علت محبوبیت لباس  چرم در ایرانتولید چ

 صنعت چرم در ایران پیشینه ای دیرینه دارد. این ماده با ارزش از پوست حیوانات و طی فرآیندی طبیعی به دست می آید. عمدتا از ابتدا تا کنون این ماده برای جلوگیری از سرما و گرما به کار می رفته است. با رشد تکنولوژی نحوه فرآوری و کاربرد این چرم ها تغییر کرده و در صنعت مد و پوشاک به کار گرفته شده است. امروزه شاهد محبوبیت انواع لباس چرم در ایران هستیم به دلیل کیفیت و ماندگاری بالای این ماده می توان گفت از محبوبیت جهانی نیز برخوردار است. در این مقاله سعی داریم علت محبوبیت لباس چرم، تاریخچه پیدایش آن در صنعت مد، برندهای مشهور ایرانی و .. با شما خواننده گرامی فروشگاه اینترنتی مدمن صحبت کنیم.

محبوبیت لباس چرم در ایران

تاریخچه پیدایش چرم در ایران و جهان

در واقع می توان گفت چرم قدمتی 5000 ساله دارد انسان های دوره ماقبل تاریخ و باستان دریافته بودند که می توان از پوست بدن حیوانات وحشی مانند گاومیش، گورخر، گوزن، زرافه، بز و گاو می توان وسایل روزمره و مورد نیاز را با دست بسازند و از خود در مقابل گرما، سرما و آسیب های محیطی محافظت کنند. پیدایش چرم، عصر سنگ، عصر برنز، عصر آهن و تمدن یونان و روم، مصر و ایران باستان را نیز در بر می گیرد. ایرانیان نیز از قدیمی ترین تولید کنندگان چرم در دنیا محسوب می شوند.از حدود 1500 سال قبل از میلاد برای تهیه لباس و کفش و جنگ افزار و از 5500 سال قبل از میلاد از چرم برای ساخت لباس و زره استفاده می شده است.

با آمدن کلماتی مانند ساغری، تیماج، کیمخت، انگشتیان و مشک در زبان پهلوی این نکته که صنعت چرم در ایران پیشینه ای تاریخی و طولانی داشته محرز می گردد که ایران و ایرانیان در تولید و پیشرفت صنعت چرم در جهان نیز سهم بسزایی داشته اند. گزارش های باستان شناسی از ورود چرم به هنر و زندگی مردم از زمان عباسی و اوج شکوفایی آن در دوره صفویان تیموری خبر می دهد. نشانه ها و وسایل به جامانده از آن زمان ماننند جلد کتاب، آستر کفش، جعبه، چاقو و غیره که در کارگاه های پوستین دوزی به دست ایرانیان ساخته می شده است.

تاریخچه لباس چرم در ایران و جهان

پیدایش چرم در جهان

در اروپا در دوره رنسانس و در کشورهای ایتالیا ، روم و فرانسه در زمان انقلاب صنعتی شاهد پیشرفت صنعت چرم هستیم. در این زمان ابداع اضافه کردن نمک کروم به دباغی کردن پوست موجب پیدایش تکنولوژی جدید در ساخت ابزار چرمی شد.

عصر روشنگری 1750-1900

با پیدایش و شروع تحولات فنی در کشورهای انگلیس، آمریکا و سرعت بالای تولید محصولات چرم و تاثیر سیاست بر روی آن روند تولید و توزیع آن دستخوش تغییرات و پیشرفت بسیاری شد. در آن زمان فرانسه کفش های شیک و گران چرم تولید می کرد، اسپانیا زره های خاص می دوخت و آمریکا کشورها ترغیب به خرید محصولات چرمی خود می نمود و کم کم واردات و صادرات این ماده به طور جدی آغاز شد.

چرم در دنیای مدرن 1900- امروز

امروزه از چرم در حجم بالا و صنایع مختلف استفاده می شود. چند روش برای تولید چرم وجود دارد که عبارتند از:

  • تولید گیاهی
  • تولید کروم
  • تولید آلدئید
  • تولید آلوم

امروزه تقریبا از تمامی این روش ها برای تولید محصولات مانند لباس و اکسسوری چرم کاربرد دارد و تقریبا تمامی افراد از نوجوان تا کهنسال از محصولات و کالای چرم مانند کلاه و دستکش و کیف و کفش گرفته تا کاپشن و بارانی  چرم که در بازار وجود دارد استفاده می کنند.

اکسسوری چرم

تاریخچه ورود چرم به دنیای مد و فشن

با شروع مدرنیته در اروپا و امریکا چرم به عنوان یک کالای گران قیمت و لوکس به شمار شناخته شد. در حالی که برای دوختن لباس نظامی ها در ارتش دوخته و استفاده می شد. اما به تدریج در دهه سال های 1960 به عنوان یک عامل تاثیرگذار وارد دنیای مد شد. به طوری که به عنوان یکی از لباس های ضروری در کمد لباس افراد راه پیدا کرد و کم کم ستارگان سینما مانند مارلون براندو"، جیمز دین "و استیو مک کوئین" شروع به پوشیدن کت های چرم در فیلم هایشان کردند.

در دهه 80 و 90 میلادی نیز ستارگان موسیقی و سینما به طور گسترده از لباس های چرم برای خوش استایلی استفاده می کردند و کم کم استفاده از چرم در سطح گسترده ای بین مردم رواج پیدا کرد و تبدیل به المان اصلی در دنیای فشن و مد تبدیل شد. تا اینکه امروز فرقی نمی کند که شما یک ستاره سینما یا موسیقی با یک مدلینگ معروف یا یک فرد عادی هستید. همیشه استفاده از لباس یا اکسسوری چرم ظاهر و استایل شما را خاص و منحصر به فرد می کند.

محبوبیت لباس چرم توسط سلبریتی ها

محبوبیت لباس چرم در ایران

به طور کلی می توان دلایل محبوبیت لباس چرم در ایران را اینگونه بیان کرد:

  • تاریخچه قدیمی و اصالت آن
  • استفاده از محصولات چرم به عنوان یک کالای لوکس
  • قیمت مناسب با توجه به مقدار ماندگاری و کیفیت مطلوب آن
  • وجو برندهای با کیفیت و صدر در ضد ایرانی و دسترسی آسان به آنها
  • استفاده از کالای چرم توسط سلبریتی ها و افراد مشهور

علت محبوبیت لباس چرم در ایران

معرفی مشهورترین برندهای چرم ایرانی

در ادامه می خواهیم چند برند معتبر و با کیفیت ایرانی را در زمینه تولید محصولات چرمی به شما معرفی کنیم این معرفی بدون نگاه جانبدارانه است و آوردن اسم برند در صدر لیست به معنی بهترین نیست و صرفا برای معرفی و در اختیار گذاشتن اطلاعات مفید از محصولات چرم را به شما خواننده گرامی فروشگاه اینترنتی مدمن می باشد.

اولین کارخانه چرم سازی به طور رسمی و حرفه ای در تبریز و در سال 1308 ساخته و راه اندازی شد. بعد ها شهرهای اصفهان و تهران به این لیست اضافه شد. مهم ترین برند این چرم ها عبارتند از:

چرم مشهد

در سال 1375 تاسیس شد که از ابتدای شروع تولید خود اکنون در تولید البسه، انواع کیف و کفش، اکسسوری مردانه و زنانه و .. فعالیت می کند. هرچند قیمت کالاهای این برند نسبت به بازار گران تر است اما به حق نمی توان برای کیفیت کالاهای آن رقیبی قائل شد. نوین چرم نوین چرم نیز یکی از برندهای با کیفیت چرم ایرانی است که از سال 1370 در عرصه تولیدات محصولات چرم فعالیت می کند. در دومین سال فروش خود با تغییراتی که در عرصه سیاست فروش و تبلیغات خود طراحی کرد توانست هواداران زیادی را به خود جذب کند و کیفیت کالای خود را به مصرف کننده ایرانی اثبات نماید.

لباس چرم

نوین چرم

نوین چرم در دو سبک کلاسیک و اسپرت برای استایل های اداری، رسمی و مجلسی و از طرف دیگر برای طرفداران استایل اسپرت محصولا متنوعی به بازار عرضه کرده است. محصولات چرم نوین را از آنلاین شاپ ها و همچنین شعبات آن در سرتاسر ایران می توان تهیه کرد.

مارال چرم

برند مارال چرم به طور انحصاری از سال 1374 شروع به تولید و پخش محصولات چرم خود نموده است. کالاهای این بدند بسیار لوکس هستند و از لحاظ قیمت گرانتر از بقیه برندها می باشد. اما از لحاظ کالکشن در اول هر فصل می توانید تنوعی منحصر به فرد و دیدنی از محصولات مارال چرم را در شعبات این برند صد در صد ایرانی شاهد باشید.

مارال چرم

چرم درسا، چرم پاندورا، پاتن چرم، خورشید و چرم کهن نیز از دیگر برندهای باکیفیت ایرانی در بازار است که کالاهای لوکس و باکیفیتی را به طرفداران خود عرضه می کنند.

معرفی برندهای خارجی معروف و پرطرفدار

صنعت محصولات چرمی یک صنعت پراکنده است و بازیکنان برند آدیداس برای به دست آوردن بازار خود با برندهای دیگر رقابت می کنند. در صورتی که بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای چرم به تقاضای مردم به تولید کالای لوکس پاسخ می دهند.از طرف دیگر برندهایی وجود دارند که با توجه به نیاز مطلوب طبقه متوسط جامعه کلای خود را تولید و به بازار عرضه می کنند در این بین برندهای متخصص و با استراتژی هستند که بیش از نیمی از بازار جهان را یه دست گرفته و ایران نیز از این اتفاق مستثنی نیست.

لباس چرم برند هرمس

برند هرمس

از جمله این برندها می توان هرمس را که متعلق به کشور فرانسه است نام برد. که لوازم و کالای لوکس تولید می کند این شرکت که از سال 1837 تاسیس شد و شروع به کار کرد تا کنون 500 کارمند دارد و بیش از 300 بوتیک و شعبه در کشورهای سراسر دنیا دارد . از دیگر برندهای معتبر، مستقل و پرطرفدار دیگر در عرضه تولید کالای چرم خارجی می توان به برند کرینگ"، گروه پرادا"، LVMH"، نایک" و ریچمنت" اشاره کرد.

لباس چرم رنگی

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی مدمن مفتخر است که با ارائه انواع پوشاک با کیفیت و ممتاز گامی نو در عرصه فروش آنلاین و ارتقاء فرهنگ خرید در جامعه ایران بردارد . امیدواریم با خرید از ما یک خرید آسان و هیجان انگیز را تجربه کنید.پیشاپیش از حسن اعتماد شما متشکریم.