ست‌کردن لباس برای نوروز

چرا ست‌ کردن لباس برای نوروز و فصل بهار با بقیه فصل‌ها متفاوت است؟ برای ست کردن لباس مخصوص فصل بهار باید چه اصولی را رعایت کنیم؟ استفاده از رنگ سال 1400 در ست کردن لباس برای نوروز چه اثری خواهد داشت؟ سؤال‌هایی که پرسیده شد برای انتخاب یک ست مناسب برای نوروز بسیار مؤثر هستند چراکه بهار، فصل نشدن طبیعت است. فصل جوانه زدن و رسیدن گرما بعد از زمستان و زمان شکوفه زدن درختان و گل‌هاست. فصلی که امید، صلح و دوستی و ارتباطات صمیمی به اوج می‌رسد بنابراین ازآنجایی‌که تیپ، استایل و ظاهر ما نیز در تقویت این حالات بسیار مؤثر هستند بهتر است نکاتی را در باره آن بیاموزیم. پس با ما همراه باشید ...

در نوروز چه بپوشم؟ 

اولین و مهم ترین نکته در ست کردن لباس برای  نوروز انتخاب رنگ درست برای لباس است. به طور کلی رنگ‌ها از لحاظ انرژی و عمق به دودسته تقسیم می‌شوند: رنگ‌های اصلی و رنگ‌های مکمل. این رنگ‌ها هرکدام از ویژگی‌های خاص و منحصربه ‌فرد خود برخوردار هستند. در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان از چرخه رنگ‌های مکمل و تیره‌ تر استفاده می‌کنیم تا احساس گرما ایجاد کنند. اما فصل‌هایی مانند بهار و تابستان، باید از رنگ‌های اصلی و شارپ استفاده کنیم چراکه این رنگ‌ها احساس شادابی و تعادل ایجاد می‌کنند. همچنین رنگ‌های پاستلی که طیف بنفش یاسی، صورتی چرک، سبز سایان یا آبی نقره‌ای را شامل می‌شوند، از جمله رنگ‌هایی که برای ست کردن لباس برای نوروز، بسیار مناسب هستند.

ست کردن لبااس برای نوروز

اصول ست‌ کردن رنگ‌ها با یکدیگر

حالا با طیف رنگ‌های بهاری آشنا شدیم بهتر است بدانیم که نباید بیشتر از سه رنگ در لباس استفاده کنیم و لباس‌های تیره‌رنگ مانند سرمه‌ای و مشکی را کنار گذاشته و به سراغ رنگ‌های روشن برویم. تنالیته رنگ‌های خنثی برای شومیز، تاپ و دامن می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد چراکه رنگ‌های روشن در کنار رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری عالی به نظر می‌رسند.

در اینجا به ارزش رنگی لباس‌ها با رنگ خنثی می‌پردازیم:

کمد لباس خود را از رنگ‌های خنثی پر کنید

لباس‌های رنگ قهوه‌ای، زرد، خاکستری و سفید در ست کردن لباس برای نوروز به ما کمک می‌کند. هرچند این رنگ‌ها بسته به جنسیت آنها برای ست کردن در تمام فصول مناسب هستند اما کاربردشان برای فصل بهار به‌گونه‌ای متفاوت خواهد بود. برای مثال برای یک ست کلاسیک شیک و بهاری می‌توانید یک شومیز سفید را همراه یک ژاکت و یک شلوار جین استفاده کنید و با زیور آلات دلخواهتان آن را تزئین کنید و اگر به زیور آلات علاقه ندارید می توانید آن ها را ساده و بدون زیور آلات استفاده کنید.

ست کردن لباس برای نوروز

ست کردن لباس برای نوروز با رنگ سال

رنگ های سال 2021 در طیف زرد، خاکستری و سفید هستند. دقیقا همان رنگ هایی که ما برای یک ست شیک در فصل بهار به آن نیاز داریم. رنگ خاکستریی نمای از پایداری، مقاومت و افکار عمیق و درونی است که وقتی در کنار رنگ زرد که نشانه امید، گرما، تلاش و تکاپو است، قرار می گیرد حس تداوم به امید و پایداری را ایجاد می کند که بسیار با حال و هوای این روزهای ما همخوانی دارد.

 

بهار مرطوب ترین فصل سال

در روزهای بهار، بیشتر از روزهای دیگر سال باران های تند و ناگهانی می آیند. پوشیدن یک بارانی نازک و کفش مخصوص که می تواند یک بوت ورنی یا کنفی باشد، و یک چتر که می توانید همراه خود داشته باشید. یا سعی کنید همیشه یک ژاکت یا یک شلوار لگ یا یک کاپشن نازک به همراه خود داشته باشید تا از خیس شدن زیر این باران در امان بمانید واز لباس هایتان دراین فصل به خوبی مراقبت کنید.

انتخاب یک بلوز با طرح های متنوع برای نوروز پارچه هایی با الیاف نخی و نازک می توانند برای هر موقعیتی مناسب باشند و جنبه عمومی تری دارند اما برخی پارچه های دیگر که برای فصل بهار مناسب هستند و جنبه رسمی تری دارند شامل پارچه لنین، گیپور و ابریشم نازک می شوند. انتخاب یک بلوز از این جنس با طرح گل و یا طرحهای متنوع گل گلی، خال دار، بته جقه و راه راه در رنگ های صورتی، سرخابی، زرد و یا آبی نقره ای و استفاده آن کنار یک شلوار هم رنگ می تواند یک ست شیک و بی نقص برای عید باشد.

ست کردن لباس برای نوروز

لباس هایی که برش های آزاد دارند

اگر از آن دسته از افرادی هستید که همیشه از یک مدل لباس در بلوز و یا مانتو استفاده کرید یا مثلا همیشه طرفدار استایل کلاسیک بوده اید شاید وقت آن رسیده که کمی ریسک کنید و برای فصل بهار به سراغ لباس هایی بروید که برش های آزادتری دارند و هوا از لابلای آنها جریان داد. تنوع باید یکی از ویژگی اساسی و بارز لباس های شما در فصل بهار باشد. تنوع در رنگ، طرح و برش های لباس که به ظاهر شما جلوه ای خاص، شیک و مدرن ببخشد.

لباس عید، صندل و کالج

شما می توانید بر اساس نیاز خود از میان طرح ها و مدل های مختلف صندل های پاشنه دار و کفش های کالج که از جنس کنف یا پارچه های کتان یا نخی هستند در کنار یک کت جین بدون لایی یک استایل نیمه کلاسیک ایجاد کنید و راحتی و خنکی را در فصل بهار تجربه کنید.

ست کردن لباس برای نوروز

اکسسوار

ااستفاده از اکسسوار در فصل بهار مهم تر از هر فصل دیگر است. برای مثال کاربرد عینک آفتابی برای روزهای آفتابی در بهار یا زیور آلات مانند دستبندهایی که دور مچ می پیچند یا دستمال گردن های نخی با طرح های متنوع می تواند ظاهر شیک تری به شما ببخشند.

ست کردن لباس های مردانه برای نوروز

در اینجا به برخی ترندهای لباس در نوروز 1400 برای آقاین اشاره می کنیم:

آقایان دوست دارند برای نوروز لباس های اسپرت بپوشند چرا که لباس های اسپرت راحت ترند و ست کردن آنها نیز کار چندان دشواری نیست. بنابراین انتخاب لباسی که ظاهر آن نیمه اسپرت و برای عید نیز مناسب باشد اهمیت زیادی دارد. اولین انتخاب می تواند یک شلوار جین آبی و یک پیراهن سفید باشد که بر روی یک ژاکت بافت نازک به رنگ های خردلی، صورتی و قرمز می تواند شادی و زیبایی اصیلی به آقایان ببخشد.

ست کردن لباس برای نوروز

پیراهن های بلند با جیب بزرگ

در عید نوروز پوشیدن تیشرت را فراموش کنید بهترین انتخاب برای آقایان انتخاب لباس ها با دوخت های محکم و درشت و بافت هایی که تار و پود محکمی دارند پیشنهاد می شود. پیراهن هایی با طرح چهارخانه، راه راه و یا گل های درشت اما ساده نیز یک انتخاب جذاب و درست است. اما اهمیت رنگ های خنثی را همچنان به یاد داشته باشید.

کت و شلوار گران نخرید!

برای ست کردن لباس برای نوروز نیاز به خریدن کت و شلوار های گران ندارید در عوض یک یا چند کت تک می تواند بر روی استایل شما از لحاظ زیبایی و خاص بودن تاثیر شگرفی ایجاد کند. کافی است از میان کت های تک در فروشگاه اینترنتی مدمن یکی را انتخاب کرده و با سعی کنید تا آن را با بقیه لباس هایتان ست کنید.

نکته مهم دیگر انتخاب یک بوت مناسب با کتتان است. در نوروز باید کتانی هایتان را داخل یک کیسه بگذارید و در جا کفشی پنهان کنید. یک نیم بوت قهوهای یا خاکستری می تواند ست شما را به کلی تغییر دهد.

از مد پیروی نکنید

هر سال در بازار شاهد مدل های مختلف لباس هستیم که عده ای ازاین تکنیک ها برای فروش بیشتر استفاده می کنند این مدل لباس ها مدت زمان بسیار کوتاهی در کمد لباس شما جای دارند پس بهتر است که از ترفند این گونه فروشنده ها دور بمانید و یادتان باشد یک پیراهن سفید یا یک نیم بوت قهوه ای هرگز دمده یا قدیمی نمی شوند.

ست کردن لباس برای ننوروز

با لباس های همسرتان ست کنید

اغلب ما در نوروز برای دید و بازدید در روز اول عید به خانه مادر بزرگ ها بزرگ‌ترهای فامیل می رویم. اگر یک زوج تازه عروس و داماد هستید می‌توانید لباس‌هایتان راست کنید. انتخاب یک پولوشرت خردلی برای آقا و یک مانتوی طوسی با شال زرد و کالج سفید برای خانم می‌تواند همخوانی، یک‌دستی و شکوه و جلال پیوندتان را دوچندان نمایان کند.