جدیدترین رنگ های پاییزی 2020

پاییز هزاررنگ بلاخره از راه رسید و علاقه‌مندان به مد در تکاپوی یافتن بهترین لباس پاییزی هستند. در گذشته معمولا لباس‌های فصول سرد بیشتر به رنگ‌های تیره بود، اما این روزها رنگ‌های روشن نیز در طراحی لباس پاییزی به کار گرفته می‌شود. در طراحی لباس، رنگ یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که طراحان همواره مد نظر دارند. گاهی رنگ ترند فصل چیزی نیست که مطابق سلیقه شما باشد؛ یا شاید به رنگ پوست‌تان نخورد و آن‌طور که باید، از لباس پاییزی خود راضی نباشید. اما رنگ‌‌های پاییزی 2020 هم تنوع زیادی دارد و بسته به سلیقه، رنگ پوست و لباس، می‌توانید رنگ دلخواه‌تان را انتخاب کنید. Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی شرکت رنگ «پانتون یا پنتون» (Pantone Color Institute) می‌گوید:

رنگ‌های پاییز و زمستان 2020 بسیار متنوع و گزینه‌های پیش روی ما بی‌انتها است؛ رنگ‌هایی که همیشگی بودن و تنوع آن‌ها بسیار کاربردی است و استایل‌هایی با رنگ‌های منحصر به فرد را برای شیک‌پوشان به همراه دارد.

در میان جدیدترین رنگ‌های پاییزی 2020 حتما رنگی مناسب سلیقه وجود دارد؛ از رنگ‌های غلیظ مثل قرمز شرابی گرفته تا خاکستری تیره و طیف‌هایی از نارنجی.

قرمز شرابی

لباس پاییزی قرمز شرابی

هرچند اکثر رنگ‌های ترند پاییز امسال کم‌رنگ است، اما این رنگ با آن‌ها در تضاد است. ما با دیدن رنگ شرابی در فصل پاییز زیاد هم غریبه نیستیم و امسال، طیف وسیعی از این رنگ، از قرمز گیلاسی گرفته تا رنگ‌های تیره شرابی را در ویترین مغازه‌ها خواهیم دید.  می‌توان از سر تا پا لباس‌هایی با پارچه‌های مختلف مثل چرم و بافت با رنگ‌های قرمز تیره را ست کرد.

لباس پاییزی به رنگ آبی

لباس پاییزی به رنگ آبی

یک خبر خوب برای طرفداران رنگ‌های سرد: آبی هم امسال یکی از چند رنگ پاییزی است! تقریبا هر رنگی از طیف رنگ‌های آبی را می‌توانید برای لباس پاییزی خودتان انتخاب کنید، اما آبی پررنگ واقعا خیره‌کننده است و جلب توجه می‌کند. می‌توانید پالتو، کت یا لباس مجلسی خود را به رنگ آبی پررنگ انتخاب کنید.

۵۰ رنگ از طیف رنگ‌هّای خاکستری

لباس پاییزی خاکستری

خاکستری یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین رنگ‌های پاییز و زمستان ۲۰۲۰ به‌شمار می‌رود؛ در فشن‌شوهای مختلف از نیویورک تا پاریس و میلان، لباس‌هایی با تون‌های مختلف این رنگ به نمایش درآمد. خاکستری یکی از رنگ‌های پرطرفدار در فصول سرد سال است.

 این رنگ خنثی را می‌توان برای لباس‌های مختلف مثل پالتو، مانتو، شلوار، شال یا کفش انتخاب کرد. طیف گسترده‌ای از رنگ خاکستری در پارچه‌های مختلف، چه در لباس‌های کوتاه مثل پلیور بافت و چه در لباس‌های بلند مثل پالتوها و مانتوهای زیبا استفاده می‌شود. نکته مهم در ست کردن لباس خاکستری‌رنگ، انتخاب تون‌های مختلف این رنگ و البته پارچه‌هایی از جنس متفاوت است؛ از خاکستری تیره گرفته تا روشن.

رنگ Celery

رنگ Celery

رنگ سبز-زرد جانی تازه به رنگ‌های پاییز و زمستان 2020  بخشیده است؛ می‌توان کت و دامن پشمی، لباس بلند ابریشمی و بافت را به این رنگ انتخاب کرد. Celery به معنی کرفس است و این رنگ بیشتر در گیاهان دیده می‌شود؛ به همین دلیل می‌تواند رنگی تازه و انرژی‌بخش به رنگ‌های خنثی پاییزی ببخشد.

رنگ شیر بادام

لباس پاییزی رنگ شیر بادام

طراحان زیادی، از ایزابل مارانت گرفته تا دیور، رنگ شیر بادام (و کرمی) را در طراحی‌های خود استفاده کرده‌اند. استفاده از این رنگ در لباس پاییزی، به شما ظاهری زیبا، مدرن، شیک و لوکس خواهد بخشید. پس اگر می‌خواهید استایلی شیک و جذاب داشته باشید، می‌توانید رنگ کرمی یا شیر بادام را به عنوان رنگ پاییزی لباس‌هایتان انتخاب کنید.

نارنجی براق

لباس پاییزی نارنجی

زمان آن رسیده است که از رنگ مرکبات زمستانی لذت ببریم! پاییز را با رنگی پرانرژی آغاز کنید. رنگ نارنجی براق و پرطراوت را می‌توان با هر چیزی ست کرد، مثل شلوار جین آبی تا کفش چرم قهوه‌ای؛ این رنگ اعتماد به نفس، خلاقیت و شادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. با انتخاب لباس‌هایی به رنگ نارنجی، به هر جا که می‌روید انرژی مثبت و شادی ببخشید.

سیاه

لباس پاییزی سیاه

استایل‌های جدید پاییزی و زمستانی 2020 طراحان به‌نام نشان داد که سیاه، از رنگ‌های ترند پاییز امسال است؛ استایل‌های تک‌رنگ تیره و سیاه تم بسیاری از کالکشن‌ها ازRochas تا Carolina Herrera بود. کسانی هم که دوست دارند کمی لاغرتر به نظر برسند، پاییز امسال این شانس را دارند که با انتخاب رنگ سیاه، استایلی شیک و به‌روز داشته باشند.

 این رنگ را در طیف‌ها و استایل‌های مختلف، از پیراهن بلند تک‌شانه گرفته تا لباس‌های ریشه‌دار، از لباسی با آستین‌های پف گرفته تا شنل، می‌توان به کار برد و روحی تازه به رنگ سیاه کسل‌کننده همیشگی بخشید. می‌توانید لباسی از جنس چرم، جیر یا بافت سیاه را امتحان کنید. مطمئن باشید استایل سیاه تا مدت‌ها ترند خواهد بود.

خرمایی (قهوه‌ای روشن)

لباس پاییزی خرمایی

رنگ بژ در سال گذشته بدون شک یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های دنیای مد بود و گویا قرار نیست امسال هم از این دنیا کنار گذاشته شود! در فشن‌شوها از تون‌های مختلف این رنگ در طیف گسترده‌ای از جمله صورتی کم‌رنگ شتری و رنگ‌های شنی و گرم استفاده شده است؛ ولی رنگ‌های چوبی تیره‌تر و تافی روی پارچه‌های لوکسی مثل چرم زیباتر دیده می‌شود و استایل پاییزی شما را شیک‌تر می‌کند.

سبز زیتونی ارتشی

لباس پاییزی سبز زیتونی

امسال تون‌های تیره سبز زیتونی در پارچه‌هایی از جنس مختلف مثل جیر، ابریشم و چرم  تولید شده است؛ کمی جسارت به خرج بدهید و از این رنگ در ست کردن استایل پاییزی استفاده کنید. با پوشیدن لباس سبزرنگ، به پاییز طراوت تابستان را هدیه دهید.

صورتی روشن

لباس پاییزی صورتی

خانم‌هایی که علاقه زیادی به این رنگ دارند، از این خبر خوشحال می‌شوند که امسال صورتی، رنگ پاییزی است. رنگ صورتی سال‌ها است که در دنیای مد، رنگ رمانتیک به حساب می‌آید؛ امسال رنگ صورتی پاستیلی بازگشتی شکوهمند را در فشن‌شوها برای این رنگ رقم زد. در پاییز 2020 می‌توانید پیراهن بلند، کت، مانتو، بارانی، دامن و حتی عینک به رنگ صورتی پاستیلی را با رنگ‌های مناسب ست کنید. این رنگ نرم و زیبا حتما به کمد لباس‌تان روحی تازه می‌دمد.

همان‌طور که در این مقاله خواندید، امسال گزینه‌های زیادی برای انتخاب رنگ ترند دارید و می‌توانید بسته به علائق و شخصیت خود، استایل خاص خودتان را داشته باشید. رنگ‌های روشن و شاد در کنار رنگ‌های تیره، مجموعه‌ای بی‌نظیر از رنگ‌های پاییزی را برای پاییز 2020 فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید لباس‌های جدید پاییزی را در فروشگاه مدمن مشاهده و به‌صورت آنلاین خریداری کنید. 

منابع: harpersbazaar، whowhatwear، glowsly