببرید. این مدل یقه معمولا برای همه مناسب است و حالت راحت و شیکی دارد.

تیشرت یقه هفت

تیشرت یقه هفت نیز بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. اگر شما مایلید گردن و صورتتان کشیده تر دیده شود انتخاب تیشرت یقه هفت برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

تیشرت هنلی

این سبک از تیشرت ها از نظر طراحی یقه چیزی بین یقه گرد و یقه هفت هستند. در واقع این تیشرت ها یقه گرد دارای سه تا پنج دکمه زیر خط گردن هستند. اگر دکمه ها را ببندید یقه تیشرت شما گرد خواهد بود و اگر دکمه ها را باز بگذارید یقه تیشرت فرم یقه هفت به خود می گیرد. تیشرت هنلی نوعی نوآوری شیک و خاص در طراحی تیشرت محسوب می شود و طرفداران بسیاری دارد. تیشرت هنلی در مدل های آستین بلند و کوتاه تولید می شود و انتخاب مناسبی برای پوشیدن با پیراهن و یا کت های اسپرت هستند.

پولوشرت

پولوشرت

پولوشرت ها در میان جدیدترین تیشرت های اسپرت بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. این تیشرت های یقه دار، یقه ای مشابه پیراهن مردانه دارند و در زیر یقه مانند تیشرت هنلی دو یا سه دکمه نیز دارند. پولوشرت ها در ابتدا تیشرت مخصوص بازی های گلف و تنیس بودند اما پس از مدتی مورد توجه طراحان مد قرار گرفتند و با تغییراتی در جنس و رنگ وارد زندگی روزمره افرادی که مایل به پوشیدن لباس های رسمی نیستند، شدند.